| Forfatter |
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svar jeg fik, var at 875 kommer senere i august og 905 venter lidt mere med at dukke op, da jeg forhørte mig hos impotøren, og han sagde at det galt også for resten af EU, der er mange websshops der reklammere med dem, men har de dem på lager? __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
artlu Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det se ud til at der er en fejl i deres software / firmware, jeg tror jeg venter lidt
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg sgu ombestemt mig!..
Jeg bider i det sure æble, og køber en 875 i stedet!..Jeg bliver nød til at kigge på den HQV-chip
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Så har jeg sgu ombestemt mig!..
Jeg bider i det sure æble, og køber en 875 i stedet!..Jeg bliver nød til at kigge på den HQV-chip |
|
|
hmm. lyder godt. ser frem til en anmeldelse? Er der ventetid på den? køber du den i Dk eller tyskland? jeg tror det går hurtigere fra tyskland.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er omkring 2 uger!..Jeg har fået en ½Garanti fra forhandleren!..
Jeg tænkte på at bestille den fra Tyskland, men synes det er meget sikkert at bestille fra en Dansk forhandler hvis der nu skulle ske noget!..Ja om så ventetiden bliver lidt længere, sådan er det jo bare!...Jeg skal da nok komme med en anmeldelse, når den kommer på et tidspunkt (savner selv en Dansk anmeldelse af den), har nemlig læst alle de engelske!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker (Ombestemt)
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har forsøgt lige at hurtigt at kigge på features/specs på 805 vs 875. Kan nogen sige om jeg har glemt noget af betyding?
Bedre billedbehandling i 875 (HQV-chip) Udgangseffekten er lidt højere 180W vs. 200W Bedre DACs (Vector Linear Shaping Circuitry)
Overvejer lidt om det er i år den gamle Marantz SR4200 skal skiftes. Det er mest lyddelen jeg er interesset i og THX2 + Audyssey MultEQ XT trækker lidt.
Jeg bruger HTPC til en CRT projektor. CRT projektoren har RGB(+HV) inputs og derfor tvivler jeg lidt på at jeg vil have glæde af den scaler der sidder i nogle af recieverne.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Har forsøgt lige at hurtigt at kigge på features/specs på 805 vs 875. Kan nogen sige om jeg har glemt noget af betyding?
Bedre billedbehandling i 875 (HQV-chip) Udgangseffekten er lidt højere 180W vs. 200W Bedre DACs (Vector Linear Shaping Circuitry)
Overvejer lidt om det er i år den gamle Marantz SR4200 skal skiftes. Det er mest lyddelen jeg er interesset i og THX2 + Audyssey MultEQ XT trækker lidt.
Jeg bruger HTPC til en CRT projektor. CRT projektoren har RGB(+HV) inputs og derfor tvivler jeg lidt på at jeg vil have glæde af den scaler der sidder i nogle af recieverne. |
|
|
Jeg tror du skulle snuppe en 805, og hvis du har behov for yderligere scaling så en seperat scaler.
Jeg har lige bestilt en 805 her i dk. i dag, jeg glæder mig helt vildt til den kommer __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Jeg tænkte på at bestille den fra Tyskland, men synes det er meget sikkert at bestille fra en Dansk forhandler hvis der nu skulle ske noget!..Ja om så ventetiden bliver lidt længere, sådan er det jo bare!...Jeg skal da nok komme med en anmeldelse, når den kommer på et tidspunkt (savner selv en Dansk anmeldelse af den), har nemlig læst alle de engelske!..
mvh Zirio
|
|
|
Jeg synes at du irriterer mig lidt Zirio, takket være dig, har jeg nu også ombestemt mig.....hehe!!
Ej, havde efter kun 5 dage fra bestilling(hvor langt tid sagde du at du havde ventet....hehe  ) min 805'er i hus, men inden den kom ud af æsken, kom jeg til at indse, at der var et HDMI for lidt!!
Ved godt at der sikkert ville være en eller anden løsning, men den lille merudgift, er ikke det der vælter budgettet!! Og så kommer den bedre video-chip som en kærkommen bonus!!
Jeg indsætter penge imorgen, og så må vi se hvor længe der går........bli'r spændende at se, hvem der først kommer med en anmeldelse!!
Forstår ikke at du er så bange for at købe tysk, når nu de der t**ser i hifi-hammeren har været så længe om det før!?!?
Jeg havde hvertfald annulleret handlen, hvis jeg sku' vente så længe som du gjorde på din 805'er!!
Beklager OT, skal gerne kvittere med en god anmeldelse når jeg modtager mit svin!!!
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skriver at man får en bedre skaler i 875'eren, men hvor er det man oplever en forskel henne?
Jeg har selv et Pioneer PDP-507 tv som jo er 720p med en opløsning på 1365x768 og så et media center sat til. Vil jeg opleve en forskel ved en 875 ifht. en 805'er?
(Jeg har selv en Onkyo receiver og kan kun anbefale Onkyo til jer der overvejer det) __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
|
I skriver at man får en bedre skaler i 875'eren, men hvor er det man oplever en forskel henne?
Jeg har selv et Pioneer PDP-507 tv som jo er 720p med en opløsning på 1365x768 og så et media center sat til. Vil jeg opleve en forskel ved en 875 ifht. en 805'er?
(Jeg har selv en Onkyo receiver og kan kun anbefale Onkyo til jer der overvejer det)
|
|
|
Hvis du bruger et mediacenter til al billeddistribuering er det mest normale nok at lade dette stå for skaleringen. Det kunne dog være værd at se om billedet blev bedst ved at lade det skalere fra mediecenteret eller i Onkyo'en.
Herudover kan der være andre SD kilder man kunne have lyst til at tilslutte, f.eks. VHS video, laserdisc, ældre spillekonsoller eller en "normal" DVD afspiller/optager.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
zirio skrev:
|
mvh Zirio
|
|
|
Jeg synes at du irriterer mig lidt Zirio, takket være dig, har jeg nu også ombestemt mig.....hehe!!
Ej, havde efter kun 5 dage fra bestilling(hvor langt tid sagde du at du havde ventet....hehe ) min 805'er i hus, men inden den kom ud af æsken, kom jeg til at indse, at der var et HDMI for lidt!! Ved godt at der sikkert ville være en eller anden løsning, men den lille merudgift, er ikke det der vælter budgettet!! Og så kommer den bedre video-chip som en kærkommen bonus!! Jeg indsætter penge imorgen, og så må vi se hvor længe der går........bli'r spændende at se, hvem der først kommer med en anmeldelse!! Forstår ikke at du er så bange for at købe tysk, når nu de der t**ser i hifi-hammeren har været så længe om det før!?!? Jeg havde hvertfald annulleret handlen, hvis jeg sku' vente så længe som du gjorde på din 805'er!!
Beklager OT, skal gerne kvittere med en god anmeldelse når jeg modtager mit svin!!!  |
|
|
Ja sådan er det jo!..Jeg beklager meget så! ..Men jeg er overbevidst om vi ikke kommer til at fortryde det!...Jeg har ventet over 1 måned fra da jeg bestilte varen!..dvs har været i tvivl i over 3 uger!..Dengang jeg bestilte den, stod der den ville nok komme efter 2 uger ..!Men nu bestiller jeg snart hos den anden forhandler, om han virker meget troværdig, har været i kontakt med ham!..Så nu må vi vente og se!..Det bliver fedt, når den kommer! ...Jeg er bare ikke så meget for handel i udlandet (en principsag)!..
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
|
(Jeg har selv en Onkyo receiver og kan kun anbefale Onkyo til jer der overvejer det)
|
|
|
Larsen: i 875 er der Reons HQV-billedechip!..(den der også sidder i XE1)..Og lige meget hvor du læser anmeldelse om den, så har jeg Aldrig (7-9-13) set en der bare siger noget middelmådigt om den, den har fået god karakter op efter alle stederne!..Nogle siger det er den bedste upscalingschip (det skal jeg så ikke forsvare)!..
Forskellen på 805 & 875 er henholdvis
805: faroudja dcdi, 180 watt og 3 HDMI input
875: Reon HQV, 200 watt og 4 HDMI input
Det er forskellen!..Men den HQV chip tror jeg er givet rigtigt god ud til prisen!..
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man komme let op i 25-30.000,- kr. for en god HD scaler, og der er ingen scaler der understytte HDMI 1.3, så tænk på hvor meget surrund
forstærker kan få for de samme penge, med indbygget scaler plus man mange gange også få 2 HDMI ud.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man komme let op i 25-30.000,- kr. for en god HD scaler, og der er ingen scaler der understytte HDMI 1.3, så tænk på hvor meget surrund forstærker kan få for de samme penge, med indbygget scaler plus man mange gange også få 2 HDMI ud. |
|
|
Det er så kun 905 der har 2 HDMI out-put!.
mvh Zirio
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
875 kommer først midt i August måned, og Onkyo har meget svært ved at følge med på efterspørgslen den er prissat til 12995 kr. herhjemme. det er ifølge den danske importør ikke sikkert at de kan nå at levere til midt i august hvis onkyo ikke får fyldt hovedlageret op. og det gælder for hele europa. Det kan godt være at det ser sådan ud på de fleste webshobs, men de har den ikke på lager endnu. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |