| Forfatter |
|
rammy Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken loft beklædning har du, hvis du får de rigtige plugs og skruer så kan selv et gibs loft holde meget, husk at i alle typer lofter er der en eller anden form for støtte bjælker/forskaldnings brædder som godt kan holde. så det kan godt være du skal igennem med et ordentligt spir(skrue) __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Hvilken loft beklædning har du, hvis du får de rigtige plugs og skruer så kan selv et gibs loft holde meget, husk at i alle typer lofter er der en eller anden form for støtte bjælker/forskaldnings brædder som godt kan holde. så det kan godt være du skal igennem med et ordentligt spir(skrue) |
|
|
Nu er jeg ikke den store ekspert men vi har noget træbeklædning af en art. Desværre passer støtte bjælker/forskaldnings brædderne ikke med hvor jeg vil havde projektoren hængende. Nå jeg banker på loftet lyder det temmelig tyndt. Her er et par billeder af mit loft:
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder mangler __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kommer lige om 2 sek :)
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er tynde brædder så burde der være noget længere oppe under loftet du kan få fat i. De brædder er sat op på en forskaldning af nok 20-25 mm. træ som nok skal holde den projektor, hvor langt er der fra det ikke lyder hult, og der hvor du havde regnet med den skulle side?
lav en lille test i det ene hjørne, bor et hul imellem brædderne på ca.3mm der vil du ikke se senere, så før noget langt og tyndt op igennem det hul, så har du en ide om hvor lang de skruer skal min. være for at få fat i noget materiale oppe i loftet, hvis du ikke kan skrue i forskaldningen __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Hvis det er tynde brædder så burde der være noget længere oppe under loftet du kan få fat i. De brædder er sat op på en forskaldning af nok 20-25 mm. træ som nok skal holde den projektor, hvor langt er der fra det ikke lyder hult, og der hvor du havde regnet med den skulle side?
|
|
|
90 cm
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
lav en lille test i det ene hjørne, bor et hul imellem brædderne på ca.3mm der vil du ikke se senere, så før noget langt og tyndt op igennem det hul, så har du en ide om hvor lang de skruer skal min. være for at få fat i noget materiale oppe i loftet, hvis du ikke kan skrue i forskaldningen |
|
|
Jeg kan ikke mærke noget materiale oppe over loftet overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs. at der er 90 cm. til hver side af projektoren, det kan ikke passe, da et loft somregel sidder med en 60-90 cm. forskaldning __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| dvs. at der er 90 cm. til hver side af projektoren, det kan ikke passe, da et loft somregel sidder med en 60-90 cm. forskaldning |
|
|
Hmmm jeg ved det ikke så - det kunne være jeg skulle overveje et et vægbeslag ( selvom det er røv-grimt...). Jeg tør sgu ikke rigtig at hænge den i loftet hvis l**tet falder ned...jeg syntes det er sygt at den kun hænger i 2 skruer.
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der går nogle bjælker på tværs af loftet men de sidder 90 cm for langt inde i rummet. Jeg vil jo havde min projektor hængende så tæt på den hvide væg som muligt. Jeg har tegnet ( meget flot ) hvor de går op under loftet.
http://img55.imageshack.us/img55/7426/hpim2926tc7.jpg
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den skal der ind, så kan der være mere styrke i loftet, men det kan godt være du skal lave et speciel beslag, eller vælge at montere den på et beslag der sidder oppe på vægen __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
rammy Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Hvis den skal der ind, så kan der være mere styrke i loftet, men det kan godt være du skal lave et speciel beslag, eller vælge at montere den på et beslag der sidder oppe på vægen |
|
|
Det er ikke fordi jeg tror at loftet ikke kan bære den. Jeg er mere i tvivl om, at de to skruer der holder projektoren har nok grip til at den ikke falder ned når loftsbrædderne virker så tynde.
|
| Til top |
|
| |