Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
hva' så guru kurt det hersens VDH MC silver IT 75 til 2k der er til salg herinde er det værd at ofre 2k på, bulletplugs or not?har lagt billet ind men der er nok en anden der stryger med det |
|
|
Tak for udnævnelsen! Jeg tror dog jeg "passer" titlen "on" til den gamle ham selv. Jeg mener blot selv, at have været så heldig, at nogle har præsenteret mig for hans produkter. Det har været til stor glæde gennem tiderne, ligesom det har ført til undren over udbredelsen af enkelte andre produkter og ikke mindst deres prissætning. Jeg er stadig forbløffet må jeg sige. Men nu er der åbenbart nogen der gerne vil lytte til hans ting, så det er jo bare fint Skal du bruge et digitalkabel? Når vi nu har fat på det, så er bullit fiduserne slet ikke egnet til opgaven. Stikovergangen bliver alt andet end afskærmet - og det lige i nærheden af apparaterne - ej heller holder de en karakteristisk impedans på 75 ohm. Så man risikerer stående bølger i det kabel. Men hvad skulle man så gøre i stedet? Tjah! Jeg foretrækker D300 på dette sted, men der kunne findes alternativer som f.eks. videoline eller videolink, digicoupler, der er sikkert endda flere muligheder. Silver som digi har jeg prøvet tit, men det har aldrig rigtigt sagt mig noget. Måske endda billige RG kabler kan noget i den sammenhæng, dem med et ulige nummer og mil spec er med sikkerhed 75 ohm.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
¨nja går i tankerne om at skifte min classe' amp ud og købe tact istedet og så bruge min classe' cdp10 som drev til jeg med lidt lykke og held kunne støve en 3520/3560 op det var såmænd det hele, så ville et digitalt kabel jo ikke være af vejen  men hvis der findes bedre alternativer til de samme penge så.. der haster ikke
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
¨nja går i tankerne om at skifte min classe' amp ud og købe tact istedet og så bruge min classe' cdp10 som drev til jeg med lidt lykke og held kunne støve en 3520/3560 op det var såmænd det hele, så ville et digitalt kabel jo ikke være af vejen men hvis der findes bedre alternativer til de samme penge så.. der haster ikke |
|
|
Jeg mener i ramme alvor at D300 er et dejligt digikabel. De øvrige jeg nævnte kunne sikkert også bruges. Triaxial er også en mulighed. Men muligheden for at helt andre mærker kunne være interessante er vel også til stede. D300 er dog min pt. klare favorit - også over MC silver.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret , så dropper jeg der silver jeg har jo heller ikke fået tact'en endnu,jeg spørger dig bare da jeg læser meget af det du skriver og det lader til du ved hvad du snakker om og jeg aner intet om VDH og mindre om digitalkabler,dumt ikke at spørge dem der ved noget mere end en selv hehe.
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:
¨nja går i tankerne om at skifte min classe' amp ud og købe tact istedet og så bruge min classe' cdp10 som drev til jeg med lidt lykke og held kunne støve en 3520/3560 op det var såmænd det hele, så ville et digitalt kabel jo ikke være af vejen men hvis der findes bedre alternativer til de samme penge så.. der haster ikke |
|
|
Jeg mener i ramme alvor at D300 er et dejligt digikabel. De øvrige jeg nævnte kunne sikkert også bruges. Triaxial er også en mulighed. Men muligheden for at helt andre mærker kunne være interessante er vel også til stede. D300 er dog min pt. klare favorit - også over MC silver. |
|
|
Hej !
Det lyder da interessant med det D300 kabel, men jeg er helt sikker på at det får bank af MC Silver !........... Er du frisk på en lille duel ?
Resultatet skal selvfølgelig offentliggøres i dette forum !..........
Alle (og jeg mener alle) der har haft mit Silver indsat i deres system, har måttet revurdere hvor meget mere man kan opnå ved at få det på (har været markant bedre end alt andet - også meget dyre digitalkabler).
Men lad os gøre forsøget !...............
Et must må være at det er på et yderst godt anlæg !............... MC Silver afslører nådesløst i fald at systemet skulle have nogle uheldige tilbøjeligheder !
Evt kunne "Music 4 All" deltage, så han selv kunne danne sig en mening !
Glæder mig til at høre fra dig !
Mvh
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:
|
|
Jeg mener i ramme alvor at D300 er et dejligt digikabel. De øvrige jeg nævnte kunne sikkert også bruges. Triaxial er også en mulighed. Men muligheden for at helt andre mærker kunne være interessante er vel også til stede. D300 er dog min pt. klare favorit - også over MC silver. |
|
|
Hej !
Det lyder da interessant med det D300 kabel, men jeg er helt sikker på at det får bank af MC Silver !........... Er du frisk på en lille duel ?
Alle (og jeg mener alle) der har haft mit Silver indsat i deres system, har måttet revurdere hvor meget mere man kan opnå ved at få det på (har været markant bedre end alt andet - også meget dyre digitalkabler).
Et must må være at det er på et yderst godt anlæg !............... MC Silver afslører nådesløst i fald at systemet skulle have nogle uheldige tilbøjeligheder !
Mvh |
|
|
Jamen jeg er da gerne med på den værste.
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Carsten S Chr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:
|
|
|
|
Hej !
Mvh
|
|
|
Jamen jeg er da gerne med på den værste.
|
|
|
Det er en aftale !...............
Har du noget bud på hvor denne "duel" skal foregå ?
Mvh __________________ Mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så vidt jeg kan se, ikke nogen konverter ? __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 6296
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu i skal igang, kunne det så ikke være "sjovt" teste signal- eller højttalerkabler også?
Som tråden viser, er der mange der er interesseret i VdH.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Når nu i skal igang, kunne det så ikke være "sjovt" teste signal- eller højttalerkabler også?
|
|
|
Helt enig, det ville være en god service  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Du har så vidt jeg kan se, ikke nogen konverter ? |
|
|
Øhh! Hvad er det så jeg spiller med?  OK! Jeg bruger dacén i S1, den har indgang und das ganze molevitten. Hvis du mener du har en dac der er nødvendig for sammenligningen, så medbring den bare.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Som tråden viser, er der mange der er interesseret i VdH. |
|
|
Hvad mod hvad? Har i nogen test objekter?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 6296
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Hvad mod hvad?
Har i nogen test objekter? |
|
|
Ja, det kunne nu være...
Kurt von Kubik skrev:
Gerne op mod det mest afsindigt dyre stads du overhovedet kan komme på. |
|
|
Spøg til side. Jeg er personligt nysgerrig mht. Clearwater opimod hvad som helst, da jeg har bestilt CW selv og glæder mig til at høre det op imod mit Tara Labs og Dali kabel. Desværre bor jeg langt væk fra jer, for jeg kunne da rigtig godt tænke mig at opleve det "live". 
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 11 April 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Carsten S Chr skrev:
Du har så vidt jeg kan se, ikke nogen konverter ?
|
|
|
Øhh! Hvad er det så jeg spiller med? OK! Jeg bruger dacén i S1, den har indgang und das ganze molevitten. Hvis du mener du har en dac der er nødvendig for sammenligningen, så medbring den bare. |
|
|
Ok, jeg forstår !................
Efter min bedste overbevisning, er den optimale løsning at have seperate deciderede drev og konverter !............ Hvis ellers din kombination er god nok (og det er den vel) til at vise forskelle, når man piller lidt ved anlægget, så skulle der ikke være noget til hinder for at drage til Århus !............. Det kunne være uhyre interessant at få fat i en Tact, og så høre hvad der sker når man skifter imellem de 2 digitalkabler. Med hensyn til test af andre kabler den samme dag, må jeg nok indrømme, at jeg næsten ikke orker en hel dags (sikkert uinteressant) kabelrod. En hel dag med kabeltest, giver sjældent noget brugbart resultat, fordi indtrykkene let kommer til at rode sammen !...........
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 April 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Efter min bedste overbevisning, er den optimale løsning at have seperate deciderede drev og konverter !............ Hvis ellers din kombination er god nok (og det er den vel) til at vise forskelle, når man piller lidt ved anlægget, så skulle der ikke være noget til hinder for at drage til Århus !............. Det kunne være uhyre interessant at få fat i en Tact, og så høre hvad der sker når man skifter imellem de 2 digitalkabler. Med hensyn til test af andre kabler den samme dag, må jeg nok indrømme, at jeg næsten ikke orker en hel dags (sikkert uinteressant) kabelrod. En hel dag med kabeltest, giver sjældent noget brugbart resultat, fordi indtrykkene let kommer til at rode sammen !...........
Mvh |
|
|
Om drev og DAC er helt seperate er i min verden totalt ligegyldige. Hvis der i apparat A er anvendt gode elektroniske løsninger, er helt løsrevet og indifferent fra om der sad en cornflakesmaskine eller en farvetvtelefon i den også. Det har intet med sagen at gøre. I mit tilfælde er det en dac i en integreret cd spiller jeg er faldet for, jeg mener den er rimeligt sej.
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 13 April 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg har bestilt D-102 III, så må jeg se/høre hvordan det lyder...
|
|
|
Jeg har også lige bestilt D-102 MK III Hybrid, D-102 MK V Special, D-300 MK III Hybrid. D-102 MK III Hybrid er ankommet, og er i øjeblikket monteret mellem for- og effektforstærker. De umiddelbare indtryk er mere perspektiv, flere detaljer end min reference. Jeg regner med at poste en grundigere sammenligning når de sidste to kandidater er ankommet.
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Carsten S Chr skrev:
Mvh
|
|
|
Om drev og DAC er helt seperate er i min verden totalt ligegyldige. Hvis der i apparat A er anvendt gode elektroniske løsninger, er helt løsrevet og indifferent fra om der sad en cornflakesmaskine eller en farvetvtelefon i den også. Det har intet med sagen at gøre. I mit tilfælde er det en dac i en integreret cd spiller jeg er faldet for, jeg mener den er rimeligt sej. |
|
|
Hej !
Jeg havde samme holdning til hvorvidt det var totalt adskilt indtil jeg hørte forskellen (drevene i de 2 maskiner var fuldstændigt identiske). Der er ingen vej tilbage når man først har hørt det !........... Men Ok det er bare min holdning !..........
Jeg havde mit Silver med ud til interesseret køber her for et par dage siden !............ Han har kørt med VDH D300, skiftede senere til VDH The First Utimate (markant bedre !). Efter at have hørt Silver i bare nogle få minutter stod det helt klart, at han ikke kunne vende tilbage til The First Ultimate (kablet var solgt med det samme). Silver gør bare alting meget bedre - mindre støj, bedre rum, mere ægte gengivelse, endelser og forkanter kommer pludseligt med, mere hul igennem, mere dynamisk. mere præcist perspektiv !............. Ja jeg kunne blive ved !...........
Hvis du en dag kommer til Viborg er jeg overbevist om at han hellere end gerne vil indsætte D300 i sit anlæg igen (så kan I jo høre hvad der sker).
Mvh
__________________ Mvh
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 17 April 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik !
Jeg kommer stadig gerne til Århus til et lille lyt !.............. Kom med et bud !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 April 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Carsten S Chr skrev:
Mvh
|
|
|
Om drev og DAC er helt seperate er i min verden totalt ligegyldige. Hvis der i apparat A er anvendt gode elektroniske løsninger, er helt løsrevet og indifferent fra om der sad en cornflakesmaskine eller en farvetvtelefon i den også. Det har intet med sagen at gøre. I mit tilfælde er det en dac i en integreret cd spiller jeg er faldet for, jeg mener den er rimeligt sej. |
|
|
Hej !
Jeg havde samme holdning til hvorvidt det var totalt adskilt indtil jeg hørte forskellen (drevene i de 2 maskiner var fuldstændigt identiske). Der er ingen vej tilbage når man først har hørt det !........... Men Ok det er bare min holdning !..........
Jeg havde mit Silver med ud til interesseret køber her for et par dage siden !............ Han har kørt med VDH D300, skiftede senere til VDH The First Utimate (markant bedre !). Efter at have hørt Silver i bare nogle få minutter stod det helt klart, at han ikke kunne vende tilbage til The First Ultimate (kablet var solgt med det samme). Silver gør bare alting meget bedre - mindre støj, bedre rum, mere ægte gengivelse, endelser og forkanter kommer pludseligt med, mere hul igennem, mere dynamisk. mere præcist perspektiv !............. Ja jeg kunne blive ved !...........
Hvis du en dag kommer til Viborg er jeg overbevist om at han hellere end gerne vil indsætte D300 i sit anlæg igen (så kan I jo høre hvad der sker).
Mvh |
|
|
Well! Jeg har da også silver på lager. Det har været på samme dag, som jeg påstod man ikke skulle bruge det. Det røg hurtigt af igen D300MKII er på alle områder et mere usynligt kabel i digitaldomænet end silver er. Sådan er dte her i hvert tilfælde, og jeg har dog hørt det i en del line-ups efterhånden. Silver er et fremragende digtalkabel, ganske enkelt. D300MKII er bare dentand renere., men det SKAL være MKII. Og hvorfor skulle du ikke komme til Århus?
|
Til top |
|
|