Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
L.B. skrev:
Jeg har bestilt D-102 III, så må jeg se/høre hvordan det lyder...
|
|
|
Jeg har også lige bestilt D-102 MK III Hybrid, D-102 MK V Special, D-300 MK III Hybrid. D-102 MK III Hybrid er ankommet, og er i øjeblikket monteret mellem for- og effektforstærker. De umiddelbare indtryk er mere perspektiv, flere detaljer end min reference. Jeg regner med at poste en grundigere sammenligning når de sidste to kandidater er ankommet. |
|
|
Spændende med en "lille" sammenlignings-test. 
Venter selv stadig på mine, som er blevet ændret til D-102 V Special, men skulle få Clearwater HT-kabel en af disse dage.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en stump (15cm) VDH CS122 i en rodekasse, den tykke isolering ligner det NLE advarer om i deres nye annoncer  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jeg fandt en stump (15cm) VDH CS122 i en rodekasse, den tykke isolering ligner det NLE advarer om i deres nye annoncer  |
|
|
Uha! CW har bestemt også en tyk isolering, som til gengæld er ekstremt blød.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det clearwater du vil anbefale?
Jeg skal bruge noget nyt kabel både imellem HT og AMP og internt i HT.....er de til at lodde på ? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Er det clearwater du vil anbefale?
Jeg skal bruge noget nyt kabel både imellem HT og AMP og internt i HT.....er de til at lodde på ? |
|
|
Dobbelt CW udenfor HT.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop sat Clearwater på mit system i bi-wire konfiguration. Ikke dobbelt, men tæt på 
Hold da helt op der er kommet smæk på bassen! Samtidig er lyden blevet meget mere "let-flydende". En sand fornøjelse til de penge!! 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg har netop sat Clearwater på mit system i bi-wire konfiguration. Ikke dobbelt, men tæt på 
Hold da helt op der er kommet smæk på bassen! Samtidig er lyden blevet meget mere "let-flydende". En sand fornøjelse til de penge!! 
|
|
|
glæder mig til en nærmere analyse når de er tilspillet; men hvad mener du med ikke dobbelt men tæt på? __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hold da helt op der er kommet smæk på bassen! Samtidig er lyden blevet meget mere "let-flydende". En sand fornøjelse til de penge!!  |
|
|
De SKAL altså ligge dobbelte, ellers er de altså noget for kedelige. Lav en 15 cm lang jumper af CW fra den nederste til den øverste, så kører det.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
glæder mig til en nærmere analyse når de er tilspillet; men hvad mener du med ikke dobbelt men tæt på? |
|
|
Jeg synes at dobbelt er bi-wire, men den gode Hr. Kubik mener lagt dobbelt og bi-wire... 
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg synes at dobbelt er bi-wire, men den gode Hr. Kubik mener lagt dobbelt og bi-wire... 
[/QUOTE]
Med fare for at blive revset af den gode Kubik, kan du så ikke køre med db. til bas/mellemtone __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Bent L skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
glæder mig til en nærmere analyse når de er tilspillet; men hvad mener du med ikke dobbelt men tæt på? |
|
|
Jeg synes at dobbelt er bi-wire, men den gode Hr. Kubik mener lagt dobbelt og bi-wire...  |
|
|
Undlad dobbelt til diskanten. Bedst kontrol, så brug dobbelt til bas/mellem og single til disk. Bedste 3D dobbelt til bas/mellm og så en enkelt jumber fra bas/mellem til diskant. Det er et giva and take, min foretrukne lige for tiden er SW med dobbelt CW. Men tidligere har jeg også BW med dobbelt CW til bas/mellem og enkelt CW til top. Har i øvrigt også biampet - glem det - det er ikke det mas værd, som folk gør det til, det ødelægger 3D.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Med fare for at blive revset af den gode Kubik, kan du så ikke køre med db. til bas/mellemtone
Du er godt nok modig [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
De SKAL altså ligge dobbelte, ellers er de altså noget for kedelige. Lav en 15 cm lang jumper af CW fra den nederste til den øverste, så kører det. |
|
|
Jamen nu kører der så dobbelt til mellem/bas og en single jumper videre til diskant og det lyder vidunderligt.
Kender I det hvor man sidder og smiler helt op til ørerne helt mutters alene og føler sig lidt fjollet? Det gør I nok ikke men sådanne har jeg det lige nu. Hold da kæ.. hvor er jeg happy!! Det er vellyd så det basker! Nu glæder jeg mig så til at høre hvad signalkablet kan bidrage med når det kommer...
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Kender I det hvor man sidder og smiler helt op til ørerne helt mutters alene og føler sig lidt fjollet?
|
|
|
S'føli - det er jo det smil det hele handler om
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
L.B. skrev:
Kender I det hvor man sidder og smiler helt op til ørerne helt mutters alene og føler sig lidt fjollet?
|
|
|
S'føli - det er jo det smil det hele handler om |
|
|
Dejligt med en "lige-sindet" ! 
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 18 April 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Groove skrev:
Jeg fandt en stump (15cm) VDH CS122
i en rodekasse, den tykke isolering ligner det NLE advarer om i deres
nye annoncer  |
|
|
Uha! CW har bestemt også en tyk isolering, som til gengæld er ekstremt blød. |
|
|
Ja, de var ret sjove at afisolerer, swoooop og tyggegummiet strakte sig
som det var levende. Nåja, eller så kan det jo skyldes mine 10 amatør
fingre.
Forøvrigt lyder CW da ganske glimragende, det bedste er vel at der ikke
stikker noget frem i forhold til så mange andre kabler, ud over
musikken altså. Jeg kan dog ikke se (høre?) at der skal være noget galt
i at dobbelt-biwire til diskant/mellemtone også. Jeg har nu prøvet ca.
en uge single og nu en god ude dobbelt uden at ville skifte tilbage.
Især rigtigheden på lilletromme er langt mere markant med dobbelt
kabel. Men vi hører jo forskelligt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2005 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Groove skrev:
Jeg fandt en stump (15cm) VDH CS122 i en rodekasse, den tykke isolering ligner det NLE advarer om i deres nye annoncer  |
|
|
Uha! CW har bestemt også en tyk isolering, som til gengæld er ekstremt blød. |
|
|
Ja, de var ret sjove at afisolerer, swoooop og tyggegummiet strakte sig som det var levende. Nåja, eller så kan det jo skyldes mine 10 amatør fingre.
Forøvrigt lyder CW da ganske glimragende, det bedste er vel at der ikke stikker noget frem i forhold til så mange andre kabler, ud over musikken altså. Jeg kan dog ikke se (høre?) at der skal være noget galt i at dobbelt-biwire til diskant/mellemtone også. Jeg har nu prøvet ca. en uge single og nu en god ude dobbelt uden at ville skifte tilbage. Især rigtigheden på lilletromme er langt mere markant med dobbelt kabel. Men vi hører jo forskelligt  |
|
|
Jamen det skal da prøves. Det er da helt klart en af fordelene rent praktisk med CW. Det er nemt at have med at gøre (læs: blødt) og så koster det ikke mere end det kan tåle at ligge i skuffen hvis det ikke skal bruges... 
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg bruger VdH Revelation-højttalerkabel til mine bi-wireable(!) Von Schweikert VR-2. Kablet er singlewire hvorfor jeg bruger de medfølgende jumpers (noget rhodiumbelagt metalbøjle-noget).
Ville det være et godt tweak at bruge et par stumper VdH-ht-kabel i stedet for de jumpers? Hvis ja, er der nogen der ved hvor man lige køber sådan et par stumper?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen,
Det må være spørgsmålet om kablet er bedre end jumperne (det tror jeg) og om du kan høre det i dit system (det ved jeg ikke).
På mit middelmådige anlæg kunne jeg ikke høre den store forskel, men jeg ved at det i hvert fald ikke bliver dårligere lyd man får.
Mon ikke High End Sound har en stump liggende... http://www.highend-sound.com/
|
Til top |
|
|