Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 06:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg har hørt Duelundkabler engang.
De er klart mørkere end de fleste.
Ved at sætte dem ind i forlængelse af andre kabler, kan man også hurtigt konstatere, at det er en karakter de faktisk har. De er med andre ord mørke.
Efter hvad jeg husker er der ingen luskerier ved dem ellers. De er rene, men mørke og dermed virker de også bløde og rare.
De blev klart for meget for mig, men jeg kunne da egentlig godt tænke mig at prøve dem igen.
De er i hvert tilfælde et klart bevis på, at sølvkabler ikke behøver være tynde i lyden.

Jeg havde engang et par Bertram sølvkabler, og de var heller ikke tynde i lyden. Kan faktisk godt den dag i dag, ærge mig over jeg ikke har dem mere

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Prøvede for øvrigt et par af Bertrams nyere kobber kabler "op mod" mit VDH 501. Dommen var klar: Mere ren info og opløsning gennem 501.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Har idag lyttet forskelle påD-102MkIII og The Orchid. For mig, på mit anlæg, er sagen klar; D-102MkIII er et nøgternt kabel, virker mere frekvensudstrakt end The Orchid, det er eks tydeligt at høre hvad en trommeslager laver, hvor meget han slår til bækkenerne, det virker som meget "hul igennem", man får en oplevelse af klarhed. Dynamiske udladninger slipper ubeværet igennem og man sidder efter nogen tid og lægger en del mærke til det dynamiske spektrum/oplevlse, hvilket kan tage noget af opmærksomheden fra det musikalske indtryk. Lige i det her setup stikker det ikke af i diskanten, men det har jeg hørt det gøre før, i mindre kompetente opsætninger. Perspektivet er pænt fordelt, men har tendens til at samles i yderfløjende omkring HT ernes position.

The Orchid er mere indpakket i sin lyd, det lyder ikke så frekvensudstrakt som D102. Bassen virker afrundet, diskanten ligeså, der er ikke fokus på frekvenser som sådan, det går ikke efter "at reproducere", kan man sige. Det tegner et "romantisk" billede af det der foregår, blødt, med fokus på musikalsk samspil, ikke enkeltdiscipliner og hul igennem. Perspektivet er lige omvendt af D102, mere koncentreret omkring midten og virker ret troværdigt. Men ikke et imponatorkabel.

The Name hørte jeg osse lidt på, men det kan ikke være med her i dette lag, men det forskrækekr ikke nogen. Lidt ferskt, blegt i lyden, men helstøbt og okay til prisen. Har ingen generende bieffekter og virker neutralt.

I forbindelse med denne tråds seneste fokus på CRC1´s problemer, vil jeg sige at The Orchid kan pakke diskantproblemerne væk. D102 vil udstille dem som de er og med mere bas end Orchid.

PS Jeg brugte bare Clearwater til HT-kabel, lagt enkelt og med lus til de 4 terminaler bagpå HT´erne.

Er det det gule VDH Hybrid 102MKIII du snakker om?

Jeg har haft VDH The Second og 102 Hybrid. Og faktisk fandt jeg det noget billigere 102 MKIII bedre (mere homogent) end The Second   

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det den gule D-102MkIII med RCA stik jeg snakker om. Go gammel sag, har vundet et hav af priser, men er jo ikke ny og hypet... Det sgægge er den ikke engang er "dyr", faktisk koster den det halve af The Orchid.

The second er godt nok speciel og jeg mener man skal have et specielt problem i sit anlæg, eller ville en speciel afdæmpet lyd, hvis man synes det er det rigtige kabel. Nå, smag og behag er jo forskellig!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Har idag lyttet forskelle påD-102MkIII og The Orchid. For mig, på mit anlæg, er sagen klar; D-102MkIII er et nøgternt kabel, virker mere frekvensudstrakt end The Orchid, det er eks tydeligt at høre hvad en trommeslager laver, hvor meget han slår til bækkenerne, det virker som meget "hul igennem", man får en oplevelse af klarhed. Dynamiske udladninger slipper ubeværet igennem og man sidder efter nogen tid og lægger en del mærke til det dynamiske spektrum/oplevlse, hvilket kan tage noget af opmærksomheden fra det musikalske indtryk. Lige i det her setup stikker det ikke af i diskanten, men det har jeg hørt det gøre før, i mindre kompetente opsætninger. Perspektivet er pænt fordelt, men har tendens til at samles i yderfløjende omkring HT ernes position.

The Orchid er mere indpakket i sin lyd, det lyder ikke så frekvensudstrakt som D102. Bassen virker afrundet, diskanten ligeså, der er ikke fokus på frekvenser som sådan, det går ikke efter "at reproducere", kan man sige. Det tegner et "romantisk" billede af det der foregår, blødt, med fokus på musikalsk samspil, ikke enkeltdiscipliner og hul igennem. Perspektivet er lige omvendt af D102, mere koncentreret omkring midten og virker ret troværdigt. Men ikke et imponatorkabel.

The Name hørte jeg osse lidt på, men det kan ikke være med her i dette lag, men det forskrækekr ikke nogen. Lidt ferskt, blegt i lyden, men helstøbt og okay til prisen. Har ingen generende bieffekter og virker neutralt.

I forbindelse med denne tråds seneste fokus på CRC1´s problemer, vil jeg sige at The Orchid kan pakke diskantproblemerne væk. D102 vil udstille dem som de er og med mere bas end Orchid.

PS Jeg brugte bare Clearwater til HT-kabel, lagt enkelt og med lus til de 4 terminaler bagpå HT´erne.

Ja jeg har også lyttet på begge dele. Jeg har ikkehaft helt samme oplevelser som dig.

PÅ mit anlæg pakkede The Orchid klart mine problemer væk meeen holdte også igen på mellem tonen og åbnede måske ikke rigtig op. Ikke at der ikke kom lyd igennem, bestemt! Men det var som om det holdte igen på noget. Bassen fik et ordenligt spark bag i, der var det virkelig fremme i skoene, men som du selv nævner var der noget ved dette kabel der ikke virkede troværdigt ikke nok gennemført. Det er i hvert fald min opfattelse.

D-102 MkIII: Ja jeg er slet ikke så imponeret over det kabel som jeg kan hører du er, hehe.

Det er et okay kabel, jeg har spillet med det i et års tid nu. Men jeg synes bassen kan være slap og ikke rigtigt med fremme. Det kan i mine øre slet ikke sammelignes med The Orchid der klart for mit anlæg til at spille mere bas. Det er dog mere ro og kontrol over D-102 end The Orchid, det "farver" ikke lyden på samme måde, der et mere sammenhængene perspektivt og jeg synes jeg kan hører de respektive instrumenter bedre end ved The Orchid som i mine har tendens til at lade det hele flyde lidt sammen og kan få de øveste toner til at blive lidt en rodebutik.

Det skal nævnes at efter have lyttet nogle timer BlackMagig/The Orchid og et år på D-102 er jeg ikke i tvivl. Ud fra de tre er det klart BM der klare sig bedst for mig. Det har den lyd jeg bedst bryder mig om, jeg synes alt sidder lige i skabet, mit diskant "problem" er som sådan ikkevæk men det er ikke så fremhævet som før og jeg synes at bare ved at skifte til BM har jeg en meget større helhed. I mine øjne var det klart der problemet lå og resultatet ved dette kabel er kæmpe for mig. 

Hvis jeg alligevel skulle vælge mellem disse kabler havde jeg klart valgt D-102MkIII da det koster halvdelen af The Orchid, hvis de kostede det samme villemit valg stadig ende på D-102 da det er mere sammenhængene og kontrolleret.

Om mit anlæg så ikke er kompetent nok er vel en individuel vurdering. For mig handler det om hvor meget jeg får pr. krone og der synes jeg skam det er rimelig kompetent dermed ikke sagt at ikke kunne finde massere af andre anlæg foran mine B&W'er. Alt har vel sine begrænsninger, hos mig er det økonomien lige pt.;)

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu at kunne læse vi er ret enige, trods forskellig sprogbrug, om hvad de to VdH kabler gør og ikke gør.

Det er godt du har fundet ud af at finde det rigtige signalkabel. Nu skal du så igang med HT-kabel, eller er det fredet område?

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Jeg synes nu at kunne læse vi er ret enige, trods forskellig sprogbrug, om hvad de to VdH kabler gør og ikke gør.

Det er godt du har fundet ud af at finde det rigtige signalkabel. Nu skal du så igang med HT-kabel, eller er det fredet område?

Det var vi jo nok også langt hen af vejen, hehe

Jeg ved ikke om det 100% er det rigtige endnu, jeg kunne også godt tænke mig at prøve SilverSonic og holde det op i mod BlackMagig, efter at have læst anmeldelserne herfra og se om jeg kan få noget bedre til samme beløb. Men ellers ligger valget på BM.

Nej jeg synes ikke det er et fredet område.Jeg har weekenden over lyttet og lytte stadig på et sæt Vdh revolution. Den spiller da bare p***e godt, altså ja jeg kan blive så overrasket over hvor meget et sæt ja skide ledninger kan gøre. Først og fremmest spiller det bare højere med de kabler,meget velopløst og får virkelig alt saften ud af mit anlæg. Min forstærker virker totalt overlegn nu, der er bare kontrol over B&W'erne og S300 er har rigeligt effekt!

Jeg tror dog ikke jeg invistere med det samme, 1. økonomien, 2. jeg blir nød til at lytte på lidt mere inden jeg smider pengene efter det første og måske det bedste. 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da bare lige sparke lidt ind her omkring de forskellige oplevelser af VdH kablerne.
Oplevelserne af kablernes performance via aludomer og alternativt en SS ringradiator må og skal være så forskellige, som det nok lader sig gøre.
Der er en grund til, at B&W har droppet aludomerne til fordel for diamanterne.
Hver eneste måling jeg har set på B&W højttalere med aludomer har indikeret totalt ukontrolleret ringning umiddelbart over det hørbare område. Mange ville s sige, at det er jo udefor det hørbare område - javist. Men det sender masser af energi tilbage til filter og forstærker, ligesom det alligevel kommer til at præge det hørbare område.
Derfor vil det være nødvendigt på ét eller andet niveau at slå logikken fra.
Jeg tror jeg ville forsøge mig med ganske lid dæmpning af højttaleren og så et afrundet signalkabel, som dog ikke sætter al energi overstyr - vi kommer her lidt over i PRAT fiduseriet, som jeg lige hurtigt og kraftigt må understrege, overhovedet ikke er noget jeg kan stå inde for.
Det er oftest noget fortænkt sludder, der egentlig bunder i, at man i begyndelsen har gjort det hele forkert. Densen - Linn - Naim m.fl. kæmper en indbyrdes kamp om at levere mindst muligt for mest muligt - det er end ikke pænt som  f.eks. B&O.
Nå! Men min tanke gik på et DNM HT kabel, som er ganske tyndt, og kunne bidrage med fylde, eftersom det forekommer mig, at din HT måske er konstrueret til at være veldæmpet i sig selv, hvorfor der ikke må tilføres dæmpning udefra - bar een idé forstår du.
Hertil kunne du prøve Fletcher 200 signalkablet, som lydmæssigt ligner det originale VdH Thunderline temmeligt meget. Faktisk så meget, at da jeg fik sådan et sæt tilsendt af Kibri i sin tid, så skrev jeg til ham, at det mindede mig utroligt om Thunderline (som jeg havde haft 6-7 år tidligere). Hans svar tilbage var netop, at han var blevet voldsomt forelsket i TL, og dette var det han kendte der mindede mest om det (bare en historie).
Men de foreslåede kabler er i hvert tilfælde ikke dyre, så det kan prøves indenfor rimelighedens grænser. Tilmed kan du låne Fletcher af mig, såfremt du gider hente og bringe/sende.
Det kunne jo også være Thunderline i den oprindelige aftapning, hvis du kan finde det - non hybrig tak!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Efter min opfattelse er her et eksempel på hvilken værdi KvK giver hifi4all! Det er dejligt at læse dig igen!

I al den virvar om hvilket X-kabel der giver hvilken B-effekt på Y-forstærker med lige præcis den Z-HT, og med P-afspiler, får vi her KvK som med megen erfaring tør sige: prøv lige at finde tilbage til et NUL - noget der ikke farver - så kan man starte derfra. Så tag en 3020 (den tror jeg på) Det kan godt være dette NUL ikke er superopløst, men det er rimeligt ufarvet. Derfra søger vi så det velopløste - uden at få utilsigtet farve med.

Jamen kære hifiigenigenigen!
Der laves lange baner af hjulspind for din respons på mit indlæg.
Tak for det.
Sjovt nok har jeg lige lavet mig en hel gammeldags netledningsdåse med 3 flade og én rund og så med ganske almindelig outdated NKT 2X0,75 netledning til 1,50 kr meteren i sin tid - blot for at finde ud af om "viklingen" er "ud" eller "ind" you understand?
Desværre er det jo ikke altid tingene går i den tilsigtede retning
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Er der stor lydforskel på hybrid-kablerne vs de gamle.. f.eks 102 mkII, det vil da

være ret mærkeligt hvis vdh er blevet ringere med tiden?.

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:

Er der stor lydforskel på hybrid-kablerne vs de gamle.. f.eks 102 mkII, det vil da

Hvorfor?
Er HIFI apparaterne måske blevet bedre gennem årene?
Hvis ikke, hvad ville der så ske med bedre og bedre kabler?

Det er paradokset.
HIFI er igennemsnit blevet bedre, nøjagtigt ligesom danskerne i gennemsnit er meget rigere end tidligere. Det behøver dog ikke at betyde, at den rigeste er blevet rigere.

Man kan sige det sådan: at hvor tidligere tiders resourcer var meget skævt fordelt, så er middelmådigheden efterhånden betydeligt mere jævnt fordelt.

Med andre ord er der ikke brug for super kabler mere, ej heller faktisk lidt for gode højtalere.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ehapa skrev:

Hvorfor?

Det er paradokset.
HIFI er igennemsnit blevet bedre, nøjagtigt ligesom danskerne i gennemsnit er meget rigere end tidligere. Det behøver dog ikke at betyde, at den rigeste er blevet rigere.

Man kan sige det sådan: at hvor tidligere tiders resourcer var meget skævt fordelt, så er middelmådigheden efterhånden betydeligt mere jævnt fordelt.

Med andre ord er der ikke brug for super kabler mere, ej heller faktisk lidt for gode højtalere.

Jo da Kurt. Vi har da Rega R7, som endda er rimelig prissat, set i forhold til ydelse  

Meeenøøøm Kurt? Har du lagt øre til TMC kabler?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ehapa skrev:

Hvorfor?

Det er paradokset.

Jo da Kurt. Vi har da Rega R7, som endda er rimelig prissat, set i forhold til ydelse  

TMC er det de dersens 4 kantede fiduser?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:
Kurt von Kubik skrev:
ehapa skrev:

Hvorfor?

Det er paradokset.

TMC er det de dersens 4 kantede fiduser?

Kantede? Det er nogle stive kabler fra Australien. Havde selv et på et tidspunkt, og det virkede som kanon value for money, da det ikke farvede lyden synderligt. Der var bare hul igennem, på den fede måde  http://www.the-music-cable.com/

Det var det her, jeg havde: http://www.the-music-cable.com/blnlab.asp

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Kantede? Det er nogle stive kabler fra Australien. Havde selv et på et tidspunkt, og det virkede som kanon value for money, da det ikke farvede lyden synderligt. Der var bare hul igennem, på den fede måde  http://www.the-music-cable.com/

Tror ikke helt jeg kender dem så meget.
Dem jeg tænkte på var meget kantede i isoleringen.
De fandtes vist i gule bl.a.
Husker ikke hvad de hed.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Husker ikke hvad de hed.

Mon det var dem her:

Gold Alloy-0 Interconnects

Audio Metallurgy. Her er det Gold Alloy 0.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

På sin vis er KvK som vor gode ven Pouls Audiobutik. Der er intet som i de gode gamle dage og idag er producenter kun ude på at tage røveren på folk. 

Det er min overbevisning at den gode mand Van den Hul ikke laver hybridserien nu om dage, for at lave noget bras. Jeg kan ikke forestille mig, at netop han, skulle gå baglæns i udvikling. Jeg har lettere ved at forestille min et par fundamentalister, som ikke kan li lyden af idag og som hellere vil grave sig ned sammen med nogle ikke-hybrider.

Nu skal man jo heller ikke forstørre forskellen mere end den reelt er. Der er mere slægtskab mellem D serien og D-hybrid serierne, end der skiller dem.

Og til det med at der generelt er gået inflation i kvalitet over tid, så er det en ommer, Kurt! Der er idag rigtig mange fede high-end mærker som reelt er HE og der en en frygtelig masse wannabe HE som faktisk bare er middelklasse og så er der en masse Bilkating, men de sidstnævnte er bedre end det billigeste var i gamle dage.

Der er ihvertfald sket det, at reklamebranchen er begyndt at arbejde for hifi-industrien.Deres flair for bygge kasteller rundt om ordinære produkter, så de fremstår forgyldte, har gjort en stor forskel. Hvis man tog imaget væk for en stund og hørte efter, uden at skele til mantraerne fra de producenter jeg tænker på, så ville man ikke have svært ved at skelne guld fra kobber.

Højtalere og forstærkere og CD ere er da langt bede idag end i gaaarmmle dage, no dicussion.

Men det er jo til syvende og sidst osse et spørgsmål om en mental udvikling, man skal jo nok undervejs lytte åbent til det der kommer, istedet for at stå fast på at 1996 var det sidste år der blev lavet rigtig Hifi-guld.

Du er jo stadig til enhver tid velkommen her, med eller uden dine Divaer. Tager du dem med, så kan vi jo sammen sidde og høre ret præcist hvad der er sket i de 11 år der er gået...

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
Kurt von Kubik skrev:
rockforlife skrev:

Husker ikke hvad de hed.

Mon det var dem her:

Gold Alloy-0 Interconnects

Audio Metallurgy. Her er det Gold Alloy 0.

Haugaard

Det kunne jeg ikke få til at virke. Her er linket i stedet: http://www.audiometallurgy.com/gold-alloy0-interconnect.html

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Det kunne jeg ikke få til at virke. Her er linket i stedet: http://www.audiometallurgy.com/gold-alloy0-interconnect.html

Haugaard

Ak ja!
Det er den gamle der blander tingene sammen.
Du har så ret.
Jeg sluger hvert et ord jeg har sagt om TMC ASAP.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
På sin vis er KvK som vor gode ven Pouls Audiobutik. Der er intet som i de gode gamle dage og idag er producenter kun ude på at tage røveren på folk. 

Det er min overbevisning at den gode mand Van den Hul ikke laver hybridserien nu om dage, for at lave noget bras. Jeg kan ikke forestille mig, at netop han, skulle gå baglæns i udvikling. Jeg har lettere ved at forestille min et par fundamentalister, som ikke kan li lyden af idag og som hellere vil grave sig ned sammen med nogle ikke-hybrider.

Nu skal man jo heller ikke forstørre forskellen mere end den reelt er. Der er mere slægtskab mellem D serien og D-hybrid serierne, end der skiller dem.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Pølle 50% - det kan du da ikke mene???!

Jeg har intet mod hybridkablerne som sådan.
Jeg har bare ikke hørt nogen af dem være et skridt mod mere nøgternhed end de oprindelige, hvilket jeg tror VdH vil nikke genkendene til.
Der er såmænd en grund til, at han laver signalkabler der er uden kulfibre - kig f.eks. på hans topkabler MC silver. Der er ikke meget kulfiber i dem.

Derfor!

Og det er da til at forstå for enhver der har prøvet dem.

Men Pølle 5000 promille - hvad har jeg lige tilfælles med ham - på nær bopælsplanet?

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes