Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

@skipper oh ve ohhh skræk.

Det dersens klisterværk på Silver er da vist noget vestjysk noget der .
Der er ikke noget der hedder cm3 stænk, kun lårfede stråler og det er ikke til at tage fejl af.
Præferencer er umulige at komme udenom, men man kan forsøge lidt ved at bruge sætte ind metoden, den afslører ofte ens egne præferencer,
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Så du har ikke på den facon gjort noget galt.

Nej det er jeg såmen godt klar over - 501 Hybrid er så markant bedre end alt andet jeg har prøvet. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, om der skal et rigtigt high-end anlæg til før man kan høre forskel, eller om der er tale om radikale forskelle så konen lige om lidt kommer med en pæn hentydning om, at "nu kan du godt se at skifte kabel igen, ellers er der lukket for det varme ...".
Med andre ord - kan det for mit vedkommende betale sig at skifte til 501 "Classic" eller er det for folk med anlæg i super-klassen. (Nu er det sgu da ved at blive for varmt til at sidde foran skærmen - god weekend)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Så du har ikke på den facon gjort noget galt.

Nej det er jeg såmen godt klar over - 501 Hybrid er så markant bedre end alt andet jeg har prøvet. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide, om der skal et rigtigt high-end anlæg til før man kan høre forskel, eller om der er tale om radikale forskelle så konen lige om lidt kommer med en pæn hentydning om, at "nu kan du godt se at skifte kabel igen, ellers er der lukket for det varme ...".
Med andre ord - kan det for mit vedkommende betale sig at skifte til 501 "Classic" eller er det for folk med anlæg i super-klassen. (Nu er det sgu da ved at blive for varmt til at sidde foran skærmen - god weekend)

Hmm!
Jamen det er jo din vurdering, om udbyttet retfærdiggør indsatsen.
Jag kan i hvert tilfælde kun svært forestille mig, at du senere vil finde kablet som det svageste led, om du bruger 501.
Måske vil du finde samme tilfredshed med hybriden, men det må du selv afgøre.

Hvis du har lyst, kan du studere forskellene her hos mig.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Så er der bestilt et sæt D501 med RCA stik til mig  Det er vist det folk taler mest for. Selvom der ikke er kommet et eneste post i min tråd derom. Hvilke RCA stik fik du bestilt?

Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. Tro mig, du vil blive begejstret - ellers er der noget ANDET galt i dit setup...

Ham der sælger kablet anbefalede de her. http://www.el-supply.dk/?Gid=555&Vid=6918 Ja, dem vil jeg også gerne have prøvet, thi han plejer sq at have ret i det han siger...

Så dem får jeg monteret. Jeg er som sagt ret ny indefor hifi. Så jeg har ikke 25 års erfaring med div. kabler og stik. Nu starter jeg et sted. Kunne måske finde på at montere det med Neutrik XLR stik for balanceret drift senere hen. For at se om der er forskel. Det er der jo en del delte meninger om. Ja, prøv liiiiige det her først og se om du ikke glemmer ALT om XLR - og husk på at dine apparater skal være prioriteret XLR for at det rykker i banditten. Hvis der ikke er ballanceret ALL-THE-WAY bliver det et dødsejlerprojekt. Enjoy!

Er der nogle der ville kunne forklare om at hvis man skulle vælge, at køre balanceret, med XLR stik. Er min Thule så balanceret all-the-way ? XLR fra DVA250B -> IA255B Eller er det et "dødsejlerprojekt" fra starten ? De er jo lavet til balanceret drift. Eller er de ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hey i tråden. Mit old school 501 er kommet. Hvad siger i andre? Skal sådan en swen brændes ind, eller lyder det som det gør fra day one?

Tak til den flinke leverandør

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Så er der bestilt et sæt D501 med RCA stik til mig  Det er vist det folk taler mest for. Selvom der ikke er kommet et eneste post i min tråd derom. Hvilke RCA stik fik du bestilt?

Nå men nu vil jeg så med spænding glæde mig til det dukker op. Nu vil jeg håbe at det er lige så godt som I siger. Tro mig, du vil blive begejstret - ellers er der noget ANDET galt i dit setup...

