Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille tip til et topkabel!
Prøv at parallelforbinde 3-4stk VdH the Clearwater HT kabler. Du får et af de mest mageløse HT kabler ud af det. Hvis du biwirer, så husk at gøre det samme for begge enheder.
Det giver et knald godt resultat og en dæmpningsfaktor der vil noget. Husk at samle dem med små stykker krympeflex el. lign. så de ligger pænt, og så du har styr på + og -.
Rigtig god fornøjelse.
|
Til top |
|
|
helmuth Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Prøv at parallelforbinde 3-4stk VdH the Clearwater HT kabler. Du får et af de mest mageløse HT kabler ud af det. Hvis du biwirer, så husk at gøre det samme for begge enheder.
Det giver et knald godt resultat og en dæmpningsfaktor der vil noget. Husk at samle dem med små stykker krympeflex el. lign. så de ligger pænt, og så du har styr på + og -.
Rigtig god fornøjelse. |
|
|
Hi Kurt Ved du om der findes en forhandler her i DK af disse VDH Clearwater
|
Til top |
|
|
helmuth Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rigtig god fornøjelse. |
|
|
Sorry den har jeg sku fået tidligere |
|
|
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg kender VDH's kabler særdeles godt (også kulfibertyperne). Kulfiberkablerne er hamrende neutrale !................ Så hvis jeres anlæg lyder "kedeligt" med disse, er det helt skkert fordi jeres "kasser" grundlæggende er kedelige. Altså; har man en kedeligt anlæg, skal man nok ikke bruge VDH's kulfiberkabler - så skal man hellere vælge nogle typer der farver lyden i stedet !..............
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
helmuth skrev:
helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rigtig god fornøjelse. |
|
|
Sorry den har jeg sku fået tidligere |
|
|
|
|
|
Hej Helmuth! Importøren hedder Comix, som lyder som noget fra Asterix, men hvis du bor i Århus, da ved jeg at N. J. Printz har en rulle på lager.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Hej !
Jeg kender VDH's kabler særdeles godt (også kulfibertyperne). Kulfiberkablerne er hamrende neutrale !................ Så hvis jeres anlæg lyder "kedeligt" med disse, er det helt skkert fordi jeres "kasser" grundlæggende er kedelige. Altså; har man en kedeligt anlæg, skal man nok ikke bruge VDH's kulfiberkabler - så skal man hellere vælge nogle typer der farver lyden i stedet !..............
Mvh
Carsten |
|
|
Hej Carsten! Principielt er jeg enig med dig om neutraliteten i carbonkablerne, men problemet er, at de dynamisk ruller af for tidligt. Jeg tror ikke så meget på, at det er kablet der gør det, men derimod kablet i sammenhæng med ind/udgangsimpedanserne i udstyret. Top kablet til linelevel er jo altså også stadigvæk af metal, og prøv lige engang det. Det er temmeligt anderledes end carbonkablerne. Iøvrigt har han lavet de nye "Fusion" kabler, som kombinerer visse af egenskaberne fra de forskellige serier. The Integration har jeg lyttet lidt til.
|
Til top |
|
|
helmuth Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
helmuth skrev:
helmuth skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Rigtig god fornøjelse. |
|
|
Sorry den har jeg sku fået tidligere
|
|
|
|
|
|
Hej Helmuth! Importøren hedder Comix, som lyder som noget fra Asterix, men hvis du bor i Århus, da ved jeg at N. J. Printz har en rulle på lager. |
|
|
Hi kurt Tak for info vil prøve at skrive el ringe til 'printz@p-og-c.dk' da jeg bor i KBH. prøver i øvrigt også at finde ud af lidt omkring Bertram kabler, har oprettet en tråd til dette.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg liver lige lidt op i tråden her med en uforbeholden kompliment til VdH´s Revelation højttalerkabel og til fusion-kablet Integration. 
Har netop smidt de kabler i mit setup og det bringer helt andre fantastiske ting frem i det: Dynamisk er der sket store ting, især er bunden blevet rigtig fed OG nuanceret. Lydbilledets dybde er tiltaget med flere meter - højttalerne er simpelthen "forsvundet" - der er kun lyd.
Det synes jeg er en enorm forbedring, prisen taget i betragtning. Muligvis er Bertram Og NO-kabler bedre - men til 5-6-10 gange prisen bør de virkelig også være det. Så meget bedre at det skulle være åbenbart for selv en tonedøv, vil jeg mene...
I mit anlæg virker VdH meget godt - og til prisen er de i min verden overordentlig interessante til alle med et budget når der skal købes orme.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen
Jeg må sige, at min korte erfaring med VDH har også været rimelig god. De koster jo ikke noget videre, som du selv nævner. Er man til kabler der farver lyden eller har man et setup der kræver dette, kan det sikkert også være det helt rigtige. I den periode jeg havde VDH, fik jeg den opfattelse at lyden kan variere en del kablerne imellem.
I den mere neutrale og dyrere ende, har jeg haft gode erfaringer med Stereovox LSP-600 og MIT Magnum M1. Stereovoxen var her en anelse lysere. I en periode lånte jeg NO Valhalla. Synes toppen var lidt mere aggressiv her men ellers et velspillende kabel.
For de tre sidstnævnte kabler, har oplevelsen været den samme som for nogle højtalere i den lidt dyrere ende. Bl.a. de B&W 801D'er jeg har nu. Det kan være svært at beskrive lyden. Man synes ikke der mangler noget og der er heller ikke for meget. VDH kablerne jeg havde, var her nemmere at beskrive.
Venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Hej Dejen
Jeg må sige, at min korte erfaring med VDH har også været rimelig god. De koster jo ikke noget videre, som du selv nævner. Er man til kabler der farver lyden eller har man et setup der kræver dette, kan det sikkert også være det helt rigtige. I den periode jeg havde VDH, fik jeg den opfattelse at lyden kan variere en del kablerne imellem.
I den mere neutrale og dyrere ende, har jeg haft gode erfaringer med Stereovox LSP-600 og MIT Magnum M1. Stereovoxen var her en anelse lysere. I en periode lånte jeg NO Valhalla. Synes toppen var lidt mere aggressiv her men ellers et velspillende kabel.
For de tre sidstnævnte kabler, har oplevelsen været den samme som for nogle højtalere i den lidt dyrere ende. Bl.a. de B&W 801D'er jeg har nu. Det kan være svært at beskrive lyden. Man synes ikke der mangler noget og der er heller ikke for meget. VDH kablerne jeg havde, var her nemmere at beskrive.
Venlig hilsen
|
|
|
Hejsa! Hvis Stereovox, MIT og NO begynder at ligne hinanden lidt, eller at der ikke optræder ret store forskelle mellem dem, så er der simpelthen noget galt med set-uppet. VdH kablerne er meget ofte de kabler der kan indsættes/forlænges uden ret meget ændring. MHT MIT kan dette slet ikke lade sig gøre, de manipulerer helt bevidst med perspektivet.
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Hej !
Mvh
Carsten
|
|
|
Jeg har også prøvet de kulfiberkabler,ja dårlige er de ikke det store tværsnit fornægter sig ikke de har styr på bassen må man sige,det er dog også som om hastigheden daler i forhold til SCS12 og den lyder mere mørk i lyden.Det skyldes måske også at 12'eren er lidt fremme i skoen på nogle punkter.
Jeg kunne godt tro at dem som ikke kan forliges med VDH godt kan lide den pæne lyd og fint nok med det. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik
Stereovox og MIT Oracle V3.1 oracle ligner hinanden temmelig meget. Dette er ikke min erfaring men andre der har testet dem. At jeg så har fundet, at Stereovox og MIT magnum M1 ligner hinanden kan vel ikke overraske så meget. NO skilte sige mere ud, specielt i toppen.
Der hvor MIT gjorde det bedst var i bassen. Specielt den dybe ende. Nu lytter jeg meget til klassisk musik og strygeorkestre. Dybe toner fra f.eks. en cello blev på MIT'en gengivet lidt mere deltaljeret end de to andre kabler. Efter jeg har skiftet mine 802'er ud med 801D'erne kan dette høres endnu tydligere nu. Det var også grunden til jeg solgte VDH'erne, der havde problemer her. Strygere kom til at fremstå som synthesizerlyd. Mest udtalt i bassen. Vil lige tilføje her, at jeg ikke har lyttet til alle VDH kablerne.
Generelt er jeg meget kritisk og vil på ingen måde påstå at hverken Stereovox'en eller MIT'en er godt til alt musik. Jeg har aldrig haft et sæt højtalere, et kabel eller andet, jeg synes har været perfekt. Til nogle af mine dårligere optagelser, f.eks. Beatles, Chet Atkins m.m., kunne jeg da godt ønske mig lyden var anderledes. Mindre detaljering og mere varme kunne være godt her.
Venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Kurt von Kubik
Stereovox og MIT Oracle V3.1 oracle ligner hinanden temmelig meget. Dette er ikke min erfaring men andre der har testet dem. At jeg så har fundet, at Stereovox og MIT magnum M1 ligner hinanden kan vel ikke overraske så meget. NO skilte sige mere ud, specielt i toppen.
Der hvor MIT gjorde det bedst var i bassen. Specielt den dybe ende. Nu lytter jeg meget til klassisk musik og strygeorkestre. Dybe toner fra f.eks. en cello blev på MIT'en gengivet lidt mere deltaljeret end de to andre kabler. Efter jeg har skiftet mine 802'er ud med 801D'erne kan dette høres endnu tydligere nu. Det var også grunden til jeg solgte VDH'erne, der havde problemer her. Strygere kom til at fremstå som synthesizerlyd. Mest udtalt i bassen. Vil lige tilføje her, at jeg ikke har lyttet til alle VDH kablerne.
Generelt er jeg meget kritisk og vil på ingen måde påstå at hverken Stereovox'en eller MIT'en er godt til alt musik. Jeg har aldrig haft et sæt højtalere, et kabel eller andet, jeg synes har været perfekt. Til nogle af mine dårligere optagelser, f.eks. Beatles, Chet Atkins m.m., kunne jeg da godt ønske mig lyden var anderledes. Mindre detaljering og mere varme kunne være godt her.
Venlig hilsen
|
|
|
Hvilke VdH kabler var det der fik dine B&W til at spille strygere som "synthesizerlyd"??
Jeg er klar over at der indenfor det meget brede VdH-program er store forskelle - men hvis du har anvendt nogle gode VdH lyder det helt vildt i mine ører, at de skulle farve lyden i retning af at lyde digitalt.
Personligt er jeg ikke for vild med B&W-højttalere - jeg synes de spiller en smule til den analytiske side (nu har jeg aldrig lyttet til den nye D-serie, så den må være undskyldt i denne sammenhæng.)
801D er jo en ret alvorlig HT´er - og jeg skal være den sidste til at udtale mig kritisk om B&Ws absolutte topmodeller (jeg har ganske enkelt aldrig lyttet til de største fordi jeg aldrig har haft mulighed for at tage dem med hjem bagefter.... og beholde dem! ) Men deres 703 og 804s var alternativer da jeg købte mine Von Schweikert VR-2. I forhold til VS manglede B&W simpelthen musikalitet i mine ører.
Men altså: Er du sikker på at det var VdH-kablerne der digitaliserede dine strygere (hvilke kabler var det) - kunne det ikke lige så godt være andetsteds i kæden (uheldig synergieffekt)??
Med venlig hilsen __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen
Ok, kan godt se det med Synthesizer sammenligningen kan misforstås.
Grunden til sammenligningen er at jeg spiller selv. Godt nok ikke på stryger, men jeg ved da hvordan det skal lyde. Lyden bliver ikke digital i den forstand, men mange synthesizere idag har strygere i samplebanken. Ja endda hele orkestre. Sammenligner du f.eks. lyden fra en cello med en tilsvarende fra synthesizeren, er du ikke i tvivl om hvad der er den ægte vare. Det var den egenskab der gjorde sig gældende for VDH kablet i den dybere ende af bassen. Man kunne høre der var "noget" der spillede bas, men ikke detaljeret nok til at kunne sige hvad det var. Det kunne for så vidt være en synthesizer cello. Vil ikke sige de andre kabler var helt realistiske, men dog mere derhen ad. VDHs Carbon kabel som nogle omtaler herinde, kender jeg så ikke.
Grunden til jeg har Stereovox LSP-600 og MIT'en nu er, at de for mig udgør et "rimelig" godt gennemsnit i den brede vifte af genrer jeg lytter til. Såvel gamle som nye optagelser.
Venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa! Det er lidt sjovt med de dersens stereovox kabler. Jeg har også lyttet til dem, hvad de mere hed aner jeg ikke, men de var dyre så det gjorde noget. Det var tilfældigvis en dag hvor jag havde nogle alternativer ved hånden, nærmere bestemt VdH SCS6 og VdH MC Silver. Det var såmænd også dyre kabler. Vi prøvede lidt frem og tilbage med dersens Stereovoxér. Jeg kan ikke på den måde sige jeg kender dem godt, men de var godt nok uldne i lyden. Som jeg kender MIT er det osse gummibas de dyrker. VdH kan du finde forskellige typer hos. Han har usædvanligt stramme kabler og så f.eks. dem med de store tværsnit, hvor vi kommer over i noget helt andet. Kulfiber kablerne har jeg svært ved at se passe godt ind nogen steder. De hybride er vel egentlig rimelige nok. Specielt hvis man begynder at se sig omkring. Jeg mener på den baggrund, at hvis man forsøger sig med f.eks. D102 Special udgaven uden kulfiber, så sker der ting og sager. D501Hybrid kan også flytte meget. Hvis det bliver skingert og digitalt på den baggrund, så er det andet end kablet der gør det, men det er også altid en mulighed. Så vælger man enten at dæmpe apparatets unoder, eller osse køber man et nyt.
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Er du sikker på du har hørt Stereovoxen. Så vidt jeg ved laver de nemlig kun én model, SEI-600 og LSP-600. Der skulle komme en ny model her i 2005. I udlandet er Stereovox ret anerkendt men ikke i DK, hvor det så vidt jeg ved, er Peak Consult der markedsfører dem.
At de skulle være ulde, lyder helt vanvittigt synes jeg. Måske skyldes det ørevox
Godt ord igen.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
At de skulle være ulde, lyder helt vanvittigt synes jeg. Måske skyldes det ørevox
Godt ord igen.
|
|
|
Jeg sidder pt. og tester på Stereovox hdse (signalkabel), og må faktisk til dels give kubikken ret. Bassen virker en anelse slasket og udefineret. Diskanten er dog ultra klar (en gang imellem grænsende til det skarpe), og mellemtonen er helt suverænt opløst.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Kurt Von Kubik
Er du sikker på du har hørt Stereovoxen. Så vidt jeg ved laver de nemlig kun én model, SEI-600 og LSP-600. Der skulle komme en ny model her i 2005. I udlandet er Stereovox ret anerkendt men ikke i DK, hvor det så vidt jeg ved, er Peak Consult der markedsfører dem.
Godt ord igen. |
|
|
Jamen det var såmænd den med "tempelstikkene" på.
|
Til top |
|
|
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgaard
Det sjove er at B&W bruger VdH kabler internt i alle deres højtalere....
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man finde ud af hvilken bestemt slags VHD kabler der bruges i de forskellige B&W højtalere?...er meget nysgerrig
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|