Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 04:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har erfaring med vdh "The Magnum Hybrid" eller "The Breeze" højttalerkablerne?

Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 April 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
CW udmærker sig først og fremmest ved en ubestikkelig homogenitet. Hertil er det ganske neutralt, når det anvendes dobbelt. Det har en ganske let uklarhed over sig, men det er for intet at regne, set i relation til hvad man ellers må leve med i andre kabler. 3D egenskaberne i dobbelt CW har jeg aldrig hørt udfordret endnu da.

Mit liv med CW har nu efterhånden varet længe og haft ufatteligt mange udfordringer fra andre kabler inkl. SCS serien. Jeg bruger CW, SCS kan jeg ikke i længden klare, idet der simpelthen er lidt for meget party kabel over det.
SCS serien er tilmed også ret dyr. Blot et helt nyt sæt SCS6 på 3 m. til biwiring, koster i nærheden af 20K, og man ender pænt over det dobbelte med SCS2.

Jamen jeg har da lige bestilt Clearwater bi-wire til mine front-højttalere...

Kan man smittes med en sygdom der hedder "Van den Hul-itis"

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jamen jeg har da lige bestilt Clearwater bi-wire til mine front-højttalere...

Det er lige netop én af de ting, som jeg håber ikke kan lade sig gøre.
Hvis der er noget der er ucharmerende og "foolish", så er det blindt at ryge i sporet på ét eller andet fabrikat, og så tro den hellige grav er velforvaret.
De er alle nødt til at lancere nyheder i ny og næ, ellers ryger omsætningen ned.
Sådan er det bare.
Sådan er det også for Van den Hul.
Jeg mener på det bestemteste, at hans rene metalkabler normalt har haft gennemgående kvaliteter.
Der har været forskellige retninger han har dyrket, ikke alle har appeleret lige meget til mig i hvert tilfælde.
Dog må jeg sige, at i sammenlining med så meget andet, så er han rimelig sporsikker.
Kulfiberkablerne er enormt forskellige fra hans metalkabler, de kommer fra parallelforskudte verdener.
Kulkablerne er yderst nøgterne, men også afdæmpede i deres fremfærd.
De bedre af metalkablerne er helt ekstremt krævende af kilderne, hvilket mange vil have svært ved at acceptere.
Topkablet er stadig et metalkabel, nemlig MC silver MKII.
Hvis man kigger lidt på, hvorledes dette kabel er fremstillet, så er der et par påfaldende ting.
F.eks. så indgår der meget rent kobber, faktisk så rent som noget europæisk kabelværk formår at oprense det. De maskiner de bruger til dette kommer fra europa - tyskland faktisk - hvilket er de vildeste på verdensmarkedet.
Så der er nok ikke mange, som kan rense kobber endnu mere.
Ekstruderingen af kobberet sker samtidig med mekanisk pålægning af et sølvlag, som skal beskytte lederne mod oxydering.
I Silver kablet anvendes der teflon som dielektrikum, men i en noget anden form end vanligt.
Teflon isoleringen vikles på i form af tape.
Det er en yderst bekostelig og besværlig affære, idet geometrien skal realiseres og bevares. Andre smelter det bare på, ved så høje temperaturer, at sølv, kobber og andre metaller lider skade derved.
VdH vikler det på, selvom det er monster besværligt.
Uden på anvender han sit eget materiale, som har andre egenskaber, specielt beskytter det godt og kan pålægges næsten koldt.
Jeg har aldrig set et kabel, som så tydeligvis har gennemgået omstændelige og sikkert også kostbare arbejdsgange.
Alligevel er prisen kun 1/3 af en del andre kabler, som slet ikke har fået den opmærksomhed i hverken udvikling eller produktion.
Det er det der er tiltalende ved VdH´s kabler.
Lyden er forskellig typerne imellem, men generelt har jeg den opfattelse, at der er tale om very good value for money.
Hans bedste kabler (ikke nødvendigvis de dyreste), har jeg svært ved at finde konkurrenter til.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hvad siger du til hans RCA stik Kurt?

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Branding virker, ingen tvivl om det. Og jeg skal da gerne indrømme, at jeg lader mig påvirke af det, men efter at jeg opdagede denne tråd er jeg blevet mere og mere fanget at den "opmærksomhed" som hver kabel har fået. Jeg er stor tilhænger af ordentligt håndværk!

Jeg har søgt udenom de sædvanlige salgskanaler og dermed Tara Labs, Audioquest mv. som jeg har i forevejen. Ikke fordi de nødvendigvis er dårlige, men fordi det nogle gange er spændende, at bevæge sig at alternative veje, og det føler jeg egentlig at gøre i disse valg.

Samtidig bliver man nødt til at søge "konsulent-bistand", da man ikke kan prøve alle kabler før man køber og jeg synes at disse lyder rigtig spændende.

At man bliver lidt grebet af stemningen, sker vel for de fleste og det er jeg også i dette tilfælde. Jeg glæder mig vildt til at høre om kablerne lever op til mine forventninger. At kabler ikke kan rette fejl i et system, er jeg sikker på, men det er nu engang rart at vide at det ikke er den begrænsende faktor - især til de penge som VdH tilbyder kabler til.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 April 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Well!

De bedste RCA stik jeg kender er SME.
De kombinerer de positive egenskaber fra "low mass" filosofien, samtidig med at den karakteristiske impedans i didest mulig omfang tilgodeses.
Dvs. der er kontakt til skærmen hele vejen rundt om kablet - ikke ligesom bullit plugs, tillige har det et hult rør i   midten, så du kan fastgøre kablet helt fremme i spidsen.
SME kablet er nærmest skabt til D501/502.
Til andre kabellængder er de nok lidt bøvlede.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Hvis der er noget der er ucharmerende og "foolish", så er det blindt at ryge i sporet på ét eller andet fabrikat, og så tro den hellige grav er velforvaret.

Argh, jeg er ikke helt enig med dig her. De fleste producenter af audio-gear følger en vis filosofi eller klangbalance, som er gennemgående i deres produkter. Jeg kan godt se, at VdH går en helt anden vej og skyder med "spredhagl" og det er også en måde at gøre det på. Hverken rigtig eller forkert, men anderledes...

Jeg ville ønske, at jeg havde tid til at prøve mig mere frem, men kone/børn/job/hus (dårlig undskyldning?) er i vejen. De fleste der kører Peugeot nu, køber også en Peugeot næste gang... selvom den gængse forbruger bliver mere og mere illoyal.

Anyway, kald mig bare lidt "foolish" og charmerende...  jeg er glad når andre tager sig tid til at hjælpe mig på vej mod det bedste min pengepung tillader.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:

Argh, jeg er ikke helt enig med dig her. De fleste producenter af audio-gear følger en vis filosofi eller klangbalance, som er gennemgående i deres produkter. Jeg kan godt se, at VdH går en helt anden vej og skyder med "spredhagl" og det er også en måde at gøre det på. Hverken rigtig eller forkert, men anderledes...

Jeg ville ønske, at jeg havde tid til at prøve mig mere frem, men kone/børn/job/hus (dårlig undskyldning?) er i vejen. De fleste der kører Peugeot nu, køber også en Peugeot næste gang... selvom den gængse forbruger bliver mere og mere illoyal.

Anyway, kald mig bare lidt "foolish" og charmerende...  jeg er glad når andre tager sig tid til at hjælpe mig på vej mod det bedste min pengepung tillader.

Hej

Nu kunne jeg jo godt have lyst til at opholde mig en stund ved det du kalder dine dårlige undskyldninger (hus, have, kone mm), din eksemplificering med Peugeot - og din glæde ved at blive "hjulpet på vej". Det er alt sammen legitimt og acceptabelt.

Derefter kunne jeg så sige et par ord om dit ellers udmærkede citat af den hedengangne Robert Frost - et citat du, tilsyneladende, synes godt om. Bevingede ord om ikke at vælge det alle andre vælger, ikke at lade sig forlede af indskydelser og manipulation - men simpelt hen gøre det eksistentielt nødvendige (hvad det så end er...)

Men hvis jeg slutteligt skulle holde de to ting sammen i overensstemmelse med hinanden - ...det ville vist blive mere end svært   

MVH

PS: Men jeg er nu også ret vild med de VdH-kabler jeg har og har hørt

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen,

Fair resonnement af mit skriv. Det at prøve VdH kabler er for mig, at betræde ukendt grund - om det kan sammenlignes med den gode Hr. Frost tror jeg næppe. Jeg mener, der er langt fra poesi til forsøg med hifi-kabler...  og ja, han er nu ikke en helt tosset gut.

Jeg prøver ikke at opile noget her, tvært imod. "Sygdommen" var ment i sjov, andet lå der ikke i det.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
PS: Men jeg er nu også ret vild med de VdH-kabler jeg har og har hørt

Se det er nu lige nøjagtig det jeg håber på også...  

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hvad er din subjektive erfaring med WDH rca stik Kurt.Måske et dumt spørgsmål men hvad er SME en forkortelse, ved godt at mærket laver tonearme bla. men er det det mærke?Evt. link til de stik ville være godt.

Har du også i din søgen været forbi Kimber højtalerkabler hvis du har så hører jeg gerne nærmere også set i forhold til VDH. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hej Dejen,

Fair resonnement af mit skriv. Det at prøve VdH kabler er for mig, at betræde ukendt grund - om det kan sammenlignes med den gode Hr. Frost tror jeg næppe. Jeg mener, der er langt fra poesi til forsøg med hifi-kabler...  og ja, han er nu ikke en helt tosset gut.

Jeg prøver ikke at opile noget her, tvært imod. "Sygdommen" var ment i sjov, andet lå der ikke i det.

Jeg er helt på linie med dig - jeg kunne bare ikke rigtig lade være.

Er der i øvrigt nogen der kender The Second og The First signalkablerne til bunds og evt. kunne skrive lidt om lydkarakteristika og -forskelle??

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
L.B. skrev:

Hej Dejen,

Jeg er helt på linie med dig - jeg kunne bare ikke rigtig lade være. Fair nok!

Er der i øvrigt nogen der kender The Second og The First signalkablerne til bunds og evt. kunne skrive lidt om lydkarakteristika og -forskelle??

MVH

Desværre ikke, men håber at kunne fortælle om Clearwater og D-102 5v senere på måneden...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 April 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
L.B. skrev:

Hej Dejen,

Jeg er helt på linie med dig - jeg kunne bare ikke rigtig lade være.

MVH

Jeg har haft dem begge,dog mest the first som jeg kørte med i nogen år. 

The Second er ikke nær så frigjort i toppen som the First, den viker ikke nær så udstrakt. Men ellers er de meget ens, tør og usminket lyd,lidt kedelig vil jeg sige,men god dynamik.  

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Hvad er din subjektive erfaring med WDH rca stik Kurt.Måske et dumt spørgsmål men hvad er SME en forkortelse, ved godt at mærket laver tonearme bla. men er det det mærke?Evt. link til de stik ville være godt.

Har du også i din søgen været forbi Kimber højtalerkabler hvis du har så hører jeg gerne nærmere også set i forhold til VDH. 

SME: The Scale Model Equipment Company Limited

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Hejsa!

VdH stik er helt OK!
De er blot bygget af mere materiale end jeg ville foretrække om jeg skulle lave dem.
De kabler jeg har stikkene siddende på, har jeg ikke i nogen udgave og samme længde uden. Så jeg kan ikke ærligt give dig et subjektivt indtryk af dem, som er underbygget med sammenligninger, der er helt videnskabelige.
VdH stikene virker ganske rimelige, men lidt tunge. Materialerne der indgår er til gengæld 1. klasses.

SME står for Scale Model Equipment.
Jeg har ingen billeder af stikkene, ej heller SME´s hjemmeside har noget billede hængende.

Kimber HT kabler har jeg hørt, men ikke herhjemme.
Hjemme har jeg kun hørt 2 stk signalkabler.
Det ene hed PBJ, det andet husker jeg ikke, måske noget med AG eller lign.
Begge var flettede typer, som også havde korer i forskellige tykkelser.
Isolerinen var vist teflon, i hvert tilfælde på den ene.
Lyden fra PBJ husker jeg som usædvanlig ulden. Den anden husker jeg mindre godt, men interessen vakte den ikke.
Højttalerkablerne kan jeg ikke absolut sige så meget om, idet line-uppet var ukendt for mig.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 April 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

The Second er ikke nær så frigjort i toppen som the First, den viker ikke nær så udstrakt. Men ellers er de meget ens, tør og usminket lyd,lidt kedelig vil jeg sige,men god dynamik.  

For første og hidtil vist nok eneste gang er jeg enig med Slipsefis om noget som helst.
The First er et usædvanligt nøgternt kabel, der spiller med armene tæt ind til kroppen, tørt præcist og på en måde ganske uprætentiøst, men også lidt kedeligt.

Hvordan dælen er det budskab røget ud gennem de dersens Tannoyér?
Skal jeg ikke snart hjælpe dig med at få lidt ild i dem?
Du ender jo med et helt respektabelt line-up efter blot en mindre ildebrand

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 April 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

For første og hidtil vist nok eneste gang er jeg enig med Slipsefis om noget som helst.
The First er et usædvanligt nøgternt kabel, der spiller med armene tæt ind til kroppen, tørt præcist og på en måde ganske uprætentiøst, men også lidt kedeligt.

Hvordan dælen er det budskab røget ud gennem de dersens Tannoyér?
Skal jeg ikke snart hjælpe dig med at få lidt ild i dem?
Du ender jo med et helt respektabelt line-up efter blot en mindre ildebrand

Nååå, vi kan nu faktisk også godt blive enige om at at en Kimber pbj er et uldent kabelSådan et har jeg også liggende i kælderen. Til gengæld er jeg vild med deres tc højttalerkabler,de er noget anderledes skruet sammen lydmæssigt.

Tannoy, de kan bare det pis og iøvrigt kommer et 72 liters kabinet til at brænde meget længe.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 April 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

hva' så guru kurt det hersens VDH MC silver IT 75 til 2k der er til salg herinde er det værd at ofre 2k på, bulletplugs or not?har lagt billet ind men der er nok en anden der stryger med det
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 April 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Nu snakken går på VdH!

Så fik jeg for ganske nyligt muligehd for at læse en artikel om den gamle og hans PUér. Den blev venligst sendt til mig af Kibri, hvorfor der takkes ekstra meget herfra.
De skrev i artiklen, at han i de dyrere puér kan fremstille en pu, der fuldstændigt passer i den tonearm, du måtte eje. Han kan også efterkomme særlige ønsker om klangkarakteristik.
Sig til ham hvad du måtte ønske, og han laver det til dig. Det kræver håndelag og en masse erfaring.
Faktisk er hans puér nok det mest enestående han laver. Han kan aldrig blive masseproducent, fordi det SKAL laves i hånden.
Hugger han brænde en dag, så kan han ikke klare puér i dagevis, idet han mister finmotorikken. Så han koncentrerer sig meget om puérne for tiden.

Kablerne kom som et "andet" ben. Han bøvlede med puérne, men havde meget svært ved at gnave sig ind på opløsningen fra de allerskarpeste nåle han fik lavet. Det førte til kablerne. Jeg tror dog heller ikke at nogen, der har hørt dem, vil bestride, at hans tonearmskabler er de sejeste der nogensinde er lavet.
Det er i øvrigt dem jeg bruger over alt i mit line-up.

Er man til vinyl, så bør man en dag tillade sig den luxus at få fingre i en af hans puér. Man kan ganske roligt begynde nederst i programmet, for allerede der er der bonus. Jeg har i hvert tilfælde aldrig hørt nogen pu, som blot havde en afskygning af den neutralitet og dynamik, hans de besidder.
eg havde såmænd en ganske respektabel Ortofon MC 2000, som af KS. Møller var udråbt til den mest detaljerede og korrekt reproducerende pu nogensinde.
Da jeg skiftede den til MC10 fra VdH faldt 10 øren.
Sådan lyder en pu, hvor nogen har tænkt over at få styr på resonanserne.
Alt klingeri var væk, ærlig lyd og i øvrigt langt flere, men samtidig velintegrerede detaljer.
En helt anden verden, og bla. derfor forsøger han heller ikke med kablerne at dæmpe klingeri i højfrekvensen. Det skal være i orden på forhånd, kablerne kan anyway ikke rette den slags fejl.
Så sætter man D501 på sin grammo, så må sømmet hellere være i topform.

<< Forrige Side af 41 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes