Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Vedrørende dobbelt VdH. Clear Water!?  så er der nogen der har prøvet The Magnum?? det er stort set en kraftigere vers af Clear Water, og bare i rød "indpakning" (og i de nyere modeller med noget kulfiber noget ind i mellem?)

Måske dette var bedre eller overflødiggjorde dobber "run" af CW.???

Hvad med deres CS-122 eller D-352? er disse værd at samle på??

Nogen der ved noget om dette? eller har en mening om dette?

mvh-

MAGNUM er en anden type kabel end CLEARWATER. MAGNUM er et HYBRID kabel som er i familie med D-352 HYBRID og CS-122 HYBRID som du også nævner.

Hvis du tager den Dobbelte CLEARWATER og lytter til denne, så er den utroligt neutral og med en god bund, en klar mellemtone og meget detalieret top, men den er også lidt kølig lyden, hvilket passer godt til mange anlæg.

Tager du f.eks. CS-122 HYBRID og lytter til denne, så er den lidt mere varm i lyden, men stadigvæk neutral, med en rigtig god bund, og klar mellemtone, og med en meget detalieret og alligevel silkeblød top. Dette kabel kan jeg selv rigtigt godt lide.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

L.B. skrev:
Nu har jeg vundet 3 auktioner på VdH D502 på ebay og det første kabel er lige dumpet ind af døren. Det ser ikke ud af meget, men jeg er lige ved at revne at spænding over at skulle høre det. Det er med tonearmsstik, så det bliver ikke før jeg får mine SME-stik, som er på vej fra det engelske

Hej L.B.

Hvor meget måtte du slippe for de stik (pr. stk.)? Hvis du ikke vil oplyse det 'offentligt', kan du evt. sende en PB...

Og har du købt direkte ved SME?

Mvh.

Nilau

Jeg sender dig lige en PB selvom det ikke er specielt hemmeligt

EDIT: De passer vist kun til D501/502

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som kender en sælger af VDH Clearwater som har dem med dobbelt kombination og som vil låne ud eller nogle ejere som tør låne dem til mig? betaler gerne depositum!

Jeg er igang med at teste lidt kabler nemlig .. har pt kun to stk Silversonic, Q-10 og T14...men kunne så forbandet godt tænke mig at prøve clearwater lagt dobbelt !

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Roadrunner-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Hvilke Ht. kabler kan i anbefale fra VDH til Snell A3i med Opera Audio Ref.9.9 (singel end 845 på 28 kl.A watt)  skal kun bruge 1,25M  pr. Ht så det er ikke prisen der betyder det helt store.

Jeg bruger iøvrigt ca. 2 meter fra for forstærkeren til effekt forstærkerne så måske der var noget at hente der også  kom gerne med nogle bud på signal kabler til mit set-up

Snell A3i 

Opera Audio Reference 9.9  (Super TNT 845M - Phillips 182CC - NOS E88CC)                         

Opera Reference 1.2 (med MC riaa med rør)

Mark Levinson no. 31 reference løbeværk & no.35 DAC

Pioneer F93 Tuner

Sota Shapphire - SME serie V - Ortorfon MC Jubii

Kabler fra Artsound på nær tonearmen som har den originale VDH, Jeg syntes ikke artsound kablet er åben nok og det jeg søger er en åben, dynamisk og detalieret sound, kan i hjælpe

Er der iøvrigt nogle her inde som har forsøgt at forbedre Snell 3Ai ?? her tænker jeg på kabler kondensator og modstande ??

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 April 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

SCS6 Har jeg haft inde og vende.. ganske kraftigt "gods" må man sige, og også I DEN GRAD! hul igennem. lidt til den lyse side på mit grej, så nej, det skulle det ikke være..

RSC Decade er her noget mere "smooth" og "organkisk" at høre på, men stadig med enestående HUL igennem, dynamik og oplsøning mm. kort sagt det passede bare bedre på mit grej..

Men den voldsomme åbenhed og detaljering var da besnærende, og bassen.. uha!.. men her fandt jeg dog den krævede pris for høj..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Roadrunner-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Fortsat...

Har tænkt på VDH D-502 HYBRID som signal kabel over alt, hvad mener i ??

Hvilket HT. kabel er bedre end Clearwarter ??

Kom nu  i må da have nogle forslag

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Sendt: 26 April 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Roadrunner-DK skrev:

Fortsat...

Har tænkt på VDH D-502 HYBRID som signal kabel over alt, hvad mener i ?? Jeg mener det lyder som en fin idé, thi jeg gør det samme selv!

Hvilket HT. kabel er bedre end Clearwarter ?? Sikkert, men prøv det først i dobbelttræk til bunden og jumper til diskanten...

Kom nu  i må da have nogle forslag Prøv du bare dette - det dutter bare så godt i mit setup, men forhåbentlig også i dit...

Held og lykke med forsøget...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 27 April 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har et andet forslag SCS12 lidt dyrer en CW som skrevet tidligere Kubikken er også engang imellem forfalden til SCS.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt vdh The Name? I UK er de tilsyneladende ret vilde med det.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden leget en del med det herrens Clearwater og selvom jeg har givet $$ for at få det termineret har jeg satset det ene øje og ødelagt det igen. Første forsøg var ikke at bruge nogen form for terminering i forstærker-enden.

Jeg tror på "less is more" og hvorfor sætte en ekstra dims på i signalkæden i form af en terminering? Jeg synes faktisk der er en minimal forbedring ved kun at sætte det rå kabel i forstærkeren.

Damn, det er hårdt at være hifi-nød

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Nu har jeg efterhånden leget en del med det herrens Clearwater og selvom jeg har givet $$ for at få det termineret har jeg satset det ene øje og ødelagt det igen. Første forsøg var ikke at bruge nogen form for terminering i forstærker-enden.

Jeg tror på "less is more" og hvorfor sætte en ekstra dims på i signalkæden i form af en terminering? Jeg synes faktisk der er en minimal forbedring ved kun at sætte det rå kabel i forstærkeren.

Damn, det er hårdt at være hifi-nød

Lars dog, det var ellers blevet så fint  og ja det kan til tider være hårdt

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Roadrunner-DK skrev:

Fortsat...

Har tænkt på VDH D-502 HYBRID som signal kabel over alt, hvad mener i ?? Jeg mener det lyder som en fin idé, thi jeg gør det samme selv!

Hvilket HT. kabel er bedre end Clearwarter ?? Sikkert, men prøv det først i dobbelttræk til bunden og jumper til diskanten...

Kom nu  i må da have nogle forslag Prøv du bare dette - det dutter bare så godt i mit setup, men forhåbentlig også i dit...

Jeg kan kun stemme i hvad den gode Kaptajn siger her!

Buch skrev:
Er der nogen der har hørt vdh The Name? I UK er de tilsyneladende ret vilde med det.

Desværre ikke. Orkide'en kunne også være spændende at høre.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Roadrunner-DK skrev:

Fortsat...

Buch skrev:

Desværre ikke. Orkide'en kunne også være spændende at høre. Orkidé er også et rigtigt godt kabel. Har hørt det i mit "nye" setup, men dog ikke hørt det opimod 501/502 varianterne...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Roadrunner-DK skrev:

Fortsat...

Buch skrev:

Desværre ikke. Orkide'en kunne også være spændende at høre. Orkidé er også et rigtigt godt kabel. Har hørt det i mit "nye" setup, men dog ikke hørt det opimod 501/502 varianterne...

Hov, det har jeg!!
Skal gøre det kort: Hvor 501/2 bare gør hvad det får besked på uden dikkedarer, er Orchid et mere "wouv" kabel, der spiller lidt mere "in your face". Hvis man går efter HIFI lyd(og mindre musikalsk lyd) og ønsker detaljer så er det kablet! På en eller anden måde formoder jeg (for egen regning) at det er lavet som en NO killer, og ikke uden grund, det er bedre end tilsvarende og dyrere NO kabler...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Roadrunner-DK skrev:

Fortsat...

Buch skrev:

Hov, det har jeg!!
Skal gøre det kort: Hvor 501/2 bare gør hvad det får besked på uden dikkedarer, er Orchid et mere "wouv" kabel, der spiller lidt mere "in your face". Hvis man går efter HIFI lyd(og mindre musikalsk lyd) og ønsker detaljer så er det kablet! På en eller anden måde formoder jeg (for egen regning) at det er lavet som en NO killer, og ikke uden grund, det er bedre end tilsvarende og dyrere NO kabler... Gælder dine indtryk ALLE 501/2 varianterne eller hvilke har du hørt (501/2 den gamle, 501/2 Hybrid eller 501/2 Silver Hybrid)?

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Halløj dér!

Nej jeg kører hele vejen med 501/2 Hybrid. De andre har jeg desværre ikke hørt.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Der er 3 signalkabler fra VdH, som ikke er rasende dyre, men giver meget for hver investeret krone, og det er følgende 3.

The Orchid, som er et rigtigt vellydende kabel, der leverer HIFI på første parket, ingen tvivl om dette kabel vil tiltale de fleste.

The Integration Hybrid, dette kabel giver rigtig god dynamik, detalier og rum, og er en af mine favorit kabler, da det er hamrende musikalsk, og kan få mig til at nyde selv gamle Rock indspilninger af tvivlsom oprindelse.

D-501/D-502 Hybrid, Dette kabel er meget lige til, og leverer varen uden dikkedarer, og til prisen et rigtigt killer kabel.

Mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

The Integration Hybrid, dette kabel giver rigtig god dynamik, detalier og rum, og er en af mine favorit kabler, da det er hamrende musikalsk, og kan få mig til at nyde selv gamle Rock indspilninger af tvivlsom oprindelse.

Meget enig. Det kabel kan noget med rum. Jeg har på det seneste vekslet en del mellem The Second og The Integration Hybrid mellem DAC og forforstærker og der er ganske stor forskel på de to kablers formidling af rum. The Second kan efter min mening ikke følge med på det område. Det hele bliver lidt fladt i forhold til TIH - ihvertfald i mit setup. Om TIH så reelt formidler mere af det er findes på indspilningen eller om det kunstigt fremhæver de rummelige aspekter, skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan nu meget godt lide den egenskab.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være jeg spørger om noget der er helt ude i hampen nu, så bær over med mig

Jeg bruger vdh cs 122.

Kan jeg forsøge at lave et dobbelttræk, bare på den ene højttaler - altså flytte det ene kabel over til den anden terminal/højttaler, og kun spille på en kanal - for at få et feel af effekten eller roder jeg mig ud i noget der ender med en brændt forstærker?

mvh C

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Det kan godt være jeg spørger om noget der er helt ude i hampen nu, så bær over med mig

Jeg bruger vdh cs 122.

Kan jeg forsøge at lave et dobbelttræk, bare på den ene højttaler - altså flytte det ene kabel over til den anden terminal/højttaler, og kun spille på en kanal - for at få et feel af effekten eller roder jeg mig ud i noget der ender med en brændt forstærker?

mvh C

Åh åh!
Du må aldrig lade effektforstærkerens 2 kanaler komme i forbindelse med hinanden uden brokoblingsgrej. Så det du har gang i er forbudt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes