| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt! det ser ikke ud til at det er blamdt de du der viser... det var opbygget precis som CW. uden carbon (altså ikke et af de hybrid modeller)
Og som CW. var det gennemsigtigt... (bare med orange skær)
Kan heller ik finde det under discontiniued products hos VDH.??
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt et sæt D501 med RCA stik til mig Det er vist det folk taler mest for. Selvom der ikke er kommet et eneste post i min tråd derom.
Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det sikkert ikke - eller osse er det!  Jeg tror efterhånden at man mere eller mindre selv kan bestemme hvor godt noget er. Det gør andre jo! Basalt set har man valget mellem at synes det er godt og så synes man osse prisen er iorden. Og man er tillige enige med en masse andre mennesker, så er man med i klubben. Man kan osse synes det ikke er så godt - som man troede. Og så er prisen pludselig heller ikke iorden og nu skal man til at forklare sig, for det kan jo ikke passe at det ikke er godt - - det synes vi andre som har det jo!!!  VDH er da udmærket, har selv D502 hybrid med VHD stik på og det er rigtig godt til pengene. Den der kultting med den gamle D501 er så meget bedre tror jeg dog ikke umiddelbart på. Det virker noget som om at alt hvad KVK og indirekte Hother Bak i sin tid har velsignet (VDH og Dali) det er bare godt per definition. Det er problematisk i sig selv. Jeg synes selv nogle af VDHs kabler er goe og andre er slet ikke, der er en del forskel på dem. Og så mener jeg generelt at man skal passe på at .."når man ved man har ret i noget for så kan man ikke lære nyt".
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
Underligt! det ser ikke ud til at det er blamdt de du der viser... det var opbygget precis som CW. uden carbon (altså ikke et af de hybrid modeller)
Og som CW. var det gennemsigtigt... (bare med orange skær)
Kan heller ik finde det under discontiniued products hos VDH.??
mvh. |
|
|
Jeg tror det er det gamle D352 du havde fat i. I starten var en del af de nuværende kabler uden karbon uden om. Altså D352 uden karbon mener jeg havde denne lettere gennemsigtige orange. Mener jeg så et D352 på ebay med denne farve.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er det sikkert ikke - eller osse er det! 
Jeg tror efterhånden at man mere eller mindre selv kan bestemme hvor godt noget er. Det gør andre jo!
Basalt set har man valget mellem at synes det er godt og så synes man osse prisen er iorden. Og man er tillige enige med en masse andre mennesker, så er man med i klubben.
Man kan osse synes det ikke er så godt - som man troede. Og så er prisen pludselig heller ikke iorden og nu skal man til at forklare sig, for det kan jo ikke passe at det ikke er godt - - det synes vi andre som har det jo!!!
VDH er da udmærket, har selv D502 hybrid med VHD stik på og det er rigtig godt til pengene. Den der kultting med den gamle D501 er så meget bedre tror jeg dog ikke umiddelbart på.
Det virker noget som om at alt hvad KVK og indirekte Hother Bak i sin tid har velsignet (VDH og Dali) det er bare godt per definition. Det er problematisk i sig selv.
Jeg synes selv nogle af VDHs kabler er goe og andre er slet ikke, der er en del forskel på dem.
Og så mener jeg generelt at man skal passe på at .."når man ved man har ret i noget for så kan man ikke lære nyt".
|
|
|
Jamen det er jo så ganske rigtigt. Man bør se for sig selv - eller høre for sig selv. Og det er rigtigt, at VdH har mange meget forskellige produkter, hvor det udefra kan være noget vanskeligt at finde rundt i det. Og har man lejlighed til at lytte lidt nærmere, så er der en vis logik i hans tankegang, men der er også forretningssans. Og det er man nødt til se igennem. Carbon kablerne ser jeg som et resultat af det - ikke fordi de er dårlige, forkerte eller ubrugelige, men de er et udtryk for hvad man kan opnå ved at gå i lige præcist den retning. Og det de kan kan ingen andre faktisk, men om det så lige er et pletskud - ??  . I mine ører er det ikke. Mht. D501, så kan jeg da fortælle, at jeg selv besidder en del af det gamle D501 og så også D501 Silver hybrid, og her må jeg sige, at sammenligning mellem disse kabler er noget besynderligt, fordi de faktisk ikke ligner hverandre ret meget. Alt det 501 besidder har silver faktisk ikke ret meget af. Jeg må så tilstå, at jeg ikke har dyrket kobberversionen af D501/502 særligt meget. Men du skal da være velkommen til at studere det her hos mig. D501 har, ud fra den mest objektive vinkel jeg er i stand til at anlægge, unikke egenskaber. Specielt er dynamik og transientegenskaberne helt i særklasse, og det er på trods af det klejne udseende. Der er intet Forsigtig-Per over dem. Dernæst holder de op nøjagtig ligeså pludseligt som de har begyndt om påkrævet. De er så antijuicy som det lader sig gøre. Jeg tror ikke der er ret meget mere at sige om dem. Hr. Bak har selvfølgelig broderparten af min respekt, men vi kan nu sagtens have forskellige meninger om ting - specielt når kendsgerningerne slipper op og meningerne tager over   . God fornøjelse med 501 i alle de modeller der nu findes.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
|
Så er der bestilt et sæt D501 med RCA stik til mig Det er vist det folk taler mest for. Selvom der ikke er kommet et eneste post i min tråd derom. Hvilke RCA stik fik du bestilt?
Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. Tro mig, du vil blive begejstret - ellers er der noget ANDET galt i dit setup... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
|
Så er der bestilt et sæt D501 med RCA stik til mig Det er vist det folk taler mest for. Selvom der ikke er kommet et eneste post i min tråd derom. Hvilke RCA stik fik du bestilt?
Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. Tro mig, du vil blive begejstret - ellers er der noget ANDET galt i dit setup...
EDIT: Nu bare for at hype lidt mere, men faktisk har dette kabel netop fået det bedste frem i mit setup - bevares det er måske fordi jeg slet og ret er AA member eller Kubist... |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er spændt på hvor meget D501 gør væsen af sig, når jeg nu ikke havde penge til 501 hele vejen i mit system. Det skulle komme med posten i morgen  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
|
Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. Tro mig, du vil blive begejstret - ellers er der noget ANDET galt i dit setup...
|
|
|
|
|
|
Ham der sælger kablet anbefalede de her. http://www.el-supply.dk/?Gid=555&Vid=6918
Så dem får jeg monteret. Jeg er som sagt ret ny indefor hifi. Så jeg har ikke 25 års erfaring med div. kabler og stik. Nu starter jeg et sted. Kunne måske finde på at montere det med Neutrik XLR stik for balanceret drift senere hen. For at se om der er forskel. Det er der jo en del delte meninger om. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ham der sælger kablet anbefalede de her. http://www.el-supply.dk/?Gid=555&Vid=6918 Ja, dem vil jeg også gerne have prøvet, thi han plejer sq at have ret i det han siger...
Så dem får jeg monteret. Jeg er som sagt ret ny indefor hifi. Så jeg har ikke 25 års erfaring med div. kabler og stik. Nu starter jeg et sted. Kunne måske finde på at montere det med Neutrik XLR stik for balanceret drift senere hen. For at se om der er forskel. Det er der jo en del delte meninger om. Ja, prøv liiiiige det her først og se om du ikke glemmer ALT om XLR - og husk på at dine apparater skal være prioriteret XLR for at det rykker i banditten. Hvis der ikke er ballanceret ALL-THE-WAY bliver det et dødsejlerprojekt. Enjoy! |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De stik har jeg osse lidt af, de er ganske udmærkede og prisen er helt fornuftig. Rarest er det dog, om man lodder skærmen fast. Jeg er ikke så vild med skrue sammen crimp.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
De stik har jeg osse lidt af, de er ganske udmærkede og prisen er helt fornuftig. Rarest er det dog, om man lodder skærmen fast. Jeg er ikke så vild med skrue sammen crimp. Jeg bruger pt SME på mine VDH 501 (dvs jeg har endnu ikke loddet mit andet kabel - så det ene kabel er lånt ). På digitalkablet (VDH 300II) bruger jeg skruesammen-crimp-monarcor (ligner meget det ovenstående stik). Hvad bruger du af stik på dine digikawler som vel også er 300II, KvK?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel med stik og kabler som med alt andet. Der er ingen vej uden om at folde ørene ud og finde frem til det der lyder "godt". Det kan
bare være ret svært nogle gange uden at blande en masse teoretisk mere eller mindre velfunderet viden ind i ens lytteindtryk. Derfor bliver
konklusionen ofte hverken fugl eller fisk. Og der er sikkert også mange der kan skændes om hvoran godt skal defineres.
Jeg kender ihvertfald flere som har leget lidt med stik og har - lyttet - sig frem til at det billige stik slår både SME og Bullet. Men det er vel
meget normalt at mange seriøse hifi folk tror på at billigt automatisk er lig useriøst og dårligt. Også dem der måske på andre områder ikke
falder i denne fælde...
Jeg har hørt både Vdh 502 hybrid og Vdh 501. Der er en verden til forskel. Hybrid burde kun bruges som en flot tørresnor. Ufatteligt at Vdh
vil være bekendt at producere dette kabel som afløser for det gamle. Det er næsten en dødssynd. Eller også er det bare den gamle historie
om at det er svært at gentage/overgå en succes.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Det er vel med stik og kabler som med alt andet. Der er ingen vej uden om at folde ørene ud og finde frem til det der lyder "godt". Det kan bare være ret svært nogle gange uden at blande en masse teoretisk mere eller mindre velfunderet viden ind i ens lytteindtryk. Derfor bliver konklusionen ofte hverken fugl eller fisk. Og der er sikkert også mange der kan skændes om hvoran godt skal defineres.
Jeg kender ihvertfald flere som har leget lidt med stik og har - lyttet - sig frem til at det billige stik slår både SME og Bullet. Men det er vel meget normalt at mange seriøse hifi folk tror på at billigt automatisk er lig useriøst og dårligt. Også dem der måske på andre områder ikke falder i denne fælde...
Jeg har hørt både Vdh 502 hybrid og Vdh 501. Der er en verden til forskel. Hybrid burde kun bruges som en flot tørresnor. Ufatteligt at Vdh vil være bekendt at producere dette kabel som afløser for det gamle. Det er næsten en dødssynd. Eller også er det bare den gamle historie om at det er svært at gentage/overgå en succes. |
|
|
Hvad er forskellen rent fysisk, på det nye og det gamle 501-502 kabel? Er det ren multicore kobber kabel, i dem begge? Kan det have noget med isoleringen at gøre? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet VDH. D501 i mit system.. (2 sæt.) et mellem DAC & pre. og et mellem Pre. og top system power.. (for fuldeenndelsens skyld røg et sæt MC Silver på bas amp'en)
Må sige at det faktisk lyder aldelse fremragende, rigtigt er at der i den grad er dynamik i og "hul" igennem.. flot detaljering og super opløsning..
Meget i balance helt fra bunden og op gennem øvre mid og til diskanten..
Dog en lille bitte anelse til den lyse side i mit setup, ikke noget generende eller ubehageligt på nogen måde.. men der er en svag fokucering på den aller øverste top. (noget mange anlæg faktisk kan nyde godt af hvis de er lidt til det mørke / varme, især da det ikke ødelægger homogeniteten i lyden eller opleves som markant farvning på nogen måde.)
Dog foretrækker jeg den mere liniært oplevede top fra mine Decade Gen2 kabler.. (nok mest en smags sag) Decade Gen2 exelere også lidt med de perepektivske egenskaber, der ligger lige en tand bedre end på D501.
Med KUN D510 i setuppet altså hvis heg lige skifter over til single amp konfiguration, opleves bunden faktisk en anelse strammere end med MC-Silver, ganske svagt mere neuanceret men lidt slankere og med knap så meget pondus og fylde samt subjektiv dybde, men på ingen måde mangelfuld trods det.. man skal lige vænde sig til det..
Tilbage til biamp konfiguration og med et Decade Gen2 på bunden opleves denne dybere og fyldigere men med samme kontrol og neuancering som D501 udviste, altså knap så slank men uden den lidt oppustede karakter (i mine øre opleves det lidt mere "rigtigt" / organisk og IRL)
Kvalitativt er der INTET at udsætte på D501.. her er alt hvad hjertet kan begære og på højde med det bedste, ganske imopnerende faktisk... klangligt virker Decade Gen2 en smule mære ægte og levende (organisk og som sagt IRL.) og er stadig mit favorti valg.
Men jeg ville sagtens kunne leve med D501 og især hvis et af apperaterne eller højtalerne krævede lidt kontrol og stramhed i bunden og en smule mere luft i toppen. (mine tanker ledes her hen på netop de oplevelser jeg har haft med Dali Diva og ikke mindst Grand højtalerne der vil nyde godt af netop det! for at falde på "plads" her vil Taralabs generelt nok fremprovokere mere af de tendenser disse har i begge frq. områder (især de billigere modeller så som Prime, Reference, og i en lille grad Master Gen2)
VDH 501 er et RIGTIG! godt kabel og afgjort MERE end pengene værd!... pinligt neutralt fra øvre bas til mellemste diskant.. (altså hele det mest krittiske område) kun på ydderfløjene har jeg få små anker, som omtalt tidligere og hvor de overgås med lille margin af andre top kabler ( laaaangt dyre)
Det langt overgår Nogle ellers dyre Audioqust jeg har samt faktisk nogle lidt ældre Nordost modeller, samt nogle Furukawa Fa11 & 21 jeg har.. og ikke mindst Taralabs ellers fine Prime og Reference samt på nogle områder Master Gen2..
Jeg skal helt på på mine Decede Gen2 før de bliver "sejlet" ganske lidt agterude..
Dette så altså blandt de kabler jeg her har haft til sammenligning. (andre typer og prisklasser kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om)
Af de VDH. kabler jeg har haft, prøvet og hørt kan jeg sige at det er nok det bedste af dem.. (forbavsende stor forskel der er på disse VDH kabler, det er som om at fabrikanten her ikke rigtig ved hvad vej de egntlig vil, eller også ganske enkelt skyder med "sprædhagl"??)
Jeg finder faktisk D501 bedre end mine MC-Silver...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Jeg har hørt både Vdh 502 hybrid og Vdh 501. Der er en verden til forskel. Hybrid burde kun bruges som en flot tørresnor. Ufatteligt at Vdh vil være bekendt at producere dette kabel som afløser for det gamle. Det er næsten en dødssynd. Eller også er det bare den gamle historie om at det er svært at gentage/overgå en succes. |
|
|
Kan du afsløre hvilke konkrete komponenter (forstærkere, højttalere mv.) du har brugt da du konstaterede denne nat/dag forskel imellem de to modeller? (Jeg bruger selv 501 Hybrid) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Det er vel med stik og kabler som med alt andet. Der er ingen vej uden om at folde ørene ud og finde frem til det der lyder "godt". Det kan bare være ret svært nogle gange uden at blande en masse teoretisk mere eller mindre velfunderet viden ind i ens lytteindtryk. Derfor bliver konklusionen ofte hverken fugl eller fisk. Og der er sikkert også mange der kan skændes om hvoran godt skal defineres.
Jeg kender ihvertfald flere som har leget lidt med stik og har - lyttet - sig frem til at det billige stik slår både SME og Bullet. Men det er vel meget normalt at mange seriøse hifi folk tror på at billigt automatisk er lig useriøst og dårligt. Også dem der måske på andre områder ikke falder i denne fælde...
Jeg har hørt både Vdh 502 hybrid og Vdh 501. Der er en verden til forskel. Hybrid burde kun bruges som en flot tørresnor. Ufatteligt at Vdh vil være bekendt at producere dette kabel som afløser for det gamle. Det er næsten en dødssynd. Eller også er det bare den gamle historie om at det er svært at gentage/overgå en succes. Måske skulle VDH overveje at genlancere det gamle kabel som: VDH MC. D 501 Classic...Det er set før! |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
oluf skrev:
|
|
Kan du afsløre hvilke konkrete komponenter (forstærkere, højttalere mv.) du har brugt da du konstaterede denne nat/dag forskel imellem de to modeller? (Jeg bruger selv 501 Hybrid) |
|
|
Nu er alt jo relativt, selvom jeg må medgive Oluf, at der er pæn stor forskel mellem de nye udgaver af 501 og så den der her er tale om. D501 hybrid er stadig et godt kabel, set i relation til hvad der ellers findes på markedet. Så du har ikke på den facon gjort noget galt. Elektrisk set er D501 og hybridudgaven ens, men du skal nok regne med, at det der sens kulsnask har noget resonansdæmpende over sig af en slags, som nok lige går en tand over gevind - eller hvad ved jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@miju!
Nu kender jeg ikke alverdens Tara kabler by heart, men jeg kender VdH MC silver som min egen bukselomme. Hvis det du oplever er en mere nuanceret og stram bund på 501, så må jeg give dig fuldstændigt ret. 501 er mere stramt i bundoktaverne end MC silver er. Det der så overrasker mig lidt mere er, at du ikke kommer ind på de øvrige egenskaber, som jeg finder af langt større betydning. 501 er nemlig præcist lige så meget strammere allevegne. Uden overdrivelse tror jeg der forsvinder 25% energi fra programmaterialet, når 501 kommer på, samtidig dukker der 25% flere informationer op. Man skal huske at det er ligeså svært at standse et signal, som det er at starte det. Der er bare ikke noget prut og sjask der følger i hælene på lyden, når 501 er på plads. Åbenbart er det så ikke helt tydeligt i dit set-up, men fair nok - vi indretter os jo alle efter de forhold der hersker.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
@miju!
Nu kender jeg ikke alverdens Tara kabler by heart, men jeg kender VdH MC silver som min egen bukselomme. Aha! Syntes nok at der var nogle uforklarlige indtørrede stænk på dem jeg har lånt af dig!  Hvis det du oplever er en mere nuanceret og stram bund på 501, så må jeg give dig fuldstændigt ret. 501 er mere stramt i bundoktaverne end MC silver er. Det der så overrasker mig lidt mere er, at du ikke kommer ind på de øvrige egenskaber, som jeg finder af langt større betydning. 501 er nemlig præcist lige så meget strammere allevegne. Uden overdrivelse tror jeg der forsvinder 25% energi fra programmaterialet, når 501 kommer på, samtidig dukker der 25% flere informationer op. Man skal huske at det er ligeså svært at standse et signal, som det er at starte det. Der er bare ikke noget prut og sjask der følger i hælene på lyden, når 501 er på plads. Åbenbart er det så ikke helt tydeligt i dit set-up, men fair nok - vi indretter os jo alle efter de forhold der hersker. Ja det er nok det største problem, idet der jo er mange variable indblandet i et setup og i min bog er kawlerne altså sidste fintuning!
Ja, og så må vi ikke glemme præferencerne! Nogle er til UMBA-UMBA, andre til hygge-nygge og igen andre er til stramme anslag, så man får blå mærker på kroppen når man spiller musik! |
|
|
|
| Til top |
|
| |