Ham der sælger kablet anbefalede de her. http://www.el-supply.dk/?Gid=555&Vid=6918 Ja, dem vil jeg også gerne have prøvet, thi han plejer sq at have ret i det han siger...

Så dem får jeg monteret. Jeg er som sagt ret ny indefor hifi. Så jeg har ikke 25 års erfaring med div. kabler og stik. Nu starter jeg et sted. Kunne måske finde på at montere det med Neutrik XLR stik for balanceret drift senere hen. For at se om der er forskel. Det er der jo en del delte meninger om. Ja, prøv liiiiige det her først og se om du ikke glemmer ALT om XLR - og husk på at dine apparater skal være prioriteret XLR for at det rykker i banditten. Hvis der ikke er ballanceret ALL-THE-WAY bliver det et dødsejlerprojekt. Enjoy!

Er der nogle der ville kunne forklare om at hvis man skulle vælge, at køre balanceret, med XLR stik. Er min Thule så balanceret all-the-way ? XLR fra DVA250B -> IA255B Eller er det et "dødsejlerprojekt" fra starten ? De er jo lavet til balanceret drift. Eller er de ?
Nu kender jeg ikke den aktuelle Thule, men dels vil jeg IKKE tro at den er ÆGTE balanceret og selvom den var ville jeg tro at balanceret er "undvendigt" under normale forhold, idet det anvendes i den proffesionelle verden pga LANGE kabeltræk og muligvis støjfyldte omgivelser - her har det HELT sikkert sin berettigelse!

For den "normale" audioholiker hjemme i stuen stiller tingene sig anderledes. Her er der normalt IKKE brug for lange kabeltræk og desuden er der jo normalt IKKE støjfyldte miljøer (hvis man ser bort fra de spædbørn, som ikke er blevet skiftet). Derfor er de fleste produkter til hjemmebrug nok optimeret til RCA...

Men som sagt, prøv D501 RCA og jeg vil ikke tro at du får lyst til at eksperimentere med XLR...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hmm!
Jamen det er jo din vurdering, om udbyttet retfærdiggør indsatsen.

Ja, det tror jeg ikke kan vi ikke blive uenige om.

Kurt von Kubik skrev:

Jag kan i hvert tilfælde kun svært forestille mig, at du senere vil finde kablet som det svageste led, om du bruger 501.
Måske vil du finde samme tilfredshed med hybriden, men det må du selv afgøre.

Hvis du har lyst, kan du studere forskellene her hos mig.

Det tilbud siger jeg tak for - det kunne bestemt være spændende. Vi må lige fastlægge reglerne omkring længde, lodning og stik mv. så vi ikke får brok med juryen.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
@miju!

Nu kender jeg ikke alverdens Tara kabler by heart, men jeg kender VdH MC silver som min egen bukselomme.
Hvis det du oplever er en mere nuanceret og stram bund på 501, så må jeg give dig fuldstændigt ret. 501 er mere stramt i bundoktaverne end MC silver er.
Det der så overrasker mig lidt mere er, at du ikke kommer ind på de øvrige egenskaber, som jeg finder af langt større betydning.
501 er nemlig præcist lige så meget strammere allevegne. Uden overdrivelse tror jeg der forsvinder 25% energi fra programmaterialet, når 501 kommer på, samtidig dukker der 25% flere informationer op. Man skal huske at det er ligeså svært at standse et signal, som det er at starte det. Der er bare ikke noget prut og sjask der følger i hælene på lyden, når 501 er på plads.
Åbenbart er det så ikke helt tydeligt i dit set-up, men fair nok - vi indretter os jo alle efter de forhold der hersker.

Ja men jeg kan kun sige at D501 er der intet at udsætte på.. det skriver jeg også så jeg forstår ikke din bemærkning her

KVK : Det der så overrasker mig lidt mere er, at du ikke kommer ind på de øvrige egenskaber, som jeg finder af langt større betydning.

Øvrige egenskaber?? de er ultra precise og stramme samt velopløste, neuancerede og detaljerede samt dynamiske i hele området!..  eneste lille anke jeg har er en lidt FOR! stram bund hvor der mistes noget "organisk" fornæmmelse eller ægthed.. samt en top der er en bitte smule til den lyse side.. men det er bagateller!.. ellers er det som jeg siger suverent! og det er super tydeligt i mit setup!... 

Det er dog tydeligt at eks. mit Decade Gen2 spiller med en smule højre opløsning og mere "vægt" samt et noget precisere perspektiv..  det spiller klart med mere autoritet og klang ægthed.. skal vi gå ned i flueknæpperiet altså!..? hvad angår kontrollen, start og stop og renheden, så er der intet at sætte en finger på! den er suveren på 501 men overgås med et mulehår af Decade.. (der er micro informationer der står lidt mere tydelige på Decade end på 501, men 501 mangler ikke bestemt noget! der er precis lige så meget info med begge kabler.. og så er der de perspektivske egenskaber 3D mm. der er lige et trin over 501

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Nu kender jeg ikke den aktuelle Thule, men dels vil jeg IKKE tro at den er ÆGTE balanceret og selvom den var ville jeg tro at balanceret er "undvendigt" under normale forhold, idet det anvendes i den proffesionelle verden pga LANGE kabeltræk og muligvis støjfyldte omgivelser - her har det HELT sikkert sin berettigelse!

For den "normale" audioholiker hjemme i stuen stiller tingene sig anderledes. Her er der normalt IKKE brug for lange kabeltræk og desuden er der jo normalt IKKE støjfyldte miljøer (hvis man ser bort fra de spædbørn, som ikke er blevet skiftet). Derfor er de fleste produkter til hjemmebrug nok optimeret til RCA...

Men som sagt, prøv D501 RCA og jeg vil ikke tro at du får lyst til at eksperimentere med XLR...

Hvis jeg ikke på et eller andet tidspunkt prøver balanceret ! Hvordan vil jeg så kende forskellen ?  Jeg glæder mig ihvertfald til at få prøvet dette kabel.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:
ppp_dk skrev:
Nobody skrev:

Hvis jeg ikke på et eller andet tidspunkt prøver balanceret ! Hvordan vil jeg så kende forskellen ?  
Ja en klar pointe, men forbered dig til at lodde tilbage til RCA!

Jeg glæder mig ihvertfald til at få prøvet dette kabel. Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer - både RCA og XLR!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Terminering af VDH - 501,501 H og D502H:

Jeg har termineret mine D502 sådan at den ene leder bærer signalet og den anden er loddet til skærm, som er loddet til stikkets stel men kun i den ene ende. SÅ jeg har gjort som VDH foreskriver i sit materiale, en såkaldt pseudobalancering.

Fint nok og jeg er glad, det kører jo.

Men nu ser jeg at KVK skriver at han/du bruger begge inderledere til signal. HVa så med anbefalingerne fra VDH? Og pseudobalanceringen, altså???

Har nogle af jer prøvet først den ene termineringsversion og siden den anden oder?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

vdh anbefaler at bruge inderlederne til + og -, samt forbinde skærmen i sender enden, f.eks. er the Orchid mærket med sender ende.

men prøv at lave et sæt med KVK og et med vdh anbefaling så hør om eller forskellen og bestem dig (jer) for din ref. type.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Terminering af VDH - 501,501 H og D502H:

Jeg har termineret mine D502 sådan at den ene leder bærer signalet og den anden er loddet til skærm, som er loddet til stikkets stel men kun i den ene ende. SÅ jeg har gjort som VDH foreskriver i sit materiale, en såkaldt pseudobalancering.

Fint nok og jeg er glad, det kører jo.

Men nu ser jeg at KVK skriver at han/du bruger begge inderledere til signal. HVa så med anbefalingerne fra VDH? Og pseudobalanceringen, altså???

Har nogle af jer prøvet først den ene termineringsversion og siden den anden oder?

Der er på D501 en klar forskel på pseudoballanceret og anvendelse som coax.
Bruger du VdH´s anbefaling, hvilket jeg kun ville gøre til en PU, så får du klart mere fyldig lyd. Faktisk går bassen hen og bliver lidt smattet i mine ører. Gengivelsen mister en del af den stramhed, der indfinder sig når det bliver brugt som coax.
Jeg tror det hænger sammen med, at kablet oprindeligt er tænkt som bærer af ultra svage signaler fra. f.eks. en MC PU, hvor vu er nede i 100-300µV ved næsten fuld udstyring. Der er ikke meget at miste af. Og det er også noget der grundlæggende kendetegner kablet, når det bruges ved linelevel. Evnen til at transmittere det svageste er stadig udtalt, og forekommer aldeles overbevisende. Som coax fornemmes det også, at lyden kan holde op på en umekanisk og inertiløs måde. Det gør f.eks. strøgne instrumenter til strøgne instrumenter i stedet for en flok gummi-hvinere der forsøger at hvine igennem hver for sig.
Men prøv er mit bedste råd, jeg gjorde det selv, valget var nemt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Ja men jeg kan kun sige at D510 er der intet at udsætte på.. det skriver jeg også så jeg forstår ikke din bemærkning her

KVK : Det der så overrasker mig lidt mere er, at du ikke kommer ind på de øvrige egenskaber, som jeg finder af langt større betydning.

Øvrige egenskaber?? de er ultra precise og stramme samt velopløste, neuancerede og detaljerede samt dynamiske i hele området!..  eneste lille anke jeg har er en lidt FOR! stram bund hvor der mistes noget "organisk" fornæmmelse eller ægthed.. samt en top der er en bitte smule til den lyse side.. men det er bagateller!.. ellers er det som jeg siger suverent! og det er super tydeligt i mit setup!... 

Det er dog tydeligt at eks. mit Decade Gen2 spiller med en smule højre opløsning og mere "vægt" samt et noget precisere perspektiv..  det spiller klart med mere autoritet og klang ægthed.. skal vi gå ned i flueknæpperiet altså!..? hvad angår kontrollen, start og stop og renheden, så er der intet at sætte en finger på! den er suveren på 510  men overgås med et mulehår af Decade.. (der er micro informationer der står lidt mere tydelige på Decade end på 510, men 510 mangler ikke bestemt noget! der er precis lige så meget info med begge kabler.. og så er der de perspektivske egenskaber 3D mm. der er lige et trin over 510

mvh.

Det giver vel i grunden god mening og logik sammen med grej fra LC skulle jeg mene.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

Ja men jeg kan kun sige at D510 er der intet at udsætte på.. det skriver jeg også så jeg forstår ikke din bemærkning her

Det er dog tydeligt at eks. mit Decade Gen2 spiller med en smule højre opløsning og mere "vægt" samt et noget precisere perspektiv..  det spiller klart med mere autoritet og klang ægthed.. skal vi gå ned i flueknæpperiet altså!..? hvad angår kontrollen, start og stop og renheden, så er der intet at sætte en finger på! den er suveren på 510  men overgås med et mulehår af Decade.. (der er micro informationer der står lidt mere tydelige på Decade end på 510, men 510 mangler ikke bestemt noget! der er precis lige så meget info med begge kabler.. og så er der de perspektivske egenskaber 3D mm. der er lige et trin over 510

mvh.

Det giver vel i grunden god mening og logik sammen med grej fra LC skulle jeg mene.

Hvis de omtalte VDH-kabler ændrer karakter, alt efter hvilket grej de sluttes til, så kan de vel ikke anses for at være neutrale ?
Det er tilsyneladende ikke et 'one size fits all' kabel.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

@KvK

Med det du ved om jeres referencekabel - hvilken jumpersetting vil du så anbefalte til Audio Alchemy DDE v. 3.0 ?

position 1    1.14 V    -10db
position 2    360mV     -20db
position 3    110mV     -30db
position 4    40mV      -40db
NO jumper     3.6V        0db

Uden jumper, bliver kablet nok en anelse overbelastet, i forhold til det det er konstrueret til.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Spencer!

Nu var det ikke ment sådan at VdH kablet ændrer karakter, men mere i retning af at LC grejet er lidt tendentiøst.

Jeg skulle ikke mene at jumperstillingerne er af betydning for kablet specielt, men jeg kunne da forestille mig indgangen på næste forstærker var lidt kræsen.

Sjovt nok har jeg lige netop siddet og kigget på diagrammet til en DDE 3.0, men jeg kan ikke rigtigt finde de dersens jumpere på diagrammet.

Ved du i øvrigt at der findes en modifikation til den, således at HDCD kodede og alm red book CD´er lyder lige højt. Det skulle give bedre opløsning på red book´erne.
Hvordan er dine erfaringer med 3.0?
Kunne du ikke sprøjte lidt billeder ud af den med og uden påklædning

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej Spencer!

Nu var det ikke ment sådan at VdH kablet ændrer karakter, men mere i retning af at LC grejet er lidt tendentiøst.

Jeg skulle ikke mene at jumperstillingerne er af betydning for kablet specielt, men jeg kunne da forestille mig indgangen på næste forstærker var lidt kræsen.

Sjovt nok har jeg lige netop siddet og kigget på diagrammet til en DDE 3.0, men jeg kan ikke rigtigt finde de dersens jumpere på diagrammet.

Ved du i øvrigt at der findes en modifikation til den, således at HDCD kodede og alm red book CD´er lyder lige højt. Det skulle give bedre opløsning på red book´erne.

3.0 er den Kyhn har; min hedder 2.0, og bruges kun som ren omskifterbox hos mig.
Kyhn bruger de omtalte VDH-kabler - så det er nok ham man skal spørge mht. jumpersettings, og billeder.

3.0 er der dog billeder af på nettet, men muligvis ikke detaljerede nok.

Jeg kunne godt se et problem i at bruge et meget tyndt kabel, sammen med en DAC/CD-afspiller med kraftigt output. Noget med at bassen måske blev lidt tynd. Tynd bas, kan af nogen opfattes som kontrolleret, og måske rette op på overdreven bulder. Jeg går generelt ikke ind for at rette op på fejl, ved at modkompensere - med mindre det er den billigste løsning, og virker efter hensigten.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Hej Spencer!

3.0 er den Kyhn har; min hedder 2.0, og bruges kun som ren omskifterbox hos mig.
Kyhn bruger de omtalte VDH-kabler - så det er nok ham man skal spørge mht. jumpersettings, og billeder.

3.0 er der dog billeder af på nettet, men muligvis ikke detaljerede nok.

Jeg kunne godt se et problem i at bruge et meget tyndt kabel, sammen med en DAC/CD-afspiller med kraftigt output. Noget med at bassen måske blev lidt tynd. Tynd bas, kan af nogen opfattes som kontrolleret, og måske rette op på overdreven bulder. Jeg går generelt ikke ind for at rette op på fejl, ved at modkompensere - med mindre det er den billigste løsning, og virker efter hensigten.

Øow Kai

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Buch

Min formulering om at hybridversionen egner sig bedst til tørresnor kræver måske lige en uddybende bemærkning. Jeg havde på et
tidspunkt nogle Argento silver ref. kabler, som jeg mente var ret gode. Så var det jeg fik lov til at høre det op imod D 501 og det var noget
af en brat opvågning. Sammenlignet med D 501 var det Uldent, kedeligt, bamset, udynamisk. Ja der kunne hægtes mange ord på som mere
eller mindre dækker over hinanden. Jeg kunne så heller ikke skaffe noget D 501 og købte derfor noget D 502 hybrid i forhåbning om at det
næsten ville være det samme. Og her blev jeg altså fælt skuffet. Hybridversionen sætter sit meget utvetydige klanglige fingeraftryk på
lyden. Jeg ved ikke helt hvordan man bedst beskriver denne signatur. Måske lidt som violinstrenge der er spændt for hårdt op. Dette var
faktisk tydeligt selv om jeg på daværende tidspunkt kørte med en 3020 S. 20 som integreret forstærker. Det er på den baggrund at jeg blev
så skuffet over kablet.

Men jeg syntes ihvertfald du skal hører begge versioner op imod hinanden.

vh Oluf

Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum