Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dedikeret bio; 30-40K; hvilket udstyr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Rummet bliver i størrelsen 25-30 kvm, og er dedikeret til bio.

Så du skal ikke bruge anlægget til musik?

Du bør også kigge lidt på SVS højtalere her.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
Spørgsmålet er lidt? Hvor får man mest for pengene?  Det er jo en jungle

Mit hurtige bud:

5.1 SVS højtalere ca. 11k (i sort, billigere hvis du vælger hvid eller sølv, eller mindre sub)

Sim2 D10 DLP projektor 18k

Fornuftigt lærred 5-7k (gerne mere)

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Holm26 skrev:

NosAnden skrev:
Det passer altså ikke det med rabat da mine forældre købte nyt anlæg der købte de for 24000 men de skulle kun betale 21000 jeg ved ikke om man kan få mere rabat andre steder

Så har de godt nok været heldige dine forældre... De har ellers en fast politik om ikke at give noget rabat af nogen art..

Det kan altså godt lade sig gøre at få rabat inden i HFK, jeg har handlet derinde og HAR altid fået rabat....

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Det der SVS ngoet ser ud til at være bygget rimeligt solidt... Men synes at en projekter til 50% af budgettet (med lærred er vi over 60%) er lidt volsomt? Hvem forhandler dem i DK?

Edit: Iøvrigt så skal anlægget ikke bruges til musik, men der kommer nok til at stå et stereo setup i samme rum. Det kræver jo ikke meget mere end 2 fronter ved siden af hinanden (i hver side)... - der er naturligvis kun ét af anlæggene der skal spille ad gangen...  

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:

Det der SVS ngoet ser ud til at være bygget rimeligt solidt... Men synes at en projekter til 50% af budgettet (med lærred er vi over 60%) er lidt volsomt? Hvem forhandler dem i DK?

SVS forhandles ikke inden for landets grænser. Du skal købe hos lsound.no - hvis du søger på SVS højtalere herinde eller på nettet generelt er der næsten ingen grænser for positiv kritik. Jeg har desværre ikke selv hørt dem endnu. Men lsound.no tilbyder returret hvis man skulle blive skuffet.

Med hensyn til projektor kan jeg ikke følge dig. Men hvis du synes der er "mismatch" mellem pris på projektor og højtalere, kan du jo købe nogle dyrere højtalere .

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 August 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe brugte højtalere, du får mest for pengene. Du oplever ikke med højtalere som med forstærkere og projektore at der kommer nyere og bedre produkter lige så hurtigt.

Brug en del penge på en god projektor kunne godt være InFocus IN76. Eller en Sanyo Z5 (det er jo den der skal levere det billede, du skal se på længe)

Til en god projektor hører et godt lærred. Den laver aldrig et flottere billede en det lærred den belyser. Og du vil opdage at hvis du får en del lærreds prøver tilsendt at et lærred er ikke bare et lærred.

Glem alt om grå lærred de er forældet til en hjemmebio der kan mørklægges med en ny projektor i rimelig kvalitet.

Henrik S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Helt enig med CSN 1903. Brugte højttalere som er spillet til og i øvrigt behandlet godt. Her er penge at spare.    Har selv Dali (se nedenfor) som muligvis skal skiftes om 1 md.

Henrik

Pioneer PDP-LX508D
Pioneer SC-LX81
Pioneer BDP-LX 70A
Dali Ikon 7

Nordost Blue Heaven højttalerkabler
Beolab 8000 2 stk.
Til top Vis Henrik S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik S Besøg Henrik S's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes