Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonyes`s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

sonyes skrev:
 Ja det var også en mulighed.

Eller hvis du ville hente disse (eller få dem sendt)

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50728244

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50835288

Kender begge disse, men synes faktisk at 310 `erne er bedre min bror har dali 470`erne og SA`erne har jeg selv haft.

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Der er en ny vinylfræser i huset. Har sat min rega arm på den og shinet den lidt op. En thorens TD166

Den skal justeres og der mangler stadig lidt dæmpning af kabinettet.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 August 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Det ser jo godt ud sonyboy.-)

Var den tallerken poleret sådan da du fik den eller har du gjort det selv??

MVH
Andersen
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

ThinMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 17 August 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Det er autobias på Ming Da Mc34AB 
Til top Vis ThinMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThinMan

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 August 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej

der sidder 8 stk trim. potm. til bias justering,

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok et lækkert setup  Og hvor ser den bare lækker ud den rørforstærker...

ThinMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 18 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Så det som står här stämmer alltså inte?!:

"It is self-biasing. You just flip the side switch and it comes slowly up to power, auto rotating the volume pot to a modest playback level."

http://www.positive-feedback.com/Issue28/mingda_34.htm

Til top Vis ThinMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThinMan

Steen Thorhauge
Branchemedlem
Branchemedlem

Thorhauge Audio

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Et lidt sent svar til ThinMan

Mc 34 ab, har ikke auto bias, jeg justerede bias på en igår, hvad skulle man ellers bruge de 8 trimmere til?

de fabriksmonterede blå rør, gav en del ustabilitet i den ene kanal, problemet var væk da jeg monterede EH el 34, udgangs eff. blev målt til 78w. i 8 ohm.

MVH Steen

Til top Vis Steen Thorhauge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen Thorhauge

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Ja, der sidder med garanti 8 stk. 33Kohm trimmere til justering af bias - så er den røv vist barberet - fixed bias it is...

Her er et billede fra besøget ved Steen.

(Steen justerer bias på Ming-da MC34AB)

Selvom der anvendes gitter-bias, har man stadig valgt at bruge 5-7W katodemodstande, hvilket desværre betyder, at hvis der ryger et rør, så ryger udgangstrafo'en nok med. Steen anbefalede da også John, at få skiftet disse til 2-3W typer, ligesom trimmerne skal skiftes til multiturn udgaver. Det bliver nok mig, der skal udføre den operation, da vi fattigrøve jo skal hjælpe hinanden hvor vi kan...

Forstærkeren kører med ca. 450V anodeforsyning, hvert rør er biased til 31mA fra fabrikken, altså afsættes der ca. 13,5W pr. rør, hvilket sikrer LANG levetid. Vi undrede os over, at forstærkeren ikke har mere udgangseffekt end ca. 80W, når anodeforsyningen er ca. 450V, Steen har en 75-watter m. 4 stk. EL34EH pr. kanal, som kører med ca. 360V anodeforsyning, og den giver også 70-75 watt. Det må betyde at udgangstransformatoren, der anvendes i MC34AB har et andet omsætningsforhold, og at dette må være større.

Ellers må jeg tilstå, at der er tale om en fremragende forstærker til prisen, bortset fra en bund, som ikke rækker helt ned til kineserne , men som dog har krop og fylde, så har jeg ikke rigtig noget at udsætte på forstærkeren udover, at den er grim.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Ja, der sidder med garanti 8 stk. 33Kohm trimmere til justering af bias - så er den røv vist barberet - fixed bias it is...

Her er et billede fra besøget ved Steen.

(Steen justerer bias på Ming-da MC34AB)

Selvom der anvendes gitter-bias, har man stadig valgt at bruge 5-7W katodemodstande, hvilket desværre betyder, at hvis der ryger et rør, så ryger udgangstrafo'en nok med. Steen anbefalede da også John, at få skiftet disse til 2-3W typer, ligesom trimmerne skal skiftes til multiturn udgaver. Det bliver nok mig, der skal udføre den operation, da vi fattigrøve jo skal hjælpe hinanden hvor vi kan...

Forstærkeren kører med ca. 450V anodeforsyning, hvert rør er biased til 31mA fra fabrikken, altså afsættes der ca. 13,5W pr. rør, hvilket sikrer LANG levetid. Vi undrede os over, at forstærkeren ikke har mere udgangseffekt end ca. 80W, når anodeforsyningen er ca. 450V, Steen har en 75-watter m. 4 stk. EL34EH pr. kanal, som kører med ca. 360V anodeforsyning, og den giver også 70-75 watt. Det må betyde at udgangstransformatoren, der anvendes i MC34AB har et andet omsætningsforhold, og at dette må være større.

Ellers må jeg tilstå, at der er tale om en fremragende forstærker til prisen, bortset fra en bund, som ikke rækker helt ned til kineserne , men som dog har krop og fylde, så har jeg ikke rigtig noget at udsætte på forstærkeren udover, at den er grim.

Vil det sige at man bør få skiftet disse modstande og multiturn-trimmere? Hvem på sjælland kan udføre sådan noget? og hvorfor konstruerer man en forstærker hvor det er sandsynligt at udgangstrafoen går sammen med røret?

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:

Vil det sige at man bør få skiftet disse modstande og multiturn-trimmere? Hvem på sjælland kan udføre sådan noget? og hvorfor konstruerer man en forstærker hvor det er sandsynligt at udgangstrafoen går sammen med røret?

Nu sidder der ingen sikringer på noget som helst i MC34AB, så jeg vil da helt klart anbefale, at man kontakter en kyndig tekniker, som skifter katodemodstandene til 2-3 watt typer, eller alternativt installerer en Flink 1A sikring på primærviklingen af hver udgangstransformator, da et kortsluttet rør ellers vil ødelægge udgangstransformatoren.

Man kan også installere 1 stk. 5x20mm T200-250mA sikring på hver katode, det gør Rouge Audio. I min egen Copland CTA-505 sidder der 1 stk. 1A pr. kanal på primærviklingen og 1 stk. T200mA pr. rør på katoden, så det er svært at brænde noget af i den.

Hvorfor man vælger at konstruere en forstærker uden nogen form for direkte eller indirekte sikring, har jeg ikke noget bud på.
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

David skrev:
sonyes skrev:

Nu sidder der ingen sikringer på noget som helst i MC34AB, så jeg vil da helt klart anbefale, at man kontakter en kyndig tekniker, som skifter katodemodstandene til 2-3 watt typer, eller alternativt installerer en Flink 1A sikring på primærviklingen af hver udgangstransformator, da et kortsluttet rør ellers vil ødelægge udgangstransformatoren.

Man kan også installere 1 stk. 5x20mm T200-250mA sikring på hver katode, det gør Rouge Audio. I min egen Copland CTA-505 sidder der 1 stk. 1A pr. kanal på primærviklingen og 1 stk. T200mA pr. rør på katoden, så det er svært at brænde noget af i den.

Hvorfor man vælger at konstruere en forstærker uden nogen form for direkte eller indirekte sikring, har jeg ikke noget bud på.

Må se om der er en god tekniker i københavnsområdet som kan hjælpe mig med den sag så.

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har planer om indkøb af en Ming-da MC34AB omtalt i denne tråd. Jeg er dog lidt usikker på om 220volts forsyningen som den har vil give problemer når den "ser" ind i en dansk 230volts netforsyning ?
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

jero skrev:
Jeg har planer om indkøb af en Ming-da MC34AB omtalt i denne tråd. Jeg er dog lidt usikker på om 220volts forsyningen som den har vil give problemer når den "ser" ind i en dansk 230volts netforsyning ?

Det kan den godt klare.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes