Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2026 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: IN82 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Havde de ikke værre smart at havde en indbygge test udstyr i Pj. som så automatisk kunne en ISF kalibrering, det ville løse alle probleme, da
man jo skal fortage en ISF kalibrering minum hvær halve år.

Man "skal" ikke foretage en ISF kalibrering "minimum hvert halve år". Det er bedre at foretage én kalibrering end slet ingen, men jo hvis det er vigtigt for dig at det altid spiller 100%, så kan man foretage en hyppig kalibrering. Hvert halve år vil jeg nu sige på hjemme-udstyr er lidt hysterisk. Hvert andet år vil på high-end udstyr være mere realistisk, eller bare når du skifter lampen. Dér hvor kæden hopper af for mig, er når folk siger "det er for dyrt at kalibrere flere gange, så vil jeg hellere lade helt være". Din projektor bliver ringere og ringere efterhånden som den bliver gammel, hvadenten du kalibrerer den eller ej! Det vil _aldrig_ blive en ulempe at få foretaget den første kalibrering.

Bortset fra det, så løser en auto-kalibrering ikke "alle problemer". Samsung's projektorer har som nævnt reelt en auto-kalibrering, men den skal foretages af en professionel da en sådan kalibrering, hvis den skal være nøjagtig, kræver måleudstyr af en kvalitet der koster for meget til at det er realistisk at levere det med i projektoren. Hvis man stillede mindre præcise krav til kalibreringen, så kunne man måske nok nøjes med en billigere sensor, men så går ideen jo list af det. Derudover, så garanterer en auto-kalibrering af projektoren ikke at du har sat afspilleren rigtigt op.

Jeg er ikke i tvivl om at der på et tidspunkt vil blive lanceret udstyr med auto-kalibrering, af markedsføringsmæssige årsager. Men jeg tror reelt ikke at det vil blive billigere end at købe en kalibrering professionelt, og kvalitetsmæssigt vil det aldrig kunne levere et 100% korrekt resultat. Som sagt, så er det som med auto-kalibrering af receivere: Det er bedre end slet ikke at gøre noget, men en "rigtig" kalibrering vil altid være bedst. I mainstream-markedet synes jeg auto-kalibrering er en god ide. I high-end segmentet er der ingen genvej til en god kalibrering, faldgruberne er for store til at man bør tage dén risiko i et 50.000,-s system.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes