| Forfatter |
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar. Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Milu skrev:
Nobody skrev:
| Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde |
|
|
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint. Mvh. |
|
|
Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig  |
|
|
Selvfølgelig kan du det. 502 er bare 2 x 501 sat sammen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
Milu skrev:
Nobody skrev:
| Nogle der bruger D501 med XLR stik ? I så fald hvilke skulle være gode til det ? Jeg lurer lidt på om man skulle anskaffe sig et par meter af D501 nu når det er til salg herinde |
|
|
Hey. Jeg bruger 502 til ballanceret drift. 502 har 2 kabler, 1 til L og 1 til R og skærmen til X. Og det er fint fint. Mvh. |
|
|
Vil jeg ikke kunne bruge 2 stk D501 til formålet så ? Jeg er newbie indenfor kabelfremstilling nemlig 1 stk 501 pr XLR stik. Den inverterende (-) til den ene leder. Den ikke inventerende (+) til den anden leder og skærm til GND. |
|
|
|
|
|
Halløj Peter.
Nja, var det ikke sådan, at 501 netop lød godt når de 2 ledere i kablet var samlet som signalbærende? Der valgte jeg netop måden med 502 (eller 2 x 501) pr. side....
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar. Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ? Neutrik ville jeg tro, men jeg har faktisk ikke den store erfaring udover dette stik som fungerer upåklageligt - det er det som AKSA anvender på hans kabler...
Det er i hvert fald lækkert at bruge, idet det virker solidt bygget og paskram...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
501/502 er ikke beregnet til ballanceret drift. Ledernes tværsnit er efter min overbevisning ikke stort nok. Hvis man har mulighed for at bruge det som RCA, så ville det nok være at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
501/502 er ikke beregnet til ballanceret drift. Ledernes tværsnit er efter min overbevisning ikke stort nok. Hvis man har mulighed for at bruge det som RCA, så ville det nok være at foretrække. |
|
|
Ledernes tværsnit er ikke stort nok til balanceret drift, siger du.
Kunne du uddybe det en smule?
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar. Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ?
|
|
|
SME
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
SME´s RCA stik er skabt til 501 - længere er den vist ikke. Bullet er et godt alternativ, såfremt man fylder plastikkappen op med f.eks. varmlim. Jeg har et sæt D501 der kører ganske fremragende med dem på.
Ballanceret drift har aldrig været min livret. I den virkelige verden er det noget man gør, når man er tvunget til det. Det virker i transmissions - og studieverdenen, fordi indstrålet støj cansles out. I hjemme hifi er det bare en belastning, eftersom det er hammersvært at lave en ordentlig push pull forstærker og faktisk helt umuligt at lave en ballanceret ditto.
Så RCA ville jeg foretrække under alle omstændigheder af den grund. Når så 501 fungerer fremragende med sammensnoede inderledere, så hænger det nok delvist sammen med, at tværsnittet øges og ballancen mellem fremleder og returleder nærmer sig noget fornuftigt - eller hvad ved jeg. Jeg fornøjes i hvert tilfælde utroligt med 501. Det har et fantastisk nærvær og neutralitet. Jo længere man har det, jo mere frydes man.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| SME´s RCA stik er skabt til 501 - længere er den vist ikke.Bullet er et godt alternativ, såfremt man fylder plastikkappen op med f.eks. varmlim.Jeg har et sæt D501 der kører ganske fremragende med dem på.Ballanceret drift har aldrig været min livret. I den virkelige verden er det noget man gør, når man er tvunget til det. Det virker i transmissions - og studieverdenen, fordi indstrålet støj cansles out. I hjemme hifi er det bare en belastning, eftersom det er hammersvært at lave en ordentlig push pull forstærker og faktisk helt umuligt at lave en ballanceret ditto.Så RCA ville jeg foretrække under alle omstændigheder af den grund.Når så 501 fungerer fremragende med sammensnoede inderledere, så hænger det nok delvist sammen med, at tværsnittet øges og ballancen mellem fremleder og returleder nærmer sig noget fornuftigt - eller hvad ved jeg. Jeg fornøjes i hvert tilfælde utroligt med 501. Det har et fantastisk nærvær og neutralitet. Jo længere man har det, jo mere frydes man. |
|
|
Daws i kabeltromlen,
Min erfaring siger et eller andet om, at epoxy er mucho besser end varmlim. F.eks. kan man tage den injektionssprøjte, som man bruger til at injicere opium direkte ind i Arnbitter-droppet med, og så lige skylle den under vandhanen, fylde den op med Plastic Padding. Og vupti! (som Daisy altid siger), så er den sag klaret. Men det er nu nok lidt nemmere blot at smide nogle SMEpå
Din beskrivelse af det ballancerede kan jeg ikke helt genkende. Altså i den virkelige verden. Men det får du jo snart selv ørenlyd for, gnæk-gnæk
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Nobody skrev:
|
Nåede lige at poste inden sømanden kom med mit svar. Nogle stik som skulle være specielt gode til formålet ?
|
|
|
SME
Mvh.
Nilau
|
|
|
Hvem forhandler SME stik ? jeg synes ikke at kunne finde dem nemlig. Jeg tænker også en del på the orchid. Nogle der har hørt D501 op mon den ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
501/502 er ikke beregnet til ballanceret drift. Ledernes tværsnit er efter min overbevisning ikke stort nok. Hvis man har mulighed for at bruge det som RCA, så ville det nok være at foretrække. |
|
|
Det fungerer nu fint nok her i jordhulen, men det kunne da være at man skulle prøve med dobbelt ledningsføring til hver kanal hvis det skulle kunne give endnu mere hul igennem (scary). __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumt spørgsmål måske,men hvis man nu køber 1 m eller 2 af dette mcd 501 er der vel ingen vej udenom loddekolben?aner absolut intet om lodning ,jeg tænker på rca stik
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| dumt spørgsmål måske,men hvis man nu køber 1 m eller 2 af dette mcd 501 er der vel ingen vej udenom loddekolben?aner absolut intet om lodning ,jeg tænker på rca stik |
|
|
jo der er en genvej, få en anden til at lodde det for dig
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...
Det er også en god pris. 1600,- pr. stereo meter og så lige stik oven i, så er vi på den forkerte side af 2000,- ca.
Men jeg ville ha' gjort det samme. Det er et populært og godt kabel så der er sikkert nok købere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Nilau skrev:
Nobody skrev:
|
|
|
|
SME
Mvh.
Nilau
|
|
|
Hvem forhandler SME stik ? http://www.sme.ltd.uk/ der købte jeg mine RCA stik, men om de har XLR ved jeg ikke.
jeg synes ikke at kunne finde dem nemlig. Jeg tænker også en del på the orchid.
Nogle der har hørt D501 op mon den ? Jeg har hørt Orchid (RCA), men desværre før jeg fik D501 ind i kæden og jeg har ikke hørt dem opimod hinanden - desværre!
Orchid er bestemt et godt kabel, som giver rigtigt meget for de 1700,- jeg har set det til. Men faktisk kan man selv lave et 1m D501 med 4 SME stik for ca 2000,-
Set i dette lys er valget let (hvis man kan lodde eller kender en). For et bedre kabel end D501 bliver rigtigt meget op af bakke!
Held og lykke! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for en hel del år siden haft VDH Clear water som jeg biwirede med noget andet VDH. dette "andet" VDH var næsten dobbel aå kraftigt (tværsnit) og ligeledes i en gennemsigtig ydder kappe, der dog havde en orange farve.
Jeg kan ikke huske hvad dette kabel var af type?? men lederne og opbygningen var identisk med CW. tværsnittet var blot betragteligt større..
Er der nogen der kender dette VDH kabel??
Altså en større tværsnit og orange kappe udgave af CW.....
Jeg havde det et halvt års tid men det blev afløst af nogle Furukawa, kabler der på det setup jeg da havde fungerede bedre (mere neutralt)
MEN! måske var dette "store" orange VDH af interesse for jer der nu er tilhængere af dobbel CW.?
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Jeg har for en hel del år siden haft VDH Clear water som jeg biwirede med noget andet VDH. dette "andet" VDH var næsten dobbel aå kraftigt (tværsnit) og ligeledes i en gennemsigtig ydder kappe, der dog havde en orange farve.
Jeg kan ikke huske hvad dette kabel var af type?? men lederne og opbygningen var identisk med CW. tværsnittet var blot betragteligt større..
Er der nogen der kender dette VDH kabel??
Altså en større tværsnit og orange kappe udgave af CW.....
Jeg havde det et halvt års tid men det blev afløst af nogle Furukawa, kabler der på det setup jeg da havde fungerede bedre (mere neutralt)
MEN! måske var dette "store" orange VDH af interesse for jer der nu er tilhængere af dobbel CW.?
mvh. |
|
|
Det må være enten Magnum, D352 eller CS122
|
| Til top |
|
| |