Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 19 April 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Dejen,
Det må være spørgsmålet om kablet er bedre end jumperne (det tror jeg) og om du kan høre det i dit system (det ved jeg ikke).
På mit middelmådige anlæg kunne jeg ikke høre den store forskel, men jeg ved at det i hvert fald ikke bliver dårligere lyd man får.
Mon ikke High End Sound har en stump liggende... http://www.highend-sound.com/
|
|
|
Middelmåsigt og middelmådigt.... så er jeg vist i bundskraberklassen .
Det kan jo ikke koste det vilde at købe sådan et par stumper, så det gør jeg skiseme .
Jeg melder lige tilbage mht virkningen.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 24 April 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Wuffer prøvet det relative billige M75 videolink kabel hvis ja så hører jeg da gerne din mening,måske andre også kunne have gavn af det om de manglede et godt billig kabel.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 24 April 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
L.B. skrev:
Hej Dejen,
Det må være spørgsmålet om kablet er bedre end jumperne (det tror jeg) og om du kan høre det i dit system (det ved jeg ikke).
På mit middelmådige anlæg kunne jeg ikke høre den store forskel, men jeg ved at det i hvert fald ikke bliver dårligere lyd man får.
Mon ikke High End Sound har en stump liggende... http://www.highend-sound.com/
|
|
|
Middelmåsigt og middelmådigt.... så er jeg vist i bundskraberklassen . Det synes jeg da absolut ikke. Jeg kalder altid mit middelmådigt, for jeg ved det ikke er dårligt (jeg synes selv det er fantastisk godt), men der findes også langt bedre. Som genfødt stereo-nørd, er det jo en synd at bruge DVD-afspiller og have bagHT . Samtidig er det vores stue, så det er ikke kun hifi der er prioriteret (selvom jeg kæmper).
Det kan jo ikke koste det vilde at købe sådan et par stumper, så det gør jeg skiseme . God ide... har selv gjort det og på mine nye HT er der intet valg, der skal det gøres.
Jeg melder lige tilbage mht virkningen. Lad høre 
MVH |
|
|
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 24 April 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Har Wuffer prøvet det relative billige M75 videolink kabel
hvis ja så hører jeg da gerne din mening,måske andre også kunne have
gavn af det om de manglede et godt billig kabel. |
|
|
desvære har jeg ik prøvet det.. men det ska nok komme en dag.. har lige
et par andre projekter der kommer ind i billedet først.. men den dag
der dumper sådan et kabel ind af døren så ska det da afprøves med det
samme
|
Til top |
|
|
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vdh The BREEZE HYBRID er der nogen der har nogle erfaringer ???? pleeeeeas!!!!!
__________________ mvh Jak
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo prøve at spørge pænt hos forhandleren derovre.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 28 April 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som kan sige hvilket VDH kabel der er godt som digital kabel mellem dvd og forstærker? ( Forstærker = Yamaha 155 dvd = Micromega dvd )
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er har lidt problemer med "s-lyde" i mit setup. Derfor vil jeg have investeret i enten The First Ultimate el. The Second interconnects; jeg har læst mig til at de skulle være fremragende til at "tæmme" dette:
Er der nogen af jer der kender lidt til forskellene på de to kabler? The First Ultimate kan vist nok ikke bruges mellem pre og effekt, idet det ikke er skærmet(??) - så enten skal jeg have et sæt af The First Ultimate og yderligere et The Second el. 2 gange The Second.
Jeg ved bare ikke hvad der er bedst. Ét er dog sikkert: Mit setup har lidt for meget "kant" som det er nu med to sæt The Integration.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hejsa
Jeg er har lidt problemer med "s-lyde" i mit setup. Derfor vil jeg have investeret i enten The First Ultimate el. The Second interconnects; jeg har læst mig til at de skulle være fremragende til at "tæmme" dette:
Er der nogen af jer der kender lidt til forskellene på de to kabler? The First Ultimate kan vist nok ikke bruges mellem pre og effekt, idet det ikke er skærmet(??) - så enten skal jeg have et sæt af The First Ultimate og yderligere et The Second el. 2 gange The Second.
Jeg ved bare ikke hvad der er bedst. Ét er dog sikkert: Mit setup har lidt for meget "kant" som det er nu med to sæt The Integration.
MVH |
|
|
Hej dejen
Jeg vil først pointere jeg aldrig har lyttet på The First, men havde en snak med Hans fra ArtSound inden jeg fik kabler på prøve. Ifølge hans udlæg skulle The First være det mest 'sprøde' kabel af de tre, hvilket underforstået betyder at betoningerne fra dette kabel er ganske kraftige. The Second (som jeg selv har og er MEGET tilfreds med) er derimod et meget tilbagetrukket og anonymt kabel, hvor der bare er MASSER af hul igennem. The Integration skulle lydmæssigt lægge sig imellem disse to. -Ifølge dette vil The First således være den forkerte vej at gå... __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hejsa
MVH
|
|
|
Når jeg kigger på dit line-up, så forstår jeg ikke helt dine problemer. Alt Rega jeg kender til er særdeles tilbagelænet og i tilgift meget meget tilgivende. Er du sikker på, at du ikke blot er blevet overfølsom overfor ét eller andet. Jeg mener i hvert tilfælde, at det er en forkert vej at gå, det med at vælge kabler der dæmper løjerne. Men det er heller ikke VdH kablernes fælleskende, at de skulle gøre det. De fleste af dem er ganske ligefremme. Jeg er dog klart til dem med mindst kulfiber i. Der er altså en grund til, at hans topkabel stadig er et metalkabel.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
shras: Ok - hvis The First er et meget sprødt kabel, så er det måske ikke den vej jeg skal. The Second lyder som en mulighed og din beskrivelse af det som en kende tilbagelænet kan måske "tæmme" toppen en smule.
Kubikken: Mine Von Schweikert er - ligesom Diva´erne øjensynligt også er det - meget afslørende; De hælder måske lidt til den lyse gengivelse, men så kun marginalt i forhold til at være særdeles neutrale klangmæssigt.
Jeg kan godt lide Regas lyd - og synes i øvrigt at deres prædikat med at være tilbagelænede for så vidt holder noget af vejen. Men deres nye 3-versioner er altså MEGET bedre. Især forforstærkeren Cursa 3 er et helt andet produkt end forgængeren.
Tilbage til kabelsagen: Mit lytterum er ikke specielt lydvenligt - men jeg synes nu ikke selv jeg er blevet overfølsom sådan "overnight". Jeg kunne bare godt tænke mig en blødere dikantgengivelse. Før jeg fik det sidste sæt Integration i kæden kørte jeg en overgang med Taralabs Prism 3300i mellem pre og effekt: Det var en fuldstændig anden klang der kom ud af mine højttalere. Den farvning af lyden som Rega er kendt for skinner i al fald ikke igennem hvis jeg holder lyden af Taralabs op overfor VdH Integration. Det lyder som to forskellige setups.
Jeg tror selv det er mine Von Schweikerts afslørende kvaliteter der skinner igennem her.
Kan du evt anbefale et signalkabel (gerne fra VdH) der kan tæmme toppen/"fede" tingene lidt op? Er The Second et bud på det, hvis jeg vil gå mindst muligt på kompromis med detaljeringen?
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
VDH´s The Second kan tæmme toppen, uanset hvad Kurt siger.
Jeg har prøvet flere af deres metalkabler og de har netop alle en sylespids tiptop, hvis man kan sige det sådan.
Med The Second er alle problemer løst og sjovt nok er det ikke fordi der bliver lagt låg på, nærmere tværtom. Du er nødt til at prøve det!
Jeg fik lov at prøve først hos COMIX importøren i København og jeg har det endnu. Nu er det ikke sådan at det bare er det bedste i verden, men det kan afgjort nogle ting. Det spiller blidt kan man sige, men der er ikke så maget gang i det som hans metalkabler, det lyder ikke så hidsigt.
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at skifte jumperne også, det betyder ligeså meget som at skifte resten af kablet fra forstærker til HT. Mærkeligt, men sådan er det.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, dige.
Jeg tror jeg prøver The Second - til at starte med et enkelt sæt fra Cd til pre og så kører jeg - i al fald som en start - videre med mit Integration fra pre til effekt. Måske kan der komme noget godt ud af den kombi
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hej igen
shras: Ok - hvis The First er et meget sprødt kabel, så er det måske ikke den vej jeg skal. The Second lyder som en mulighed og din beskrivelse af det som en kende tilbagelænet kan måske "tæmme" toppen en smule.
Kubikken: Mine Von Schweikert er - ligesom Diva´erne øjensynligt også er det - meget afslørende; De hælder måske lidt til den lyse gengivelse, men så kun marginalt i forhold til at være særdeles neutrale klangmæssigt.
Jeg kan godt lide Regas lyd - og synes i øvrigt at deres prædikat med at være tilbagelænede for så vidt holder noget af vejen. Men deres nye 3-versioner er altså MEGET bedre. Især forforstærkeren Cursa 3 er et helt andet produkt end forgængeren.
Tilbage til kabelsagen: Mit lytterum er ikke specielt lydvenligt - men jeg synes nu ikke selv jeg er blevet overfølsom sådan "overnight". Jeg kunne bare godt tænke mig en blødere dikantgengivelse. Før jeg fik det sidste sæt Integration i kæden kørte jeg en overgang med Taralabs Prism 3300i mellem pre og effekt: Det var en fuldstændig anden klang der kom ud af mine højttalere. Den farvning af lyden som Rega er kendt for skinner i al fald ikke igennem hvis jeg holder lyden af Taralabs op overfor VdH Integration. Det lyder som to forskellige setups.
Jeg tror selv det er mine Von Schweikerts afslørende kvaliteter der skinner igennem her.
Kan du evt anbefale et signalkabel (gerne fra VdH) der kan tæmme toppen/"fede" tingene lidt op? Er The Second et bud på det, hvis jeg vil gå mindst muligt på kompromis med detaljeringen?
MVH
|
|
|
MC Silver!
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC Silver er nok lidt overkill i mit beskedne setup - men det er givet et bedre kabel. Det skal det også være til den pris...
Sjovt nok siger professoren dog selv så meget positivt om sine kulkabler at man kan komme i tvivl om hvad HAN synes er bedst
- men tak for dessinerne
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
MC Silver er nok lidt overkill i mit beskedne setup - men det er givet et bedre kabel. Det skal det også være til den pris...
Sjovt nok siger professoren dog selv så meget positivt om sine kulkabler at man kan komme i tvivl om hvad HAN synes er bedst
- men tak for dessinerne
MVH |
|
|
Du kan da prøve ét af mine sæt, hvis det er en hed og våd drengedrøm  Mine Silver sæt er dog af beskedenhedsgrunde kun på 0,5m
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sé - det med at prøve udstyr en smule udenfor finansiel rækkevidde tror jeg ikke jeg tør - men at jeg adskillige gange har kigget på kablet på hans hjemmside, og læst et par forrygende anmeldelser ditto, må jeg da indrømme.
Jeg skal egentlig heller ikke bruge mere end 0,5 meter mellem CD og pre - men hvad er det for et Silver-kabel du har: MKII eller 65g?
Og hvad skulle sådan et par labaner koste (det lyder som om du har nogle liggende, lyder som noget dyrt skuffefyld?? )
Om det er en våd drengedrøm? Det ér jo slanger, og den slags kunne den gode Freud jo nok finde en forklaring eller to på, skulle de dukke op i en natlig enestund....
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Sé - det med at prøve udstyr en smule udenfor finansiel rækkevidde tror jeg ikke jeg tør - men at jeg adskillige gange har kigget på kablet på hans hjemmside, og læst et par forrygende anmeldelser ditto, må jeg da indrømme.
Jeg skal egentlig heller ikke bruge mere end 0,5 meter mellem CD og pre - men hvad er det for et Silver-kabel du har: MKII eller 65g?
Og hvad skulle sådan et par labaner koste (det lyder som om du har nogle liggende, lyder som noget dyrt skuffefyld?? )
Om det er en våd drengedrøm? Det ér jo slanger, og den slags kunne den gode Freud jo nok finde en forklaring eller to på, skulle de dukke op i en natlig enestund....
MVH |
|
|
MKI De sejeste af dem alle. Ved ikke hvad den slags koster nu om dage. Men nu er de jo altså brugte.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Jeg har også lige bestilt D-102 MK III Hybrid, D-102 MK V Special, D-300 MK III Hybrid. |
|
|
Hej Buch,
Har du fået D-102 MK V Special og i givet fald hvordan lyder det?
Jeg venter stadig på mine (2x2 meter samt 5x1 meter er bestilt) og glæder mig vildt til at få det efterhånden...
|
Til top |
|
|