Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DENON DVD-3800BD og DVD-2500BT (Blu-Ray) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Øh... Denne maskine kan da alt, undtagen SACD. Det er jeg da lidt ked af. Nogen der ved hvorfor?

/Jonathan

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt at der ikke er Ethernet port på nogle af Blu-Ray afspillerene fra Denon så man kan opdatere dem via nettede.
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Det er utroligt at der ikke er Ethernet port på nogle af Blu-Ray afspillerene fra Denon så man kan opdatere dem via nettede.

Er det ikke det RS-232'eren er til ?

/jonathan

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:

biojensen skrev:

/jonathan

Det kræver jo at den skal sættes til en computer og det da meget nemmer at den sidder på ens netværk via Ethernet port og kun kræver får tryk for at opdatere afspilleren.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
helledie skrev:

biojensen skrev:

/jonathan

Det kræver jo at den skal sættes til en computer og det da meget nemmer at den sidder på ens netværk via Ethernet port og kun kræver får tryk for at opdatere afspilleren.

Det kan du ha ret i :) Mener at Pioneer har det i deres blu-ray afspiller. Men de har så til gengæld ikke 7.1 analog ud.

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
biojensen skrev:
helledie skrev:

biojensen skrev:

/jonathan

Det kan du ha ret i :) Mener at Pioneer har det i deres blu-ray afspiller. Men de har så til gengæld ikke 7.1 analog ud.

Pioneer har Ethernet port.

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Det har PS3'en også... og den fortæller ovenikøbet selv når der er en opdatering klar til den...

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
helledie skrev:
biojensen skrev:
helledie skrev:

biojensen skrev:

/jonathan

Pioneer har Ethernet port.

Det er smart..

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Denon kommer med Ethernet port i den kommende High End Blu-Ray. Afløser for DVD-A1XVA

Jeff Talmadge
Director, Product Development & Systems Integration
DENON Electronics (USA), LLC

..svarer på spørgsmål vedr. Audio og Blu-Ray. US-versioner, men meget går igen i EU-modeller.

Blu-Ray tråd

Audio tråd

Et par high-lights (indlæg 218):

Denon Link is not dead, and we are investigating support for the HD audio formats down the road. We will have something later this year with an updated DL3...

The first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen will...the 3800 will be equal to the 5900 for CD playback...

We will most likely continue with the 17 and 19 series models for a couple of years, but also introducing more affordable Hi Def players in the future, most likely '09...

Fra Blu-Ray tråden. Næste Blu-Ray fra Denon bliver en High-End model - sandsynligvis afløser for DVD-A1XVA (USA DVD-5910CI) - og forhåbentlig med understøttelse for SACD, DVD-Audio og opdateret DenonLink 3 (DTS-HD MA og Dolby TrueHD)

Post 290 Swanlee
Just wanted to say in response to the DVD-A and SACD question if you guys produce a BLU-RAY player That does CD, SACD and DVD-A very well I will gladly buy that player.

Post 297 DenonJeff
swanlee - Understand loud and clear, and we feel the same way...stay tuned

Post 298 DenonJeff
Late summer we will introduce another hi-def product with ethernet, but it will be high end

Post 303 DenonJeff
All - The next player announced will be 'uber' hi-end if you think the 3800 @ $2k, think DVD-5910 expensive...

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hey Audi.

Tak for det.. Så må vi jo bare vente endnu længere....

/jonathan

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Lige et lille spørgsmål ang. den nye Blu Ray fra Denon. Tror i det er muligt at køre f.eks. cd lyden over i en dac via coxial også kører SS lyden over HDMI ?
Så kunne man jo skrotte sin cd...

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Lige et lille spørgsmål ang. den nye Blu Ray fra Denon. Tror i det er muligt at køre f.eks. cd lyden over i en dac via coxial også kører SS lyden over HDMI ?

Jeg vil tro at det er muligt. Prøv evt. at stil spørgsmålet til DenonJeff i AVS-tråden ..

....svarer på spørgsmål vedr. Audio og Blu-Ray. US-versioner, men meget går igen i EU-modeller.

Blu-Ray tråd

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg gjorde det en overgang med Primare DVD26 hvor jeg brugte dens HDMI til surround og den digitale udgang i min dac, og det fungerede KANON

Så ser ingen grund til at det ikke burde kunne lade sig gøreved denon også. det kommer bare an på kvaliteten af drevet.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Raskolnikov skrev:

Jeg gjorde det en overgang med Primare DVD26 hvor jeg brugte dens HDMI til surround og den digitale udgang i min dac, og det fungerede KANON

Så ser ingen grund til at det ikke burde kunne lade sig gøreved denon også. det kommer bare an på kvaliteten af drevet.

Cool. Drevet ser jo netop ud til at være ret godt i denne...

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Superfede maskiner. Får mig til at tænke tilbage på mine lykkelige år med DVD-5000.

Men hvorfor nu begrænse sig med kun én HDMI-udgang? For at få lyden med de nye lydformater ud digitalt, kræver det at man bruger HDMI-udgangen til sin forstærker med indbyggede dekodere (alternativt 7.1-analogudgangen som jeg ikke er interesseret i). Men hvad nu når man har en high-end projector hvor man ønsker at smide billedet ind i fra hdmi-udgangen? Altså ikke ønsker at bruge et ekstra led som forstærkeren jo er.

Det skal lige siges min projektor er 2-delt med en boks hvor alt tilsluttes og herfra fiberkabler og til selve fremviseren. Jeg vil påstå at projektoren til en hver tid formår at scalere billedet bedre end selv Denon's bedste av-forstærker.

Og ærgerligt vi må vente på SACD og DVD-audio, men er det rigtigt forstået det kommer i opgraderede versioner? Og er det også rigtigt forstået at i-link kommer i en opgraderet version så man kan overføre de nye lydformater herfra og så nøjes med at bruge hdmi'en til billedet? Hvis ja, vil alle mine problemer være løst, såfremt jeg altså også investerer i en Denon surroundforforstærker. Nogle links til Denon's nye modeller? 

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

Og ærgerligt vi må vente på SACD og DVD-audio, men er det rigtigt forstået det kommer i opgraderede versioner? Og er det også rigtigt forstået at i-link kommer i en opgraderet version så man kan overføre de nye lydformater herfra og så nøjes med at bruge hdmi'en til billedet? Hvis ja, vil alle mine problemer være løst, såfremt jeg altså også investerer i en Denon surroundforforstærker. Nogle links til Denon's nye modeller? 

Ja og Nej.

DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og DVD

Det bliver en topmodel - i prisklasse med DVD-A1XVA (ca. 25K).

iLink har DENON ikke planer om at understøtte. De arbejder derimod på en opgraderet udgave af DL3 (Denon Link) der også understøtter DTS-HD MA og Dolby TrueHD

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej Audi A3,

tak for svaret, det lyder som den maskine jeg skal vente på

Min fejl at skrive iLink, mente selvfølgelig DenonLink, men ved du om planen er at DL3 også bliver en del af denne nye topmodel?

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

ved du om planen er at DL3 også bliver en del af denne nye topmodel?

Jeg tror og håber det - mht opdateret DL3 (min konklusion af hints fra DenonJeff).

Udpluk af svar fra DenonJeff

Denon Link is not dead, and we are investigating support for the HD audio formats down the road. We will have something later this year with an updated DL3...

The first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen will...
swanlee - Understand loud and clear, and we feel the same way...stay tuned (spm. ang. SACD og DVD-Audio)

Late summer we will introduce another hi-def product with ethernet, but it will be high end
The next player announced will be 'uber' hi-end if you think the 3800 @ $2k, think DVD-5910 expensive...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

"DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og
DVD", mon ikke at der blive den samme maskine som komme i Primare navn som DVD32 (et gæt på et nyt navn kunne værre BD32) ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
"DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og
DVD", mon ikke at der blive den samme maskine som komme i Primare navn som DVD32 (et gæt på et nyt navn kunne værre BD32) ?

Hvad får dig til at tro det

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes