| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
JRGW skrev:
|
Har engang lånt et sæt SCS2 og ja for småsparer som mig er de dyre.
Men den dynamik de besidder på mine Infinity er sej den lave modstand må gøre et eller andet.
Og ja jeg har lige set det og det var lige før jeg skrev en mail om et muligt delvis salg men....De kunne bruges eks. til bassen da de sikkert vil matche SCS12 udemærket da det er samme serie bare mindre tværsnit.
SCS2 minder vel lidt om svejsekabler i tykkelse bare meget dyrere.
|
|
|
Bland aldrig kabeltykkelser eller typer. |
|
|
Hvorfor egentlig ikke? Jeg har VdH Revelation til bunden og The Breeze til mellemtone/diskant; de er begge delvise carbonkabler, og er vist nok i opbygning også relativt komparatible - bortset fra tværsnittet. 
Hvorfor er det en dårlig idé ud fra et rationelt og principielt standpunkt?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
Lidt uden for aktuelt emne.
En ven og jeg har fornylig testet VDH D300mk2 digital kabel op mod 2 andre kabler. Det ene var et 500,- kroners TaraLabs 'Prism D1' og det andet var et hjemmelavet, som bestod af billige skodstik og antenneledn. til parabol. D300 kablet havde jeg lige lavet, så det fik lov til at spille i ca. 1 uge, inden sammenligningen. Vi spillede på min Teac VRDS10SE med Clock3 og via en TacT2.0, så Teac'en blev kun brugt som rent løbeværk. Forstærkeren er en ZapPulse 800XE, - højtalerne kan jeg ikke huske navnet på? Det er en 2 vejs transmitionsline, som spiller dejligt ;-) Vi startede med Prism D1 mod VDH D300. Her var D300 bedst. D1 var bare lukket! Så prøvede vi med parabolkablet mod D300. Her var det lidt sværere at høre, men det tog dog ikke lang tid før dommen var klar. Parabolkablet var bedst. Her var bare mere luft omkring instrumenterne og perspektivet var også bedre, selvom vi snakker detaljer. Vi skiftede flere gange, både musik og kabler, - men der var ingen vej uden om Parabolkablet!! Nu har min kammerat så prøvet det over en uge, og resultatet er stadig det samme.
Taralabs Prism D1 :   ; ; ca. 500,- VDH D300 mk2 (hjemmelavet): ca. 450,- Parabol kabel (hjemmelavet): max. 50,- 
|
|
|
det lyder da fedt, heldig ven du har der!
hvilke "parabol" kabel og hvilke stik er benyttet?
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se problemmet i at sætte forskellige kabler sammen men i den samme serie med de kraftige kabler på bassen skulle problemmet være mindre.Snakker vi forskellige typer ja så forstår jeg det er uheldigt.
Nogen der har mod på at købe SCS2 en del penge vil jeg sige.Den lave modstand er nu ikke dårlig i dem.Supernova skulle ifølge VDH også have en meget lav modstand. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
T2Madsen skrev:
En ven og jeg har fornylig testet VDH D300mk2 digital kabel op mod 2 andre kabler. Det ene var et 500,- kroners TaraLabs 'Prism D1' og det andet var et hjemmelavet, som bestod af billige skodstik og antenneledn. til parabol. D300 kablet havde jeg lige lavet, så det fik lov til at spille i ca. 1 uge, inden sammenligningen. Vi spillede på min Teac VRDS10SE med Clock3 og via en TacT2.0, så Teac'en blev kun brugt som rent løbeværk. Forstærkeren er en ZapPulse 800XE, - højtalerne kan jeg ikke huske navnet på? Det er en 2 vejs transmitionsline, som spiller dejligt ;-) Vi startede med Prism D1 mod VDH D300. Her var D300 bedst. D1 var bare lukket! Så prøvede vi med parabolkablet mod D300. Her var det lidt sværere at høre, men det tog dog ikke lang tid før dommen var klar. Parabolkablet var bedst. Her var bare mere luft omkring instrumenterne og perspektivet var også bedre, selvom vi snakker detaljer. Vi skiftede flere gange, både musik og kabler, - men der var ingen vej uden om Parabolkablet!! Nu har min kammerat så prøvet det over en uge, og resultatet er stadig det samme.
Taralabs Prism D1 :   ; ; ; ca. 500,- VDH D300 mk2 (hjemmelavet): ca. 450,- Parabol kabel (hjemmelavet): max. 50,- 
|
|
|
det lyder da fedt, heldig ven du har der!
hvilke "parabol" kabel og hvilke stik er benyttet? |
|
|
Vi er ved at undersøge hvilke parabolkabel der er brugt. Stikkene er bare de billigste man kan opdrive. De er dog "forgyldte"  __________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
Taralabs Prism D1 :   ; ; ca. 500,- VDH D300 mk2 (hjemmelavet): ca. 450,- Parabol kabel (hjemmelavet): max. 50,- 
|
|
|
Hejsa Madsen! Jeg hører vældig gerne den stunt her hos mig også. Det ville jo være fedt at finde noget billigt og nutidigt, der bare er bedre. Hvad hedder det pågældende kabel? Normalt plejer det at være et RG ét eller andet. Men helt konkret, hvad var det så det parabolkabel gjorde bedre end 300MKII?
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt.
Det startede med at jeg læste flere steder at D300mk2 var et godt digi.kabel. Så derfor købte jeg knap en meter + nogle fornuftige stik og lavede mig et kabel. (det skal siges at jeg ikke for tiden har mit eget grej stillet op pga. ombygning) Jeg ville jo gerne høre dette kabel, så jeg allierede mig med en kammerat medbringende min Teac og de 2 tidligere omtalte kabler. Det viste sig så at han havde et gammelt hjemmelavet kabel, som han sagde var p***egodt. Så måtte vi jo sammenligne - resten er jo som bekendt historie.
Vi lyttede mange gange frem og tilbage med alverdens musik. Resultatet var det samme hver gang. Parabolkablet spillede bare med mere luft og en lethed som er svær at beskrive. Jeg tror dog ikke umiddelbart at jeg ville kunne høre forskel, hvis ikke jeg kunne lave en "direkte" A/B test? Der er ingen tvivl om at D300 er et lækkert kabel, men efter jeg har hørt det andet, er det svært at "nøjes" med D300.
Måske jeg kunne lokke min ven til at beskrive hvad han oplevede.......? Er du der, Sterner? __________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
|
Hej Kurt.
Det startede med at jeg læste flere steder at D300mk2 var et godt digi.kabel. Så derfor købte jeg knap en meter + nogle fornuftige stik og lavede mig et kabel. (det skal siges at jeg ikke for tiden har mit eget grej stillet op pga. ombygning) Jeg ville jo gerne høre dette kabel, så jeg allierede mig med en kammerat medbringende min Teac og de 2 tidligere omtalte kabler. Det viste sig så at han havde et gammelt hjemmelavet kabel, som han sagde var p***egodt. Så måtte vi jo sammenligne - resten er jo som bekendt historie.
Vi lyttede mange gange frem og tilbage med alverdens musik. Resultatet var det samme hver gang. Parabolkablet spillede bare med mere luft og en lethed som er svær at beskrive. Jeg tror dog ikke umiddelbart at jeg ville kunne høre forskel, hvis ikke jeg kunne lave en "direkte" A/B test? Der er ingen tvivl om at D300 er et lækkert kabel, men efter jeg har hørt det andet, er det svært at "nøjes" med D300.
Måske jeg kunne lokke min ven til at beskrive hvad han oplevede.......? Er du der, Sterner? |
|
|
Kan du skaffe navn type osv. på det parabolkabel der er tale om?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigboobies skrev:
Monsterballs skrev:
Bland aldrig kabeltykkelser eller typer. |
|
|
Hvorfor egentlig ikke? Jeg har VdH Revelation til bunden og The Breeze til mellemtone/diskant; de er begge delvise carbonkabler, og er vist nok i opbygning også relativt komparatible - bortset fra tværsnittet. 
Hvorfor er det en dårlig idé ud fra et rationelt og principielt standpunkt?
MVH |
|
|
Ganske enkelt fordi der helt tydeligt er nivauforskel om du bruger det ene eller det andet kabel. Du ødelægger simpelthen højttalerens sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
GertSterner Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kabelfreaks!
Det er et kabel vi fandt for 15 år siden og har købt en masse af siden. De fleste kender RG11, som er et godt 75ohms kabel med en kapacitet på
67pF og en dæmpning på 17dB / 100m. Det koster typisk omkring 17,- / meter. Men det bedste, og det er det vi bruger, er SAT2. Det er også
75ohm, men kapaciteten er kun 55pF og med samme dæmpning på 17dB / 100m. Prisen er også god, nemlig 4,48 / meter. He he!
Stikkene har betydning, så der er ingen tvivl om, at lyden vil blive bedre, end med de gamle forgyldte standard stik til 12,- stk. i enhver
elektronikbiks. Skal det lyde rigtigt godt, skal man skifte til bnc-stik, som holder den rigtige impedance. Man skal dog være opmærksom på, at de
findes i både 75ohm og 50ohm. Det er den første slags der skal bruges her.
Kablet kan købes hos enhver parabol-forhandler og 75ohms bnc stik og bøsninger (jo, du skal igang med at bore huller i dit hi-fi grej!!) kan købes
i diverse elektronikbikse og måske også hos parabol-forhandleren.
I må gerne skrive igen, og fortælle hvad I synes om det, i forhold til de andre gode kabler I bruger.
Min vurdering, i forhold til D300MKII er den samme, som forskellen på gode og dårlige cd-afspillere, og jeg kan sagtens høre forskel i blindtest.
Faktisk tror jeg, at jeg kan høre det absolut set. Det nemmeste er, at høre på bassen. Den bliver lysere, strammere, fuld af "tone" og kan
defineres 3D i rummet. Jeg tror det er det samme de beskriver hos L.C.Audio med deres Clock.
Desuden bliver alle instrumenter nemmere at placere og det er væsentligt nemmere at høre hvad evt. sangere synger - altså at forstå ordene.
Jeg synes Steffens beskrivelse med at der bliver mere luft omkring instrumenterne er rammende. Det er jo næsten altid det man hører når man
sammenliger 2 produkter - det ene giver mere luft. Men bassen afslører det øjeblikkeligt. Den bliver tung, fyldig men udefinerbar med D300MKII.
Hvis jeg skal provokere lidt, så synes jeg faktisk, at mit eksperiment med at tage et alm. phonokabel fra en 300,- dvd-afspiller fra Føtex, og
bruge f.eks. venstre kanals kabel som digitalkabel, fungerer lige så godt. He!
Så gad vide om jeg bare er hørehæmet, ikke har råd til de dyre kabler eller rent faktisk kun kan lide SAT2 kablet...?
Det finder I ud af når I har fået lodet et sammen. Er der nogen der er friske på at myrre et par bnc bøsninger i Jeres Tact's? Jeg hører gerne om
resultatet.
De bedste hilsner
Gert
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
scooterhoved skrev:
JRGW skrev:
|
Nogen der har hørt Supernova som High End Sound siger er fantastisk gode, i øvrigt også en forhandler af VDH.
Var ellers ved at drømme om SCS4 suk men det koster omkring 8k så kan et sæt Supernova også fås såvidt jeg kan se på VDH side.
|
|
|
Når snakken går på VDH's SCS kabler, så jeg denne KSB annonce tidligere på dagen:
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=31117
Av for en pris, men det er vist også HEAVY-DUTY . |
|
|
Her er IMO et faktum: tværsnit skal der til! 
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
? - mere om dette kabel - altså flere erfaringer?
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen på tråden der har erfaring med balanceret Vdh. signalkabel? Hvad skal man evt. give en chance? Står og mangler et sæt. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Nogen på tråden der har erfaring med balanceret Vdh. signalkabel? Hvad skal man evt. give en chance? Står og mangler et sæt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har brugt The Second og The Integration Hybrid i balanceret udgave. Sidstnævnte syntes jeg fungerer godt til prisen. Specielt kablets indflydelse på det rummelige aspekt passede fint i mit anlæg den gang jeg brugte det. The Second har jeg ikke rigtig noget godt at skrive om. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Rytmik skrev:
Nogen på tråden der har erfaring med balanceret Vdh. signalkabel? Hvad skal man evt. give en chance? Står og mangler et sæt.
Mvh.
|
|
|
Jeg har brugt The Second og The Integration Hybrid i balanceret udgave. Sidstnævnte syntes jeg fungerer godt til prisen. Specielt kablets indflydelse på det rummelige aspekt passede fint i mit anlæg den gang jeg brugte det. The Second har jeg ikke rigtig noget godt at skrive om. |
|
|
Hej Buch. Tak for dit indspark.  Hvilket prisleje vil du mene vi bevæger os i? Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
| Hvilket prisleje vil du mene vi bevæger os i? |
|
|
Hej Rytmik
Jeg købte mit sæt The Integration Hybrid for 500.- (0,6m). Jeg har også gode erfaringer med 501 Hybrid i balanceret konfiguration, men så skal man selv til at strikke. Det koster så ca. 300.- for et sæt på en meter med almindelige Neutrik stik. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Rytmik skrev:
| Hvilket prisleje vil du mene vi bevæger os i? |
|
|
Hej Rytmik
Jeg købte mit sæt The Integration Hybrid for 500.- (0,6m). Jeg har også gode erfaringer med 501 Hybrid i balanceret konfiguration, men så skal man selv til at strikke. Det koster så ca. 300.- for et sæt på en meter med almindelige Neutrik stik. |
|
|
Hej Buch Tak! Jagten på kablet er gået ind. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er chancen nok ikke så stor, men jeg håbede at nogen evt. kan kommentere VdH Clearwater mod Tara Labs Nexa?
Kablerne ligger i samme prisklasse, men jeg synes Nexa er et meget lidt omtalt kabel, måske pga. dårlige egenskaber, eller?
Jeg leder efter et ht-kabel med åbenhed og musikalitet, hvor det analytiske ikke er for fremhævet.
Mvh Jannik
|
| Til top |
|
| |
Honda#1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik,
Køb et sæt VDH Supernova - det gør præcis det du søger, parret med en helt unik kontrol over højttaleren, hvis forstærkeren ellers er opgaven voksen! __________________ Rigtige højttalere er lavet af massivt ægte træ!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honda#1 skrev:
|
Hej Jannik,
Køb et sæt VDH Supernova - det gør præcis det du søger, parret med en helt unik kontrol over højttaleren, hvis forstærkeren ellers er opgaven voksen!
|
|
|
Supernova, se der var et kabel jeg gerne ville prøve herhjemme - dog en anelse pebret!
Dog er jeg så godt tilfreds med den gamle Magnum UDEN Hybrid(net). Det er klasser bedre end CW selv i dobbelttræk...
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honda#1 skrev:
Hej Jannik,
Køb et sæt VDH Supernova - det gør præcis det du søger, parret med en helt unik kontrol over højttaleren, hvis forstærkeren ellers er opgaven voksen! |
|
|
Hej Honda#1 Kan du fortælle lidt om dine erfaringer med Vdh. Supernova? Hvilke konstallation har du hørt/prøvet/bruger du det i? Mvh.
|
| Til top |
|
| |