| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
|
hej
hvem siger det ikke er et godt kabel?? jeg har da set HT kabler og signal kabler til over 100k
så 13000kr er da vel ikke så meget, hvis det kan få dit anlæg til at spille bedre
p.s prøv at spørge nordost om de er helt ude i skoven når de prissætter deres kabler  |
|
|
Og hvad så??? - de bedste strømkabler jeg har hørt har kostet zip! Desværre er de ikke til at opdrive længere....
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hvis vi kigger på PC verdenen, så koster det måske 300,- at producere en genstand. Den vil formentlig kunne købes til maks 1.000,- i butikken. Hvis man producerer et netkabel til måske 300,- så skal det pludselig koste over 10.000 i butikken. Er der ikke en der kan forklare mig hvorfor avancerne på kabler skal være så tordnende høj??? |
|
|
En kombination af dumme hifinørder og udbud og efterspørgsel eller bare gniske-griske? 
EDIT: Bare jeg nu ikke bliver sagsøgt...
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet opfordret til at 'afsløre' den avance jeg har på importen og forhandlingen af Harmonic Technologys kaber - især dette netkabel.
Det har jeg ikke tænkt mig at gøre, hverken i procenter eller i kroner. Jeg kan dog sige at jeg hverken har en avance på 200, 300, eller 500%. Jeg har selvfølgelig en avance, ellers vill jeg jo være dum - alle andre tjener vel også en eller anden form for løn for det arbejde de udfører.
Om man mener dette eller hint om det omtalte kabel er selvfølgelig op til en selv. Om man tror eller ikke tror at den sidste meters penge kan gøre en forskel for den musikoplevelse man får ved at bruge Harmonic Technologys netkabler er også ganske op til en selv.
Jeg vil, efter min sommerferie, invitere til en lytte session igen, hvor de der lyster at komme, kan finde ud af om de kan høre forskel eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kharmakiller skrev:
Giv dem dog en chance for h......! Det nemmeste her i verden er at hagle produkter man ikke selv kender til ned.
Jeg har sagt det før og siger det igen: Lyt først, døm bagefter - alt andet er bare vand ud af ørerne. |
|
|
Nej jeg har ikke "hørt" det 230V kabel, men jeg har hørt de +20m kabel jeg har i huset (og som jeg kan gøre noget ved), men de sidste kilometer kabel (der er vel 25 til 100 km) kan der IKKE gøres noget ved. Så at give +10.000,-kr. for de sidste 1 til 2 meter, ER sindsygt !
Havde der været tale om kabel imellem afspiller og forstærker, eller forstærker og ht'er, så er det en anden sag.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke det interessante er om Hr. Hansen inde ved siden af vælger at bruge 20.000kr på 1.5m strømkabel...det er hans penge og selv om jeg ryster på hovedet af dette finder han sikkert stadig kablet pengene værd...subjektiviteten længe leve og i bund og grund fair nok.
Det interessante er istedet at ingen (til mit kendskab) tilhængere af "eksotiske kabler" er villig til at deltage i en blindtest dvs. kabel A mod kabel B eller C osv. Umiddelbart en simpel måde at afgøre om "eksotiske" kablers merpris er de evt. givne procents "forbedring" værd...eller bare noget så simpelt om der overhovedet er forskel i lyden til at begynde med. (...og ja...sådan en blindtest skal selvfølgelig helst være med mange deltagere for at sikre et så "objektivt" resultat som muligt)
...og det bliver mere interessant endnu...
...hvis "standard-entusiasten" skulle driste sig til at prøve et "eksotisk kabel" og ikke kan høre forskel på sit setup lyder svaret typisk fra "den eksotiske entusiast"....:
Jamen dit anlæg er ikke godt nok til at afsløre den lille forskel!
Jamen dit anlæg er så godt at det ikke kan "forfines" yderligere!
Jamen lige nøjagtig det kabel dur ikke med det system!
Jamen din hørelse er ikke god nok til at opfange mikrodetaljerne!
Jamen strømmen fra eltavlen er ikke ren nok til at udnytte dit kabel!
Osv osv osv............
...Kun ét ord "comes to mind" for mit vedkommende....MYSTISK
Blot mine 50cent __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori:
Hvis du lige læser mit indlæg ovenfor, inviterer jeg faktisk til demo af Harmonic Techs netkabler, samt selvfølgelig deres signal og ht-kabler. Demo'en løber af stabelen i løbet af efteråret og vil blive annonceret her på forummet.
HT fremstiller 3 netkabler fra ca 2000 kr til små 14000 - de vil være der. Det samme vil et alm netkabel, samt et skærmet NKT. Jeg har ingen interesse i at demo'e andre producenters kabler, men skulle nogen være have interesse i at medbringe et sådant, skal han/hun være velkommen til det.
Jeg har ingen problemer med en A-B-C test - bare kom.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hattori:
Hvis du lige læser mit indlæg ovenfor, inviterer jeg faktisk til demo af Harmonic Techs netkabler, samt selvfølgelig deres signal og ht-kabler. Demo'en løber af stabelen i løbet af efteråret og vil blive annonceret her på forummet.
HT fremstiller 3 netkabler fra ca 2000 kr til små 14000 - de vil være der. Det samme vil et alm netkabel, samt et skærmet NKT. Jeg har ingen interesse i at demo'e andre producenters kabler, men skulle nogen være have interesse i at medbringe et sådant, skal han/hun være velkommen til det.
Jeg har ingen problemer med en A-B-C test - bare kom. |
|
|
Nu var mit indlæg møntet på de private ejere af "eksotiske kabler"...men kan kun tage hatten af herfra for din velvillighed til som branchemedlem at arrangere sådan en demonstration/test som du nævner...det kunne mange af de øvrige i branchen lære noget af __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Kharmakiller skrev:
Giv dem dog en chance for h......! Det nemmeste her i verden er at hagle produkter man ikke selv kender til ned.
Jeg har sagt det før og siger det igen: Lyt først, døm bagefter - alt andet er bare vand ud af ørerne. |
|
|
Nej jeg har ikke "hørt" det 230V kabel, men jeg har hørt de +20m kabel jeg har i huset (og som jeg kan gøre noget ved), men de sidste kilometer kabel (der er vel 25 til 100 km) kan der IKKE gøres noget ved. Så at give +10.000,-kr. for de sidste 1 til 2 meter, ER sindsygt !
Havde der været tale om kabel imellem afspiller og forstærker, eller forstærker og ht'er, så er det en anden sag.
|
|
|
Åh-ja...den er gammel! De 50 kilometer kabel før éns eltavle og strømudtag...så kan den sidste meter da ingen betydning have. Ja, det skulle man tro, men sådan forholder det sig bare ikke i virkeligheden. Hvad med at prøve selv? Og det behøver ikke være et eller andet vanvittigt dyrt kabel. Prøv at finde tre tilfældige typer og check det ud.
Efter min erfaring kan du høre de største forskelle på cdafspillere og D/A-konvertere. (Stor fordel hvis du har aftagelige (løse) netkabler).
Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Plafitracer.
Du siger endeligt til, jeg dukker gerne op og drikker din skoldhede kaffe, gufler de varme Pågens i mig som var det jomfruer på udgang fra klostret, og lytter efter eventuelle forskelle på de der ledninger .
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 04:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
Hattori:
Jeg har ingen problemer med en A-B-C test - bare kom.
|
|
|
Jeg vil gerne komme! - Med forbehold for indholdet i Time Manager'en til den tid... ;-)
Jeg vil tage et bedre kabel med. Det er udviklet over flere år med intense lyttessions. Det består af 32 meter finsølv af allerbedste kvalitet. Hver tråd ligger i sin egen passende Teflonslange. Lederne er orienteret efter et særligt (hemmeligt) mønster. Kablet er 1 meter langt. Ta' dén! (Hvad mon et sådant kabel med masser af ædelt metal ville koste efter dagens prisstandard?? Ingen andre fabrikanter i verden ofrer så meget godt materiale i ét kabel. (Jo, måske på 100 kabler).
Mit kabel ville nok koste ca. 175.000 Danske kroner i handlen...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal være hjertelig velkommen Niels - det bliver spændende at høre forskellene.
Og Brok, du er altid velkommen, med eller uden jomfruer 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne også sagtens fristes til at dukke op.... Måske tager jeg noget meget eksotisk NKT-kabel med. Man kunne også overveje at lave en lign session til årets messe på Scandic. Her vil budskabet nå ud til en langt større gruppe.
Spørgsmålet er i øvrigt hvad konsekvensen bliver, såfremt det hundedyre kabel i den rene lyttetest bliver høvlet ned af et billigt NKT??? Og pudsigt nok kan jeg heller ikke forestille mig ret mange HiFi nørder acceptere at det billigste bare er bedst. Sådan var det en gang, da HiFi gerne måtte være grimt, hvis bare det spillede røven ud af bukserne. I dag skal det se eksklusivt ud, og det er nærmest blevet det første kriterie for om man kan lide lyden. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opskrift ! Man tager:
1 Stk. Pris = 240,-kr.
1 Stk. Pris = 250,-kr.
Bemærk venligst: Disse to stik er kun valgt fordi de ser godt ud (og er god til tykke kabler), men kan uden forringelse af lydkvaliteten erstattes af billiger typer fra byggemarkedet.
1-3 m. Pris 10-20,-kr. hos El-manden.
Dette kabel koster ca. 500,-kr og hvis man ikke vil lave det selv, kan ebeleptrikeren lave det for 500,-kr, så den totale pris blive ca. 1000,-kr. Og så lyder det granteret ligeså godt som det tivoli-kabel til + 10.000,-kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
| Dette kabel koster ca. 500,-kr og hvis man ikke vil lave det selv, kan ebeleptrikeren lave det for 500,-kr, så den totale pris blive ca. 1000,-kr. Og så lyder det granteret ligeså godt som det tivoli-kabel til + 10.000,-kr. |
|
|
Og grundlaget du lige udtaler dig på er....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Man kunne også overveje at lave en lign session til årets messe på Scandic. Her vil budskabet nå ud til en langt større gruppe. |
|
|
Jeg vil ikke være at finde som udstiller til messen i november, men der vil blive arrangeret sessioner til messen i marts.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
|
|
|
Sund fornuft Beklager men de sidste meter kabel, kan altså IKKE rette op på 50 kilometers opsamlet støj og lig. D.v.s. det kan det godt, men det behøver det ikke at koste +10.000,-kr. for.
Men blev du ikke bedt om at fortælle hvad avancen er på det kabel .
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
plafitracer skrev:
|
|
|
|
Sund fornuft Beklager men de sidste meter kabel, kan altså IKKE rette op på 50 kilometers opsamlet støj og lig. D.v.s. det kan det godt, men det behøver det ikke at koste +10.000,-kr. for.
|
|
|
Jo han gjorde, men derfor behøver han da ikke at føle sig forpligtet... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
|
|
Sund fornuft er godt - men det faktum at du ikke tror på at 1 -1½m kvalitetsnetkabel kan forbedre lyden i et stereoanlæg har ikke nødvendigvis noget med sund fornuft at gøre - det er et udsagn, der står for din egen regning.
Min påstand, efter at have hørt musik med dette kabel monteret på en cd pladeafspiller, er at man kan høre forskel - til det bedre. Vi taler ikke nødvendigvis om en revolutionerende forskel, men forskellen er der. Der er mere luft, mere sort baggrund, større perspektiv, mere dynamik; det synger mere end med et alm netkabel.
Jeg er blevet opfordret til at fortælle hvad avancen er, men har valgt ikke at gøre det, da jeg egentlig ikke mener at det rager offentligheden hvad jeg tjener, eller ikke tjener, på hverken kabler eller andet arbejde. Eller i øvrigt redegøre for hvad min forretning har af økonomiske relationer - jeg kender heller ikke din månedsløn, og har heller intet ønske om at kende den. Jeg tvivler stærkt på at du vil offentliggøre den her på forummet.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Opskrift ! Man tager:
1 Stk. Pris = 240,-kr.
1 Stk. Pris = 250,-kr.
Bemærk venligst: Disse to stik er kun valgt fordi de ser godt ud (og er god til tykke kabler), men kan uden forringelse af lydkvaliteten erstattes af billiger typer fra byggemarkedet.
1-3 m. Pris 10-20,-kr. hos El-manden.
Dette kabel koster ca. 500,-kr og hvis man ikke vil lave det selv, kan ebeleptrikeren lave det for 500,-kr, så den totale pris blive ca. 1000,-kr. Og så lyder det granteret ligeså godt som det tivoli-kabel til + 10.000,-kr.
|
|
|
Man kunne måske endda strække sig og købe et lidt bedre kabel. Der findes faktisk masser af fremragende industri-kabler. Mange af dem er af væsentlig bedre kvalitet end de tivoli-kabler der anvendes til HiFi, og woodoo har ikke rigtig slået igennem i industrien, så priserne er halt anderledes!
plafitracer skrev:
dfms skrev:
| Dette kabel koster ca. 500,-kr og hvis man ikke vil lave det selv, kan ebeleptrikeren lave det for 500,-kr, så den totale pris blive ca. 1000,-kr. Og så lyder det granteret ligeså godt som det tivoli-kabel til + 10.000,-kr. |
|
|
|
|
|
dfms's grundlag for at udtale sig positivt om sit forslag er sikkert lige så godt som dit grundlag for at udtale dig om dit. Forskellen ligger bare i, at det kabel dfms udtaler sig om er helt reelt og ærligt, og i øvrigt koster 500 kroner. Det du udtaler dig om er noget mere omspundet af mystik, og koster tilfældigvis 27 gange så meget. Så vidt jeg kan se, kan man ikke engang se hvor stort tværsnit det har, og hvor stor strøm det er sikkerhedsgodkendt til. Den slags skal mig bekendt være tydelig oplyst på et 230volts kabel!! Den slags vækker min mistro!!
Når man tager 13.695,- for 1 meter strømkabel der absolut IKKE er raket-teknologi, er der noget der siger mig, at man mere intereserer sig for profit end for lyd. Kablet ville 100% sikkert kunne sælges til maks 2.000,- hvis hvert led i kæden accepterede en avance der mindede om andre branchers. Skulle nogen kunne modbevise denne påstand, er jeg meget villig til at tage den tilbage!
Det er sjovt at man altid får at vide, at man ikke kan udtale sig om det dyre kabel før man har hørt det... Der er sjældent nogen der siger det samme for at forsvare det billige kabel. Men det er altid det dyre kabel der får opmærksomheden, for det må jo være godt når det er dyrt! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |