Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 14:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:

Mener du dermed at sølv korroderer ?
Men hvad du så end mener, så må du mene at den belægning der kommer, ikke er skadelig for transmissionen af lyd, og heller ikke påvirker den elektriske ledeevne ?

Hvordan med flere små korer der ligger side om side ?
Vil den elektriske ledeevne være påvirket, korerne imellem, ved 'belægning' på sølvets overflade ?

Der var da noget med linolie som Steen Duelund brugte en del af, men det var måske kun på kobber, og aldrig sølv ?

Linolie er jo lidt af en forsegler, der er glimrende til rustbeskyttelse, men sikkert også til at holde andre dårligdomme væk med. Fugt f.eks.

Definitionen på korrosion er egentlig, at metallet nedbrydes og derved forvitrer, det gør sølv vist ikke, det er et overfladefænomen for sølvs vedkommende. Det rette ord er nok patinering.
Flere korer side om side, vil nok efterhånden danne enkelte overgange, hvor kontaktmodstanden er lavest. Når så kablet bevæges, så begynder man forfra. Tilspilning kan det nok kaldes.
Duelund brugte linolie på sølv.
Hans idé var at fladvalse sølvet, således at der ikke kunne opstå skineffekt. Isolatorene lavede han af uld, silke og diverse flydende substanser, herunder linolie.

;it argument imod fladvalset sølv er først og fremmest, at selv meget rent sølv har en krystalinsk struktur, som i den grad bliver noget rod, når man fladvalser.
I mine øjne er ekstruderet og belagt leder materiale vejen at gå. Kobber virker fint for mig.
Tilfældigvis har jeg 2 næsten helt ens kabler, det ene med sølv ledere, det andet med mekanisk forsølvet kobber. Jeg er kobber mand.

Husk så lige at udgløde dit kobber med en gasflamme, hver gang du har bukket det lidt.
Kobber bliver nemlig skørt, og fyldt med spændinger, når det bukkes.
Øh - hvordan udgløder man kobber, når det er isoleret med Teflon... hmm... nej, lad hellere bare være med at bukke det.

Jeg lavede en del kobbersmykker engang, med flettede tråde (10-15 år siden), og der var det nødvendigt at udgløde det med en gasflamme, fra tid til anden.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Tjah!
Man kan med rette sige, at mange ting opfører sig besynderligt.
VdH har fremført synspunkter omkring nedkølingen af kobberet efter ekstrudering osv. Det er noget ret langhåret halløj, men han har i hverttilfælde haft edte i tankerne og gjort hvad gøres kunne for at smidiggøre kobberet, så det tåler lidt mere. Det kan dog ikke tåle at bøjes for meget. Han angiver bøjningsradier for næsten alle kabler, hvor det har relevans.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Tjah!
Man kan med rette sige, at mange ting opfører sig besynderligt.
VdH har fremført synspunkter omkring nedkølingen af kobberet efter ekstrudering osv. Det er noget ret langhåret halløj, men han har i hverttilfælde haft edte i tankerne og gjort hvad gøres kunne for at smidiggøre kobberet, så det tåler lidt mere. Det kan dog ikke tåle at bøjes for meget. Han angiver bøjningsradier for næsten alle kabler, hvor det har relevans.

Ja, forskellen på om et netværkskabel til PC-netværk, eller et videokabel, er næsten kaput, eller helt kaput, er kun et lille buk. Så gælder det nok også hifikabler. Mon ikke fladkabler er særligt udsatte ? Her er ikke meget beskyttelse...

Lidt sjovt det med teorier.

Man har sgu aldrig læst et firma skrive, 'vi har lavet et nyt kabel, men vi har ikke en fløjtende idé om hvorfor det virker. Vores teknikere arbejder netop nu, på at forklare det.'

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du skal forbavses over den slags.
Hvor mange gange er det ikke sket, at et firma laver et produkt, hvor efterfølgeren er dårligere.
Helt uforklarligt, men markant dårligere.
Jeg kunne nævne stribevis af eksempler.
Det kan skyldes flere ting. For det meste er det fordi, at den gode ting de lavede var heldig, og at de altså ikke anede hvad de lavede. Det er faktisk den oftest forekommende årsag.
En anden er, at man produktet bliver både fortænkt og forgjort.
Forstå de på den måde, at hvis 5.000µF i strømforsyningen er godt, så må 10.000µF være endnu bedre, og hvad med 100.000 eller en mille eller 5 miller - det bliver godtere og godtere hele tiden - til sidst er den godest.
Den slags ser man tit.
Kig osse på pladespillere, kabler, antal udgangsbolcher osv. Det vil ingen ende tage.
Der findes såmænd Brian ingeniører osse.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Halløj Kurt VK.

Jeg synes jeg læste et eller andet sted, at du brugte varm lim til at forsegle lodning og stik, korrekt?
Er det sådan en slags "limpistol" med el på, mener at have set én engang?
Denne lim, den er altså ikke strømførende?

Tilgiv de dumme spørgsmål, men der er ikke så meget DIY over mig!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Halløj Kurt VK.

Jeg synes jeg læste et eller andet sted, at du brugte varm lim til at forsegle lodning og stik, korrekt? Jæ ded er så!
Er det sådan en slags "limpistol" med el på, mener at have set én engang? Du er itte nem å snyde da min pistål er sågasens trådløs - huh!
Denne lim, den er altså ikke strømførende? Næj næj den er bare førende forstås. Den håller hårdt ved i en vældig fart.

Tilgiv de dumme spørgsmål, men der er ikke så meget DIY over mig!

Mvh.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvad med VDH The WIND Mk II HYBRID - hvordan lyder det ?

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst denne lange tråd (næsten) og er ved at være ør i hovedet, samt overbevist om at De kabler skal prøves. Har tænkt mig CW dobbelt samt enten D102 eller D501 i den hybride udgave, da det  jo er de eneste der fåes nu.

Men HVOR forhandles de her i det midtjyske. Ville jo frygtelig gerne låne dem først, og i morgen har jeg tiden til at hente dem.

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

kør over til GM-sound i vejle han har dem
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Super. Det er heller ikke langt frahvor jeg bor.

Tak skal du King:-)

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Halløj i skibet!

Så er der kommet et sæt Magnum Hybrid i huset, helt fra Holland!

Det afløste (indtil videre) mit Clearwater.
Det første der lige sådan hen over hjernebarken, er en sublim basgang, der trykkes virkelig igennem. Dynamisk er der ligeledes heftig tryk på, jeg tør ikke tænke på hvad et SCS kan gøre...
På med Eric Burdon & Band: That's Live. Nr.4 Working Life (af B. Springsteen), på det 10 min. nummer sætter Robbie Burns standarden for basmishandling. Her er så meget smæk på drengen, at deller lige får en vibrationstur herligt! Man hører meget tydeligt at der faktisk er 2 basser der er i gang og at Burns kun er på gæstevisit, eller også holdt bassen ikke til mere! Clearwater er i forhold til Magnum mere tilgivende og tilbageholdende i bassen, dynamisk og detalje mæssigt.
Nr. 8 I'm Crying med Mitch Harwood på trommer, og atter ca. 10 min. hvor han får lov til at fyre den af, samme situation som med nr. 4: dynamik, detaljer. Rummet er endda lidt bredere og dybere end Clearwater.
Men diskanten er en tand mere aggresiv end Clearwater. Men har lige knaldet det på efter at ha' fået det i skrivende stund, så lad mig nu se hvad der sker over tid, når det lige er faldet til.

Mvh.:´*`:.

OBS: De blev leveret med banan stik fra Neutrik, er der nogen der kender dem? De er meget smarte som låsbare stik! Nogen der kender dem lydmæssigt?

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Til "Roadrunner" fra den 7. maj og "King" fra den 16. maj.

Jeg har haft både The Wind mk.II og Revelation. The Wind i en kortere periode (lige indtil jeg hørte Revelation og var solgt)

Kablerne spiller meget lig hinanden. Revelation gør bare det hele bedre (men også til en højere pris).

Revelation er noget af det bedste jeg har haft på hjemme. Afgrundsdyb bas, en meget musikalsk og neutral mellemtone og en relativ åben top uden nogen tendens til hidsighed, fnidder eller andet. Jeg har nok hørt kabler med mere hul igennem, men sjældendt noget der samtidig kan være både neutralt, musikalskt og sammenhængende.

Dermed er netop musikalitet, sammenhæng og neutralitet nok det jeg bedst kan beskrive kablerne med. Og tonalt går de fra top til meget dyb bund. Hvis dine højttalere siger noget ved 20-25Hz skal kablerne nok gengive det ;o) Revelation er iøvrigt også velopløst uden at være detaljefokuserende.

Revelation har jeg hørt på flere setup's med højttalere fra Vienna Acoustics, Quadral, Infinity, Martin Logan, ProAC m.v. og alle steder med et godt resultat. I den anden ende af kablet har jeg hørt både rør og transistorer og begge dele går også godt.

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Halløj i skibet!

Så er der kommet et sæt Magnum Hybrid i huset, helt fra Holland!

Det afløste (indtil videre) mit Clearwater.
Det første der lige sådan hen over hjernebarken, er en sublim basgang, der trykkes virkelig igennem. Dynamisk er der ligeledes heftig tryk på, jeg tør ikke tænke på hvad et SCS kan gøre...
På med Eric Burdon & Band: That's Live. Nr.4 Working Life (af B. Springsteen), på det 10 min. nummer sætter Robbie Burns standarden for basmishandling. Her er så meget smæk på drengen, at deller lige får en vibrationstur herligt! Man hører meget tydeligt at der faktisk er 2 basser der er i gang og at Burns kun er på gæstevisit, eller også holdt bassen ikke til mere! Clearwater er i forhold til Magnum mere tilgivende og tilbageholdende i bassen, dynamisk og detalje mæssigt.
Nr. 8 I'm Crying med Mitch Harwood på trommer, og atter ca. 10 min. hvor han får lov til at fyre den af, samme situation som med nr. 4: dynamik, detaljer. Rummet er endda lidt bredere og dybere end Clearwater.
Men diskanten er en tand mere aggresiv end Clearwater. Men har lige knaldet det på efter at ha' fået det i skrivende stund, så lad mig nu se hvad der sker over tid, når det lige er faldet til.

OBS: De blev leveret med banan stik fra Neutrik, er der nogen der kender dem? De er meget smarte som låsbare stik! Nogen der kender dem lydmæssigt?

Der er ingen tvivl om, at Magnum sikkert trækker søm ud i bassen i forhold til CW.
Men sagen er i min optik, at det er det man kommer til at få fokus på. Her er CW klart mere homogen, omend det også er tilgivende som du selv er inde på.
Kunsten er at få CW´s ubemærkede eksistens ført sammen med skarpere konturer.

I min verden er CW et dejligt kabel, mest fordi man undgår at kigge alt for nøje ind i den typisk mangelfuldt konstruerede elektronik. Dobbelt CW gør det endda nærmest lige til grænsen, men stadig er det nærmest anonymt, så man ikke tænker på det. Det er en sjælden egenskab i et kabel, og jeg tror - skriver lige tror igen - at det har noget med den bløde isolering at gøre. Den resonansdæmper og hertil kommer ledermaterialets ganske hæderlige kvalitet.

SCS kablerne er stivere og hårdere isoleret. SCS6 som jeg har, har noget andet at byde på end CW. Mit sæt er nu monteret med Bayonet Plugs fra Eichmann, hvor det har været nødvendigt at være lidt kreativ mht. pålodning og stabilisering. Derfor er der bl.a trukket noget krympeflex på stikkene og et stykke ud af kablet, for at stikket ikke skal brække.
Nå! men SCS6 nøgleordet er kontrol. Højttaleren bliver sat i et bemærkelsesværdigt jerngreb simpelthen. Stopper du musikken, så er der på pletten ikke en lyd mere, det er med andre ord barske løjer. Der er ikke megen elektronik på markedet, der kan lide det.
Typisk vil det afsløre masser af problemer man end ikke anede eksistensen af, og jeg kan sagtens følge med i, at man satser til anden side. Men at beskylde kablet for at være årsagen ligner lidt, at belyse lyssky affærer og så klandre lyset for at der var noget galt.
Der er selvfølgelig ingen tvivl fra min side om, at kabler vitterligt lyder meget forskelligt, også samme tværsnit i forskellige materialer og geometrier, men der er en vis logik der følger principperne. Større tværsnit giver hørbart mere kontrol, så må man altså bare håbe på, at kontrollen ikke afslører alt for megen for musikken uvedkommende unoder.
SCS6 mener jeg er et fornemt kabel, men det er ikke helt enkelt at bruge det. Faktisk kender jeg ikke så mange effekttrin jeg ville bruge det på. Selv gode forstærkere kan blive stillet i et mindre heldigt lys af dem.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:

Til "Roadrunner" fra den 7. maj og "King" fra den 16. maj.

Jeg har haft både The Wind mk.II og Revelation. The Wind i en kortere periode (lige indtil jeg hørte Revelation og var solgt)

Kablerne spiller meget lig hinanden. Revelation gør bare det hele bedre (men også til en højere pris).

Revelation er noget af det bedste jeg har haft på hjemme. Afgrundsdyb bas, en meget musikalsk og neutral mellemtone og en relativ åben top uden nogen tendens til hidsighed, fnidder eller andet. Jeg har nok hørt kabler med mere hul igennem, men sjældendt noget der samtidig kan være både neutralt, musikalskt og sammenhængende.

Dermed er netop musikalitet, sammenhæng og neutralitet nok det jeg bedst kan beskrive kablerne med. Og tonalt går de fra top til meget dyb bund. Hvis dine højttalere siger noget ved 20-25Hz skal kablerne nok gengive det ;o) Revelation er iøvrigt også velopløst uden at være detaljefokuserende.

Revelation har jeg hørt på flere setup's med højttalere fra Vienna Acoustics, Quadral, Infinity, Martin Logan, ProAC m.v. og alle steder med et godt resultat. I den anden ende af kablet har jeg hørt både rør og transistorer og begge dele går også godt.

Nu hedder jeg godt nok ikke Roadrunner eller King, men cm3 - håber det går alligevel.
Ja 17 kvmm er 17 kvmm og det fornægter sig ikke.
Så store tværsnit kan bare nogen ting, som ikke kommer på anden måde.
Den spændstighed der kan opnås i kombination med at bassen stadig går dybt og er stram og veldefineret, den får man kun i ægte form, når der er noget gods at transmittere i. Alle andre metoder fører enten til afskæring, bulder eller mudret lyd. CW er dog et kabel, der alligevel klarer sig på sin måde, og derfor er undtagelsen der bekræfter reglen, men der findes sikkert også andre.
Din oplevelse med Revelation tror jeg du kan bruge til noget fremover også, fordi det bare igen er et tegn på, at hokus pokus på kabelmarkedet bare ikke er interessant. Gode solidt videnskabeligt underbyggede dyder som konduktivitet understøttet af materialernes renhed, og så solidt konserveret under en næsten uigennemtrængelig kappe for lang holdbarhed, er langt at foretrække fremfor platte påstande om at man kan høre propagation i form af hurtighed osv.

Jeg ville gerne høre dine Revelation om muligt, jeg bruger bananer i begge ender.

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Citér:

Nu hedder jeg godt nok ikke Roadrunner eller King, men cm3 - håber det går alligevel.
Den spændstighed der kan opnås i kombination med at bassen stadig går dybt og er stram og veldefineret, den får man kun i ægte form, når der er noget gods at transmittere i. Alle andre metoder fører enten til afskæring, bulder eller mudret lyd. CW er dog et kabel, der alligevel klarer sig på sin måde, og derfor er undtagelsen der bekræfter reglen, men der findes sikkert også andre.
Din oplevelse med Revelation tror jeg du kan bruge til noget fremover også, fordi det bare igen er et tegn på, at hokus pokus på kabelmarkedet bare ikke er interessant. Gode solidt videnskabeligt underbyggede dyder som konduktivitet understøttet af materialernes renhed, og så solidt konserveret under en næsten uigennemtrængelig kappe for lang holdbarhed, er langt at foretrække fremfor platte påstande om at man kan høre propagation i form af hurtighed osv.

Jeg ville gerne høre dine Revelation om muligt, jeg bruger bananer i begge ender.

Jeg har desværre solgt Revelation for nylig så en lyttetest kan jeg ikke give dig ;o) Men selv om jeg har fundet et andet kabel (som ikke er VdH) der var bedre i mit setup ændrer det ikke ved, at Revelation er er rigtig godt kabel. Jeg kan også sagtens forestille mig, at jeg stadig ville foretrække Revelation i et andet setup end mit nuværende.

Jeg har haft 2 sæt Revelation - det ene solgte jeg i sin tid til "Dejen" fra Århus - måske du kunne lave en aftale med ham - Århus må da være nemt for dig ?!

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:

Citér:

Jeg har desværre solgt Revelation for nylig så en lyttetest kan jeg ikke give dig ;o) Men selv om jeg har fundet et andet kabel (som ikke er VdH) der var bedre i mit setup ændrer det ikke ved, at Revelation er er rigtig godt kabel. Jeg kan også sagtens forestille mig, at jeg stadig ville foretrække Revelation i et andet setup end mit nuværende.

Jeg har haft 2 sæt Revelation - det ene solgte jeg i sin tid til "Dejen" fra Århus - måske du kunne lave en aftale med ham - Århus må da være nemt for dig ?!

Nu kan jeg selvfølgelig også se, i din underskrift, at du satser på rør.
Det er nok ikke lige der tykke kabler gør størst gavn.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

...undskyld hvis det er et dumt spørgsmål... de 17 kvmm det pr leder altså 34kmm i alt per side ?

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Dr. Strangelove skrev:

Citér:

Nu kan jeg selvfølgelig også se, i din underskrift, at du satser på rør.
Det er nok ikke lige der tykke kabler gør størst gavn.

Det er rigtigt at jeg p.t. spiller med rør. I det godt et års tid jeg har spillet på Revelation har det primært været med med effektforstærkere med FETs. Ikke desto mindre lyder Revelation også kanon på mine rørblokke. Har kun udskiftet dem for at få lidt mere "hul igennem" da mit setup med røreffekter godt kan tåle det.

...Tubes rules

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Milu skrev:
Halløj i skibet! Så er der kommet et sæt Magnum Hybrid i huset, helt fra Holland! Det afløste (indtil videre) mit Clearwater. Det første der lige sådan hen over hjernebarken, er en sublim basgang, der trykkes virkelig igennem. Dynamisk er der ligeledes heftig tryk på, jeg tør ikke tænke på hvad et SCS kan gøre... På med Eric Burdon & Band: That's Live. Nr.4 Working Life (af B. Springsteen), på det 10 min. nummer sætter Robbie Burns standarden for basmishandling. Her er så meget smæk på drengen, at deller lige får en vibrationstur herligt! Man hører meget tydeligt at der faktisk er 2 basser der er i gang og at Burns kun er på gæstevisit, eller også holdt bassen ikke til mere! Clearwater er i forhold til Magnum mere tilgivende og tilbageholdende i bassen, dynamisk og detalje mæssigt. Nr. 8 I'm Crying med Mitch Harwood på trommer, og atter ca. 10 min. hvor han får lov til at fyre den af, samme situation som med nr. 4: dynamik, detaljer. Rummet er endda lidt bredere og dybere end Clearwater. Men diskanten er en tand mere aggresiv end Clearwater. Men har lige knaldet det på efter at ha' fået det i skrivende stund, så lad mig nu se hvad der sker over tid, når det lige er faldet til. Mvh.:´*`:. OBS: De blev leveret med banan stik fra Neutrik, er der nogen der kender dem? De er meget smarte som låsbare stik! Nogen der kender dem lydmæssigt?
Der er ingen tvivl om, at Magnum sikkert trækker søm ud i bassen i forhold til CW.Men sagen er i min optik, at det er det man kommer til at få fokus på. Her er CW klart mere homogen, omend det også er tilgivende som du selv er inde på.Kunsten er at få CW´s ubemærkede eksistens ført sammen med skarpere konturer.I min verden er CW et dejligt kabel, mest fordi man undgår at kigge alt for nøje ind i den typisk mangelfuldt konstruerede elektronik. Dobbelt CW gør det endda nærmest lige til grænsen, men stadig er det nærmest anonymt, så man ikke tænker på det. Det er en sjælden egenskab i et kabel, og jeg tror - skriver lige tror igen - at det har noget med den bløde isolering at gøre. Den resonansdæmper og hertil kommer ledermaterialets ganske hæderlige kvalitet.SCS kablerne er stivere og hårdere isoleret. SCS6 som jeg har, har noget andet at byde på end CW. Mit sæt er nu monteret med Bayonet Plugs fra Eichmann, hvor det har været nødvendigt at være lidt kreativ mht. pålodning og stabilisering. Derfor er der bl.a trukket noget krympeflex på stikkene og et stykke ud af kablet, for at stikket ikke skal brække.Nå! men SCS6 nøgleordet er kontrol. Højttaleren bliver sat i et bemærkelsesværdigt jerngreb simpelthen. Stopper du musikken, så er der på pletten ikke en lyd mere, det er med andre ord barske løjer. Der er ikke megen elektronik på markedet, der kan lide det.Typisk vil det afsløre masser af problemer man end ikke anede eksistensen af, og jeg kan sagtens følge med i, at man satser til anden side. Men at beskylde kablet for at være årsagen ligner lidt, at belyse lyssky affærer og så klandre lyset for at der var noget galt.Der er selvfølgelig ingen tvivl fra min side om, at kabler vitterligt lyder meget forskelligt, også samme tværsnit i forskellige materialer og geometrier, men der er en vis logik der følger principperne. Større tværsnit giver hørbart mere kontrol, så må man altså bare håbe på, at kontrollen ikke afslører alt for megen for musikken uvedkommende unoder.SCS6 mener jeg er et fornemt kabel, men det er ikke helt enkelt at bruge det. Faktisk kender jeg ikke så mange effekttrin jeg ville bruge det på. Selv gode forstærkere kan blive stillet i et mindre heldigt lys af dem.

Halløj KvK.

Ja det SCS kunne være sjovt at høre... Så engang et SCS-2 til salg i Tyskland, brugt, men stadig 7500,- kr. ærgerligt det er så dyrt...
Well, har lyttet lidt mere til Magnum kontra Clearwater. Mindre agressiv diskant, skulle nok lige falde til ro. Betydelig mere holografi, både i breden, men så sandelig også i dybden, hvor man virkelig fornemmer hvor de forskellige musikere spiller. Og nå ja så rocker det bare...Skål!

Forøvrigt så hænder det ofte, at det "gamle" ht. kabel D-352, altså uden hybrid, er til salg på ebay. Kunne måske være sjovt at prøve?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Maj 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

...undskyld hvis det er et dumt spørgsmål... de 17 kvmm det pr leder altså 34kmm i alt per side ?

JÆB du er da svær at snyde

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes