Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar.  Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Milu skrev:
Nobody skrev:
Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint. Mvh.

Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig

Selvfølgelig kan du det. 502 er bare 2 x 501 sat sammen.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Milu skrev:
Nobody skrev:
Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint. Mvh.

Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig  1 stk 501 pr XLR stik. Den inverterende (-) til den ene leder. Den ikke inventerende (+) til den anden leder og skærm til GND.

Halløj Peter.

Nja, var det ikke sådan, at 501 netop lød godt når de 2 ledere i kablet var samlet som signalbærende? Der valgte jeg netop måden med 502 (eller 2 x 501) pr. side....

Mvh.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar.  Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ? Neutrik ville jeg tro, men jeg har faktisk ikke den store erfaring udover dette stik som fungerer upåklageligt - det er det som AKSA anvender på hans kabler...

Det er i hvert fald lækkert at bruge, idet det virker solidt bygget og paskram...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Nogle der kender til disse 2 stik ? Eller er de for "billige" til D501 kablet ?

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=183&categor y_id=8&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&I temid=29

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=155&categor y_id=8&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&I temid=29

Nu har jeg bare valgt tilfældigt med han/hun. Det var mere kvaliteten på stikkene jeg tænkte på.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

501/502 er ikke beregnet til ballanceret drift.
Ledernes tværsnit er efter min overbevisning ikke stort nok.
Hvis man har mulighed for at bruge det som RCA, så ville det nok være at foretrække.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hvis man har mulighed for at bruge det som RCA, så ville det nok være at foretrække.

Ledernes tværsnit er ikke stort nok til balanceret drift, siger du.

Kunne du uddybe det en smule?

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar.  Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ?

SME

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

SME´s RCA stik er skabt til 501 - længere er den vist ikke.
Bullet er et godt alternativ, såfremt man fylder plastikkappen op med f.eks. varmlim.
Jeg har et sæt D501 der kører ganske fremragende med dem på.

Ballanceret drift har aldrig været min livret. I den virkelige verden er det noget man gør, når man er tvunget til det. Det virker i transmissions - og studieverdenen, fordi indstrålet støj cansles out.
I hjemme hifi er det bare en belastning, eftersom det er hammersvært at lave en ordentlig push pull forstærker og faktisk helt umuligt at lave en ballanceret ditto.

Så RCA ville jeg foretrække under alle omstændigheder af den grund.
Når så 501 fungerer fremragende med sammensnoede inderledere, så hænger det nok delvist sammen med, at tværsnittet øges og ballancen mellem fremleder og returleder nærmer sig noget fornuftigt - eller hvad ved jeg. Jeg fornøjes i hvert tilfælde utroligt med 501. Det har et fantastisk nærvær og neutralitet. Jo længere man har det, jo mere frydes man.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
SME´s RCA stik er skabt til 501 - længere er den vist ikke.Bullet er et godt alternativ, såfremt man fylder plastikkappen op med f.eks. varmlim.Jeg har et sæt D501 der kører ganske fremragende med dem på.Ballanceret drift har aldrig været min livret. I den virkelige verden er det noget man gør, når man er tvunget til det. Det virker i transmissions - og studieverdenen, fordi indstrålet støj cansles out. I hjemme hifi er det bare en belastning, eftersom det er hammersvært at lave en ordentlig push pull forstærker og faktisk helt umuligt at lave en ballanceret ditto.Så RCA ville jeg foretrække under alle omstændigheder af den grund.Når så 501 fungerer fremragende med sammensnoede inderledere, så hænger det nok delvist sammen med, at tværsnittet øges og ballancen mellem fremleder og returleder nærmer sig noget fornuftigt - eller hvad ved jeg. Jeg fornøjes i hvert tilfælde utroligt med 501. Det har et fantastisk nærvær og neutralitet. Jo længere man har det, jo mere frydes man.

Daws i kabeltromlen,

Min erfaring siger et eller andet om, at epoxy er mucho besser end varmlim. F.eks. kan man tage den injektionssprøjte, som man bruger til at injicere opium direkte ind i Arnbitter-droppet med, og så lige skylle den under vandhanen, fylde den op med Plastic Padding. Og vupti! (som Daisy altid siger), så er den sag klaret. Men det er nu nok lidt nemmere blot at smide nogle SMEpå

Din beskrivelse af det ballancerede kan jeg ikke helt genkende. Altså i den virkelige verden. Men det får du jo snart selv ørenlyd for, gnæk-gnæk

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Nobody skrev:

SME

Mvh.

Nilau

Hvem forhandler SME stik ? jeg synes ikke at kunne finde dem nemlig. Jeg tænker også en del på the orchid. Nogle der har hørt D501 op mon den ?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=L.B.]Det ses ikke så tit: http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=19473[/QUOTE]

Nu ville jeg købe en meters penge, og så eksisterer annoncen ikke mere  Nogen der ved om manden har mere tilbage, og måske en mailadresse til ham?

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det fungerer nu fint nok her i jordhulen, men det kunne da være at man skulle prøve med dobbelt ledningsføring til hver kanal hvis det skulle kunne give endnu mere hul igennem (scary).

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

dumt spørgsmål måske,men hvis man nu køber 1 m eller 2 af dette mcd 501 er der vel ingen vej udenom loddekolben?aner absolut intet om lodning ,jeg tænker på rca stik
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
dumt spørgsmål måske,men hvis man nu køber 1 m eller 2 af dette mcd 501 er der vel ingen vej udenom loddekolben?aner absolut intet om lodning ,jeg tænker på rca stik
jo der er en genvej, få en anden til at lodde det for dig
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

[QUOTE=L.B.]Det ses ikke så tit: http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=19473[/QUOTE]

Nu ville jeg købe en meters penge, og så eksisterer annoncen ikke mere  Nogen der ved om manden har mere tilbage, og måske en mailadresse til ham?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=19502 eller send Kyhn en PB...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hehe...

Det er også en god pris. 1600,- pr. stereo meter og så lige stik oven i, så er vi på den forkerte side af 2000,- ca.

Men jeg ville ha' gjort det samme. Det er et populært og godt kabel så der er sikkert nok købere.

Mvh.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Nilau skrev:
Nobody skrev:

SME

Mvh.

Nilau

Hvem forhandler SME stik ? http://www.sme.ltd.uk/ der købte jeg mine RCA stik, men om de har XLR ved jeg ikke.

jeg synes ikke at kunne finde dem nemlig. Jeg tænker også en del på the orchid.

Nogle der har hørt D501 op mon den ?  Jeg har hørt Orchid (RCA), men desværre før jeg fik D501 ind i kæden og jeg har ikke hørt dem opimod hinanden - desværre!

Orchid er bestemt et godt kabel, som giver rigtigt meget for de 1700,- jeg har set det til. Men faktisk kan man selv lave et 1m D501 med 4 SME stik for ca 2000,-

Set i dette lys er valget let (hvis man kan lodde eller kender en). For et bedre kabel end D501 bliver rigtigt meget op af bakke!

Held og lykke!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har for en hel del år siden haft VDH Clear water som jeg biwirede med noget andet VDH. dette "andet" VDH var næsten dobbel aå kraftigt (tværsnit) og ligeledes i en gennemsigtig ydder kappe, der dog havde en orange farve.

Jeg kan ikke huske hvad dette kabel var af type?? men lederne og opbygningen var identisk med CW. tværsnittet var blot betragteligt større..

Er der nogen der kender dette VDH kabel??

Altså en større tværsnit og orange kappe udgave af CW.....

Jeg havde det et halvt års tid men det blev afløst af nogle Furukawa, kabler der på det setup jeg da havde fungerede bedre (mere neutralt)

MEN! måske var dette "store" orange VDH af interesse for jer der nu er tilhængere af dobbel CW.?

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har for en hel del år siden haft VDH Clear water som jeg biwirede med noget andet VDH. dette "andet" VDH var næsten dobbel aå kraftigt (tværsnit) og ligeledes i en gennemsigtig ydder kappe, der dog havde en orange farve.

Jeg kan ikke huske hvad dette kabel var af type?? men lederne og opbygningen var identisk med CW. tværsnittet var blot betragteligt større..

Er der nogen der kender dette VDH kabel??

Altså en større tværsnit og orange kappe udgave af CW.....

Jeg havde det et halvt års tid men det blev afløst af nogle Furukawa, kabler der på det setup jeg da havde fungerede bedre (mere neutralt)

MEN! måske var dette "store" orange VDH af interesse for jer der nu er tilhængere af dobbel CW.?

mvh.

Det må være enten Magnum, D352 eller CS122

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes