| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
PS. fandt i øvrigt ud af hvad de højttalere med gitteret foran er for nogle. Da vi var på kræmmermarked så
jeg nogle der lignede dem, både farven og gitteret var der, og de havde den samme form for deklaration på bagsiden.
Højttalerne er af mærket ITT.
|
|
|
Arh ITT, Dem har vi mange af stående rundt omkring i genbrug i herning. De plejer ikke være noget at skrive hjem (på
Hifi4all) om. Men det glæder mig du blev glad for højtalerne, Du kunne jo eventuelt stille dem på de ITT højtalere  Så får
de lige en 30 - 40 ekstra højde.
Glæder mig til at se hvordan de klæder dit rum!
Mvh. Louis Lang __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
747DK skrev:
Hej krog det var da en givende tur til det jydske :-)
Det lyder spændene med de pioneer højttalere.
Det var da godt jeg nåede at give dig den adresse til det markede inden du tog afsted.
Hvilken pioneer tuner var det ? og hvad måtte du give ?
ja på trods af rodet ved ham er det meste faktisk i fin stand.
ja han har rigtiget meget en B&O samler kunne også gå amok der.
fandt du den famøse forstærker der kom med mislyde
Jeg synes heller ikke hans priser er vilde.
Jeg har aldrig været derude uden hans stand har været åben.
Det er faktisk også det eneste sted jeg kender hvor der virkeligt er noget at hente.
Den store genbrug vi har her i byen har aldrig noget.
enten ryger det ud eller et andet sted hen ?
Jeg blev nysgerrig på din preamp den er ret cool.
Men er den det rigtige valg til en luxmann effekt ? blød+blød
det kan sagtens være jeg tager fejl.
pøjpøj med dine nye venner
|
|
|
Ja så er der lidt nyt, det er altid en dejlig ting!Tuneren er en TX-7500 med sølvfront og sort kabinet. Den er rigtig fin i nær perfekt stand, og meget simpel hvilket jeg godt kan lide.Så glæder jeg mig til at få den sat til - men skal lige have et strømkabel til den (den bruger det samme som en stationær pc bruger).Ja man må sige han har meget spændende, det er sku fedt. Virkelig mange kæmpe forstærkere fra "dengang". Overvejede også at tage et sæt Tandberg højttalere + tandberg forstærker med, men kom frem til at jeg lige havde købt et sæt højttaler... en ting af gangen!Jeg fik tuneren for 100,- så det må siges at være ret billigt. Jeg er ret glad for preampen, synes lyden matcher luxman'en ret godt. Lyden er til den varme side hvor Pioneer højttalerne har en lidt "in-your-face" lyd. Så det matcher rigtigt godt hinanden. Og der er virkelig smæk på, men masser af kontrol at hente her. Bassen er præcis og setuppet har en god evne til at skille elementerne i musikken ad så der ikke er noget mudder.Dog tror jeg højttalerne ville have godt af at blive hævet (som Louis også anbefalede). Og lige nu står de begge lukkede inde i hjørnerne ligesom de tidligere Dali højttalere gjorde. Det gør så at bassen til noget musik er alt for kraftig! (så er det godt man har tone-kontroller :p)Men der kommer et nyt møbel til mit Hifi på Onsdag, det er ikke så stort og skrumlet som det nuværende. Det skulle gerne give en del mere luft til højttalerne så de kan yde endnu bedre.Men allerede nu lyder de fantastisk. flere lytteindtryk når jeg indrykker billeder her midt på ugen.hav en god søndag aften!  |
|
|
Hej det er fint du har fundet det rette match pr/effekt.
Jeg læner mig også til den lidt varme side. uden det bliver sødsuppe
100kr for en tx7500 er ualmindelig billigt det er jo en klasse tuner
Der står mange rosende ord omkring den på nettet også hos tunerinfo.
håber alt svinger :-)
Det tandberg sæt har jeg godt nok kigget på mange gange receiveren et i rigtig flot stand og alle knapper kører perfekt.
når man står og befamler den begynder man at forstå at folk falder for mærket . den føles virkelig lækker og gennemtænkt.
Ja man kan ikke bare rage til huse hvis pladsen er begrænset.
Det er nok meget sundt for mig at jeg bor i lejlighed
maks 2 anlæg fremme og en enkel vintage radio i køkkenet.
det er fedt at de fede pioneer passer så godt til dit setup. det er jo altid et sats.
Ja at klemme dem inde og lade dem stå på gulvet er nok ikke det bedste for dem.
Hæv dem lidt og giv dem lidt luft typisk skal der ikke meget til før det er en klar forbedring.
Held og lykke med de ny sager :-)
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Krog skrev:
PS. fandt i øvrigt ud af hvad de højttalere med gitteret foran er for nogle. Da vi var på kræmmermarked så jeg nogle der lignede dem, både farven og gitteret var der, og de havde den samme form for deklaration på bagsiden. Højttalerne er af mærket ITT.
|
|
|
Arh ITT, Dem har vi mange af stående rundt omkring i genbrug i herning. De plejer ikke være noget at skrive hjem (på Hifi4all) om. Men det glæder mig du blev glad for højtalerne, Du kunne jo eventuelt stille dem på de ITT højtalere Så får de lige en 30 - 40 ekstra højde.
Glæder mig til at se hvordan de klæder dit rum!
Mvh. Louis Lang |
|
|
Ja kunne være jeg skulle gøre det - så får de ITT også lidt at lave Der kommer billeder på Onsdag-torsdag regner jeg med!
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
747dk: Godt at høre jeg har gjort et godt køb. Har ikke prøvet tuneren endnu men sætter den til i eftermiddag når jeg har fri fra arbejde.
Ja Tandberg er nu noget kram. Jeg har en lille receiver fra dem som min kæreste så har lånt. Det er dejligt at have med at gøre, og en rigtig hyggelig lyd den giver fra sig. Glæder mig meget til at få sat højttalerne op og give dem noget mere luft. Det skulle gerne blive fedt! Og så er det jo altid sjovt at tweake anlægget her og der. 
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| Hva så Krog - Hvordan spiller mine kære gamle? |
|
|
De spille rigtig godt  Er blevet meget glade for dem. Og så er der virkelig smæk på når der skal være - det elsker jeg. Der er jo ingen begrænsninger for hvad de kan levere. Det er virkeligt noget jeg har opdaget ved HPM'erne kontra alle tidligere højttalere jeg har ejet. Alle de andre har haft deres specielle styrker, men også nogle åbenlyse svagheder. Fx et sæt System Audio der virkelig kunne spille mellemtone men ikke bas, et sæt Dali der var lidt for døde i diskanten og med en lidt oppustet bas. Og generelt små højttalere der ikke kan spille meget bas heller, men som så har et knaldgodt perspektiv. Disse HPM'er kan jo både spille så meget bas at hele rummet ryster og ting falder ned fra bordet (hvis det er det de skal). Men samtidig kan bassen også være meget tydelig og veldefineret så man kan høre hvad der egentlig foregår i musikken - det er ikke bare "boom boom". Diskanten er også god. Den kan godt være lidt for hård, men nu jeg har fået den store brune skænk ud har det hjulpet meget på det. Der står utroligt mange detaljer frem! Mellemtonen virke lidt tilbagetrukket men dog vellydende, men vil prøve at eksperimentere lidt med tonekontrollen for højttalerne (der er jo til Treble og Mid), og finde ud af om de rent faktisk er brugbare i den sammenhæng. Alt i alt har jeg gjort et super køb som jeg ikke fortryder det mindste!!  Højttalerne gengiver musikken fantastisk godt. Forresten.. Inspireret af din pladesamling har jeg været på indkøb på QXL.. Har bl.a. fået en plade med Burnin Red Ivanhoe & Povl dissing og en med Culpeppers Orchard. Og en masse andet klassisk rock. I øvrigt fandt jeg lige en hjemmeside med en masse spændende musik. www.karma.dkDet meste er på CD men der er også nogle vinyl. Kig den ud!
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem - De spiller rigtig fedt gør de
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Tillykke med dem - De spiller rigtig fedt gør de
|
|
|
TAK :D ja de spiller kanon. Fik dem lige sat op på de der palisander højttalere, nøøj det gav en vild forbedring. En mere fast og ikke så buldrende bund. Og så blev perspektivet sat noget mere på plads, faktisk utroligt så meget det gav; det havde jeg egentlig ikke regnet med. Og så det at lyden kommer lidt højere oppe fra giver altså en anden "feel". Super glad! Forhåbentligt billeder i morgen... Pt. tester jeg min Philips CD-104 igen, den gør det umiddelbart bedre end Denon'en på dette setup fordi den er mere varm og mørk i lyden hvor Denon'en har det med at være meget lys og det kan godt give lidt diskant-ubehageligheder synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt billeder af de nye højttaler og radio, og så kan I jo lige se hvordan der ser ud på værelset nu. Højttalerne er Pioneer HPM110 og radioen er Pioneer TX-7500. Først et af den venstre højttaler, som står oven på et par (tror jeg nok) ITT højttalere - så kan disse også tjene et formål.  Store er de..   Hele anlægget sat ind i det nye møbel. Det virker godt!  Tuneren og Denon cd-afspiller  Forstærkersættet  Den Pioneer DVD-afspiller nederst og CD-afspiller Philips CD-104 øverst. Den har længe stået og samlet støv, men er nu taget op igen da jeg synes Denon'en godt kan lyde skarp i toppen. Jeg mener så at Philipsen har en blødere top end Denon'en, den er samtidig lidt sjov at betjene og en spændende CD-afspiller er den helt sikkert.  Efter mit besøg hos Louis i det jydske, er jeg blevet inspireret til at lytte noget mere vinyl, så der har faktisk næsten ikke spillet andet siden jeg kom tilbage. Og det er da blevet til en del pladekøb på det sidste. Her er en af de mest interessante:  Fantastisk fed musik der ligger i de riller Her er et udpluk af de andre ny-tilkomne plader i min besiddelse:  Til sidst får I lige et oversigts billede som det ser ud i skrivende stund. Det er taget lige fra Sweetspottet i min sofa.  Jeg har smidt fjernsynet ud. Både fordi det var så stort og grimt og halvdefekt, men også fordi jeg skal have noget andet i stedet. Det skulle gerne være i min besiddelse omkring den 8. februar!  Jubii! Hav en god aften! Christian
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det ser sq lækkert ud det der:) det må jeg sige.. Jeg fik vist ikke helt fat i hvad det var for et møbel du havde fået dig fat?
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
 Det ser sq lækkert ud det der:) det må jeg sige..
Jeg fik vist ikke helt fat i hvad det var for et møbel du havde fået dig fat?
|
|
|
Mange Tak  , det er et møbel fra Biva. Kan ikke huske modelnavnet, men det kostede i hvert fald 999 kr. Det er i en forholdsvist god kvalitet, med god tykkelse på alle træpladerne. Man kunne også få det i forskellige træ farver, men jeg valgte hvid da de andre ville tage en lille måneds tid at få hjem..
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser Sq godt ud hr sikke en opdatering de pioneer er da for fede og som jeg kan forstå på dig er du ret begejstret for dem. hvad der er klart det vigtigste.
Er du tilfreds med dit tunerkøb ? flot er den ihverfald.
Ikke et helt dumt møbel det fra Biva
jeg har et VM ACOUSTICS S4 rack (glashylder på en vægmonteret holder) som er i fin kvalitet men at skjule kabler med sådan en sag er noget af et arbejde. det jo noget du slipper noget nemmere fra ;-)
jeg vil afgjort overveje at erstatte det med sådan en biva sag
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
det ser Sq godt ud hr sikke en opdatering de pioneer er da for fede og som jeg kan forstå på dig er du ret begejstret for dem. hvad der er klart det vigtigste.
Er du tilfreds med dit tunerkøb ? flot er den ihverfald.
Ikke et helt dumt møbel det fra Biva
jeg har et VM ACOUSTICS S4 rack (glashylder på en vægmonteret holder) som er i fin kvalitet men at skjule kabler med sådan en sag er noget af et arbejde. det jo noget du slipper noget nemmere fra ;-)
jeg vil afgjort overveje at erstatte det med sådan en biva sag |
|
|
Ja jeg synes de højttalere leverer creme i lange baner. Tuneren er jeg også glad for, men synes dog ikke jeg har særligt god modtagelse. Nu bruger jeg så også kun et stykke ledning som antenne pt. Måske det er derfor? Ja, kabelrodet kan man heldigvis ikke se, det er behageligt ikke at skulle kigge på det. Det eneste minus jeg finder ved møblet er at hvis man skal skifte kabler er man nødt til at hive hele apparatet ud da man ikke kan komme til inde bagved. Men når først musikken spiller er det jo ligegyldigt ;-) Bliver mere og mere glad for det anlæg for hver gang jeg lytter til det  Hørte en live Hendrix LP tidligere på aftenen, skal lige love for at Jimi fik fyret den af for fuld skrue.
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creme er godt ;-) det samme gælder Jimi
vedr antenne. ledning kan godt gå men en T antenne er bedre. du tager bare en ledning der kan splittes. trækker i begge sider så langt dine arme kan nå så passer det :-) så har du lavet toppen på T'et hvor lang foden er har ikke det den store betydning så sætter du den ene i foden til 300 ohm stel og den anden til 300 ohm antenne.
så prøv at flytte lidt rundt på Toppen og se hvor du modtager bedst/hvilken væg som sagt kan foden sagtens være fire meter.
Det er natuligvis vigtigt at ledningen ikke er afskærmet men må godt være isoleret ;-) billigt ringledning er fint
det lyder fint med det møbel hvis du skral rode med et apperart hav en lille kasse eller stol stående foran møblet. så er det nemmere at motere kabler. har prøvet det :-)
Men det er fedt du er så tilfreds med udfaldet af dit anlæg
Du må være en megt glad mand
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Krog. På Pladen 4-vejs, er nummeret En morgen, ikke der?
Det ser enormt godt ud må jeg sige, ogh det er jo skønt at de ITT kan tjene formål __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Det ser enormt godt ud må jeg sige, ogh det er jo skønt at de ITT kan tjene formål  |
|
|
Tak, jo En Morgen er nummer et på Side 1. det er et rigtig godt nummer. ja, de var ikke helt forgæves de ITT
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
vedr antenne. ledning kan godt gå men en T antenne er bedre. du tager bare en ledning der kan splittes. trækker i begge sider så langt dine arme kan nå så passer det :-) så har du lavet toppen på T'et hvor lang foden er har ikke det den store betydning så sætter du den ene i foden til 300 ohm stel og den anden til 300 ohm antenne.
så prøv at flytte lidt rundt på Toppen og se hvor du modtager bedst/hvilken væg som sagt kan foden sagtens være fire meter.
Det er natuligvis vigtigt at ledningen ikke er afskærmet men må godt være isoleret ;-) billigt ringledning er fint
det lyder fint med det møbel hvis du skral rode med et apperart hav en lille kasse eller stol stående foran møblet. så er det nemmere at motere kabler. har prøvet det :-)
|
|
|
Tak for rådet og de pæne ord, det vil jeg prøve. Det lyder også som en god idé med en skammel el. lign., det har jeg faktisk aldrig lige overvejet! Det kan jeg jo så bruge når jeg monterer antennen  Jeg synes jeg er kommet dertil hvor jeg ikke sidder med kritiske hifi-analytiske ører og lytter efter hvad hifi'et formår (læs: hvad det ikke formår) - men i stedet nu blot fokuserer på musikken.. Anlægget opfylder mine krav, faktisk en sjælden oplevelse vil jeg tro (?) Ja jeg er yderst tilfreds
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
LouBP skrev:
Det ser enormt godt ud må jeg sige, ogh det er jo skønt at de ITT kan tjene formål  |
|
|
Tak, jo En Morgen er
nummer et på Side 1. det er et rigtig godt nummer.ja, de var ikke helt forgæves de ITT  |
|
|
Jeg har faktisk altid gerne ville have den plade, er bare aldrig lige faldet over den. Hvor købte du den? Jeg er da glad for at
kunne inspirere lidt :) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
747DK skrev:
|
|
|
Tak for rådet og de pæne ord, det vil jeg prøve.Det lyder også som en god idé med en skammel el. lign., det har jeg faktisk aldrig lige overvejet! Det kan jeg jo så bruge når jeg monterer antennen Jeg synes jeg er kommet dertil hvor jeg <span style="font-weight: bold;">ikke </span>sidder med kritiske hifi-analytiske ører og lytter efter hvad hifi'et formår (læs: hvad det ikke formår) - men i stedet nu blot fokuserer på musikken.. Anlægget opfylder mine krav, faktisk en sjælden oplevelse vil jeg tro (?)Ja jeg er yderst tilfreds  |
|
|
Det lyder rigtigt godt ja alle vil Udskifte men du er tilfreds :-) jeg har det på samme måde. det er nemlig målet at nyde musikken og glemme teknikken natuligvis kan man stadig trimme men har man først oplevet det trimmer man ikke for enhver pris.
håber du fattede lidt af det med T antenne det er faktisk bare en dobbeltledning man har splittet i enden med sine armes længde. toppen skal normalt hænge nogenlunde vandret men antenner er underlige nogen gange får man en bedre modtagelse ved en helt anden placering
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder Krog  Tillykke med din Pinoneer tuner også. Ja det er utroligt så meget en stander kan gøre ! Oplevede selv en forbedring, omend det ikke var alverden - Skyldes nok mit lille rum. En bomsolid og TUNG stander vil sikkert gøre lyden endnu bedre - Og noget ordentligt afkobling- Her kan der eksperimenteres en del  er også værd at nævne. mvh Roky
|
| Til top |
|
| |