| Forfatter |
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige.. i det "inlet" jeg bruger så er det 2 sikkringer, en for L og N (tror jeg det heder.. dvs de to andre en jord.)
kan dette gi nogle problemer?
edit: my bad det stemmer ikke.. det er kun en aktiv sikkring.
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
|
[Det står 004 (ikke noe punktum) trafoens primære måler 001 i 2000 Ohm
|
|
|
Jeg synes 1 ohm på primær siden lyder som det er der fejlen er. Prøv at indstille til mindste måle område (200 eller 20) hvis de findes på dit multimeter, og mål primær siden igen med en af de gule ledninger afmonteret, så det kun er trafoen der bliver målt på.
Jeg har lige målt på min 500 watt trafo og der er 3,3 ohm på primær siden
Det med 2 sikringer, sidder de ikke i samme hul? for så er det sikkert bare en reserve sikring
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
|
Jeg synes 1 ohm på primær siden lyder som det er der fejlen er. Prøv at indstille til mindste måle område (200 eller 20) hvis de findes på dit multimeter, og mål primær siden igen med en af de gule ledninger afmonteret, så det kun er trafoen der bliver målt på.
Jeg har lige målt på min 500 watt trafo og der er 3,3 ohm på primær siden
Det med 2 sikringer, sidder de ikke i samme hul? for så er det sikkert bare en reserve sikring
|
|
|
Stemmer at den ene sikringen var en reserve (problemet var at når den ene sikkring sprengtes så gikk også reserven i stykker.. --> trodde begge var aktive..
Har fået kjøpt nye sikkringer og det virker som det stemmer nå .. har ca 20V i de secundære kable på transformatoren..
MEN nå har jeg et nyt problem. det kit jeg har "LM3886 Amplifier Kit with "Snubberized" power supply"beskriver ikke hvordan man skal koble til powersupplyen når man har dual mono, med KUN 1 transformer.. ergo.. mangler nogle ledninger..
Spørsmål.. skal jeg lave en kobling mellom de hvite ledninger som er tilboblet AC1 på kortet til AC1 dvs hullet til høyre på bilde under..
skema over powersupplyen http://chipamp.com/images/ps-rev3-sch.gif

__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din trafo har forhåbentlig noget tekst på siden af sig, der fortæller, hvilke farver der er hvad? Den information skal jeg/vi (?) bruge.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg sikkert farlig upopulær, men jeg er ked af og sige det, men at bygge en forstærker kræver desvære bare et minimum af viden inden for elektronik, så tror du ikke bare du skulle låne en bog og læse lidt ,også vente lidt med det kit inden nogen eller noget kommer til skade?
en god bog og starte med i dette tilfælde kunne være bog analog teknik fra erhversskolernes forlag __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Send lige et link over den originale GAINCLONE
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for hjelpen:-) har funder ut av det,,
DC output er nå på 28,6.
@Bornhom
Transformator fakta Green 20V, Red 0. og Brown 20V, blue 0.
To psu boards hver har 4 input. Se bilder for details, Pic 1: http://chipamp.com/images/ps-rev3-sch.gif pic 2: http://www.briangt.com/gallery/albu...mp/3886_019.jpg
AC1 and AC1 AC2 and AC2
Green 20V --> AC1 Red 0V --> AC1
Brown 20V --> AC2 Blue 0V --> AC2
Per N skrev:
| Nu bliver jeg sikkert farlig upopulær, men jeg er ked af og sige det, men at bygge en forstærker kræver desvære bare et minimum af viden inden for elektronik, så tror du ikke bare du skulle låne en bog og læse lidt ,også vente lidt med det kit inden nogen eller noget kommer til skade?
en god bog og starte med i dette tilfælde kunne være bog analog teknik fra erhversskolernes forlag |
|
|
Gidder ikke lese flere bøker en hva jeg trenger i gennem arbejde..  men helt sikkert så havde det vært en god idee for mig å lese i gennem nogle bøger... dog.. Learning by doing.. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 "@ bornhom" Den var go'
Godt, du fandt ud af det. __________________ MVH, Bo
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius, hvor har du købt stumperne og hvor meget kommer det til at koste i alt (Hvis man må være så fræk at spørge :))
Mv. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Marius, hvor har du købt stumperne og hvor meget kommer det til at koste i alt (Hvis man må være så fræk at spørge :))
Mv. Henrik
|
|
|
Tja.. hadde sikkert funnet en billigere brukt forsterker.. men prosjektet er da mest for sjov. kabinet 83 EUR inklusive on/off svitsh samt volume knob.
LM3886 Dual Mono Kit & Snubber £55.32 Amp Plus Kit MAS Power Chip Amp Kits £25.00 Alps RK27 log pot. - 10k - Price (EUR)....: 20,00
+ en del kabler osv.. så det bliver da en del..
Hvor: Kabinet: http://www.atiresearch-anodized.com/ Pot.Meter: http://electronics.dantimax.dk/ kit: http://madaboutsound.com/index.asp (tror ikke de har det lenger,, men ChipAmp.com har) div.. kjøpt hos Elfa
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikringerne skal väre träge, 2,5 amp burde kunne göre det. Der kan sagtens sättes 2 sikringer i, een for henholdsvis fase og nul (live og null). (Min Edison rör-ib har det også, og her er jeg gået ned til 0,8 A T)
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| Sikringerne skal väre träge, 2,5 amp burde kunne göre det. Der kan sagtens sättes 2 sikringer i, een for henholdsvis fase og nul (live og null). (Min Edison rör-ib har det også, og her er jeg gået ned til 0,8 A T) |
|
|
Har benyttet en sikkring med 3.15T A har ikke "startet" den ennu med alt tilkoblet, men den virket da fint uden selve forsterker delen.. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
heltny skrev:
|
Ja men står der F eller T på de sikringer der er sprunget ?
|
|
|
nope
heltny skrev:
|
Udfra dette billed kan jeg ikke se om der evt er en fejl der.
Har du et billed af de 2 print, set fra neden ? Evt med ledningerne monteret ?
|
|
|

|
|
|
Monter nogle isolerskiver mellem print og afstandsstag. Ser ud som de kan kortslutte til printbanerne v. de 4 huller 
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Monter nogle isolerskiver mellem print og afstandsstag. Ser ud som de kan kortslutte til printbanerne v. de 4 huller  |
|
|
Ikke nødvendigt. Hullerne har ikke elektrisk forbindelse til noget. De er helt isolerede i hvert sit hjørne . . . helt alene . . . uden nogen kontakt til omverdenen . . .
__________________ MVH, Bo
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|