Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Heco Celan 800 på vej - Billeder nu 23/7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 August 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye celan 800
 Jeg her selv lige købt nogle celan 700 af audiomega.dk  Det er nogle kanon højtaler til rimelige
 penge. Jeg havde Dali 18 mkII før men der er lysår imellem dem til fordel for Heco højtaler.
 Bas og især mellentonen er rigtig gode, med diskanterne er der rigtig hul igemmen. Men jeg syntes
 at diskanten er lidt hidsig med det forstærkersæt jeg har (Pioneer C-90 M-90) den er lidt lys i lyden.
 Så derfor har jag fået at vide at HTerne er bedst med en forstærker med en varm lyd. Det kan være
 Thule ell NAD M3 ell Xindak 6950. Allerbedst skulle det være med rørforstærker. Til afspiller har jeg
 Denon dvd 3910 og alt er forbundet med Van den hull the integation signalkabler. Til HT kabel har
 jeg VDH C-122. Jeg er iøjeblikket ved at rode med netledninger og strømstikdåse fra Supra og er
 lidt spændt på hvordan det går. Alle mine små sikringer i apperaterne er iøvrigt også udskiftet med
 nye med guldbelægniner, det kan jeg varmt anbefale.
Til top Vis ditlevbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ditlevbo

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

De er godt nok pæne de Celan 800, de er enkle og stilede (synes jeg), lige efter mit hovede. Om jeg så ville kunne lide lyden, ja det er så det. 

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 Tillykke med de nye celan 800
 Jeg her selv lige købt nogle celan 700 af audiomega.dk  Det er nogle kanon højtaler til rimelige
 penge. Jeg havde Dali 18 mkII før men der er lysår imellem dem til fordel for Heco højtaler.
 Bas og især mellentonen er rigtig gode, med diskanterne er der rigtig hul igemmen. Men jeg syntes
 at diskanten er lidt hidsig med det forstærkersæt jeg har (Pioneer C-90 M-90) den er lidt lys i lyden.
 Så derfor har jag fået at vide at HTerne er bedst med en forstærker med en varm lyd. Det kan være
 Thule ell NAD M3 ell Xindak 6950. Allerbedst skulle det være med rørforstærker. Til afspiller har jeg
 Denon dvd 3910 og alt er forbundet med Van den hull the integation signalkabler. Til HT kabel har
 jeg VDH C-122. Jeg er iøjeblikket ved at rode med netledninger og strømstikdåse fra Supra og er
 lidt spændt på hvordan det går. Alle mine små sikringer i apperaterne er iøvrigt også udskiftet med
 nye med guldbelægniner, det kan jeg varmt anbefale.

Tak.

Jeg kan ikke genkende det med at de skulle være lidt hidsige i diskanten. Men det afhænger nok også af hvad man har som reference. B&W DM 604 S3 som de afløser havde en tendens til skarphed i diskanten, isære hvis man spillede højt men det problem findes ikke på Celan 800 der i mine hører har en ganske behagelig diskant. Men nu kører jeg også med NAD og NAD udstyr er normalt lidt mørke i lyden ift. feks Denon udstyr. Dog kan de når de bliver presset max lyde lidt ubehagelige men det gør de fleste højttaler jo og det skyldes helt sikert min lille NAD Surround receiver, 2 x70 W i stereo er ikke specielt meget til en stor gulv højttaler. Celan 800 kan dog spille højere før de lyder ubehagelige end DM 604 S3 men nu er Celan 800 også en rimelig let forstærker belastning.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
De er godt nok pæne de Celan 800, de er enkle og stilede (synes jeg), lige efter mit hovede. Om jeg så ville kunne lide lyden, ja det er så det. 

Ja det er de nemlig, det var også en af grundene til jeg købte et par. Vil gerne have højttalere der også ser godt ud samtidig med de lyder godt og nej det er ikke kæresten der kræver det, det gør jeg selv. Nu er Celan 800 heller ikke ligefrem en lille højttaler, den rager trods alt 118 cm i vejret og ser godt ud samtidig med.

Angående lyden, tja jeg købte dem UDEN at høre dem først kun pga de gode anmeldelser. Der er sikkert mange der vil kritisere at man går ud og bruger en pæn sum penne på udstyr man ikke engang har hørt men jeg er meget tilfreds med mit valg.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 August 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Det med at bruge penge på ting uden at have hørt dem har jeg gjort ret tit, bare fordi jeg var nysgerrig. Jeg har heldigvis kun brændt nallerne et par gange ud af mange, så det har været sjovt nok at gøre det på den måde. 

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Det med at bruge penge på ting uden at have hørt dem har jeg gjort ret tit, bare fordi jeg var nysgerrig. Jeg har heldigvis kun brændt nallerne et par gange ud af mange, så det har været sjovt nok at gøre det på den måde. 

Godt jeg ikke er den eneste.  Jeg har heldigvis aldrig brændt nallerne på den måde, men nu køber jeg heller ikke alle mulige obskure mærker eller underlige konstruktioner etc. Køber kun udstyr som jeg har undersøgt anmeldelserne af først og har hørt om fra andre folk der ejer dem. Så kan man ikke gå helt galt i byen.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej, er der nogle af jer der har fundet ud af det med afstandene til bagvæg og sidevæg. Jeg er godt
 nok kun ved at spille mine Heco 700 til. Jeg har lige nu stillet dem på 45 cm fra bagvæg og 65 cm
 fra sidevæg. Og så lige en let vinkling mod lyttepositionen. Ifølge Bjarne fra Audiomega skulle det
 lægge omkring 40 fra bagvæg og en 35-40 cm fra sidevæg. Men det giver herhjemme hos mig ikke
 nogen god bas(alt for dyb og mudret) Der er monteret spikes.      

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 Hej, er der nogle af jer der har fundet ud af det med afstandene til bagvæg og sidevæg. Jeg er godt
 nok kun ved at spille mine Heco 700 til. Jeg har lige nu stillet dem på 45 cm fra bagvæg og 65 cm
 fra sidevæg. Og så lige en let vinkling mod lyttepositionen. Ifølge Bjarne fra Audiomega skulle det
 lægge omkring 40 fra bagvæg og en 35-40 cm fra sidevæg. Men det giver herhjemme hos mig ikke
 nogen god bas(alt for dyb og mudret) Der er monteret spikes.      

Jeg har nogen lunde samme afstand til sid og bagvæg og det virker som sådan fint nok. Bassen er ikke helt som jeg ville have den men min nuværende stue sætter nogen begrænsninger. Dog flytter jeg om en måned til en ny lejlighed men en stue med mere plads, glæder mig. Højttalere i Celan 700 størrelsen krævr en stue i en nogen lunde størrelse for et godt resultat. Hvad mener du med for dyb bas? Bas kan jo ikke blive for dyb som sådan men det med den er mudret kunne du måske afhjælpe ved at stoppe en sok eller lignende i bas røret på hver højttaler, det fjerner noget af niveauet i bassen og den skulle dermed bliver mere præcis. Men dyb bas er altså ikke en dårlig ting.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Dyb bas mener jeg at den bliver måske for voldsom,lidt for dominerende. Jeg har prøvet at stoppe
 skumgummi propper i den øverste port bagpå, det virker faktisk godt. Men jeg tror at det bedste er
 at finde den rigtige afstand til bagvæg. Iøvrigt er Heco højtalerne rigtig gode med den dybe bas når
 jeg ser film. Jeg har nemlig ikke surrond men kan sagtens nøjes med det jeg har nu. Superlyd

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 Dyb bas mener jeg at den bliver måske for voldsom,lidt for dominerende. Jeg har 

Så det fordi bassen spiller for HØJT ift til resten af højttaleren og ikke fordi den er for dyb. Det er typisk pga de er for tætte på bagvæggen eller fordi rummet i sig selv forstærker bassen ved visse frekvenser at man kan få et for højt niveau af bas.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Ja det tror jeg du har ret i. Jeg kører iøvrigt uden om tonekontrol på mit Pioneer forstærkersæt. OG
 UDEN LOUDNESS....

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 Ja det tror jeg du har ret i. Jeg kører iøvrigt uden om tonekontrol på mit Pioneer forstærkersæt. OG
 UDEN LOUDNESS....

Det har jeg.  Tonekontroller og loudness er fandens opfindelse.  

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

For at vende tilbage til det med den hidsige diskant, så er jeg faldet over det er især S og ST-lyde i
 solisternes sang jeg mener. Det går især galt med de cdere med dårlige indspilninger Har du så   frontstoffet på når du hører musik? ell er de afmonteret.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 For at vende tilbage til det med den hidsige diskant, så er jeg faldet over det er især S og ST-lyde i
 solisternes sang jeg mener. Det går især galt med de cdere med dårlige indspilninger Har du så   frontstoffet på når du hører musik? ell er de afmonteret.

Jeg har frontstoffet på altid. Jeg kan høre en lille forskel ift. når jeg har taget det af men så skal jeg virkelig høre efter så jeg har valgt bare at lade det sidde. Det ser også pænest ud. Jeg er alligevel ikke typen der sidder og lytter efter de allermindste små mikrodetaljer i musikken så mener ikke det har den store betydning for min nydelse af musikken.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg havde jo Dali 18 mk II i stuen før de nye Heco, så jeg skal jo nok lige vende mig til en helt anden lyd nu. De gamle højtaler var iøvrigt større end nu. Så konen var helt enig i at vi skulle skifte

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 De gamle højtaler var iøvrigt større end nu. Så konen var helt enig i at vi skulle skifte

Celan 800 er også 18 cm højere end mine gamle B&W DM 604 S3 så de ser betydeligt større ud men min kæreste er mere eller mindre ligeglad. Hun synes faktisk de er pæne og så længe jeg selv betaler og de er i en ordentligt design/farve så er der frit valg på alle hylder, næsten ihvertfald.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Var det ikke NAD forstærker du kørte med. Jeg har lige været nede i Hifi-klubben i esbjerg og
 snakke lidt med dem om mit lille problem med diskanten. De mente at Thule og Nad forstærker er
 varmtklingende, hvor Pioneer er lys. Det kan forklare at du ikke syntes at Heco er skarb i diskanten.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
 Var det ikke NAD forstærker du kørte med. Jeg har lige været nede i Hifi-klubben i esbjerg og
 snakke lidt med dem om mit lille problem med diskanten. De mente at Thule og Nad forstærker er
 varmtklingende, hvor Pioneer er lys. Det kan forklare at du ikke syntes at Heco er skarb i diskanten.

Ja det er en NAD T 743 surround receiver jeg bruger.  Apropos Thule så mener jeg de skulle være kolde og lyse i lyden? Men måske er det bare fordi Thule=koldt sted i Grønland jeg tænker sådan.

ditlevbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ja det med Thule troede jeg også at de var kolde i lyden. Det har jeg fået at vide med hensyn til deres afspillere engang. Er de fra Grønland da ?....

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

ditlevbo skrev:
  Er de fra Grønland da ?....

Thule er navnet på et område oppe nordpå i Grønland men Thule er nu et dansk firma. 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes