Emne: Quantum Tunneling hos Synergistic... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
|
tillader mig at tro at vi er ret så mange som rent teknisk slet ikke er på et niveau,hvor vi kan forholde os til teorien bag dette produkt. |
|
|
Nej og derfor bør i lytte til de folk der faktisk fulgte med i fysiktimerne i folkeskolen eller gym og uni, som siger dette er en spand pladder! -men nej, i ved jo bedre.(det gør vi danskere jo gerne)
Men 100% respekt for dem der laver det og tjener 3000% på hver kabel!(hvis det kan gøre det) -bare det var mig, det ville simpelthen være super og lave kabler, magen til dumhed folk har når de kaster 100 vis af kroner efter den slags.
-Hvis i flyttede jeres højttaler en micromillimeter mere eller mindre til den ene eller anden side, eller tænkte lidt over akustik istedet, ville i opnå forskelle der kunne få kabler til og blegne gange 100 -og den er målbar forskellen endda! Men ak nej, det kræver man læser og forstår en masse frem for og kaste 100 vis af kroner efter et fup kabel, det er åbenbart hvad niveauet og interrassen rækker til i hifihobbyen, trist og ambitionsløst for dem der falder i kabel fælden. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
tillader mig at tro at vi er ret så mange som rent teknisk slet ikke er på et niveau,hvor vi kan forholde os til teorien bag dette produkt. |
|
|
Nej og derfor bør i lytte til de folk der faktisk fulgte med i fysiktimerne i folkeskolen eller gym og uni, som siger dette er en spand pladder! -men nej, i ved jo bedre.(det gør vi danskere jo gerne)
Men 100% respekt for dem der laver det og tjener 3000% på hver kabel!(hvis det kan gøre det) -bare det var mig, det ville simpelthen være super og lave kabler, magen til dumhed folk har når de kaster 100 vis af kroner efter den slags.
-Hvis i flyttede jeres højttaler en micromillimeter mere eller mindre til den ene eller anden side, eller tænkte lidt over akustik istedet, ville i opnå forskelle der kunne få kabler til og blegne gange 100 -og den er målbar forskellen endda! Men ak nej, det kræver man læser og forstår en masse frem for og kaste 100 vis af kroner efter et fup kabel, det er åbenbart hvad niveauet og interrassen rækker til i hifihobbyen, trist og ambitionsløst for dem der falder i kabel fælden.
|
|
|
Tillader mig så at spørge, har du hørt omtalte kabel i dit eget setup ??
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he... Per N 
Du kom mig i forkøbet!
Jeg havde lige cut 'n' paste'et det du har citeret...
Jeg ville skrive noget i retningen af det du skrev, men vil også lige tilføje, at:
"tillader mig at tro at vi er ret så mange som rent teknisk slet ikke er på et niveau,hvor vi kan forholde os til teorien bag dette produkt"
- er forklaringen på at disse markedsførings historier opstår...
Som jeg engang hørte en sælger i en Hi Fi forretning sige mens han gned sig i hænderne:
"De kloge narrer de mindre kloge"
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
|
|
-Hvis i flyttede jeres højttaler en micromillimeter mere eller mindre til den ene eller anden side, eller tænkte lidt over akustik istedet, ville i opnå forskelle der kunne få kabler til og blegne gange 100 -og den er målbar forskellen endda! Men ak nej, det kræver man læser og forstår en masse frem for og kaste 100 vis af kroner efter et fup kabel, det er åbenbart hvad niveauet og interrassen rækker til i hifihobbyen, trist og ambitionsløst for dem der falder i kabel fælden.
|
|
|
|
|
|
Hvorfor..? Hvorfor forsvare du at en producent prøver at ta' røven på dig..?
Det ved vi selvfølgelige ikke med sikkerhed, han har jo ikke været stillet for en domstol... Men muligheden forlægger altså...
Du må meget undskylde, men det er udmeldinger som dem du kommer med, der holder gang i denne "snake oil" branche...
Jeg synes det er brand ærgeligt... Hvis bare et produkt lyder okay, er det så okay at historien bag er opdigtet..?
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Fl.D.P skrev:
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor..? Hvorfor forsvare du at en producent prøver at ta' røven på dig..?
Det ved vi selvfølgelige ikke med sikkerhed, han har jo ikke været stillet for en domstol... Men muligheden forlægger altså...
Du må meget undskylde, men det er udmeldinger som dem du kommer med, der holder gang i denne "snake oil" branche...
Jeg synes det er brand ærgeligt... Hvis bare et produkt lyder okay, er det så okay at historien bag er opdigtet..?
|
|
|
Nu må du meget undskylde Neeper.
Men jeg forsvare på ingen måde en producent, er ihvertfald ked af hvis det er sådan du opfatter mit indlæg....det jeg siger er, at en masse starter med en masse negative indfald omkring et produkt,hvor det for mig virker som om at man bedømmer produktet ud fra en teknisk/ teoretisk viden, uden at have hørt det i eget setup.
Hvis man teknisk er på niveua,til at kunne udtale sig teoretisk, omkring tunneling,så er det for mit vedkomne helt okay...kan blot sige at der rækker min teoretiske viden ikke. Om du og PerN så mener jeg ikke har fulgt med i fysiktimerne i folskeskolen er jo op til jer at mene.
Jeg bedømmer IKKE et produkt udfra teori, men udfra hvordan jeg syntes det lyder i mine øre.
Og kan så tilføje at fysik på folkeskole nievau og uni niveau vist ikke helt holder vand.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej og det kommer aldrig til og ske med den søforklaring af salgsgas, hvis man skal opdigte den slags teorier om sit produkt, har man vist ikke noget og have det i, derudover bruger jeg heldigvis ikke mange sekunder af mit liv på kabler, så hellere koncentrere sig om transducere og uheldige rumreflektioner.
Det overrasker mig ikke Neeper at du har den holdning da du trods alt ved et eller andet om elektroner, men jeg må sige man må tage hatten af for du tør ytre du deler synspunkt med mig om dette ømtålelige emne når du er branchemedlem, respekt! Dette er et bevis på troværdighed.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej og det kommer aldrig til og ske med den søforklaring af salgsgas, hvis man skal opdigte den slags teorier om sit produkt, har man vist ikke noget og have det i, derudover bruger jeg heldigvis ikke mange sekunder af mit liv på kabler, så hellere koncentrere sig om transducere og uheldige rumreflektioner.
Det overrasker mig ikke Neeper at du har den holdning da du trods alt ved et eller andet om elektroner, men jeg må sige man må tage hatten af for du tør ytre du deler synspunkt med mig om dette ømtålelige emne når du er branchemedlem, respekt! Dette er et bevis på troværdighed.
|
|
|
Det tør da siges at være en hvis form for arrogance, men al respekt for det.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
|
|
|
|
Nej det kaldes fornuft, netop fordi teorien bag sejler lad os sige en smule, men jeg er da super frisk på en demo dag hvis du køber et, så må du gerne hjertens gerne komme forbi, så kan vi høre lidt forskellige kabler, det er altid sjovt, så får jeg sikkert damen til og lave en kage. (men jeg må nok hellere advare mod jeg pakker dem gerne ind i gave papir og blander dem rundt, så er de meget bedre og vurdere) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Fl.D.P skrev:
|
|
|
|
Nej det kaldes fornuft, netop fordi teorien bag sejler lad os sige en smule, men jeg er da super frisk på en demo dag hvis du køber et, så må du gerne hjertens gerne komme forbi, så kan vi høre lidt forskellige kabler, det er altid sjovt, så får jeg sikkert damen til og lave en kage. (men jeg må nok hellere advare mod jeg pakker dem gerne ind i gave papir og blander dem rundt, så er de meget bedre og vurdere)
|
|
|
Til de priser er der ingen fare for at jeg ved et uheld skulle komme til at købe et sådanne kabel men kage pakket ind i papir er okay .
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
"Processen ændrer måden kablet leder signalet på det sub atomare plan." Et par fadbamser ændrer også lytterens perception på det subatomare plan, men er langt at foretrække.  |
|
|
Hvad var igen lige forskellen på det SUB-atomare og atomare plan når vi snakker højttalerkabler? __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg nok lade være med at kloge mig alt for meget på det dersens højspænding. Jeg ved kun af, at det gør nas at tisse på et el-hegn. Det er jo klassikeren, at blive lokket til det af én af de større møgunger  . Hvis nogen skulle komme med det forslag, så lad være. Så vidt jeg kan forstå, så tilføres kablet meget lidt strøm, men en helt enorm spænding. Resultatet ligner vel noget, der læner sig lidt op ad elektrosvejsning. Jeg mener faktisk også, at Audioquest i sin tid elektrosvejsede stikkene på deres topmodeller i IC. Elektrosvejsning i sin egentlige forstand, er i hvert tilfælde ikke noget der hører til i HIFI. Hvis man har bestræbt sig på, at lave lange smidige krystaller i kobberet, så bliver det lige nøjagtigt totalt smadret vha. elektrosvejsning. Mht Synergistic Research og deres produkter, så ærgrer det mig lidt, at min hukommelse eller interesse ind imellem svigter mig. Jeg er nemlig næsten 16,3% sikker på, at jeg har hørt SR hos Kaptajnen engang. Jeg tror endda det var topmodellerne på daværende tidspunkt (ca. 2 år siden). Så vidt jeg husker blev skærmen tilsluttet og taget fra eller omvendt. Det jeg husker bedst om dem, var at de havde de mest åndssvage tykke RCA stik på. Det var intet mindre end en grotesk klump. Jeg mener man kunne have bygget et par Audier af dem, for det var faktisk aluminiumsklumper. Lyden fra kablerne dengang, var egentlig ikke helt ringe, uden at være overbevisende. Og så var der vist det med prisen.  Jeg mener vi hørte 2 forskellige IC, men såvidt jeg ved ingen HT kabler. Nå! Men ellers har vi da her en seriøs konkurrent til bl.a NO i lattergasudslip    Jeg hører gerne gæt på, hvad det næste bliver
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm når sådanne tråde her startes, på enten den ene eller anden måde, så er det jeg ikke fatter hvorfor "folk" nørder så meget med tingene, i stedet for at høre MUSIK... Det burde ikke være så svært.
- Med mindre det halve af folk her på sitet koncentrere så mere om at nørde og gøre tingene mere vanskelige end de reelt ér
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Hmm når sådanne tråde her startes, på enten den ene eller anden måde, så er det jeg ikke fatter hvorfor "folk" nørder så meget med tingene, i stedet for at høre MUSIK... Det burde ikke være så svært.
- Med mindre det halve af folk her på sitet koncentrere så mere om at nørde og gøre tingene mere vanskelige end de reelt ér
Til H... da med hvordan et produkt er lavet, godt eller skidt, bare det virker og holder til ens forventninger!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Jeg kan ikke se det er at nørde, at gøre nar af de latterlige påstande Synergistic Research kommer med. Jeg har ikke hørt de kabler, og det har jeg heller ingen intentioner om, da jeg under ingen omstændigheder vil købe fra en så uærlig producent.
Det eneste de af jer der siger man skal lytte opnår, er at udstille jeres uvidenhed, da det er helt tydeligt i enten ikke fulgte med i fysiktimerne, eller var for dumme til at forstå, hvad læreren talte om.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Spencer skrev:
Citat: <span style="font-style: italic;">"Processen ændrer måden kablet leder signalet på det sub atomare plan."</span>Et par fadbamser ændrer også lytterens perception på det subatomare plan, men er langt at foretrække. <span style="font-style: italic;"></span>
|
|
|
Hvad var igen lige forskellen på det SUB-atomare og atomare plan når vi snakker højttalerkabler?  |
|
|
Ja - subatomer er der mange af, i Velodynes produkter!  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med sub-atomart plan og atomart plan, så kan man læse lidt om dety her: http://en.wikipedia.org/wiki/Subatomic_particleMen hvad der ellers menes med "omvandling" ved jeg ikke. Jeg kommer til at tænke på amorphitet, men jeg ved ikke om det er det der menes. Men øhh! måske jeg er fattesvag, hvad koster disse kabler egentlig?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| hvad koster disse kabler egentlig? |
|
|
....100kr pr. meter...måske __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| hvad koster disse kabler egentlig? |
|
|
....100kr pr. meter...måske  |
|
|
.. And add some zeroes 
|
|
|
some subzeroes 
Av, den var for nem.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mht Synergistic Research og deres produkter, så ærgrer det mig lidt, at min hukommelse eller interesse ind imellem svigter mig. Jeg er nemlig næsten 16,3% sikker på, at jeg har hørt SR hos Kaptajnen engang. Jeg tror endda det var topmodellerne på daværende tidspunkt (ca. 2 år siden). Så vidt jeg husker blev skærmen tilsluttet og taget fra eller omvendt. Det jeg husker bedst om dem, var at de havde de mest åndssvage tykke RCA stik på. Det var intet mindre end en grotesk klump. Jeg mener man kunne have bygget et par Audier af dem, for det var faktisk aluminiumsklumper.
Lyden fra kablerne dengang, var egentlig ikke helt ringe, uden at være overbevisende. Og så var der vist det med prisen.
Jeg mener vi hørte 2 forskellige IC, men såvidt jeg ved ingen HT kabler. |
|
|
Jeps, det var en interessant oplevelse, Husker at de var faktisk bedst uden det der aktiv skærm tilsluttet! og Damn de stik var store, det ene måtte vi opgive at få sat på DAC´en der var ikke plads mellem terminalerne  Men ja lyden var acceptabel uden dog at nærme sig hæderlig
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|