Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sammenligning af cd afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg havde ellers overbevist mig selv om, at en pladespiller var vejen frem for bedst stereolyd for pengene, men kunne godt lige tænke mig lidt viden om en god cdafspiller inden den endelige beslutning i prisklassen op til 30000. Det skal siges at jeg aldrig har haft en pladespiller inden for døren, så derfor ved jeg intet om hvordan sådan en skal indstilles o.s.v. Men har dog hørt flere ude ved demonstrationer.

Ja jeg vil lige høre om nogen har hørt følgende cdafspillere og har erfaring herom:

Musical fidelity a5 - Bladelius freja - Audia Flight cd one - Audia flight cd two - Audio Aero prima

Den lyd jeg selv kan lide er rotel's lyd men med nogle flere klare detaljer og åbenhed end rcd1072 kan give. Det jeg især godt kan lide ved rotel er den varme luftige lyd i toppen og specielt den gode mellemtone der næsten kan gengive tørre og hæse stemmer som rør lyd. Dette skal den nye cdafspiller også kunne præstere.

Så spørgsmålet er vist nok hvilken af de nævnte cdafspillere der efter jeres erfaring kommer nærmest min beskrevne lyd. Håber nogle kan hjælpe/har hørt på nogle af disse afspillere.

Jeg har selv hørt på lyngdorf - arcam - primare - og freja. Der må jeg absolut sige at freja'en som helhed lyder bedst i mine ører.

Hvis der skulle være en afspiller jeg fuldstændig har overset efter min lydsmag så kom da med buddet.

På forhånd tak.

M.V.H. dpetersen

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg kan ikke helt blive klog på, om du (også) skal have en pladespiller?

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Nej. Først vil jeg lytte på cdafspillere op til 30000 kr. ud fra min lydstil. Det er prisgrænsen.

De nævnte cdafspillere er hvad jeg har læst mig frem til, som skulle passe ind i min stil, på nær freja som jeg har lyttet til. Det er egentlig for at spare tid jeg spørger, og så er det jo altid rart at høre andres erfaringer hvis de har hørt de nævnte cdafspillere.

Derefter vil jeg ud og høre hvor stor en forskel der er i prisklassen til en pladespiller.

Jeg hører alt musik på en dvdafspiller som gør det rigtig rigtig godt, og hvis lydforskellen mellem pladespilleren og den udvalgte cdafspiller er stor så bliver det nok en pladespiller der kommer til at stå i huset. Men en ting af gangen.

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt den ikke koster 30.000,- men Marantz 7001KI giver den lyd du beskriver. Jeg kan ikke prise denne EISA vinder(I normal udgaven) nok.

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3522&series=comp &type=cd

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Nej. Først vil jeg lytte på cdafspillere op til 30000 kr. ud fra min lydstil. Det er prisgrænsen.

De nævnte cdafspillere er hvad jeg har læst mig frem til, som skulle passe ind i min stil, på nær freja som jeg har lyttet til. Det er egentlig for at spare tid jeg spørger, og så er det jo altid rart at høre andres erfaringer hvis de har hørt de nævnte cdafspillere.

Derefter vil jeg ud og høre hvor stor en forskel der er i prisklassen til en pladespiller.

Jeg hører alt musik på en dvdafspiller som gør det rigtig rigtig godt, og hvis lydforskellen mellem pladespilleren og den udvalgte cdafspiller er stor så bliver det nok en pladespiller der kommer til at stå i huset. Men en ting af gangen.

En Gamut CD3 spiller efter min mening med nerve og saft. Jeg vil også tro den er bedre end de nævnte - som jeg dog kun kender af omtale. Gamuten koster 38.000, men det kan være du kan få et godt tilbud hos www.hifihuset.dk . Det er set før. Om den kan kom under 30 K...?`

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ja prisgrænsen er 30000, men hvis en afspiller til 10000 lyder bedre så bliver det selfølgelig den.

Har ikke hørt marantz'en, men hvad er prisen på sådan en?

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Helt nede i 5.985,00 DKK !!!!!!!!!! Hos Dan Hifi

http://www.danstv.dk/shop/

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Hvorfor absolut begynde med, at lytte til cdafspillere helt ude på grænsen af dit maksimale beløb???

Det er ret sandsynligt, at der findes afspillere der koster under 10 tusinde, som kan opfylde dine behov.

Det er bare med af få nogle maskiner hjem til prøvelytning - og gerne mindst en uge til hver...

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Lige for at alle forstår dette indlæg:

Jeg vil lytte på cd-afspillere op til 30000. Jeg har ikke skrevet noget om at det er der jeg begynder, men af de afspillere jeg har hørt på og i forhold til min lyd som jeg har prøvet at beskrive i toppen af tråden, så har jeg fundet frem til de nævnte i forhold til rotel rcd1072 som jeg har hørt med kabler på til en kabelværdi til 25000 på andet anlæg som stort set gav mig den lyd jeg søger. Men hvis nogen har erfaring inden for min lydbeskrivelse så vil jeg da gerne lytte på disse cdafspillere som f.eks. urte har foreslået mig.

For på forhånd at dette ikke skal blive en kabeldebat så lad venligst være med at kommentere dette. Priserne på kablerne fik jeg først at vide bagefter, og jeg kunne høre forskel. Så om pengene skal gives ud til en cdafspiller der er dyr og hvorefter kabler ikke gør det meget bedre eller på en billigere cdafspiller hvor lyden bliver betydelig bedre med gode kabler er et fedt for mig. Det er det samlede resultat der tæller.

Jeg ved udemærket også det er bedst at lytte på det hele selv, men som jeg også skrev så er dette for at spare tid, og jeg skrev desuden at jeg søgte folk med erfaring inden for mine nævnte cdafspillere, og min lydstil. Jeg skriver dette indlæg for at finde en cdafspiller hvor jeg kan blive 100% tilfreds med lyden.

Det er ikke for at være utaknemmelig, men læs venligst tråden først.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Ja nu er der kommet endnu et forslag på banen. Han sagde dog også at jeg skulle ligge øre til en gamut cd3, meeen den er jo over prislejet medmindre den fås på tilbud et sted.

Nå men den nye afspiller er en rega saturn som jeg aldrig har lagt øre til før. Den skulle efter sigende have rotellyden men bare mere af det hele, så jeg glæder mig lidt til at lytte til den.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

hejsa, jeg synes at du skal lægge øre til Audias Flight Two, der står til18995,-

http://www.vassagohifi.com/products/audia/audia_flight_cd_tw o.html

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1138&zoneid=3

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Rega Saturn er en rigtig god CD-afspiller, den ville jeg lægge øre til hvis jeg var dig.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

mn1994:

Har du hørt audia flight afspilleren i forhold til rega eller nogle af de andre?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

mn1994:

Har du hørt audia flight afspilleren i forhold til rega eller nogle af de andre?

hej DPetersen,

jeg har hørt ovennævnte cd afspiller i forhold til:

Koala Blue Note som også er en super cd afspiller og Rega Apollo fantastisk cd afspiller til prisen.

De når ikke Audia til sokkerholderen. Har desværre ikke hørt den i sammenligning med f.eks. Rega Saturn.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jamen så må jeg selv ud og lytte. Det skal jeg i øvrigt i morgen. Der går turen til silkeborg for at lytte lidt på rega saturn.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jamen så må jeg selv ud og lytte. Det skal jeg i øvrigt i morgen. Der går turen til silkeborg for at lytte lidt på rega saturn.

Jamen god tur og giv da gerne et indpsark efterfølgende herinde.

PS der er jo ikke langt til Artsound i Viborg, hvor der også forhandler Audia.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 August 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Bladelius Freja mkII , og har ikke selv hørt en bedre cd-afspiller i det prisleje

PS:  http://www.ktradio.dk/

Har en tilbudspris på Freja mkI.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Ja men der er desværre ikke tid til artsound i viborg så det må blive en anden gang

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Ja alt i alt så tyder det på at det jeg som jeg er nået frem til at skulle lytte på af cdafspillere, at det er det rigtige. Så der er nok ingen vej udenom end at ligge øre til en af gangen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Jeg fik vist solgt skindet før bjørnen blev skudt. Han svarer ikke på telefon selv om han plejer at være hjemme om onsdagen. Han har heller ikke svaret på min mail, så jeg er bange for at i må vente med min vurdering af rega saturn. Men hvis han er hjemme i næste uge så tager jeg et smut derop. Men hvis vi andre holder ferie, hvorfor skulle han så ikke også have lov.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes