Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Nå men - hvis/når man (læs: jeg ) nu har lagt sig fast på Clearwater i dobbelt-konfiguration, hvilke signalkabler vil så være passende - hvilke kan I anbefale at prøve?

Prisen er underordnet og de behøver ikke at være "billige" ligesom Clearwater (de skal selvfølgelig heller ikke være dyre alene for prisens skyld )

skal det være van den hul da?(siden du forespørger i en tråd herom)
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

kyhn skrev:
501, den oprindelige U-hybrid

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=24156

og "øffe" har tidligere haft noget, måske er der lidt tilbage:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=26610

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
jdg1 skrev:

kyhn skrev:

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

Jeg melder alt udsolgt på "501 rullen", har intet tilbage.

Hilsen Øffe

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
jdg1 skrev:

Nå men - hvis/når man (læs: jeg ) nu har lagt sig fast på Clearwater i dobbelt-konfiguration, hvilke signalkabler vil så være passende - hvilke kan I anbefale at prøve?

Prisen er underordnet og de behøver ikke at være "billige" ligesom Clearwater (de skal selvfølgelig heller ikke være dyre alene for prisens skyld )

skal det være van den hul da?(siden du forespørger i en tråd herom)

Ikke nødvendigvis, men da jeg har købt Clearwater kablet vil jeg godt finde nogle gode signalkabler, som passer hertil.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Solformørkelsen skrev:
kyhn skrev:
jdg1 skrev:

kyhn skrev:

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

Hilsen Øffe

Ja, jeg var ikke hurtig nok

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
jamen så må du jo nok indrykke en købs annonce, men det bliver nok ikke nemt at finde en der vil sælge!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
jdg1 skrev:
jamen så må du jo nok indrykke en købs annonce, men det bliver nok ikke nemt at finde en der vil sælge!

Er hermed gjort

Er der forslag til andre kabler der kunne være interessante?

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

kyhn skrev:
jdg1 skrev:

Er hermed gjort

Check din indbakke.

Hilsen

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

kyhn skrev:
jdg1 skrev:

Er hermed gjort

PMAudio Black Magic!

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Så har "The Inspiration" været forbi til test.

Det blev testet op mod bla. The Clearwater i dobbelt træk som de fleste ved hvordan lyder.

The Inspiration svare i kvadrat, til dobbelt Clearwater. Det består af 4 ledere i en samlet kappe

og er egentligt et ret interessant kabel, læs mere her:

http://www.vandenhul.com/cable/inspiration-h.htm

Lyden er i forhold til CW Nok et skridt i den rigtige retning, der er mindre fnidder i lydbilledet og bassen er noget mere kontant. Faktisk var det nok den største overraskelse, der er jo ikke mere kvadrat, men bunden minder meget om de tykkere kabler, med stor kontrol og kontant fast bas.

clearwater har en tendens til at ligge et slør omkring alle detaljer i lydbilledet, dette slør er også tilstede på Inspiration, omend i meget mindre grad. Toppen på Inspiration er egentligt OK, man savner ikke luft eller detaljering.

Men The inspiration har en tendens til at holde lidt igen, det er som om at musikken ikke flyder og man bliver hurtigt ukoncentreret og mister lytte lysten. Det er ikke sådan at kablet genere, slet ikke, der er ingen umiddelbare unoder, men alligevel sidder man og tæller knaster i loftet i stedet for at vippe med foden. Jeg ved ikke om dette vil være generende på andre anlæg, min jeg vil have en let og ubesværet tilgang til musikken og det kan The inspiration ikke bibringe med på mit grej.

Summa, så mener jeg at The Inspiration nok vil være et bedre kabel en The Clearwater i nogen sammenhænge, men bare ikke i min. Retfærdigvis skal det nævnes at Clearwater heller ikke er at finde i mit daglige musik setup!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Så har "The Inspiration" været forbi til test.

Det blev testet op mod bla. The Clearwater i dobbelt træk som de fleste ved hvordan lyder.

The Inspiration svare i kvadrat, til dobbelt Clearwater. Det består af 4 ledere i en samlet kappe

og er egentligt et ret interessant kabel, læs mere her:

http://www.vandenhul.com/cable/inspiration-h.htm

Lyden er i forhold til CW Nok et skridt i den rigtige retning, der er mindre fnidder i lydbilledet og bassen er noget mere kontant. Faktisk var det nok den største overraskelse, der er jo ikke mere kvadrat, men bunden minder meget om de tykkere kabler, med stor kontrol og kontant fast bas.

clearwater har en tendens til at ligge et slør omkring alle detaljer i lydbilledet, dette slør er også tilstede på Inspiration, omend i meget mindre grad. Toppen på Inspiration er egentligt OK, man savner ikke luft eller detaljering.

Men The inspiration har en tendens til at holde lidt igen, det er som om at musikken ikke flyder og man bliver hurtigt ukoncentreret og mister lytte lysten. Det er ikke sådan at kablet genere, slet ikke, der er ingen umiddelbare unoder, men alligevel sidder man og tæller knaster i loftet i stedet for at vippe med foden. Jeg ved ikke om dette vil være generende på andre anlæg, min jeg vil have en let og ubesværet tilgang til musikken og det kan The inspiration ikke bibringe med på mit grej.

Summa, så mener jeg at The Inspiration nok vil være et bedre kabel en The Clearwater i nogen sammenhænge, men bare ikke i min. Retfærdigvis skal det nævnes at Clearwater heller ikke er at finde i mit daglige musik setup!

Interessant Kyhn!

Jeg kan udmærket følge din beskrivelse, som jeg tilskriver geometrien i kablet.
Man får uundgåeligt lidt højere kapacitet i det 4 ledede kabel.
Dernæst er det kul kappen. Jeg har endnu aldrig hørt, et af hans kabler, som ikke får et lidt forsigtigt præg af netop kulkappen. Til gengæld har det ind imellem en positiv virkning ved meget svage niveauer. Ligesom lidt ekstra fokus på det sarte i musikken, men jeg har det som du. Der mangler lidt af vildskaben. Til gengæld kunne man godt forestille sig noget elektronik, der fint kunne have gavn af den strategi.
Som du sikkert ved, så bruger jeg selv SCS6, dette kabel er langt tykkere og kontrollen er simpelthen vildt meget strammere. At høre en bas eller en bastromme få et hug, blæser nemt hatten af. Det er også det eneste kabel jeg kender, hvor dybe orgeltoner simpelthen kan holdes så meget i et jerngreb, at du ikke hører dem, men kun mærker dem. Der er ikke noget mudder der. Til gengæld bør man jave en amp med en helt frekvensuafhængig dæmpningsfaktor, ellers går der ged i den. Man kan nemt havne i den situation, at det hele buldrer derudaf, mens en spag mellemtone forsøger at gøre indtryk. Så er det ikke kønt mere.
Men dæmpningsfaktor rykker bare.
Har du kigget den nye Super Nova ud. 4X13 kvmm i ét kabel. Kom så igen der.
Tænker i øvrigt på at lægge mine 6ére dobbelt.
Tror du det kradser boller?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Supernova består af 4x SCS6, så jeg vil tro at du kan opnå ca. samme lyd ved at lægge dit dobbelt! Jeg er egentligt ikke vild med scs serien, da jeg mener at de mangler lidt åbenhed i toppen og at de flytter fokus, til bunden. Den har de så tilgængæld og kan fremdrive et stort smil.

det interessante ved Supernova er jo hvordan kappen influerer på den samlede proformance! Jeg håber at kunne komme til at lægge øre til det. Jeg kan godt genkende din beskrivelse af scs6 proformance, men mener at det er relateret til kablet mere end grejet. Dog selvfølgelig kræver tykke kabler jo en forstærker der kan holde til at se højttalerene op i bagen

skulle jeg smide en joker ind i jagten, så tror jeg at revalation kunne være spændende:

http://www.vandenhul.com/cable/rvlatn-h.htm

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 November 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Supernova består af 4x SCS6, så jeg vil tro at du kan opnå ca. samme lyd ved at lægge dit dobbelt! Jeg er egentligt ikke vild med scs serien, da jeg mener at de mangler lidt åbenhed i toppen og at de flytter fokus, til bunden. Den har de så tilgængæld og kan fremdrive et stort smil.

det interessante ved Supernova er jo hvordan kappen influerer på den samlede proformance! Jeg håber at kunne komme til at lægge øre til det. Jeg kan godt genkende din beskrivelse af scs6 proformance, men mener at det er relateret til kablet mere end grejet. Dog selvfølgelig kræver tykke kabler jo en forstærker der kan holde til at se højttalerene op i bagen

skulle jeg smide en joker ind i jagten, så tror jeg at revalation kunne være spændende:

http://www.vandenhul.com/cable/rvlatn-h.htm

JÆB!
Supernova ligner 4XSCS6, men der er kulkappe og skærm til forskel, hertil er der teflon uden på SCS6.
Jeg forstår udmærket dine reservationer omkring SCS serien, dem har jeg også haft, men jeg mener oprigtigt ikke at det er kablet der gør det. Og det bringer os frem til, om man egentlig er interesset i at kigge sin amp eller sit øvrige set-up så dybt i måsen. For år tilbage havde svaret været nej tak! Nu synes jeg det går noget bedre, efter jeg har fået en op-amp fri signalvej.

I øvrigt kunne du, når du nu alligevel er ude efter lidt nye kabler, også prøve The Digicoupler. Det koster ikke ret meget. Oplevelsen er inspirerende. Jeg planlægger også at teste The Triaxial, den vil nok ligne D300MKII mere end Digicoupler.
Hvis du prøver dem, så skal den yderste skærm kun forbindes i den lavimpedante ende (afsenderen).
Digicoupleren er det eneste kabel med kulkappe, som jeg har hørt, der ikke lyder som om den har nogen kulkappe, men nu er den jo heller ikke forbundet i den ene ende.
Det er et helt usædvanligt kontant kabel, men termineringen er meget vigtig.
Jeg har brugt Tiffany style RCA stik, som kan acceptere 8mm kabler, hvor skærmen crimpes og center loddes.
Centerlederen er i kobber uden sølvlag.
Digicoupler skulle være en teknisk videreudvikling af Triaxial.
Den har ikke mindre end 3 skærme + en kulskærm.
Triaxial har kun 2 og så har den forsølvet inderleder.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
JÆB!
Supernova ligner 4XSCS6, men der er kulkappe og skærm til forskel, hertil er der teflon uden på SCS6.
Jeg forstår udmærket dine reservationer omkring SCS serien, dem har jeg også haft, men jeg mener oprigtigt ikke at det er kablet der gør det. Og det bringer os frem til, om man egentlig er interesset i at kigge sin amp eller sit øvrige set-up så dybt i måsen. For år tilbage havde svaret været nej tak! Nu synes jeg det går noget bedre, efter jeg har fået en op-amp fri signalvej.

I øvrigt kunne du, når du nu alligevel er ude efter lidt nye kabler, også prøve The Digicoupler. Det koster ikke ret meget. Oplevelsen er inspirerende. Jeg planlægger også at teste The Triaxial, den vil nok ligne D300MKII mere end Digicoupler.
Hvis du prøver dem, så skal den yderste skærm kun forbindes i den lavimpedante ende (afsenderen).
Digicoupleren er det eneste kabel med kulkappe, som jeg har hørt, der ikke lyder som om den har nogen kulkappe, men nu er den jo heller ikke forbundet i den ene ende.
Det er et helt usædvanligt kontant kabel, men termineringen er meget vigtig.
Jeg har brugt Tiffany style RCA stik, som kan acceptere 8mm kabler, hvor skærmen crimpes og center loddes.
Centerlederen er i kobber uden sølvlag.
Digicoupler skulle være en teknisk videreudvikling af Triaxial.
Den har ikke mindre end 3 skærme + en kulskærm.
Triaxial har kun 2 og så har den forsølvet inderleder.
Digitalkablerne er bestemt også spændende, men D300 mkII er umiddelbart svær at vippe af pinden. Digicoupler ser spændende ud, den står på min test liste! Først vil jeg dog lige have leget lidt mere med deres forskellige højttaler kabler, det kunne jo være sjovt om der fandtes et godt kabel som man bare kunne købe!

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Solformørkelsen skrev:
kyhn skrev:
jdg1 skrev:

kyhn skrev:

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

Hilsen Øffe

Øv, og jeg som troede der ville gå mange måneder.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

oggergokker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
Solformørkelsen skrev:
kyhn skrev:
jdg1 skrev:

kyhn skrev:

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

Hilsen Øffe

Spørg ham du var på besøg hos i fredag's, han har måske en løsning på, hvorledes du får fat i noget .

Til top Vis oggergokker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oggergokker

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Supernova ligner 4XSCS6, men der er kulkappe og skærm til forskel

Hej Kurt,

Kan det nu også være rigtigt?  Hvis man læser om hvad det er for ledere der sidder i et supernova, fremgår det på mig som om kvaliteten er en helt anden, derudover er der anvendt en anden forarbejdningsproces.. Supernova er trods alt også blevet professorens eget referencekabel, og sidder fast i hans eget setup ;-)

Har du egentlig nogensinde lyttet til et sæt fuldt tilspillet Supernova, Kurt?

--> Kyhn,

Fedt at du endelig fik prøvet et sæt Inspiration. Jeg synes faktisk at dele af din beskrivelse er meget rammende for hvordan det lyder. TIH er, som jeg vist også skrev til dig på mailen, meget neutral i lyden, i modsætning til dit egen The Magnum er der ikke så meget "glasur" smurt over lyden. Hvad man vælger her afhænger vel af hvordan resten an anlægget spiller. Nogle setups trænger jo til et ekstra boost af farvelade. I forhold til åbenhed og transparens er TIH idag helt klart #1, hvilket jeg også tror du vil komme frem til efter længere tids åben lytning. 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 November 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Digitalkablerne er bestemt også spændende, men D300 mkII er umiddelbart svær at vippe af pinden. Digicoupler ser spændende ud, den står på min test liste! Først vil jeg dog lige have leget lidt mere med deres forskellige højttaler kabler, det kunne jo være sjovt om der fandtes et godt kabel som man bare kunne købe!

D300MKII er et superdejligt kabel.
Digicoupleren har bare noget overraskende andet at byde på.

Som HT kabel kunne jeg måske foreslå:
http://www.vandenhul.com/cable/d-310.htm 
I sin tid fandtes der én der hed D300S. Kablet var lynhurtigt og havde i den grad fat i bunden.
Denneher er en nyere udgave og så er den fri for kulfiduseriet.
Ellers ser Revelation da bestemt interessant ud.
Hvis du kommer til at lytte til den, så lad høre.
Hvad bruger du lige nu?
Er det Magnum eller hur?

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

oggergokker skrev:
xo skrev:
Solformørkelsen skrev:
kyhn skrev:
jdg1 skrev:

kyhn skrev:

Og hvor kan det skaffes?

på brugt markedet:

Hilsen Øffe

Spørg ham du var på besøg hos i fredag's, han har måske en løsning på, hvorledes du får fat i noget .

Na hah!
/me senses a dark pressense.
Det skal jeg da gøre, selvom det ikke har konkret relevans før vi har skudt det nye år ind.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Supernova ligner 4XSCS6, men der er kulkappe og skærm til forskel

Hej Kurt,

Kan det nu også være rigtigt?  Hvis man læser om hvad det er for ledere der sidder i et supernova, fremgår det på mig som om kvaliteten er en helt anden, derudover er der anvendt en anden forarbejdningsproces.. Supernova er trods alt også blevet professorens eget referencekabel, og sidder fast i hans eget setup ;-)

Har du egentlig nogensinde lyttet til et sæt fuldt tilspillet Supernova, Kurt?

--> Kyhn,

Fedt at du endelig fik prøvet et sæt Inspiration. Jeg synes faktisk at dele af din beskrivelse er meget rammende for hvordan det lyder. TIH er, som jeg vist også skrev til dig på mailen, meget neutral i lyden, i modsætning til dit egen The Magnum er der ikke så meget "glasur" smurt over lyden. Hvad man vælger her afhænger vel af hvordan resten an anlægget spiller. Nogle setups trænger jo til et ekstra boost af farvelade. I forhold til åbenhed og transparens er TIH idag helt klart #1, hvilket jeg også tror du vil komme frem til efter længere tids åben lytning. 

Van del hul skriver selv i deres brochure at Supernova består af 4 stk SCS6 ledere og extra afskærmning. men det væsentlige er jo lyden, ikke det valgte leder materiale.

Inspiration vil jeg ikke betegne som mere neutralt end The Clearwater, men nu er det jo også bare på mit beskende anlæg. Men det har bestemt kvaliteter og var jeg tvunget til at vælge kabel fra Van den huls nuværende program, ville det nok komme med på listen. min største anke er som nævnt evne til at spille letflydende. Det kan bestemt godt være at du har ret i det med smag og behag, min "test" gik jo også på at finde et kabel som jeg kunne leve med

Jeg skylder vist også lige at nævne at jeg testede et vel tilspillet 5m stereo sæt uden Biwire, termineret med Van den huls egne stik.

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes