Forfatter |
|
Hult Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 06 August 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kongen
Det er fordi jeg ikke kunne skaffe andet i 3mm plader, gennem det lokale byggemarked. HDF (High Density Fiberboard) er endnu mere stift/tæt end MDF. Men det må findes idet møbelindustrien benytter det til bagbeklædning af billige møbler så som "Svensk afaldstræ = Ikea"  __________________ Mvh
Hult
|
Til top |
|
|
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 22 August 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har nu bestilt enhed, forstærker og et par andre småting. Enheden har dobbelt svingspole, men forstærkeren (plateamp) har kun en udgang (+/-). Hvordan skal det forbindes? Skal det parallelforbindes? Enheden er 8 Ohm (men om det så er 4 Ohm på hver spole fremgår ikke) og forstærkeren kan levere 8 eller 4 Ohm. Link til datablad for enhedLink til forstærkerJeg har tænkt mig at føre et Y-kabel fra sub-udgangen på min Denon-receiver og over til plate-ampen. Er det nødvendigt eller kan jeg nøjes med at køre direkte til f.eks. højre kanal på plate-ampen?
__________________ Ay Carumba!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 22 August 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, subudgangen på din Denon udsender jo et monosignal, og plateampen er jo pr definition mono - hvof' Y-kabel? Du skulle kunne klare dig med en af 'low input' stikkene - i princippet mister du et par dB i signalstyrke, men det kan jo blot kompenseres ved at sætte niveauet på plate-ampen lidt højere.
Spolerne på enheden er på 8 Ohm - du skal parallel-koble dem.
|
Til top |
|
|
el_barto Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Jamen, subudgangen på din Denon udsender jo et monosignal, og plateampen er jo pr definition mono - hvof' Y-kabel? Du skulle kunne klare dig med en af 'low input' stikkene - i princippet mister du et par dB i signalstyrke, men det kan jo blot kompenseres ved at sætte niveauet på plate-ampen lidt højere.
Spolerne på enheden er på 8 Ohm - du skal parallel-koble dem. |
|
|
Det troede jeg at jeg skulle fordi der er både Left og Right indgang på low-level stikkene  Parallelkobling det er når + fra amp går til + på begge spoler og - til -...ikke? Altså: AMP | | HT | | HT | | __________________ Ay Carumba!
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jup! Rigtigt forstået.
'Left' & 'Right' hentyder jo til et stereosignal - som plate-ampen så selv laver til mono. Men, signalet fra din surround-amp ER jo allerede mono - så du får altså det hele med, selvom du kun benytter en af 'low level' indgangene. Du kan godt anvende en Y-splitter, men det er kun betydningsfuldt, hvis du virkelig mangler de sidste par dB i signalstyrke - og det tror jeg ikke vil ske.
|
Til top |
|
|
el_barto Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, tak for svaret, så er jeg med  Min pakke med enhed og forstærker er på vej fra Tyskland og lander nok en af de første hverdage, måske tirsdag eller onsdag. Jeg har været i gang med at lave kabinet, de foreløbige billeder kan ses på http://minhembio.com/pilehave/134690/Ih hvor jeg glæder mig til at komme videre, nu har det stået stille i en uge
|
Til top |
|
|
el_barto Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er min pakke landet, jeg har fået samlet den og er i gang med at teste. Men...slutter jeg den til min Denon 1507 forstærker med Sub-out -> Left eller Right får jeg kun en meget svag støj, næsten ikke hørbar lyd. Bruger jeg derimod højniveau-indgangen får jeg fint nok lyd ud.
Jeg har sørget for i opsætningen af forstærkeren at sætte den til Subwoofer: Yes og sat Crossover på forskellige ting, det hjælper hverken fra eller til.
Jeg har også rodet med cross-over knappen på selve subben, det gør ingen forskel. Eller, det gør det jo med højniveau, men ikke med lavniveau-indgangen.
Jeg har også prøvet at sætte højttalerstørrelsen til hhv. Large og Small.
Kablet jeg har brugt til lavniveau-indgangen er et 75 Ohms kabel.
Begge spoler på højttaleren er forbundet i parrallel til sub-forstærkeren.
Er der nogen der har et bud?
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_barto skrev:
Hej
Så er min pakke landet, jeg har fået samlet den og er i gang med at teste. Men...slutter jeg den til min Denon 1507 forstærker med Sub-out -> Left eller Right får jeg kun en meget svag støj, næsten ikke hørbar lyd. Bruger jeg derimod højniveau-indgangen får jeg fint nok lyd ud.
Jeg har sørget for i opsætningen af forstærkeren at sætte den til Subwoofer: Yes og sat Crossover på forskellige ting, det hjælper hverken fra eller til.
Jeg har også rodet med cross-over knappen på selve subben, det gør ingen forskel. Eller, det gør det jo med højniveau, men ikke med lavniveau-indgangen.
Jeg har også prøvet at sætte højttalerstørrelsen til hhv. Large og Small.
Kablet jeg har brugt til lavniveau-indgangen er et 75 Ohms kabel.
Begge spoler på højttaleren er forbundet i parrallel til sub-forstærkeren.
Er der nogen der har et bud?
|
|
|
Har du prøvet at bruge autosetup via målemikrofon på din Denon 1507 ? Kender ikke menuerne på den, men måske er der slået et aller andet fra ? Har du prøvet at ændre fase ? omskifter på SUB-forstærker. Forøvrigt, flot arbejde  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder, som om du skal kigge nærmere på manualen til surround-ampen. Véd godt, det kan være et gedemarked - visse af disse amps har manualer på størrelse med telefonbøger :(
|
Til top |
|
|
el_barto Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Ja, så fik jeg rodet lidt med min forstærker (altså Denon'en) og det viste sig at være den der var synderen. Manualen er meget upræcis ift. hvordan man justerer de forskellige kanalers styrke og det viste sig at subwooferen var sat til -10 dB, uagtet at jeg havde kørt autosetup med mikrofon. Ak ja, det skulle være så nemt... Det korte af det lange er at jeg fik bulder i bassen så nu går projektet fremad  Næste skridt er at få tapetseret min kasse (ja du læste rigtigt) og få monteret det hele ordenligt, inkl. dæmpning og refleksrør. Tapetet er bestillingsvare så mon ikke vi skrives ved sidst i næste uge  Tak for forslag til fejlkilden!
|
Til top |
|
|