| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
|
Jeg troede at det var CW vi diskuterede her. Iøvrigt har jeg ikke testet CW med nogle af de Infinity'er jeg har haft inden for døren; dvs. Kappa 6.2 series 2 samt Renaissance 80. Det var før Dali Grand Diva. Og - enig, jeg oplevede også Diva som værende bedre til at afsløre ændringer i afspillekæden, men så slemt som du beskriver det, husker jeg nu ikke det stod til med Infinity'erne. Men det er vist off-topic her. |
|
|
Nu var det ikke for at være næsvis, men det er jo en kabeltråd vi her har gang i. Og nu nævnte du netop 2 forskellige af slagsen, som efter min opfattelse nok er noget nær modsætninger. I den sammenligning vil kabelproblematikken efter min opfattelse have en absolut overskuelig betydning.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nu var det ikke for at være næsvis, men det er jo en kabeltråd vi her har gang i.
|
|
|
Det er da det det er. Retfærdigvis skal det også nævnes, at jeg ikke har prøvet CW med andet end bananstik - Dalis de gamle. Egentlig ville jeg nok foretrække nogle z-plugs istedet, men de var ikke lige til rådighed på det tidspunkt. Det er min erfaring at stikkene betyder mindst lige så meget som kablet, så det er måske her hunden ligger begravet. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Buch skrev:
Jeg troede at det var CW vi diskuterede her. Iøvrigt har jeg ikke testet CW med nogle af de Infinity'er jeg har haft inden for døren; dvs. Kappa 6.2 series 2 samt Renaissance 80. Det var før Dali Grand Diva. Og - enig, jeg oplevede også Diva som værende bedre til at afsløre ændringer i afspillekæden, men så slemt som du beskriver det, husker jeg nu ikke det stod til med Infinity'erne. Men det er vist off-topic her. |
|
|
Nu var det ikke for at være næsvis, men det er jo en kabeltråd vi her har gang i.Og nu nævnte du netop 2 forskellige af slagsen, som efter min opfattelse nok er noget nær modsætninger. I den sammenligning vil kabelproblematikken efter min opfattelse have en absolut overskuelig betydning. |
|
|
Velkommen tilbage kurt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Nu var det ikke for at være næsvis, men det er jo en kabeltråd vi her har gang i.
|
|
|
Det er da det det er. Retfærdigvis skal det også nævnes, at jeg ikke har prøvet CW med andet end bananstik - Dalis de gamle. Egentlig ville jeg nok foretrække nogle z-plugs istedet, men de var ikke lige til rådighed på det tidspunkt. Det er min erfaring at stikkene betyder mindst lige så meget som kablet, så det er måske her hunden ligger begravet.
|
|
|
Narhj det tror jeg ikke du skal regne med. Stikkene betyder noget, mæææn pas på ikke at lægge mere i det end som så. Z plugs er heller ikke lige det jeg tænder mest på. Så hellere Bayonets f.eks. De er gjort af rent kobber - næsten. De er ligeså tæt på den ægte vare, som f.eks. Kærgården er på rigtigt smør
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Velkommen tilbage kurt  |
|
|
Buenas noches sigñor Don!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
don dario skrev:
Velkommen tilbage kurt  |
|
|
Buenos dias sigñor Don! |
|
|
Må man spørge til hvordan hifi4all ændrede mening?? men fedt!!!
Don
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Må man spørge til hvordan hifi4all ændrede mening?? men fedt!!!
Don |
|
|
Øhh! Du mener vel hvordan JEG ændrede mening.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
don dario skrev:
| Må man spørge til hvordan hifi4all ændrede mening?? men fedt!!! Don |
|
|
Øhh!Du mener vel hvordan JEG ændrede mening. |
|
|
Ups så har jeg misforstået!! troede du blev udelukket af hifi4all... sorry..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Ups så har jeg misforstået!! troede du blev udelukket af hifi4all... sorry..  |
|
|
Det er nok én af dit livs største fejltagelser  . Jeg har aldrig været udelukket fra noget som helst - næsten da  . Jeg blev så fornærmet over den advarsel der hænger ude til venstre i dette indlæg, at jeg gravede et hul på 33m dybde med en teske og en bowlerhat. Jeg er ikke vant til at blive udsat for smålighed, ligesom jeg heller ikke selv er smålig. Så jeg gjorde krav på 9 ud af 3 advarsler i ét hug, men den gik ikke  - "sinne gas" som de siger syd på. Så jeg måtte nøjes med en snoldet og beskidt advarsel og så pga. Sillesen - det var det værste. Men sådan går det, når man ikke kan styre sig - sidde der og skrive harske beskedder, når nu fruen vimser rundt i lette gevandter og spørger hvornår man lige har lidt tid. Denne lidt uheldige kombination fik gryden til at småkoge en sen november aften. Men æææh nu må jeg ikke grave dybere siger ham der laver jordbundsundersøgelser, for der kan være olie  . Og det er jo noget værre snask at få op i casa Kubik
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
don dario skrev:
Ups så har jeg misforstået!! troede du blev udelukket af hifi4all... sorry..  |
|
|
Det er nok én af dit livs største fejltagelser .Jeg har aldrig været udelukket fra noget som helst - næsten da .Jeg blev så fornærmet over den advarsel der hænger ude til venstre i dette indlæg, at jeg gravede et hul på 33m dybde med en teske og en bowlerhat.Jeg er ikke vant til at blive udsat for smålighed, ligesom jeg heller ikke selv er smålig.Så jeg gjorde krav på 9 ud af 3 advarsler i ét hug, men den gik ikke - "sinne gas" som de siger syd på. Så jeg måtte nøjes med en snoldet og beskidt advarsel og så pga. Sillesen - det var det værste.Den hælebarsindehaveraspirant af alle - avvvvv! .Men sådan går det, når man ikke kan styre sig - sidde der og skrive harske beskedder, når nu fruen vimser rundt i lette gevandter og spørger hvornår man lige har lidt tid. Denne lidt uheldige kombination fik gryden til at småkoge en sen november aften.Men æææh nu må jeg ikke grave dybere siger ham der laver jordbundsundersøgelser, for der kan være olie . Og det er jo noget værre snask at få op i casa Kubik |
|
|
ja det må jeg da have gjort så:-) my bad!!!
Jamen havde godt fanget lidt af den med densen osv.. men har læst lidt om den med densen og deres strøm osv i diskutere og der kan jeg kun give dig ret og deres salgs metoder osv!! men så læste jeg også en lille sviner om var det hans barn eller kone eller noget...fy...hehe ej kan ikke huske hvordan eller hvor ledes men bare man ikke sviner nogen til(her menes vedkommenes familie eller noget, dermed ikke sagt at du gjorde det for kkan ikke rigtigt huske det) nå nok om det med rart at du er kommet op af det lille olie hul igen..hehe måske hvis du tog noget med op at vi kunne starte en firma sammen?? vi kunne blive konge shieker eller hvordan det end staves!!!
Men så vi siger på fyn: velkomen til overflaen......(vi dykker igen)
Alt i alt rart at du har fundet din vej tilbage..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan sige noget godt om d 300 mk III hybrid,
mellem pre og effekt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
|
Er der nogen der kan sige noget godt om d 300 mk III hybrid,
mellem pre og effekt. |
|
|
Ikke det vilde herfra.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilføje lidt: D300 er den tyndere version af The Bay C5. The Bay er der "gang i", den spiller lidt op til fest og ballade, er ikke neutral om du vil. D300 er af ældre dato og er et coaxkabel uden sølv omkring corerne. Jeg har ikke hørt D300 selv endnu, men overvejer at bestille den hjem i udvalg.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg kan tilføje lidt: D300 er den tyndere version af The Bay C5. The Bay er der "gang i", den spiller lidt op til fest og ballade, er ikke neutral om du vil. D300 er af ældre dato og er et coaxkabel uden sølv omkring corerne. Jeg har ikke hørt D300 selv endnu, men overvejer at bestille den hjem i udvalg.
|
|
|
Mine D300 MKII er nu altså med sølv omkring corerne
| D - 300 III HYBRID |
| Cable Type: |
Coaxial |
| Conductor Material: |
HYBRID: High purity dense Silver coated high purity OFC + Linear Structured Carbon ® saturated layer(s) |
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det står der jo her, men det står der ikke i de trykte medier. Hmmm, det må komme an på en faktuel prøve.
Godt at se du er ude igen!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Ja det står der jo her, men det står der ikke i de trykte medier. Hmmm, det må komme an på en faktuel prøve.
Godt at se du er ude igen!
|
|
|
Thank´s a lot. Mine er helt klart forsølvede. De eneste VdH kabler jeg ejer, som ikke er forsølvede er D501 Hybrid Silver - det er nemlig rent sølv, og så The Digicoupler, den har en ren kobber inderleder i solid core design. Der findes muligvis også MCD 100, 150 og 1000 ledningerne til tonearme m.m. og så slevfølgelig kulfiberkablerne. Det er vist dem jeg kender til, der ikke består af forsølvede kobberledere.
|
| Til top |
|
| |
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er lyd forskellen på d 300 mk III og 300 II?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mkIII er med kulfiber i og er halogenfree. lyden kan slet ikke sammenlignes, mkIII lider i mine ører af de samme problemer som alle de andre kulfiber/halogen frie VdH kabler. lyden mangler den naturlige klang og balance som især version 1 af D300mkII har. Jeg har testet 4 forskellige D300mkII og 1 variant af D300mkIII
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Den oprindelige 501/02 fjerner sig en del mere fra TIH, eftersom det har en evne til at transmittere lavniveauinfo på en decideret state of the art måde. Jeg er tæt på at sige, at det er det tætteste på intet kabel jeg nogensinde har bevæget mig. Hybridudgaverne virker lidt som om de henter de svageste signaler lidt frem i lydbilledet, hvilket dog også er langt bedre end at miste dem, men de mangler så på den vis lidt af den oprindelige udgaves finesse og nøgternhed.
Men helt klart fine kabler uden dikkedarer. |
|
|
lidt mere om hybrid spillestil
|
| Til top |
|
| |