Emne: Hvem kommer først? c",) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
Jeg er blevet opfordret til at 'afsløre' den avance jeg har på importen og forhandlingen af Harmonic Technologys kaber - især dette netkabel.
Det har jeg ikke tænkt mig at gøre, hverken i procenter eller i kroner. Jeg kan dog sige at jeg hverken har en avance på 200, 300, eller 500%. Jeg har selvfølgelig en avance, ellers vill jeg jo være dum - alle andre tjener vel også en eller anden form for løn for det arbejde de udfører.
Om man mener dette eller hint om det omtalte kabel er selvfølgelig op til en selv. Om man tror eller ikke tror at den sidste meters penge kan gøre en forskel for den musikoplevelse man får ved at bruge Harmonic Technologys netkabler er også ganske op til en selv.
Jeg vil, efter min sommerferie, invitere til en lytte session igen, hvor de der lyster at komme, kan finde ud af om de kan høre forskel eller ej.
|
|
|
Det syntes jeg sku er helt fair at du ikke vil oplyse om du har en avance på 200 eller 500% eller derover, som jeg egenligt ikke ville syntes var unfair/ mærkeligt, se bare på tøj eller møbelbranchen deres avancer er 100 gange højere. Har en god bekendt som handler med design møbler og der en satnme en stor avance på det. Købte en sofa og sofabord til en samlet værdi af omk 48K men betalte kun 13K og han tjente stadigvæk en smule
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Hurtig:
Det var nu ikke forslaget, som jeg opfatter det, at dfms udtalte sig om - det var påstanden om at ovennævnte NKT kabel lyder ligeså godt som det Harmonic Tech kabel jeg sælger.
Min påstand er at det er ikke lige så godt, har prøvet begge.
Jeg har ikke kvadratet på Magic netkablet. Jeg ved at nummeret mindre, Fantasy AC-10, er på 10 AWG (5,25 mm2), og det 'mindste' kabel i serien Pro AC-11 er på 11 AWG (4,1mm2). Det burde være nok til at trække et par ampere eller 3 
Harmonic Technologys kabler er i øvrigt termineret med Furutech stik (dog ikke de mest prisgunstige signal og højttaler kabler).
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Er der slet ingen der kan følge, at der er noget der ikke helt kan passe??
|
|
|
JO! 
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hurtig skrev:
| Når man tager 13.695,- for 1 meter strømkabel der absolut IKKE er raket-teknologi, er der noget der siger mig, at man mere intereserer sig for profit end for lyd. Kablet ville 100% sikkert kunne sælges til maks 2.000,- hvis hvert led i kæden accepterede en avance der mindede om andre branchers. Skulle nogen kunne modbevise denne påstand, er jeg meget villig til at tage den tilbage! |
|
|
Et netkabel er ikke raket-teknologi, deri er vi enige.
1/5 af prisen er moms - den har jeg ikke noget med at gøre men skal bare aflevere til Skat. Og ja, jeg kan trække importmomsen fra i mit regnskab.
Der er, med Harmonic Technologys produkter, kun et avance led, og det er mig som importør/forhandler.
Hvis jeg, hvilket jet ikke har tænkt mig, skulle sælge dette kabel til 2000 kr skulle jeg tage en hel del tusindlapper med på arbejde - det koster væsentlig mere i indkøb. Harmonic Technology fremstiller dog også et netkabel, som jeg kan sælge til 2195,- (med avance )
Hvad andre, om det er brancher eller hifi-pushere, har af avancer hverken kan eller vi jeg udtale mig om.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke planøkonomi i Danmark som de hade i de østeuropeiske lænder?
Pris sæts av tilgang og efterspørgsel, sværere en så er det ikke.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
hurtig skrev:
| Når man tager 13.695,- for 1 meter strømkabel der absolut IKKE er raket-teknologi, er der noget der siger mig, at man mere intereserer sig for profit end for lyd. Kablet ville 100% sikkert kunne sælges til maks 2.000,- hvis hvert led i kæden accepterede en avance der mindede om andre branchers. Skulle nogen kunne modbevise denne påstand, er jeg meget villig til at tage den tilbage! |
|
|
Et netkabel er ikke raket-teknologi, deri er vi enige.
1/5 af prisen er moms - den har jeg ikke noget med at gøre men skal bare aflevere til Skat. Og ja, jeg kan trække importmomsen fra i mit regnskab.
|
|
|
Hvis du køber en 50" fladskærm til 13.000 så er 1/5 af prisen også moms... Det er ikke noget særligt for woodoo kabler. Nu du siger at de anvender Furutech stik bliver jeg endnu mere skeptisk. Disse koster næppe meget mere end 100 kroner når man køber direkte hos Furutech og i styktal til produktion. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 meter strømkabel, ja men hvad da med resten af El systemet?
Jeg har for eks. aldrig hørt om el kablerne skulle være skærmede. Engang var de det i Blykabler men det er vistnok længes iden man gik over til plast.
Hval El systemet og andre ikke laver af "Støj drømmer I ikke om", det er et rent mareridt.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det her er et eksempel på meget ærlig markedsføring!
Se nu bare navnet på kabelet "Magic", her er der ikke tale om videnskab, men magi, og det indrømmer da også producenten uden problemer!  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg synes nu det her er et eksempel på meget ærlig markedsføring!
Se nu bare navnet på kabelet "Magic", her er der ikke tale om videnskab, men magi, og det indrømmer da også producenten uden problemer! 
|
|
|
Ja... det er egentlig meget humoristisk fra producentens side      Men uha uha... Med sådan et navn må de virkelig være gode, og specielt til den pris....    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
|
Jeg har for eks. aldrig hørt om el kablerne skulle være skærmede.
|
|
|
Det er heller ikke så meget for at beskytte 230V kablet for indkommende støj, snarere for at beskytte de andre (signal) kabler imod 230V kablet.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 04:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige i det tilfælde med et systems som Sandmans, synes jeg det er totalt skudt forbi med hensyn til prisen på udstyret og deres kvalitet, man henter altså stadig mere ved at udskifte sine andre komponenter, forstærker, cd spille, højttalere osv end et enkelt kabel...
Jeg har selv over flere gange haft "dyre" strøm kabler hjemme, og første omgang synes jeg ikke der var noget at hente med 1 kabel brugt på cd afspilleren men 2 stk viste en forskel, som gav udslag i mere punch og især slagtøj trådte mere frem, og det var lige vand på min mølle og vi snakker om kabler for 3300kr stykket, hvilket hos mig allerede gav lidt sarte nerver..
Et kabel så dyrt som dette bør man absolut ikk betale up front, og vil en forhandler sælge noget i den prisklasse bør de også kunne prøves af gerne over et par uger, man kan ikke gøre sig et indtryk over få timer eller dage, man skal lade være med at føle sig for forpligtet til at købe det, og skal ikk undsige mig selv for at været faldet i samme fælde et par gange pga uvidenhed og manglende viden og en smule sund fornuft...
Nogle mener ligeledes at fasen mellem de forskellige enheder har sin indvirkning, denne kan være forskellig fra apperat til apperat selv for samme mærke og serie, her kan man også selv eksperimentere om man kan høre forskel når man vender kablet 180 gader.
Jeg har selv en fin Supra (jeg finde fase for dig nemt) pen samt jeg bruger Supra Lorad kabler, men den virker ikk lige på mit nuværende system, så jeg har prøvet at vende dem efter hvornår pennen bipper/lyser senere, den er jo lavet til at lukke arret når fasen er korrekt, og dens markedsføring på pakken viser også at deres egne kabler ikke skulle udstråle nogen nisser eller farlige strålinger, men den bipper og lyser også lystigt når man tester deres egne kabler, så den er ikk helt pengene værd i alle tilfælde..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|