Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke vdh egne stik til 80 kr/stk?

vi kan jo lave en test mellem D-501 med og uden SME, og Orchid?

SME stik er dyre, men vil ikke afvise at lyden er super, plast med "rør" center pind osv lever måske lyden i retning af Bullits. Hvad koster SME stik 250 kr/stk. siden I taler om 2000 kr for et sæt D-501. Nextgen vil koste ca. det samme, Bullits koster ca. 400 for 4 stk. silver 900.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

vi kan jo lave en test mellem D-501 med og uden SME, og Orchid?

SME stik er dyre, men vil ikke afvise at lyden er super, plast med "rør" center pind osv lever måske lyden i retning af Bullits. Hvad koster SME stik 250 kr/stk. siden I taler om 2000 kr for et sæt D-501. Nextgen vil koste ca. det samme, Bullits koster ca. 400 for 4 stk. silver 900.

SME koster vist noget i retning af 60-70 kr. pr. stk.
Bullet er osse fine.
De 2.000 kr. hænger vist sammen med, at der er noget til salg af den gamle type for kr. 800 pr. løbende m.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

SME stik - tror L.B. har priser og dem jeg kan hente hos importør tyder på højere pris.

gammel type 501 - så skal de være godt i direkte sammenligning med den eksiserende type til 130 kr/m, men intet er umuligt i HIFI, vil gerne høre det.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

vi kan jo lave en test mellem D-501 med og uden SME, og Orchid? Du skal da være velkommen her...

I min beregning har jeg beregnet en pris på kr 100,- pr SME RCA stik og kr 800/monometer. Ergo 4x100+2x800 (pris på h4a pt) = 2000. Dertil lidt fragt.
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

SME stik - tror L.B. har priser og dem jeg kan hente hos importør tyder på højere pris.

gammel type 501 - så skal de være godt i direkte sammenligning med den eksiserende type til 130 kr/m, men intet er umuligt i HIFI, vil gerne høre det.

Er de 800.- meteren lige i overkanten ? Eller er det en ok pris ? Hvem her i det midt,- og vestjydske er god til at lodde ? Nu skal I ikke råbe i munden på hinanden

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

SME-pris quoted af dem: 4 x Part No. 3705/6BG is GBP 75.58 including VAT and postage
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
SME-pris quoted af dem: 4 x Part No. 3705/6BG is GBP 75.58 including VAT and postage

Part no består af  2stk. stik, så prisen er den halve af det der står ovenfor.

Jeg ville nok pga. besværet vælge Bullet.
Bullet er osse et fremragende stik, men det har lidt andre klanglige egenskaber.
Her skal man foretage et valg ganske enkelt.
Ingen af stikkene stikker hovedet i busken, om man så kan sige.
Det er direkte lyd så det basker, men SME er lidt mere fremadrettet, og så passer det 100% til D501.
Bullet er lidt mere lækkert i lyden. Ingen af dem mangler informationer, men det er måden man får dem serveret på. SME med lidt forceret klarhed, Bullet med et anstrøg af forsigtighed.
Intet af det ovenstående er særligt udpræget og i det store regnestykke bør man nok ikke fokusere ret meget på problemstillingen, men nå man nu skal foretage valget alligevel.
Begge stik skal have inderlederen trukket helt frem i spidsen, hvor den så loddes fast helt fremme.  Bullet skal desuden fyldes med noget stabiliserende, så kablet ikke blot knækker. En varmlimpistol er fremragende til jobbet, efterfølgende kan man stabilisere med lidt krympeflex.
SME stikkene har hele stabilisereingen indbygget, så når man skruer stikkene sammen, så sker .det hele automatisk - nice
I bege tilfælde har man en vaskeægte jydesej terminering.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Part no består af  2stk. stik, så prisen er den halve af det der står ovenfor

Jeps, det er for 8 stk købt direkte hos SME.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Part no består af  2stk. stik, så prisen er den halve af det der står ovenfor

Jeps, det er for 8 stk købt direkte hos SME.

Prisen er altså den samme som for Bullet.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
gli- skrev:

Er de 800.- meteren lige i overkanten ? Eller er det en ok pris ?  2x800,- (for en stereo meter) er ikke meget iforhold til den forbedring det adstedkommer. Giv mig et alternativ til dette kabel. Det bliver vist svært....

Hvem her i det midt,- og vestjydske er god til at lodde ? Nu skal I ikke råbe i munden på hinanden  Jeg vil tro at alle midt- vestjyder er gode, idet det er rent skattefrit!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Jeg er altså ALT blevet trukket dkr 2066.54 (ALT incl) for 10 sæt (á 2 stk) - dvs dkr 103.33 pr stk...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg også bestilt lidt 501 kabel. Nu bliver det spændende at høre giraffen  Jeg tænkte det skulle bruges mellem poweramp og pre. Så ville jeg bruge mit The Second, mellem CD bandit og prebandit..... Man skal jo starte et sted

Jeg er på samme tid også lidt bange for, at det hele bliver liiiiiiidt for analytisk. Vi må se/høre!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Jeg er altså ALT blevet trukket dkr 2066.54 (ALT incl) for 10 sæt (á 2 stk) - dvs dkr 103.33 pr stk...

Det passer fint. Min beregning viser ca. kr. 113,- pr. stk. og din er lidt lavere, fordi du har købt flere.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Nå, nu har jeg også bestilt lidt 501 kabel. Nu bliver det spændende at høre giraffen  Jeg tænkte det skulle bruges mellem poweramp og pre. Så ville jeg bruge mit The Second, mellem CD bandit og prebandit..... Man skal jo starte et sted

Jeg er på samme tid også lidt bange for, at det hele bliver liiiiiiidt for analytisk. Vi må se/høre!

Her er det så, at redefinitionen af kabler kommer ind.
Det er overhovedet ikke et analytisk kabel.
Faktisk er D501 bare nærmest ikke noget kabel.
Jeg ved det er svært at begribe og at udtrykket vel nærmest er fortærsket.
Men i det øjeblik man får åbnet ørerne for hvad dette kabel ikke gør, da er der ingen vej tilbage.
Top - bund og mid bliver til historiske uvæsentligheder, og hvis de blever termineret ordentligt, så får du en dejlig ren og helstøbt og dynamisk usædvanligt frigjort  lyd på godt og ondt.

Tillykke herfra med det.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Der var for og imod balanceret drift. Kan folk uddybe lidt hvad de mener om begge dele. Altså alm. med RCA stik og balanceret med XLR stik

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Det var jo rart at ramme rigtigt 1. gang. Så man er fri for at skulle købe nye stik

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det er sgu utroligt med de kabler  KVK, har du prøvet NordOst og deres Val-Allah slanger, eller andre ustyrligdyre kabler, op mod D501?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

Jeg har for en hel del år siden haft VDH Clear water som jeg biwirede med noget andet VDH. dette "andet" VDH var næsten dobbel aå kraftigt (tværsnit) og ligeledes i en gennemsigtig ydder kappe, der dog havde en orange farve.

Jeg kan ikke huske hvad dette kabel var af type?? men lederne og opbygningen var identisk med CW. tværsnittet var blot betragteligt større..

Er der nogen der kender dette VDH kabel??

Altså en større tværsnit og orange kappe udgave af CW.....

Jeg havde det et halvt års tid men det blev afløst af nogle Furukawa, kabler der på det setup jeg da havde fungerede bedre (mere neutralt)

MEN! måske var dette "store" orange VDH af interesse for jer der nu er tilhængere af dobbel CW.?

mvh.

Det må være enten Magnum, D352 eller CS122

Magnum er da ikke gennemsigtig?? og mere rød i det...  

Dette her jeg har haft ligner precis et CW med større tværsnit og en GENNEMSIGTIG men orange kappe...

Havde det ikke været oragne, havde det været total identisk med CW bare lidt større kvadrat..

Er Magnum ikke er hybrid kabel med noget kulfiber iblandet mellem de forsølvede ledere???

Det jeg taler om er ren forsølvet kobber med ledere identiske med CW.

NOGEN DER VED HVAD DET HEDDER?? og kan det mon fås mere??

Jeg havde 2 x 8m. af det som jeg solgte tilbage i 1992

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Juli 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Dette her jeg har haft ligner precis et CW med større tværsnit og en GENNEMSIGTIG men orange kappe...

Havde det ikke været oragne, havde det været total identisk med CW bare lidt større kvadrat..

Er Magnum ikke er hybrid kabel med noget kulfiber iblandet mellem de forsølvede ledere???

mvh.

Jamen så kig da på en af de andre jeg nævner.
www.vandenhul.com er det rette sted at kigge.
Han har sikkert endda et hjørne med obsolete products.

Her er en komplet liste over dobbeltlederkabler

Loudspeaker Cables: Twin Lead:
The SUPER NOVA : Twin lead, bi-wiring and bi-amping (quadruple conductor) shielded Hybrid loudspeaker cable 4x(13.4 mm² / AWG 6)
The INSPIRATION HYBRID : Twin lead (quadruple conductor) shielded Fusion Series Hybrid loudspeaker cable with separate ground 4x(1.97 mm² / ~AWG 14); Ground: (0.56 mm² / AWG 19.6)
The MAGNUM HYBRID : Twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(8.54 mm² / ~AWG 8)
D - 352 HYBRID : Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(5.23 mm² / AWG 10)
CS - 122 HYBRID : Insulated Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.96 mm² / AWG 12.5)
The ROYAL JADE HYBRID : Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.53 mm² / ~AWG 13)
The GOLDWATER : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The CLEARWATER : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The BRIDGE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The SNOWLINE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The SKYLINE HYBRID : Twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.04 mm² / ~AWG 14)
The CLEARLINE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(2.01 mm² / ~AWG 14)
D - 310 Mk II : (Applicable) Heavy coaxial unbalanced audio interlink, also for 75 Ohm HF applications and Speakerline

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

mvh.

Jamen så kig da på en af de andre jeg nævner.
www.vandenhul.com er det rette sted at kigge.
Han har sikkert endda et hjørne med obsolete products.

Her er en komplet liste over dobbeltlederkabler

Loudspeaker Cables: Twin Lead:
The SUPER NOVA : Twin lead, bi-wiring and bi-amping (quadruple conductor) shielded Hybrid loudspeaker cable 4x(13.4 mm² / AWG 6)
The INSPIRATION HYBRID : Twin lead (quadruple conductor) shielded Fusion Series Hybrid loudspeaker cable with separate ground 4x(1.97 mm² / ~AWG 14); Ground: (0.56 mm² / AWG 19.6)
The MAGNUM HYBRID : Twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(8.54 mm² / ~AWG 8)
D - 352 HYBRID : Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(5.23 mm² / AWG 10)
CS - 122 HYBRID : Insulated Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.96 mm² / AWG 12.5)
The ROYAL JADE HYBRID : Copper-Silver twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.53 mm² / ~AWG 13)
The GOLDWATER : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The CLEARWATER : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The BRIDGE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The SNOWLINE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(1.97 mm² / ~AWG 14)
The SKYLINE HYBRID : Twin Hybrid conductor loudspeaker cable 2x(2.04 mm² / ~AWG 14)
The CLEARLINE : Twin conductor loudspeaker cable 2x(2.01 mm² / ~AWG 14)
D - 310 Mk II : (Applicable) Heavy coaxial unbalanced audio interlink, also for 75 Ohm HF applications and Speakerline

Det Super Nova kabel ser farligt stort ud - det må da være interessant for KVK, jævnført med betragtningerne over kabler med stort kvadrat såsom Revelation??

For undertegnede er det dog alt for dyrt - er der nogen af de mere velbeslåede herinde, der har gjort erfaringer med kablet??

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum