Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 13:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Røvrendt af elgiganten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Det er så vidt jeg ved ifølge den nye markedsførings lov ikke lovligt, ikke at have et minimum antal af den vare man reklamere med i sin avis eller andre steder.

Men det er et velkendt trick fra Elgiganten og lign. kæder at gøre sådan, jeg har hørt det et utal af gange fra venner og bekendte at de ikke har den vare elgiganten reklamere med men  istedet en tilsvarende til samme pris som viser sig at være et ringere produkt.

Så det kan vist ikke siges tit nok lad være med at handler der!

Jeg har bare umådeligt svært ved at forstå at det kan betale sig at tage røven på ens kunder. Hvis dette er en kalkuleret faktor fra EGs side, er det abenbart fordi vi er for flinke og tilgivende... Det er SLUT nu herfra

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
bøje skrev:

Det er så vidt jeg ved ifølge den nye markedsførings lov ikke lovligt, ikke at have et minimum antal af den vare man reklamere med i sin avis eller andre steder.

Men det er et velkendt trick fra Elgiganten og lign. kæder at gøre sådan, jeg har hørt det et utal af gange fra venner og bekendte at de ikke har den vare elgiganten reklamere med men  istedet en tilsvarende til samme pris som viser sig at være et ringere produkt.

Så det kan vist ikke siges tit nok lad være med at handler der!

Jeg har bare umådeligt svært ved at forstå at det kan betale sig at tage røven på ens kunder. Hvis dette er en kalkuleret faktor fra EGs side, er det abenbart fordi vi er for flinke og tilgivende... Det er SLUT nu herfra

Og det er vi desværre.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hurtig skrev:

Det er desværre et velkendt trick!! Man annoncerer et super godt tilbud, hvor man ikke har den vilde avance... Måske endda en negativ avance. Når så folk gerne vil købe den, har man desværre udsolgt, og de er desværre ikke til at skaffe. Men men men... man har tilfældigvis en anden maskine til samme pris (hvor man tjener kassen, fordi det er en væsentlig ringere maskine).

Det er desværre den moral mange danskere efterhånden har fået. Man forsøger at leve af at tage røveren på andre!!!

Er det lovligt?

Det kaldes "bait and switch" og er i usa rigtigt ulovligt. Altså politianmeldelsesulovligt. I dk halter vi lidt bagefter... Men, jeg mener da da det er i strid med markedføringloven.

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Det er sådan noget de lever af.

Jeg har prøvet det med bilka og bauhaus, mange gør det for at logge kunder til.

Og det er ikke køtilbud de bruger det er alm tilbud.

Og vi hoppen på den.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Og vi hoppen på den.

Ja, den idé kunne man godt få - har nu ikke personligt noget at udsætte på de andre du nævner

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
jkjaers skrev:
Hurtig skrev:

Det er desværre et velkendt trick!! Man annoncerer et super godt tilbud, hvor man ikke har den vilde avance... Måske endda en negativ avance. Når så folk gerne vil købe den, har man desværre udsolgt, og de er desværre ikke til at skaffe. Men men men... man har tilfældigvis en anden maskine til samme pris (hvor man tjener kassen, fordi det er en væsentlig ringere maskine).

Det er desværre den moral mange danskere efterhånden har fået. Man forsøger at leve af at tage røveren på andre!!!

Er det lovligt?

Det kaldes "bait and switch" og er i usa rigtigt ulovligt. Altså politianmeldelsesulovligt. I dk halter vi lidt bagefter... Men, jeg mener da da det er i strid med markedføringloven.

Her kunne vi så for en gangs skyld lære noget af amerikanerne

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bakke lidt op her...

Jeg har prøvet det samme nøjagtig 4 gange i elgiganten - hvorimod aldrig noget lign. andre steder. Elmutanten er simpelthen drøn god til at lave disse svindelnumre.

1: HDD fra Maxtor - kom aldrig i butikken. (jeg var der om mandagen)

2: DVD afspiller fra Toshiba (tror jeg mærket var) - de kom aldrig til butikken (jeg var der tirsdag)

3: Laptop til mig selv, af mærket HP (mener jeg, kan knap nok huske det) Den var ikke ankommet mandag morgen, jeg ville vende tilbage, torsdag, varen var ikke dukket op. De kunne ikk skaffe flere.

4: Den 4 ting kan jeg ikke huske hvad var - jeg kan bare huske, da jeg kom derud, sagde manden noget med svigt, og inden jeg fik set mig om, var jeg skredet. Han tilbød det sædvanlige fis med at blive skrevet op og evt. komme igen om mandagen... Nåeh jo, det var nogle trådløse mus der var på tilbud...

Jeg syntes det er sindsssygt, at det er sket for mig 4 gange, helt ærlig, så føler jeg mig sgu lidt snotdum jeg gang på gang tror det forandrer sig. Er bare skide træt af at køre forgæves i den butik. Og klager - det kan man ligeså godt glemme.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hvorfor i alverden ringer du ikke inden du begiver dig afsted? Det er da indlysende klart at dette er at sidestille med et køtilbudspris!

Ta en tudekiks...

Sikke noget l**t at lukke ud.

Nej det er ikke indlysende at det er at sidestille med et køtilbudspris!
De SKAL reklamere med at de har den i begrænset omfang, hvis de kun har den i begrænset omfang. Sådan er vores lovgivning! En butik må ikke vildlede forbrugerne/køberne.

Noget andet er:
Bilka har haft samme afspiller til samme pris, og de havde mange af dem (til flere dage... jeg købte i den lokale bilka på 4. tilbuds dag).

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Og vi hoppen på den.

Jeg har også prøvet noget lign. Med VassagoHIFI.

Jeg hoppede dog ikke på den.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
MC955 skrev:

Og vi hoppen på den.

Øhh? Det synes jeg ikke lyder bekendt - men jeg formoder din smiley betyder et eller andet :-)

Har i øvrigt lige sendt en mail til Elgiganten og beskrevet situationen og bedt om en forklaring

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Stanley skrev:

Øhh? Det synes jeg ikke lyder bekendt - men jeg formoder din smiley betyder et eller andet :-)

Har i øvrigt lige sendt en mail til Elgiganten og beskrevet situationen og bedt om en forklaring

Min smiley gælder kun anden linie. Første linie mener jeg skam helt alvorligt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

witzel skrev:
man må tage højde for at ikke alle butikker når at få varene når udsalgsavisen rammer gaden. En tilbudsavis har jo deadline et godt stykke tid før den går i trykken, og hvis de skal nå at få trykt annoncer nok til hele landet så kræver det ihvertfald 14 dage, flere butikker kører med helt op til 3 måneder.

Det faktum, at deadline for en tilbudsavis kan ligge mange uger før den deles ud til forbrugerne, skulle da netop tale for, at selv den fjerneste butik skulle kunne nå at få varerne hejm.

Jeg vil ikke anklage nogen, men det er desværre ofte man oplever, at de super gode tilbud desværre ikke er på lager, men at butikken har et produkt til samme pris man forsøger at prakke kunden på, selvom det er væsentligt ringere. Og jeg tror faktisk det virker. Når først man står i butikken, vil man gerne have noget med hjem.

Jeg har faktisk oplevet at stå ved en butik ved åbningstid den dag et tilbud startede. Jeg var den første kunde, og alligevel fik jeg at vide at der var udsolgt. Da jeg brokkede mig højlydt og faktisk gik videre med sagen, viste det sig at der kun havde været et par stykker på lager i butikken, men dem havde et par af medarbejderne selv købt inden åbningstid!!! Den butik har jeg pudsigt nok ALDRIG købt noget i siden!

Præcis samme oplevelse har jeg haft i Netto, med et vintilbud, hvor de selv indrømmede, at de få flasker de fik, var solgt til medarbejdere.

De regnede dog med at have flere flasker dagen efter.
Problemet var bare, at samme historie gentog sig dagen efter.

Jeg handler der dog stadig, og kan godt unde medarbejderne den vin, med den indsats de gør, til den lave løn. Hvis det er tilladt for medarbejderne at købe før åbningstid, så ved man blot at de tilbud er varm luft. Det er næppe god markedsføring i længden, at skuffe kunderne.
Lidt som at t**** i bukserne, for at holde varmen.

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes faktisk selv vi har en stor del af ansvaret som forbrugere.

Ikke for at de ikke er helt rene i kanten omkring købeloven, men der står vist ingen steder at man ikke kan annoncerer ting hvis man ikke har en vis mængde på lager, for deres avis er jo landsdækkende så hvor mange hver enkelt butik har er jo lidt nå ja. Det er skide belastende ja ingen tvivl.

Jeg ville altid ringe før ,hvis jeg overhovedet ville sætte mine ben i de store forretnings kæder, for jeg syntes ærligt talt vi selv er skyld i det.

Vi jagter og søger alting billigere og billigere uanset hvilke vilkår eller hvad konsekvenserne er.

Mit faktum ud fra de erfaringer jeg har haft er, jeg køber oftest (hvis vi snakker fysiske butikker) i de mindre. Jeg betaler ekstra for varene ja men får også for det meste en anden service og det er så mit meget bevidste valg fordi jeg ikke gider have den følelse som andre oplever hos bl.a. elgiganten (deres reklamationsrets ombytninger / reperationer er under AL kritik og det virker desværre meget bevidst, at man ikke gør tingene med det samme).

Hvis man først har haft en oplevelse som der nævnes her, hvorfor kommer man så igen? vi er jo selv med til at fremme dette er standarden af service osv....

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Slette efter ønske fra VassagoHIFI.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Ikke for at de ikke er helt rene i kanten omkring købeloven, men der står vist ingen steder at man ikke kan annoncerer ting hvis man ikke har en vis mængde på lager, for deres avis er jo landsdækkende så hvor mange hver enkelt butik har er jo lidt nå ja. Det er skide belastende ja ingen tvivl.

Jeg ville altid ringe før ,hvis jeg overhovedet ville sætte mine ben i de store forretnings kæder, for jeg syntes ærligt talt vi selv er skyld i det.

Vi jagter og søger alting billigere og billigere uanset hvilke vilkår eller hvad konsekvenserne er.

Mit faktum ud fra de erfaringer jeg har haft er, jeg køber oftest (hvis vi snakker fysiske butikker) i de mindre. Jeg betaler ekstra for varene ja men får også for det meste en anden service og det er så mit meget bevidste valg fordi jeg ikke gider have den følelse som andre oplever hos bl.a. elgiganten (deres reklamationsrets ombytninger / reperationer er under AL kritik og det virker desværre meget bevidst, at man ikke gør tingene med det samme).

Hvis man først har haft en oplevelse som der nævnes her, hvorfor kommer man så igen? vi er jo selv med til at fremme dette er standarden af service osv....

Kan SLET ikke følge argumentet med at skulle ringe før man besøger en biks der har annonceret en vare. At en enkel vare ikke dukker op kan ske, det kan være en smutter, men derfor burde den gældende vare vel dukke op på et senere tidspunkt? Det groteske i denne sag er at varen aldrig har været i butikken, og heller ikke kommer det

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Smurf skrev:

Kan SLET ikke følge argumentet med at skulle ringe før man besøger en biks der har annonceret en vare. At en enkel vare ikke dukker op kan ske, det kan være en smutter, men derfor burde den gældende vare vel dukke op på et senere tidspunkt? Det groteske i denne sag er at varen aldrig har været i butikken, og heller ikke kommer det

Nej du kan ikke følge det fordi du som forbruger mener det er din ret at det der står i avisen er der når du kommer, men der står altid med småt med forbehold for udsolgte varer osv osv osv.
Jeg tager på det skarpeste afstand fra både Elgiganten og deres metoder men det var såmen for at spare dig selv for at køre forgæves, men hvis du oplever det gentagne gange forstår jeg ikke du kommer igen :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:
jkjaers skrev:
Smurf skrev:

Nej du kan ikke følge det fordi du som forbruger mener det er din ret at det der står i avisen er der når du kommer, men der står altid med småt med forbehold for udsolgte varer osv osv osv.
Jeg tager på det skarpeste afstand fra både Elgiganten og deres metoder men det var såmen for at spare dig selv for at køre forgæves, men hvis du oplever det gentagne gange forstår jeg ikke du kommer igen :)

Jeg brokker mig IKKE over udsolgte varer
Jeg brokker mig IKKE over at varen ikke står på hylden
Jeg brokker mig IKKE over at en levering er smuttet

Jeg brokker mig over bevidst vildledning - En vare annonceres, men findes ikke
Jeg brokker mig over manglende vilje til at finde en ordentlig løsning såsom at skaffe en maskine hjem

... men tro mig: Jeg er færdig med ElGiganten

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Vedr. VassagoHIFI så sælge de ikke noget til fuld pris og har aldrig gjort det, derfor er alle VassagoHIFI før pris lige med falsk før pris og
VassagoHIFI tilbuds pris den korrekte førpris (det ville sige at Rene fra VassagoHIFI bevist overtræde købeloven, hver gang). plus det er meget
svært at for noget til rep. hos ham, og alle andre forhandler ved det og derfor ikke ville havde noget med VassagoHIFI at gørre.

Så hvis man bl.a. har købt Vienna A. højtaler hos VassagoHIFI og troet at man fik dem til tilbuds pris, er man blivet snyt.

Og vedr. en DVD afspille til tilbuds pris på 500,-kr. er lige under den pris som forbruge klage nævnet tage som klage, derved at det lovlig,
deværre.

Hvis du spørger pænt kan du sikkert godt få lov at betale fuld pris. Well, har nu altid selv fået fair behandling ved Rene

Du har ret i at jeg ikke kan klage til forbrugerklagenævnet da jeg ikke har nogen vare at klage over.... smart. Det er muligvis ikke ulovligt - bare etisk forkasteligt (citat fra Rudi Frederiksen-sagen)

Det der med vejl/vild-ledende priser kender EG åbenbart også:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/05/16/115041.htm?rss=tru e

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Sjovt svar fra MC955 (vassagohifi), han giver mig lidt ret i den jeg skrive, håber så snart at han holde op med sine tilbuds pris som ikke er tilbuds
pris, og derved komme i klasse med ElGiganten, vassagohifi) sælge jo ikke tilbuds vare til 500,- kr.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Sjovt svar fra MC955 (vassagohifi), han giver mig lidt ret i den jeg skrive, håber så snart at han holde op med sine tilbuds pris som ikke er tilbuds
pris, og derved komme i klasse med ElGiganten, vassagohifi) sælge jo ikke tilbuds vare til 500,- kr.

Nu kender jeg ikke noget til Vassagohifi eller deres priser m.m. - men er det ikke noget der evt. hører til i en anden tråd..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes