| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Dr. Strangelove skrev:
Citér:
| Nu hedder jeg godt nok ikke Roadrunner eller King, men cm3 - håber det går alligevel.Ja 17 kvmm er 17 kvmm og det fornægter sig ikke.Så store tværsnit kan bare nogen ting, som ikke kommer på anden måde.Den spændstighed der kan opnås i kombination med at bassen stadig går dybt og er stram og veldefineret, den får man kun i ægte form, når der er noget gods at transmittere i. Alle andre metoder fører enten til afskæring, bulder eller mudret lyd. CW er dog et kabel, der alligevel klarer sig på sin måde, og derfor er undtagelsen der bekræfter reglen, men der findes sikkert også andre.Din oplevelse med Revelation tror jeg du kan bruge til noget fremover også, fordi det bare igen er et tegn på, at hokus pokus på kabelmarkedet bare ikke er interessant. Gode solidt videnskabeligt underbyggede dyder som konduktivitet understøttet af materialernes renhed, og så solidt konserveret under en næsten uigennemtrængelig kappe for lang holdbarhed, er langt at foretrække fremfor platte påstande om at man kan høre propagation i form af hurtighed osv.Jeg ville gerne høre dine Revelation om muligt, jeg bruger bananer i begge ender. |
|
|
Jeg har desværre solgt Revelation for nylig så en lyttetest kan jeg ikke give dig ;o) Men selv om jeg har fundet et andet kabel (som ikke er VdH) der var bedre i mit setup ændrer det ikke ved, at Revelation er er rigtig godt kabel. Jeg kan også sagtens forestille mig, at jeg stadig ville foretrække Revelation i et andet setup end mit nuværende.
Jeg har haft 2 sæt Revelation - det ene solgte jeg i sin tid til "Dejen" fra Århus - måske du kunne lave en aftale med ham - Århus må da være nemt for dig ?! |
|
|
Nu kan jeg selvfølgelig også se, i din underskrift, at du satser på rør.Det er nok ikke lige der tykke kabler gør størst gavn. |
|
|
Hov, hvad er der med rørbørger og tykke kabler?
Mvh.:´*`:.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hov, hvad er der med rørbørger og tykke kabler?
Mvh.:´*`:. |
|
|
Tykke kabler eller kabler med stort ledertværsnit, er skabt for at levere dæmpningsfaktor i rigelige mængder. RørBørger har en transformer i udgangen, som i bedste fald kan nå op på en 2 cifret dæmpningsfaktor i open loop. Med andre ord giver det ingen mening st jagte de sidste µOhm, når udgangsimpedansen på transformeren måles i tiendedele Ohm.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Milu skrev:
Hov, hvad er der med rørbørger og tykke kabler? Mvh.:´*`:. |
|
|
Tykke kabler eller kabler med stort ledertværsnit, er skabt for at levere dæmpningsfaktor i rigelige mængder.RørBørger har en transformer i udgangen, som i bedste fald kan nå op på en 2 cifret dæmpningsfaktor i open loop. Med andre ord giver det ingen mening st jagte de sidste µOhm, når udgangsimpedansen på transformeren måles i tiendedele Ohm. |
|
|
Ahh ok... Herligt med noget teknisk viden!
At jeg så faktisk oplever en betydelig forbedring ved Magnum, bla. i bas og dynamik, ligger så i kablets kvaliteter?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Ahh ok... Herligt med noget teknisk viden! At jeg så faktisk oplever en betydelig forbedring ved Magnum, bla. i bas og dynamik, ligger så i kablets kvaliteter?
Mvh.:´*`:. |
|
|
Tjah! Svært at sige noget fornuftigt om, mange ting kan have indflydelse. Men forstærkeren insisterer ikke på samme måde på at kontrollere højttaleren som en transistorforstærker gør. Du kan dog have en RørBørge med modkobling efter trafoen, hvilket kunne være en forklaring.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at lægge en dæmper på alt det der oxygering har jeg købt noget af
det tykke VDH-vand. Han laver en tyktflydende vædske der hedder THE
SOLUTION, som man smører på kabelenderne, hvor der eks. ikke er tin
eller hvis det er åbne ender i bananplugs med skruer, som jeg
selv bruger.
Det virker fint og lidt heksedoktoragtigt, men sådan skal det vist være!
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo!
Er der nogen der har prøvet VdH Silver IT 65 G?
Hvad er jeres erfaring med det?
|
| Til top |
|
| |
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damm. Jeg orker ikke at læse det hele i denne tråd, så jeg hopper lige ud i det 
Jeg har lige købt et nyt VdH kabel. Et RCA kabel ved navn "the second" fra Van Den Hul. Hvis jeg lige skal starte fra en ende, så har jeg: 3 gange Clearwater (selvfølgelig) Fra CD spille til preamp 102 HYBRID MKIII. Mellem for og effekt, THE SECOND.
Nogen her på tråden der har prøvet THE SECOND? I mit system, virker dette kabel meget åbent og neutralt. Det er noget mere åbent i lyden end 102 HYBRID. Gad vide hvorfor?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Spændende. Havde liiige lidt ekstra tid til at kigge lidt i tråden. The Second er "udmærket" Hmmm. Mangler højfrekvendt information.... Hmmmm. Men ok. Hvad er det man sammenligner med, og hvad er det for noget harware der bliver brugt Jeg har desværre ikke prøvet det famøse D501, så det er jo en streg i regningen.
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mange som har prøvet The Second og dermed er det prøvet på meget hardware med stort set samme resultat; blød, rar lyd, man fornemmer stort hul igennem og uden skarpe kanter, ingen hidsig diskant og den slags. Men som tiden går bliver det dog for sløvt at høre på og skiftet til enten D501 (monokabel) eller stereoudgaven D502 er en lykkelig begivenhed. Så kan man pludselig høre hvad man er gået glip af i den tid man syntes Second var nummer One.
Der er ikke noget ved siden af D502 indenfor rimelighedens grænser.
D102 er hifiagtig og spids i forhold til D502.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Der er mange som har prøvet The Second og dermed er det prøvet på meget hardware med stort set samme resultat; blød, rar lyd, man fornemmer stort hul igennem og uden skarpe kanter, ingen hidsig diskant og den slags. Men som tiden går bliver det dog for sløvt at høre på og skiftet til enten D501 (monokabel) eller stereoudgaven D502 er en lykkelig begivenhed. Så kan man pludselig høre hvad man er gået glip af i den tid man syntes Second var nummer One.
Der er ikke noget ved siden af D502 indenfor rimelighedens grænser.
D102 er hifiagtig og spids i forhold til D502.
|
|
|
De gode gamle D501 og D502 er i hvert tilfælde kommet for at blive i mit setup, idet disse kabler netop er "second-to-none" - selv The Second, som jeg dog ikke har hørt...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NIX, folk kan bare sende PB for yderligere info!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg sælger og vil som sådanne ikke blande mig for meget, men det er altså et unikt kabel og dermed en unik chance for at købe det. Jeg har selv købt 3 stykker og vil ikke bytte dem for noget!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
| Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde |
|
|
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nobody skrev:
| Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde |
|
|
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint.
Mvh. |
|
|
Det kan også gøres med 501, idet der er 2 ledere og skærm. Til RCA brug forbindes de 2 ledere blot...
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nobody skrev:
|
|
Mvh. |
|
|
Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Milu skrev:
Nobody skrev:
|
|
Mvh. |
|
|
Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig 1 stk 501 pr XLR stik. Den inverterende (-) til den ene leder. Den ikke inventerende (+) til den anden leder og skærm til GND. |
|
|
|
| Til top |
|
| |