Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DENON DVD-3800BD og DVD-2500BT (Blu-Ray) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 September 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

emarkussen:
Jeg vil som Rysz også sige, at LX-91 ikke slår Denon på alle punkter. På dvd siden er Denon 3800BD bedre end Pio lx-91 - end of story. Dette er testet flere gange. Og som Rysz skriver, er dette ikke en subjektiv vurdering, men målbart.

Mht. lyd, er det tilgengæld en subjektiv vurdering og ingen tvivl om at LX-91 er en lækker maskine på dette område, men der er andre som foretrækker lyden via cd fa Denon 3800BD, se fx her: http://www.avforums.com/forums/blu-ray-players/1008617-compa ring-lx91-3800bd-bdp-83-cd-transport.html

På mange måder outdated? Hvis det er 1.1 du tænkter på, er jeg bestemt ikke enig... 

Oppo bliver bestemt bedst til prisen. Den slår alle de andre maskiner til dvd og på hastigheder - også Denon 3800BD og Denon DBP2010. Men hvor jeg tror Oppo'en halter bagefter er på analog lyd, hvad jeg kan læse mig frem til ihverfald.

Edit: Denon DBP2010 har ikke samme chip i som Oppo'en Rysz :) Dog er det Anchor Bay
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Med den udtalelse kan man så læse, at du ikke har testet sagerne ordentligt. Uden tvivl en lækker lydmæssigt performance jeps, men LX91 halter efter DVD3800 på DVD og endnu mere efter DBP2010 der har samme dvd del som Oppo'en. Oppe'en distancere sig på 1080i materiale.

Skriver her ikke ud fra min baggrund, men ud fra en rent videnskabelig perspektiv. 

Rysz, hvad mener du med videnskabeligt perspektiv? Taler vi målinger og tal på et stykke papir?

Når jeg tester den slags, så er der tale om A/B-test med ens kabler, ens forudsætninger, filmscener man kender rigtigt godt og hvad der ellers hører til. Selvfølgelig er det i min opsætning og jeg skal da ikke udelukke at resultatet vil være et andet i en anden opsætning - men hvis vi snakker udstyr i samme (pris)klasse som jeg har, må jeg ha' lov at tvivle.

Men selvfølgelig er det jo også et spørgsmål om personlige referencer - med mindre vi taler målinger og tal!

Som jeg skriver i mit oprindelige indlæg, har Pioneer'en ligeledes mulighed for at køre Source Direct på billedsiden - en klar fordel, da man på den måde får optimal udnyttelse af en evt. videoscaler (jeg har selv en DVDO Edge - og ja, den løftede niveauet på DVD-siden).

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 02 September 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Arete skrev:
emarkussen:
Jeg vil som Rysz også sige, at LX-91 ikke slår Denon på alle punkter. På dvd siden er Denon 3800BD bedre end Pio lx-91 - end of story. Dette er testet flere gange. Og som Rysz skriver, er dette ikke en subjektiv vurdering, men målbart.

Arete, jeg er ikke enig, se indlæget til Rysz. Og hvorfor er skal det ikke være en subjektiv vurdering, men ud fra målinger man skal bestemme den slags? Det kunne aldrig falde mig ind at købe udstyr ud fra målinger, det må være mit øje der ser det - fuldstændig som med lyd (her er det dog ørene det drejer sig om ). Det betyder selvfølgelig også der vil være mange forskellige meninger om dette. 

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 02 September 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

Arete skrev:
emarkussen:

Arete, jeg er ikke enig, se indlæget til Rysz. Og hvorfor er skal det ikke være en subjektiv vurdering, men ud fra målinger man skal bestemme den slags? Det kunne aldrig falde mig ind at købe udstyr ud fra målinger, det må være mit øje der ser det - fuldstændig som med lyd (her er det dog ørene det drejer sig om ). Det betyder selvfølgelig også der vil være mange forskellige meninger om dette. 

Der er bare intet facit hvad angår lyd, det kan man ikke måle eller veje. Men du kan måle dig til det perfekte/rigtige billede. Om så man vil se "virkeligeheden" det er en anden snak...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 September 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:
Rysz skrev:

Med den udtalelse kan man så læse, at du ikke har testet sagerne ordentligt. Uden tvivl en lækker lydmæssigt performance jeps, men LX91 halter efter DVD3800 på DVD og endnu mere efter DBP2010 der har samme dvd del som Oppo'en. Oppe'en distancere sig på 1080i materiale.

Skriver her ikke ud fra min baggrund, men ud fra en rent videnskabelig perspektiv. 

Som jeg skriver i mit oprindelige indlæg, har Pioneer'en ligeledes mulighed for at køre Source Direct på billedsiden - en klar fordel, da man på den måde får optimal udnyttelse af en evt. videoscaler (jeg har selv en DVDO Edge - og ja, den løftede niveauet på DVD-siden).

det siger jo intet om afspilleren? Jeg tror de færreste vil betvivle at en dedikeret videoprocessor har bedre billedebehandling end en afspiller i samme prisklasse

Arete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

Arete skrev:
emarkussen:

Det jeg mener er, lyd er subjektivt, så vi kan i virkeligheden ikke rigtig diskutere, hvilken der er bedst til dette imo.

Men de-interlace kan vi måle os frem til og se forskel. Her er Denon 3800BD bedre end Pioneer 91. Det er ikke rigtig noget hurlumhej i dette, sådan er det bare :) Bare spørg dem, som har gjort seriøse AB test mellem disse to afspillere. Når dette så er sagt, er forskellen helt sikkert meget lille, og mange af de dvdfilm vi ser, vil de sikkert begge de-interlace korrekt og dermed heller ingen forskel mellem dem. Men at sige Pio'en er bedre er direkte forkert.  

Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 September 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

Rysz, hvad mener du med videnskabeligt perspektiv? Taler vi målinger og tal på et stykke papir?

Når jeg tester den slags, så er der tale om A/B-test med ens kabler, ens forudsætninger, filmscener man kender rigtigt godt og hvad der ellers hører til. Selvfølgelig er det i min opsætning og jeg skal da ikke udelukke at resultatet vil være et andet i en anden opsætning - men hvis vi snakker udstyr i samme (pris)klasse som jeg har, må jeg ha' lov at tvivle.

Men selvfølgelig er det jo også et spørgsmål om personlige referencer - med mindre vi taler målinger og tal!

Nu er der ikke ret mange der køber en LX91 for at køre billedet en anden vej rundt. Har man en receiver stående der kan håndterer dekodningen og en billig afspiller med source direct giver det dig det samme resultat som LX 91. Men at man gerne vil give mere for at have en stor lækker afspiller er fint med mig. Jeg har bare svært ved at se, hvorfor folk så ikke skriver det. Jeg har det selv på samme måde og har ingen problemer med at sige, at jeg har givet 10.000,- for meget for den her, men jeg synes fandme den er lækker.

Billede kan måles og skal sættes efter den CIE standard produktions og replikationsstudierne bruger. Hvis afspillekæden viger fra denne standard så ser du noget andet end oprindelig tiltænkt. Det er en generel misforståelse, at billede er en smagssag. DET ER DET IKKE.

Dernæst er forskellen mellem de to afspiller (LX91 og DVD3800) meget lille, men den er der og det er til Denon's favør. Lyden er til gengæld smagsbetonet og den ikke tages med i sammenligningen af de to afspillere.

At sammenligne afspiller set ud fra en ynglingsfilm og med lidt kabelroderi kan basalt ikke lade sig gøre. Jeg har holdt billedtest, hvor folk kunne forskel på det samme billede op til flere gange (læs jeg nåede slet og skifte afspiller før superbrugere bragede ud med alle de forskelle der var i billedet). Man bliver let snydt og det eneste der kan bruges i det regi er målinger med relevant udstyr og diverse testbilleder.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes