| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Tjah, nogen mener at Haydn spiller musikalsk, jeg mener at den er defekt! Men det skal ikke skille os. Dali Helicon 400 eller Mentor 6 er måske det du leder efter?  |
|
|
Er det dit hørerapperat de haydn "går" igennem... du må da være halvdøv hvis du syntes at en Haydn spiller DEFFEKT???
(jeg kunne ikk lige dy mig:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
| Hej! Jeg har kig på både Vienna BCG, Haydn+sub og Audio Physic Scorpio. Jeg har læst godt om alle tre dog kun hørt Audio Physic'en. De skal tilsluttes en Densen beat 110 og 410 cd. Nogen der har nogen tanker eller kommentare til hvad jeg skal købe!? |
|
|
Jeg havde nok valgt en Avalon NP.0.2 .. den kræver ikke den samme mængde kraft som en Vienna BGC(det er også en fed højt, men duer ikke til din densen)
Den lille Avalon gør det bare godt.. men istedet for at skrive en masse om den her så syntes jeg at du ska smutte forbi odense og HØRER den SELV!! Men prøv at ligge mærke til hvordan den nærmest "forsvinder" i lydbilledet og den utrolige spredning den Eton diskant har..
Her får du FULD valuta for pengene!!
(den lille fætter kunne nemt ende hjemme hos mig, ja hvem ved:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellere ET godt øre end TO deffekte.... hahah
Ej vi bliver jo nok aldrig eninge men hva pokker, vi har jo forskellig smag....ik?? og det er endnu engang nok godt nok i længden at vi alle ikke kan lide det samme hver gang!?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt en Avalon??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Mastervol skrev:
don dario skrev:
Mastervol skrev:
Tjah, nogen mener at Haydn spiller musikalsk, jeg mener at den er defekt! Men det skal ikke skille os. Dali Helicon 400 eller Mentor 6 er måske det du leder efter?  |
|
|
Er det dit hørerapperat de haydn "går" igennem... du må da være halvdøv hvis du syntes at en Haydn spiller DEFFEKT??? (jeg kunne ikk lige dy mig:-) MVH Don |
|
|
Uhadada du går off-topic nu! Du skulle jo have en advarsel! 
Det var nu ikke et oplæg til debat! Men lad os bare konkludere at vi ikke havde haft den her debat hvis de folk hos VA havde brugt DERES høreapperater i udviklingen af Haydn! 
|
|
|
Har du hørt en Avalon??
MVH Don |
|
|
Nej, jeg har ikke hørt Avalon, kun en masse godt om det mærke. Helt sikkert en af de højttalere jeg gerne ville prøve at lytte til. 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
| Jeg har hørt mentor 6 men er ikke vild med den.. synes virkelig den mangler noget i mellemtone området!! Helicon er lige et prisniveau over det jeg vil ofre, desuden kan jeg ikke lide dens design (Ved godt at lyden er det vigtigste, men stadig) De BCG og AP Scorpio jeg kigger på er brugte og ligger i et prisniveau på omkring 15k |
|
|
Mentor'en har bare medfødt loudness-funktion 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
the_rieper skrev:
| Jeg har hørt mentor 6 men er ikke vild med den.. synes virkelig den mangler noget i mellemtone området!! Helicon er lige et prisniveau over det jeg vil ofre, desuden kan jeg ikke lide dens design (Ved godt at lyden er det vigtigste, men stadig) De BCG og AP Scorpio jeg kigger på er brugte og ligger i et prisniveau på omkring 15k |
|
|
|
|
|
Hva mener du med det?
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Hvis jeg skulle ud at købe nye højtalere i dag så ville jeg nok ha taget risken med at købe de her uhørt
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=5529
Standerudgaven fik meget god kritik i norske lyd og billede, og den skulle vistnok være en meget behagelig højtaler at lytte til. Om du ser på enhedene der står i den vil du hurtigt kunne se at de hører hjemme i en lidt anden prisklasse end hvad denne højtaleren sælges for
Skulle jeg ud og købe højtalere om nogle måneder så ville jeg købe de her uhørt (med mindre de bilver slagtet)
http://www.lsound.no/index.php?side=arkiv&group=690& art=9376&year=2007
Om lydsignaturen bliver den sammen som den i deres andre serie er der her også tale om en behagelig højtaler. Som med den ovenstående er historien den samme, elementer der egentlig hører hjemme i en lidt anden prisklasse.
|
|
|
Tak for tippen. Jeg tjekker dem lige ud!
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis jeg var dig ville jeg tage et lyt på JM Lab, jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal købe men kan fortælle dig hvad jeg syntes du skal lytte på, Lyd er jo en smags sag.
Men de gange jeg har hørt Densen spille bedst har været på JM Lab, den combo er i mine øre fin.
For lige at vende AP Virgo III, så er det en SUPER HT i mine øre, det med at den ikke spiller sammenhængende skyldes TC's lytterum i KBH, det er miltest talt elendigt, hvis du havde hørt Virgo III i Århus tror jeg du havde købt dem på stedet og nu til den pris TC sælger dem ud er det i mine øre et røverkøb, for KUN 20.000 for et demo sæt findes der ikke mange konkurenter, og det gjorde der heller ikke til de ca. 45.000 de normalt kostede ( det er min vudering, og min smag ikke andet ), hvis du kan låne et sæt med hjem tror jeg du ville beholde dem.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSB.....GAMUT PHI7 20k........Ja den havde jeg nok hoppet på,den er jo rimmelig forstærker venlig..Farven er hvid,men nogle har fortalt mig,at det skulle være virkelig hip (Trend)  i øjeblikket...Og ikke at forglemme,den er ny og ikke tilspillet
PS..Synes ikke jeg kan se noget budget  ,så dette er mit bud!! __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper skrev:
buggybuch skrev:
the_rieper skrev:
|
|
|
|
|
Hva mener du med det?
|
|
|
I mine ører er Mentor en rigtig lækker højttaler... Var selv meget tæt på at ta' den hjem i stuen, men ventede lidt længere (altså skrabede nogle flere penge sammen ), og tog Helicon i stedet. Det jeg mener med loudness er, at den også for mig lyder lidt nedtonet i mellemtonen - eller måske lidt "boostet" i bas og diskant. Derudover er jeg meget begejstret for den. Den har stadig én eller anden form for 'attack', som Helicon ikke helt kan matche, men over-all er Helicon'en (selvfølgelig) en bedre højttaler - ellers var den heller ikke de ekstra penge værd. Alligevel havde jeg bestemt ikke været ked af være Mentor-ejer 
Det hjælper dig selvfølgelig ikke i sammenligningen med dine andre alternativer - sorry - men ville bare tilkendegive, at jeg har samme fornemmelse ang. mellemtonen, som du selv har beskrevet.
Buch
|
| Til top |
|
| |