Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Kan du evt anbefale et signalkabel (gerne fra VdH) der kan tæmme toppen/"fede" tingene lidt op? Er The Second et bud på det, hvis jeg vil gå mindst muligt på kompromis med detaljeringen? |
|
|
Skal du have lyden fedet op et The Second ikke det rigtige valg. Lyden fra dette kabel er på alle måder nøgtern. Et alternativ til VdH vil i dette tilfælde være ArtSound Silver signalkablerne. Prisen ligger på omkring den samme som VdH, og de besidder netop de lydmæssige egenskaber du efterlyser.
http://www.artsound.dk
http://www.highend-sound.com __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Buch skrev:
Jeg har også lige bestilt D-102 MK III Hybrid, D-102 MK V Special, D-300 MK III Hybrid. |
|
|
Hej Buch,
Har du fået D-102 MK V Special og i givet fald hvordan lyder det?
Jeg venter stadig på mine (2x2 meter samt 5x1 meter er bestilt) og glæder mig vildt til at få det efterhånden...
|
|
|
Jeg har haft kablet i et par uger nu, og det har siddet i anlægget siden jeg sammenlignede de tre nye modeller med min reference og et par andre. Den mest karakteristiske forskel i forhold til de øvrige kabler er den meget stramme og tørre lyd som kablet påfører mit anlæg. Det er simpelthen nemmere at lytte til enkelte detaljer i lydbilledet. Det har efter min mening alle de gode perspektivegenskaber fra hybrid-søsteren som jeg har nævnt i et tidligere indlæg. Den lidt hævede øvre bas som jeg hørte fra "søsteren" er borte og mellemtonen er meget ren og klar - bedre end min reference. Alt i alt en rigtig god tilføjelse til mit anlæg. Jeg ser frem til at få nogle af professorens dyrere modeller til lytning.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
L.B. skrev:
Buch skrev:
Jeg har også lige bestilt D-102 MK III Hybrid, D-102 MK V Special, D-300 MK III Hybrid. |
|
|
Hej Buch,
Har du fået D-102 MK V Special og i givet fald hvordan lyder det?
Jeg venter stadig på mine (2x2 meter samt 5x1 meter er bestilt) og glæder mig vildt til at få det efterhånden...
|
|
|
Jeg har haft kablet i et par uger nu, og det har siddet i anlægget siden jeg sammenlignede de tre nye modeller med min reference og et par andre. Den mest karakteristiske forskel i forhold til de øvrige kabler er den meget stramme og tørre lyd som kablet påfører mit anlæg. Det er simpelthen nemmere at lytte til enkelte detaljer i lydbilledet. Det har efter min mening alle de gode perspektivegenskaber fra hybrid-søsteren som jeg har nævnt i et tidligere indlæg. Den lidt hævede øvre bas som jeg hørte fra "søsteren" er borte og mellemtonen er meget ren og klar - bedre end min reference. Alt i alt en rigtig god tilføjelse til mit anlæg. Jeg ser frem til at få nogle af professorens dyrere modeller til lytning. |
|
|
Tak for din tilbagemelding! Så har jeg vist været heldig (ift. dit indlæg) i valget blandt de 3 du har testet. Jeg ser frem til at høre det selv.
Hvilke øvrige af Mr. Hul's kabler skal du prøve?
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De næste kandidater er nok The Integration Hybrid og The Thunderline Hybrid. Er der andre der kan bidrage med erfaring omkring disse kabler?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du går søremig da til den med at få testet kabler
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
De næste kandidater er nok The Integration Hybrid og The Thunderline Hybrid. Er der andre der kan bidrage med erfaring omkring disse kabler? |
|
|
Jeg har Integration Hybrid (som du kan se nederst). Der er virkelig "hul igennem". For en nærmere beskrivelse kan du se mit setup-tråden, der har jeg postet nogle erfaringer med kablet
Jeg vil dog sige, at jeg i dag har bestilt The Second, idet Integration - hos mig - lyder en anelse kantet. Mit lytterum har det ikke så godt med alt den knivskarpe detaljering i virkeligheden - og måske er mine spilledåser heller ikke helt gode nok til at honorere at de sådan bliver "udstillet". . Når man kombinerer det med Von Schweikert, der er meget afslørende, tja, så bliver lyden lidt for lys efter min smag.
I al fald skal jeg have dæmpet/afrundet den øverste top en anelse, og det skulle kulkablerne kunne.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Vdh The BREEZE HYBRID er der nogen der har nogle erfaringer ???? pleeeeeas!!!!! |
|
|
Jeg har haft VdH The Breeze Hybrid i anlægget et par dage og syntes at kunne genkende de samme træk som jeg også tidligere har skrevet om i forbindelse med Hybrid signalkablerne. Perspektivet er meget fint - både bredde og dybde. Der er god plads mellem instrumenterne, hvilket efter min mening også skyldes en forholdsvis tør diskant. Det virker som om der rundes lidt af i den øverste top i forhold til hvad jeg ellers har hørt. Mellemtonen er ganske detaljeret og meget behagelig at lytte til. I de nederste oktaver er der god fylde og smæk for skillingen når musikken tillader det. Jeg mangler dog de sidste detaljer i bassen - selvom vi her er ovre i småtingsafdelingen. Generelt et kabel med en meget ren og tør lyd, der er fri for generende egenskaber. Jeg griber mig selv i, at skrue højere op for anlægget efter jeg har fået Breeze sat i. Alt i alt et godt allround ht-kabel efter min mening.
|
Til top |
|
|
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Bunch !!
Nu har jeg godt nok brugt alle pengene på en ny brugt pladespiller (umm der er forskel på en rega 2 og en Oracle Alexandria mkIII bare sådan lidt) Så det må vente lidt med den udskifting af kabler i HT'erne
Men tak __________________ mvh Jak
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Buch,
Hvilket anlæg har du testet alle disse kabler på ? (dit , men hvad er det)
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Buch,
|
|
|
LP: Linn Sondek LP12, Ittok LVIII, Shinon Blue CD: Proceed PDT2,PDP2, Madrigal MDC-1 Pre: Audio Research LS3 Power: Mark Levinson No.27 Højttaler: Infinity Kappa 6.2i, series II Andet: Nordost Vishnu, AudioTech, AudioMagic
Jeg må se at få lagt nogle billeder op. Hvordan gik det iøvrigt med dine 102 Special?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
L.B. skrev:
Hej Buch,
|
|
|
LP: Linn Sondek LP12, Ittok LVIII, Shinon Blue CD: Proceed PDT2,PDP2, Madrigal MDC-1 Pre: Audio Research LS3 Power: Mark Levinson No.27 Højttaler: Infinity Kappa 6.2i, series II Andet: Nordost Vishnu, AudioTech, AudioMagic
Det var dog top-lækre komponenter!! Lad os endelig se billeder snarrest!
Jeg må se at få lagt nogle billeder op. Hvordan gik det iøvrigt med dine 102 Special? Jeg skulle få dem mandag, så jeg glæder mig!
|
|
|
God week-end til dig og alle andre på dette herlige forum!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Hvordan gik det iøvrigt med dine 102 Special? |
|
|
Så kom de i hus. Billeder kan ses på min tråd. Der skal lyttes seriøst når vi når til week-enden, når de er blevet spillet lidt til...
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Havde besøg af Dige i går aftes. Han var forbi med The Second og The Bay C5. Han ville gerne høre hvordan disse teede sig i mit line-up. Derudover var han interesseret i at lytte til mine D501 kabler også. The Bay C5 er et billigt VdH kabel, som derudover udmærker sig ved at være et rimeligt kabel, der dog mangler en del dynamik og krop i forhold til mine D501. Der er klasseforskel og jeg vil egentlig ikke overveje dette kabel nogensinde, så længe det er muligt at købe 501 til rimelige penge. D501 leveres dog vist nok kun med "open ends, hvorfor man selv skal sætte stik på. I øvrigt har jeg flere forskellige D501 kabler, ét som er af en meget tidlig produktion og nogle der er lavet senere. I aftes byttede jeg lidt rundt på dem, så vi prøvede det ene mod det andet. Her viste det sig, at der var en del mere sammenhængende lyd over den nyere udgave, som i øvrigt kan kendes på at trykket er guldfarvet. Det gamle har et gråt tryk på kappen. Det gamle virker lidt overspændt og grænser op til lidt ganske marginalt hysteri af en slags. Hysteri er nok et overdrevent udtryk, men én elelr anden form for exiteret tilstand. Det er sikkert ikke engang kablet der rigtig gør det, jeg tror mere det er analogdelen i DACén der reagerer på det, men sådan er det jo ofte. The Second er en anden historie, eller rettere er det den sædvanlige kulfiber historie. Lydbilledet skrumper en del med the Second, ligesom der finder en vis neddysning sted. Bevares det spiller rent, men jeg er tilbøjelig til at kalde det lidt småkedeligt. Der mistes størrelse, dynamik og nærvær - desværre. Jeg bliver nok aldrig helt hooked på de dersens kulfiduser. Så kom der lige en længde MC Silver op fra skuffen, på med den. Jeg vil vove den påstand, at det er det smukkest spillende kabel jeg nogensinde har hørt. Det er vidunderligt detaljeret, stort, nærværende og så lige den kende smukkeseret. det er lidt ligesom en køn pige, der lige har fået et touch af maskara og kindparfume  . Det er et mageløst kabel. Til sidst fik Furukawa en chance, det har dog intet at gøre i det selskab. Sjovt nok virker det noget tyndbenet op ad D501 og Silver, selvom Furukawa er et rent kobberkabel. Jeg tror nok vi begge måtte konkludere, at kul er noget man brænder af i et futtog og at Silver er det kønne kabel, hvor D501 mere er nøgtern og stram. Der bliver ingen udskiftninger her.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
The Second er en anden historie, eller rettere er det den sædvanlige kulfiber historie. Lydbilledet skrumper en del med the Second, ligesom der finder en vis neddysning sted. Bevares det spiller rent, men jeg er tilbøjelig til at kalde det lidt småkedeligt. Der mistes størrelse, dynamik og nærvær - desværre. Jeg bliver nok aldrig helt hooked på de dersens kulfiduser. |
|
|
Hej Kurt
Så fik du alligevel lyttet på The Second. Super! Jeg havde på forhånd ikke ventet at du ville bryde ud i et jubelbrøl over dette kabel, men at lægge prædikatet småkedeligt på kablet vælger jeg at tolke mere i retning af at du i forvejen har et setup der hælder lidt til den tilbagetrukne side. På mit eget setup har et skift til dette kabel betydet at myriader af detaljer er væltet frem i lyset, samt at lyden er blevet mere homogen (ingen toneområder der stikker frem).
Anlæg er som bekendt forskellige, og kablerne skal passe til det pågældende setup.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
The Second er en anden historie, eller rettere er det den sædvanlige kulfiber historie. Lydbilledet skrumper en del med the Second, ligesom der finder en vis neddysning sted. Bevares det spiller rent, men jeg er tilbøjelig til at kalde det lidt småkedeligt. Der mistes størrelse, dynamik og nærvær - desværre. Jeg bliver nok aldrig helt hooked på de dersens kulfiduser. |
|
|
Hej Kurt
Så fik du alligevel lyttet på The Second. Super! Jeg havde på forhånd ikke ventet at du ville bryde ud i et jubelbrøl over dette kabel, men at lægge prædikatet småkedeligt på kablet vælger jeg at tolke mere i retning af at du i forvejen har et setup der hælder lidt til den tilbagetrukne side. På mit eget setup har et skift til dette kabel betydet at myriader af detaljer er væltet frem i lyset, samt at lyden er blevet mere homogen (ingen toneområder der stikker frem).
Anlæg er som bekendt forskellige, og kablerne skal passe til det pågældende setup.  |
|
|
Jamen det du skriver om det er da helt rigtigt. Det er i forhold til rigtig mange kabler, langt mere detaljeret, tørt og homogent. Jeg vil tilmed kalde det udmærket. Det har bare ikke ret meget at bestille i selskab med D501 og MC silver, hvor især sidstnævnte er langt mere detaljeret og tilmed utroligt smukt. Med det rette udstyr, da tager det kabel bare kegler. Det har fysik og finesse kombineret med et lille stænk af fyldighed. Jeg vil kalde det "en dame med en udpræget feminin fedtfordeling"  Second virker en kende klemt i det selskab, hvilket jeg har hørt the First være osse. Men Silver er jo sådan set også topkablet, så det er der vel i bund og grund ingenting galt i. At kalde mit line-up tilbagetrukket, er måske ikke lige det udtryk jeg selv ville bruge som det første  .
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt Von Kubik!!
Når nu Dige endelig var kommet på besøg hos dig - vil jeg have forventet at der kom noget om en prøvetur på din 2-takter istedet - men det er måske bare mig der har for store forventninger?

PS: V.d.h er stadig #1 her også!!! .
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jamen det du skriver om det er da helt rigtigt. Det er i forhold til rigtig mange kabler, langt mere detaljeret, tørt og homogent. Jeg vil tilmed kalde det udmærket. Det har bare ikke ret meget at bestille i selskab med D501 og MC silver, hvor især sidstnævnte er langt mere detaljeret og tilmed utroligt smukt. Med det rette udstyr, da tager det kabel bare kegler. Det har fysik og finesse kombineret med et lille stænk af fyldighed. Jeg vil kalde det "en dame med en udpræget feminin fedtfordeling" Second virker en kende klemt i det selskab, hvilket jeg har hørt the First være osse. Men Silver er jo sådan set også topkablet, så det er der vel i bund og grund ingenting galt i. At kalde mit line-up tilbagetrukket, er måske ikke lige det udtryk jeg selv ville bruge som det første .
|
|
|
Fair nok, jeg forsøger sådan set også bare at sætte din vurdering lidt i perspektiv. Jeg fornemmer alt for ofte at nogle personer på dette forum tager dit ord alene som den endegyldige sandhed, uden at skele til konteksten af den testning du foretager. D501 og MC Silver lyder begge som nogle meget interessante kabler, og jeg vil helt klart forsøge at få en prøvelytning af disse.
Angående beskrivelsen af dit setups lyd er dette ene og alene gisninger, da jeg aldrig har lyttet på dette. At du kalder The Second-lyden for kedelig indikerer for mig dog enten at setupet er en smule tilbagetrukket, eller vi har en meget forskellig definition af kedelig lyd...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
Hej Kurt Von Kubik!!
Når nu Dige endelig var kommet på besøg hos dig - vil jeg have forventet at der kom noget om en prøvetur på din 2-takter istedet - men det er måske bare mig der har for store forventninger?

PS: V.d.h er stadig #1 her også!!! .
|
|
|
Nej nej! Dige havde fine sager i bagagen. Ingen ørl ingen hjulspind. Faktisk var der da vellyd i det hele i forskellig grad.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Angående beskrivelsen af dit setups lyd er dette ene og alene gisninger, da jeg aldrig har lyttet på dette. At du kalder The Second-lyden for kedelig indikerer for mig dog enten at setupet er en smule tilbagetrukket, eller vi har en meget forskellig definition af kedelig lyd...  |
|
|
Jamen kedelig og kedelig. Det er jo mere bare kedeligere end D501 og Silver. Ikke kedelig i absolut forstand, jeg har hørt dusinvis af kabler, jeg ville kalde mere kedelige end Second, ligesom jeg har hørt et hav af kabler, som slet ikke spiller ligeså rent. Men mht. om det er tilbagetrukket, så kan du jo spørge Dige selv.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Men mht. om det er tilbagetrukket, så kan du jo spørge Dige selv. |
|
|
Han har desværre lukket sin konto... Skidt for den almene debattering i forum, men godt for tonen i SF-klub tråden.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|