Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma vs. LCD - Fordele og ulemper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

JkMa skrev:

Håber det er iorden jeg lige "låner" tråden lidt, jeg har valgt at købe LCD da jeg kun skal have en 32" skærm. Har kigget lidt på Samsung bl.a.

Jeg ville så spørge om det  godt kan betale sig at give lidt ekstra og købe en 100 Hz skærm, da det skulle give et bedre billed ved action/sport osv. Altså stabile billeder ved hurtige bevægelser?!

Nogle kommentarer til dette?

Jeg har personligt ikke kunnet konstaterer nogen umiddelbar stor forskel på tv med og uden de 100 Hz. Det virker lidt som et salgsgimmick i mine øjne. Om det er fordi jeg kun har set rigtig gode 50 Hz-modeller og middelmådige 100 Hz, skal jeg ikke kunne sige.

Hvis tv'et skal arbejde med en faktor gange 24 Hz for at få det optimale ud af de nye billedmaterialer, såsom HD-DVD og BD, så giver det ingen mening at snakke om 100 Hz. Så burde det vel snarer hedde 96 eller 144 Hz. (til eksperterne: Korrigere endelig, hvis jeg har misforstået noget )

Der hvor det kan bruges er i forhold til Pal-standarden på almindelige tv-udsendelser og SD-DVD.  Jeg er dog af den overbevisning, at producenterne stadig sløser med kvaliteten af deres tunerdele i skærmene, og så længe vi døjer med de til stadighed meget ringe tv-signaler, så er der andre ting der spiller en væsentlig større faktor end de 50 vs. 100 Hz. Om det giver noget ved SD-DVD bliver jeg dig svar skyldig, da jeg endnu ikke har haft tiden til at gå det grundigt igennem.

En ting er ihvertfald sikkert. Bed om at se skærmen med et tv-billede på i butikken, eller optag en fodboldkamp og tag med derind. For hvad det angår kan du ikke bruge specifikationer til ret meget. Kvaliteten af tuneren og den generelle opbygning af tv'et betyder mere.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes