Forfatter |
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh... Denne maskine kan da alt, undtagen SACD. Det er jeg da lidt ked af. Nogen der ved hvorfor?
/Jonathan
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt at der ikke er Ethernet port på nogle af Blu-Ray afspillerene fra Denon så man kan opdatere dem via nettede  .
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Det er utroligt at der ikke er Ethernet port på nogle af Blu-Ray afspillerene fra Denon så man kan opdatere dem via nettede . |
|
|
Er det ikke det RS-232'eren er til ?
/jonathan
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
biojensen skrev:
Det er utroligt at der ikke er Ethernet port på nogle af Blu-Ray afspillerene fra Denon så man kan opdatere dem via nettede . |
|
|
/jonathan
|
|
|
Det kræver jo at den skal sættes til en computer og det da meget nemmer at den sidder på ens netværk via Ethernet port og kun kræver får tryk for at opdatere afspilleren.
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
helledie skrev:
biojensen skrev:
|
|
/jonathan
|
|
|
Det kræver jo at den skal sættes til en computer og det da meget nemmer at den sidder på ens netværk via Ethernet port og kun kræver får tryk for at opdatere afspilleren.
|
|
|
Det kan du ha ret i :) Mener at Pioneer har det i deres blu-ray afspiller. Men de har så til gengæld ikke 7.1 analog ud.
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
biojensen skrev:
helledie skrev:
biojensen skrev:
|
|
/jonathan
|
|
|
|
|
|
Det kan du ha ret i :) Mener at Pioneer har det i deres blu-ray afspiller. Men de har så til gengæld ikke 7.1 analog ud.
|
|
|
Pioneer har Ethernet port .
|
Til top |
|
|
Gabriel Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har PS3'en også... og den fortæller ovenikøbet selv når der er en opdatering klar til den...  __________________ //Gabriel
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
helledie skrev:
biojensen skrev:
helledie skrev:
biojensen skrev:
|
|
/jonathan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pioneer har Ethernet port .
|
|
|
Det er smart.. 
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon kommer med Ethernet port i den kommende High End Blu-Ray. Afløser for DVD-A1XVA
Jeff Talmadge Director, Product Development & Systems Integration DENON Electronics (USA), LLC
..svarer på spørgsmål vedr. Audio og Blu-Ray. US-versioner, men meget går igen i EU-modeller.
Blu-Ray tråd
Audio tråd
Et par high-lights (indlæg 218):
Denon Link is not dead, and we are investigating support for the HD audio formats down the road. We will have something later this year with an updated DL3...
The first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen will...the 3800 will be equal to the 5900 for CD playback...
We will most likely continue with the 17 and 19 series models for a couple of years, but also introducing more affordable Hi Def players in the future, most likely '09...
Fra Blu-Ray tråden. Næste Blu-Ray fra Denon bliver en High-End model - sandsynligvis afløser for DVD-A1XVA (USA DVD-5910CI) - og forhåbentlig med understøttelse for SACD, DVD-Audio og opdateret DenonLink 3 (DTS-HD MA og Dolby TrueHD)
Post 290 Swanlee Just wanted to say in response to the DVD-A and SACD question if you guys produce a BLU-RAY player That does CD, SACD and DVD-A very well I will gladly buy that player.
Post 297 DenonJeff swanlee - Understand loud and clear, and we feel the same way...stay tuned 
Post 298 DenonJeff Late summer we will introduce another hi-def product with ethernet, but it will be high end 
Post 303 DenonJeff All - The next player announced will be 'uber' hi-end if you think the 3800 @ $2k, think DVD-5910 expensive... __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Audi.
Tak for det.. Så må vi jo bare vente endnu længere....
/jonathan
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille spørgsmål ang. den nye Blu Ray fra Denon. Tror i det er muligt at køre f.eks. cd lyden over i en dac via coxial også kører SS lyden over HDMI ? Så kunne man jo skrotte sin cd...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Lige et lille spørgsmål ang. den nye Blu Ray fra Denon. Tror i det er muligt at køre f.eks. cd lyden over i en dac via coxial også kører SS lyden over HDMI ? Så kunne man jo skrotte sin cd... |
|
|
Jeg vil tro at det er muligt. Prøv evt. at stil spørgsmålet til DenonJeff i AVS-tråden ..
....svarer på spørgsmål vedr. Audio og Blu-Ray. US-versioner, men meget går igen i EU-modeller.
Blu-Ray tråd
__________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Lige et lille spørgsmål ang. den nye Blu Ray fra Denon. Tror i det er muligt at køre f.eks. cd lyden over i en dac via coxial også kører SS lyden over HDMI ? Så kunne man jo skrotte sin cd... |
|
|
Jeg gjorde det en overgang med Primare DVD26 hvor jeg brugte dens HDMI til surround og den digitale udgang i min dac, og det fungerede KANON 
Så ser ingen grund til at det ikke burde kunne lade sig gøreved denon også. det kommer bare an på kvaliteten af drevet. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Jeg gjorde det en overgang med Primare DVD26 hvor jeg brugte dens HDMI til surround og den digitale udgang i min dac, og det fungerede KANON 
Så ser ingen grund til at det ikke burde kunne lade sig gøreved denon også. det kommer bare an på kvaliteten af drevet. |
|
|
Cool. Drevet ser jo netop ud til at være ret godt i denne... __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
emarkussen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superfede maskiner. Får mig til at tænke tilbage på mine lykkelige år med DVD-5000.
Men hvorfor nu begrænse sig med kun én HDMI-udgang? For at få lyden med de nye lydformater ud digitalt, kræver det at man bruger HDMI-udgangen til sin forstærker med indbyggede dekodere (alternativt 7.1-analogudgangen som jeg ikke er interesseret i). Men hvad nu når man har en high-end projector hvor man ønsker at smide billedet ind i fra hdmi-udgangen? Altså ikke ønsker at bruge et ekstra led som forstærkeren jo er.
Det skal lige siges min projektor er 2-delt med en boks hvor alt tilsluttes og herfra fiberkabler og til selve fremviseren. Jeg vil påstå at projektoren til en hver tid formår at scalere billedet bedre end selv Denon's bedste av-forstærker.
Og ærgerligt vi må vente på SACD og DVD-audio, men er det rigtigt forstået det kommer i opgraderede versioner? Og er det også rigtigt forstået at i-link kommer i en opgraderet version så man kan overføre de nye lydformater herfra og så nøjes med at bruge hdmi'en til billedet? Hvis ja, vil alle mine problemer være løst , såfremt jeg altså også investerer i en Denon surroundforforstærker. Nogle links til Denon's nye modeller?
__________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
emarkussen skrev:
Og ærgerligt vi må vente på SACD og DVD-audio, men er det rigtigt forstået det kommer i opgraderede versioner? Og er det også rigtigt forstået at i-link kommer i en opgraderet version så man kan overføre de nye lydformater herfra og så nøjes med at bruge hdmi'en til billedet? Hvis ja, vil alle mine problemer være løst , såfremt jeg altså også investerer i en Denon surroundforforstærker. Nogle links til Denon's nye modeller?
|
|
|
Ja og Nej. DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og DVD  Det bliver en topmodel - i prisklasse med DVD-A1XVA (ca. 25K). iLink har DENON ikke planer om at understøtte. De arbejder derimod på en opgraderet udgave af DL3 (Denon Link) der også understøtter DTS-HD MA og Dolby TrueHD __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
emarkussen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Audi A3,
tak for svaret, det lyder som den maskine jeg skal vente på
Min fejl at skrive iLink, mente selvfølgelig DenonLink, men ved du om planen er at DL3 også bliver en del af denne nye topmodel? __________________ ...markus
"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
emarkussen skrev:
ved du om planen er at DL3 også bliver en del af denne nye topmodel? |
|
|
Jeg tror og håber det - mht opdateret DL3 (min konklusion af hints fra DenonJeff). Udpluk af svar fra DenonJeff Denon Link is not dead, and we are investigating support for the HD
audio formats down the road. We will have something later this year
with an updated DL3...  The
first gen BD products will not support SACD and/or DVD-A, next gen
will... swanlee - Understand loud and clear, and we feel the same way...stay tuned  (spm. ang. SACD og DVD-Audio) Late summer we will introduce another hi-def product with ethernet, but it will be high end  The next player announced will be 'uber' hi-end if you think the 3800 @ $2k, think DVD-5910 expensive... __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og
DVD", mon ikke at der blive den samme maskine som komme i Primare navn som DVD32 (et gæt på et nyt navn kunne værre BD32) ?
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
"DENON har planer om at præsentere en model senere i år, der kan afspille SACD, DVD-Audio og er Blu-Ray Profile 2.0 - og nok også CD og
DVD", mon ikke at der blive den samme maskine som komme i Primare navn som DVD32 (et gæt på et nyt navn kunne værre BD32) ? |
|
|
Hvad får dig til at tro det  __________________  Audi A3
|
Til top |
|
|