Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Fair nok. Phono-kabler er som regel heller ikke længere end 1 meter og der er da dem der vil påstå, at de kan høre forskel

Mine kabler er ikke lige lange (det kan så diskuteres, som det er gjort i en anden tråd). Det ene kabel er 2,5 meter og det andet er 1 meter. Jeg havde først monteret single- og derefter dobbelt-wire og forskellen var klart hørbar.

"Forskel" og "kæmpe" kan være svære ord at definere, men jeg ville ikke undvære det ekstra kabel. Det er selvfølgelig også afhængigt at resten at set-up'et.

Eller er Unicef da en god ide

Er denne dobbelt ledningsføring lavet i single ell. biwire konfiguration ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
VdH har altså et kabel der hedder Cleartrack, som er et dobbelt-Clearwater, de fire ledere er lagt ve siden af hinanden. No problemos!

Hmmm ... den holder ikke helt. Det kan godt være at lederne er de samme, men afstanden/kabeludførelsen er ikke ens så jeg tror ikke det giver samme resultat som hvis du benytter 2 Clearwater ?

Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
L.B. skrev:

Fair nok. Phono-kabler er som regel heller ikke længere end 1 meter og der er da dem der vil påstå, at de kan høre forskel

Mine kabler er ikke lige lange (det kan så diskuteres, som det er gjort i en anden tråd). Det ene kabel er 2,5 meter og det andet er 1 meter. Jeg havde først monteret single- og derefter dobbelt-wire og forskellen var klart hørbar.

"Forskel" og "kæmpe" kan være svære ord at definere, men jeg ville ikke undvære det ekstra kabel. Det er selvfølgelig også afhængigt at resten at set-up'et.

Den er lavet som single-wire i mit set-up. Jeg har prøvet begge dele og vendte tilbage til single-wire som det bedste.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Erik D skrev:
L.B. skrev:

Den er lavet som single-wire i mit set-up. Jeg har prøvet begge dele og vendte tilbage til single-wire som det bedste.

Vil det sige, at du prøvede 4-dobbelt ledningsføring, eller splittede du op i "almindelig" biwire ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
L.B. skrev:
Erik D skrev:
L.B. skrev:

Vil det sige, at du prøvede 4-dobbelt ledningsføring, eller splittede du op i "almindelig" biwire ?

Jeg splittede op i "almindelig" biwire og lagde derefter dobbelt. Se evt. her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18194&P N=0&TPN=20

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Erik D skrev:
L.B. skrev:
Erik D skrev:
L.B. skrev:

Jeg splittede op i "almindelig" biwire og lagde derefter dobbelt. Se evt. her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18194&P N=0&TPN=20

Nåh på den måde - snedigt
Det bliver nok svært hjemme hos mig, da jeg sværger til Z-plugs

Til den meterpris bør man næsten give det en chance (skal kun bruge 2 meter), og jeg kan jo starte med at bruge skrueterminalerne på HT'erne.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Yes my friend - jeg kan kun anbefale det!

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ja så er jeg også blevet hjernevasket og har købt noget Clearwater. Det er praktisk set et dejligt diskret og fleksibelt kabel, ikke som det gamle Tara Labs der var umedgørligt. Lyden er det nok for tidligt at evaluere, men ingen klager herfra.

Nu står jeg så og skal snart bruge noget digital kabel, faktisk 5 m. Kan i anbefale noget godt og samtidigt er billigt, budgettet er desværre ret begrænset. Men hvilken slags? Ja faktisk så ved jeg det ikke endnu! Så jeg vil gerne have kandidater for både optisk og alm. SP/DIF.

Hvis jeg bare sådan uden videre skulle vælge ville jeg da snuppe et optisk kabel, det må da være bedst men det er der sikkert delte meninger om.

Red. okay, så har jeg i mellemtiden fundet ud af at det er coax jeg skal bruge.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:
Ja så er jeg også blevet hjernevasket og har købt noget Clearwater. Det er praktisk set et dejligt diskret og fleksibelt kabel, ikke som det gamle Tara Labs der var umedgørligt. Lyden er det nok for tidligt at evaluere, men ingen klager herfra.

Nu står jeg så og skal snart bruge noget digital kabel, faktisk 5 m. Kan i anbefale noget godt og samtidigt er billigt, budgettet er desværre ret begrænset. Men hvilken slags? Ja faktisk så ved jeg det ikke endnu! Så jeg vil gerne have kandidater for både optisk og alm. SP/DIF.

Hvis jeg bare sådan uden videre skulle vælge ville jeg da snuppe et optisk kabel, det må da være bedst men det er der sikkert delte meninger om.

Du kunne jo prøve RG59 (75Ohm)
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Udemærket. Det bliver ihvertfald ikke meget billigere. Så skal jeg bare finde nogle passende stik.

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:
Udemærket. Det bliver ihvertfald ikke meget billigere. Så skal jeg bare finde nogle passende stik.

Prøv at kigge her:
http://www.bluejeanscable.com/articles/75ohmrca.htm
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

exotic skrev:

Hvordan er lyden i forhold til Tara ? Og kører du også dobbelt som KvK ? 

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej Acer. Det vil jeg være forsigtig med at udtale mig om på mit setup og med min korte erfaring, indtil videre har jeg blot nydt den nye lyd. Men hvis jeg skal sige en ting jeg syntes går igen så er det at lyden virker en anelse mindre skarp og lidt mere rummelig. Der kunne måske endda være noget mere at hente i banan stikkene da den yderste del på dem er skruet fast hvilket jeg ikke er helt vild med - dermed ikke være sagt at jeg kan høre forskel men sådan rent filosofisk skuer det lidt mod hårene.

Et lille eksperiment jeg tænkte på var at det måske kunne være sjovt at sætte de gamle Tara Labs Prism Nexa på den ene højtaler og lade den anden være med Clearwater og så ellers finde en monooptagelse, men så er der også rumakustikken at tænke på, men det kunne være sjovt at sidde i sweet spot med sådan et setup. :)

Nej jeg kører ikke med dobbelt som Kurt. Helt ærligt så syntes jeg ikke mine højtalere er det værd. De er helt fine til prisen og jeg har hentet meget nydelse ud af dem men jeg har lang vej igen, jeg er kun lige begyndt at betræde den lange vej til perfektion. Dvs. der kunne måske nok registreres en forskel på mit setup men måske skulle jeg hellere bruge de penge på bedre højtalere, selvom jeg kun kan være tilfreds med prisen der er fremragende sammenlignet med andre kabler hvor man står og skal beslutte sig for et kabel eller et nyt anlæg. :)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Vil nogen give et bud på, om det er værd at lægge Clearwater dobbelt, når HT-kablet kun er godt 1 m langt?

Så mener jeg dine HT står for tæt på hinanden.
Jeg ville helt klart gå efter en lidt flad trekant, hvor du har lidt mere afstand mellem HTén.
Og så giver svaret vel næsten sig selv - dobbelt CW rocks.
Det er dog tydeligt et kompromis, men jeg døjer forfærdeligt, med at finde et bedre alternativ.
Dobbelt CW har en homogenitet, som er svær at finde andetsteds. Det mangler blot det utrolige nærvær, som de tykke kabler kan præstere - desværre dog kun i et helt begrænset frekvensafsnit. Men kunne man ligesom banke et kabel sammen, der kunne det, så mener jeg man har et hit.
Det ser ud som om, at det gælder om at komme op i tværsnit, men uden at måtte acceptere de dårligdomme der medfølger.
Tykke kabler giver en tydeligt flot dæmpningsfaktor, som er "nice to have", men den fordeles sjældent jævnt over hele spektret, hvilket er "need to have"
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået afprøvet Clearwater i (tre)dobbelt konfiguration.

En, næsten, entydig positiv oplevelse. Masser af saft, kraft og perspektiv. De helt små detaljer står virkelig klart, og med masser af luft og naturlig udklingning.

Bassen er nærmest grænseløs dyb. Måske er der en lettere betoning i dette område..., men ikke af den svampede slags. Tværtimod bliver det nemt at følge eksempelvis melodilinien på en basguitar. Tyder på gode transientegenskaber.

Mellemtonen er der intet at udsætte på. Et væld af detaljer og fornem dynamik.

Diskanten... , tja, jeg kan altså ikke komme udenom at skulle biwire, for at hele frekvensspektret får samme niveau, men så er den også nærmest fejlfri. Flot integreret og absolut ingen skarphed eller klemt lyd. Den ultimative klarhed mangler vel i forhold til de bedste sølvkabler. -Men til prisen...

Kan stærkt anbefales, og så er det jo nærmest gratis. Clearwater internt bliver næste projekt.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej i CW freak's

Hvor tyk er dette Clearwater kabel, kan det ligge under et gulvtæppe uden sådan at man lige falder over bulerne?

Hvad koster det for jeg skal bruge nogle meter da det er til min baght.

Soka har du prøvet både dobbelt og 3dobbelt, og hvis er der nogen nævneværdig forskel?

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hej i CW freak's Hej Bent

Hvor tyk er dette Clearwater kabel, kan det ligge under et gulvtæppe uden sådan at man lige falder over bulerne? 4mm tykt og 14mm bredt.

Hvad koster det for jeg skal bruge nogle meter da det er til min baght. Comix mail@ulysses.dk har det til ca 50,- meteren (afhængigt af hvor meget du skal bruge)

Soka har du prøvet både dobbelt og 3dobbelt, og hvis er der nogen nævneværdig forskel? Begge. 3dobbelt forstået på den måde, at jeg har brugt dobbelt til bas/mellem og enkelt til diskant. Jeg har forsøgt med singlewire også, men det var ikke helt optimalt på mine højttalere. Jeg vil tro det er meget betinget af delefiltrenes opbygning, så prøv dig frem.

God fornøjelse.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

"Clearwater internt bliver næste projekt"

Sidder selv i de tanker mine overvejelser går på hvordan jeg slipper afsted med at lodde 3 dobbelt CW på loddefligerne på mine diskanter?? og nede i delefiltereret skal 3 dobbelt CW samles med 9 dobbelt CW (3 vejs)

Eller er der noget jeg har overset ??

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tak for det Soka

Så er det bare med at få købt lidt ind.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Tak for det Soka

Så er det bare med at få købt lidt ind.

Hej Bent,

Når nu du har købt det, så prøv at sætte det på dine fronter -måske bliver du overrasket

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes