Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DENON DVD-3800BD og DVD-2500BT (Blu-Ray) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:

Hvis jeg nu køber en denon 3808 og så den 2500BT, så kan jeg bruge Hdmi 1.3 til overførelse af TrueHD og DTS Master?

Vil pcm give bedre lyd? og i såfald hvordan forbindes de 2 via pcm? 7 analoge kabler?

En 3808 og en 2500BT skal forbindes med HDMI - det vil kunne bruges til overførsel af alle lydformater - incl. PCM lyd.

Takker

Jeg fatter bare minus af de lydformater! skal man vælge pcm eller TrueHD, DTS Master....

Det var sq nemmere i de gode gamle dage da man bare skulle vælge mellem coax eller optisk

Det er da også ok nemt når man bare kan nøjes med et hdmi kabel og så er den klaret

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:

Hvis jeg nu køber en denon 3808 og så den 2500BT, så kan jeg bruge Hdmi 1.3 til overførelse af TrueHD og DTS Master?

Vil pcm give bedre lyd? og i såfald hvordan forbindes de 2 via pcm? 7 analoge kabler?

En 3808 og en 2500BT skal forbindes med HDMI - det vil kunne bruges til overførsel af alle lydformater - incl. PCM lyd.

Takker

Jeg fatter bare minus af de lydformater! skal man vælge pcm eller TrueHD, DTS Master....

Det var sq nemmere i de gode gamle dage da man bare skulle vælge mellem coax eller optisk

Lidt lettere er det nye nu dog - nu kan du nøjes med HDMI 1.3a (som i nævnte sæt)

Om PCM, Dolby TrueHD eller DTS HD Master Audio er bedst - det vil variere fra skive til skive. Det kommer an på producerens færdigheder, samt om der vælges 16 bit eller 24 bit / 48 khz eller 96/192 khz.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hattori Hanzo skrev:
Det ser bare godt ud...såvel specs som design

Jeps

Desværre skal vi europæere sikkert vente i en halv evighed (i modsætning til amerikanerne)

Hvad ville der ske vist man købte en fra USA når den kom, ville det ikke kunne lade sig gøre? Ved godt at der er forskelligt strøm, men det kan vel klares med en omformer, eller tager jeg helt fejl

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

det kan man sikkert godt, mener ikke der er regionskoder på BD, men hvis der er problemer med den skal du nok ikke regne med at hfk kan klarer problemerne de første par måneder. De har hverken reservedele eller diagrammer før de selv får dem i sortiment

men ud over det så bliver det fedt med denon blu-ray. Så må vi håbe at film producenterne snart får taget sig sammen til at kode noget mere i VC-1, og ikke mpeg-2
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

kan se at de to mindste modeller også bliver erstattet.Hvad er forskellen på de nye og de gamle modeller.Så er spørgsmålet så hvornår at 2930 og 3930 bliver erstattet
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

dem der hedder 40 i stedet for 30 er blot det nye design f.eks. 1930=1940

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:
Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:

Takker

Lidt lettere er det nye nu dog - nu kan du nøjes med HDMI 1.3a (som i nævnte sæt)

Om PCM, Dolby TrueHD eller DTS HD Master Audio er bedst - det vil variere fra skive til skive. Det kommer an på producerens færdigheder, samt om der vælges 16 bit eller 24 bit / 48 khz eller 96/192 khz.

Ahha. det forklarer jo en hel det!! Nu har jeg spurgt på flere fora udover dette mht de nye lydformater og dit svar er sq det bedste. Det er skrevet så selv jeg kan forstå det

Så er det helt 100 at jeg skal have ny reciever og afspiller der begge undersøtter hdmi 1.3a

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:
Audi A3 skrev:
Furious jt skrev:

Takker

Ahha. det forklarer jo en hel det!! Nu har jeg spurgt på flere fora udover dette mht de nye lydformater og dit svar er sq det bedste. Det er skrevet så selv jeg kan forstå det

Så er det helt 100 at jeg skal have ny reciever og afspiller der begge undersøtter hdmi 1.3a

Det vigtigste er bare at din reciver understøtter LPCM, og afspiller kan outputte det.

Der er en god forklaring fra Thomasdk1405 her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55237&P N=1

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Lyder som noget der er værd at vente på.

Interessant at Denon vil lancere en ren BD-transport så man undgår dekoder i både afspiller og processor.

De ser ud til at Denon har tænkt sig at blive en markant medspiller i high-end segmentet. Jeg kunne godt forestille mig at der kommer til at stå Denon på en del af mit grej i fremtiden.

Hvordan fungere dette rent praktisk? Jeg læste det som at Receiveren tog sig både at billedet og lyden eller hvad?

Og hvad er prisen for transporten?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
det kan man sikkert godt, mener ikke der er regionskoder på BD, men hvis der er problemer med den skal du nok ikke regne med at hfk kan klarer problemerne de første par måneder. De har hverken reservedele eller diagrammer før de selv får dem i sortiment

men ud over det så bliver det fedt med denon blu-ray. Så må vi håbe at film producenterne snart får taget sig sammen til at kode noget mere i VC-1, og ikke mpeg-2

Der bliver da ikke lavet voldsomt meget i Mpeg-2 mere! Det er nu mere Mpeg-4 så ikke så stor forskel! Er kun de mindre dedikeret firmaer som laver mpeg-2 stadig!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

De ser flotte ud, med deværre også dyre, nogel der ved havde de komme til at koste i Danmark og hvornå man ser der her ?

Denon-Link kan kun overførre SACD og DVD-Audio og hvis nok også Dolby Digital og DTS.

Hvis man skal kunne overførre de ny lydformater som HD-DTS og Dolby Digital Plus til den indbygge decoder i surrund forsærker, kreve det HDMI
1.3a, eller man havde fat i en Blu-Ray/HD-DVD afspille der kan sende LPCM over HDMI og en forærker der kan modtage LPCM over HDMI, den
sidste mulighed er en Blu-Ray og HD-DVD afspille med anlog 5.1 (7.1) udgange og en forsærker med anlog 5.1 (7.1) ingange.

Med HDMI 1.3a kan man overførre alle de nye lyd formater plus de gammle lyd formater og de nye faver format.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
De ser flotte ud, med deværre også dyre, nogel der ved havde de komme til at koste i Danmark og hvornå man ser der her ? 

Uden at skulle kunne sige noget med sikekrhed, så tror jeg det kommer til at passe meget godt med ca 15.000,- for den store af dem. Priserne i hifiklubben svarer ca til de amerikanske priser fra Denons amerikanske hjemmeside ganget med en dollarkurs der hedder 7.

Eksempelvis koster DVD-A1XVA her hjemme 26.999,00, i USA hvor den hedder DVD-5910CI er prisen $3,800.00. Hvis man regner DK prisen ud for nogle af de andre produkter på denons usa side ud fra MSRP * 7 så liger de ret godt prisen i Hifiklubben.

Mvh. Henrik

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Batman skrev:

Lyder som noget der er værd at vente på.

Interessant at Denon vil lancere en ren BD-transport så man undgår dekoder i både afspiller og processor.

De ser ud til at Denon har tænkt sig at blive en markant medspiller i high-end segmentet. Jeg kunne godt forestille mig at der kommer til at stå Denon på en del af mit grej i fremtiden.

Hvordan fungere dette rent praktisk? Jeg læste det som at Receiveren tog sig både at billedet og lyden eller hvad?

Og hvad er prisen for transporten?

Denons afspillere kan sende det  udekodede signal til en processor via HDMI. Pioneer har fornylig lanceret recievere med dekodning af de nye lydformater, men deres  egen blurayafspiller kan sjovt nok ikke sende et udekodet signal via HDMI.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Denon-Link kan kun overførre SACD og DVD-Audio og hvis nok også Dolby Digital og DTS.

Hvis man skal kunne overførre de ny lydformater som HD-DTS og Dolby Digital Plus til den indbygge decoder i surrund forsærker, kreve det HDMI
1.3a, eller man havde fat i en Blu-Ray/HD-DVD afspille der kan sende LPCM over HDMI og en forærker der kan modtage LPCM over HDMI, den
sidste mulighed er en Blu-Ray og HD-DVD afspille med anlog 5.1 (7.1) udgange og en forsærker med anlog 5.1 (7.1) ingange.

Med HDMI 1.3a kan man overførre alle de nye lyd formater plus de gammle lyd formater og de nye faver format.

Det kunne jo være der kom en ny generation af Denon-link... ved det ikke og har svært ved at se det hele på de billeder der er, men det kunne jo tænkes

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om DVD-3800BD vil kunne afspille DVD-audio og SACD via den interne dekoder? Hvis så kunne den vil det være interrsant.
Til top Vis Kenneth Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth Hansen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Der står at det overhovedet ikke er understøtet, så mit bud ville være nej.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

den lokale hifi klub siger ca et år i for lev i danmark
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

Jeg gætter på, at sælgerne i butikkerne endnu ikke ved noget om forventet release i Danmark. Da DVD2930 og DVD3930 kom til landet i efteråret 2006 var der meget forskellige udmeldinger fra butikkerne omkring levering.

De der bedst har en ide omkring levering i Danmark findes på hovedkontoret. Det er nok dertil der skal rettes henvendelse.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

Det må vist være for at gøre sig interessante 

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Så ser det endelig ud til at der snart sker noget:

http://denon.jp/company/release/dvd3800bd_2500bt.html

Ved hjælp fra bablefish så står der bla. at de kommer i handlen i slutningen af Jannuar 2008, da det ikke er lanceret på nogen af de andre Denon sites så er det sikkert kun i Japan vi kan regne med at se de nye spændende afspillere.

Jeg glæder mig stadig :)

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes