Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sammenligning af cd afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Jeg fik vist solgt skindet før bjørnen blev skudt. Han svarer ikke på telefon selv om han plejer at være hjemme om onsdagen. Han har heller ikke svaret på min mail, så jeg er bange for at i må vente med min vurdering af rega saturn. Men hvis han er hjemme i næste uge så tager jeg et smut derop. Men hvis vi andre holder ferie, hvorfor skulle han så ikke også have lov.

Hej DPetersen

Har iøvrigt en kammerat som ejer en Rega Saturn. Iøvrigt en rigtig vellydende maskine som absolut også er et godt bud i prisklassen med den Bladelius Freja. Ville hvis jeg var dig teste disse to maskiner op mod hinanden. Begge gode bud til 15k

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 11 August 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Godaften. Lige en opdatering på situationen.

Jeg har været lidt rundt og lytte , og her er mine foreløbige indtryk på top 5:

Bladelius freja mk1: Har det jeg søger og afspiller det på en afslappet men meget opløst og sammenhængende måde. (22000)

Audio Analogue paganini: Er neutral og spiller tingene som de er, med god opløsning og sammenhæng men mangler noget rum og luftighed, det bliver bedre med ekstern dac men der mangler stadig noget rum og luft i forhold til freja. (13000 + dac ??)

Rega Saturn: Har det jeg søger, men afspiller det ikke så afslappet, og der mangler lige lidt opløsning + sammenhæng i forhold til freja. (15000)

Primare cd31: har meget luft og rum og stemmer er gode, men mangler en god sammenhæng imellem detaljer og bund. (18000)

Naim cd5x: Har det jeg søger, lyder på fuld højde med bladelius freja umiddelbart. (20000)

Så hvis det kan hjælpe nogen så vil jeg lige placerer disse efter min mening:

1: Naim CD5X / Bladelius freja mk1 ( Disse skiller sig ud)

2: Rega Saturn ( skiller sig ud)

3: Audio Analogue med ekstern dac

4: Primare cd31 (kun udelukkende pga. manglende sammenhæng. Detaljer på højde m. rega saturn.)

Min plan er nu at høre nogle flere ( audia flight, audio aero, era m.m.) og så få de 4 bedste efter min mening med hjem.

Lige til sidst vil jeg sige at jeg har hørt på lyngdorf CD-1, og syntes ikke den kan blande sig i min nuværende top 5.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Godaften. Lige en opdatering på situationen.

Jeg har været lidt rundt og lytte , og her er mine foreløbige indtryk på top 5:

Bladelius freja mk1: Har det jeg søger og afspiller det på en afslappet men meget opløst og sammenhængende måde. (22000)

Audio Analogue paganini: Er neutral og spiller tingene som de er, med god opløsning og sammenhæng men mangler noget rum og luftighed, det bliver bedre med ekstern dac men der mangler stadig noget rum og luft i forhold til freja. (13000 + dac ??)

Rega apollo: Har det jeg søger, men afspiller det ikke så afslappet, og der mangler lige lidt opløsning + sammenhæng i forhold til freja. (15000)

Primare cd31: har meget luft og rum og stemmer er gode, men mangler en god sammenhæng imellem detaljer og bund. (18000)

Naim cd5x: Har det jeg søger, lyder på fuld højde med bladelius freja umiddelbart. (20000)

Så hvis det kan hjælpe nogen så vil jeg lige placerer disse efter min mening:

1: Naim CD5X / Bladelius freja mk1 ( Disse skiller sig ud)

2: Rega Saturn ( skiller sig ud)

3: Audio Analogue med ekstern dac

4: Primare cd31 (kun udelukkende pga. manglende sammenhæng. Detaljer på højde m. rega saturn.)

Min plan er nu at høre nogle flere ( audia flight, audio aero, era m.m.) og så få de 4 bedste efter min mening med hjem.

Lige til sidst vil jeg sige at jeg har hørt på lyngdorf CD-1, og syntes ikke den kan blande sig i min nuværende top 5.

det var en dyr Apollo. Mener du mon Rega SATURN?

Ellers spændende indskrænkning du er begyndt på...

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Det var en svipser. Det er selfølgelig en Rega Saturn jeg har hørt på.

Det rettes nu.

Ja der er egentlig meget arbejde i at skulle bruge penge Men det er jo dumt at skulle bruge så mange penge og så kun høre de 3 bedste som andre mener er bedst.

Jeg skrev jo egentlig dette indlæg for at kunne spare noget tid, men det kan man simpelthen ikke da man ikke kender folks referencer, og lydsmag. Jeg håber dog dette indlæg kan hjælpe nogen der står lidt i samme situation som mig.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hørte du Freja på Bladelius amp ?. Dette forstærker nemlig lytteoplevelsen da de er som skabt for hinanden. Spændende at se hvad du ender ud med... 

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Ja jeg hørte frejaen på thor forforstærker + ymer effektforstærker og på martin logan vantage.

Jeg har alle steder sagt at de skulle spille på deres bedste setup for så vidste jeg hvad cdafspil-leren kunne, og at det ikke ville være den der skulle skiftes næste gang (hvis der skal skiftes noget ud)

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Ja jeg hørte frejaen på thor forforstærker + ymer effektforstærker og på martin logan vantage.

Jeg har alle steder sagt at de skulle spille på deres bedste setup for så vidste jeg hvad cdafspil-leren kunne, og at det ikke ville være den der skulle skiftes næste gang (hvis der skal skiftes noget ud)

Sådan skal det gøres

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

En hel anden vinkel på din søgen: overvej en maskine med digital indgang, så kan du bruge DAC'en til andre ting, film (hvis du ikke er til SS), Krammebox, PC, osv. Jeg har selv nydt godt af det valg.

Held og lykke med det, og husk at nyde det! det er jo rigtig sjovt at gå på jagt efter drømmemaskinen! og iøvrigt at følge med i
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Goddag zorglub.

Tak for foreslaget. Men det kommer i tredie række. Jeg har ikke og skal ikke have computeren inde ved anlægget.

Desuden har jeg (hvis jeg selv skal sige det) et ret god surround anlæg da jeg også hører meget musikdvd. Hvis jeg selv skal sige det så er der ikke ret langt lydmessigt fra min dvdafspiller (rotel 1060) og op til primares cd31.

Det er ikke for at rakke ned på primare, men blot for at fortælle hvor meget jeg mener at min rotel kan gengive i stereo.

Jeg har haft et indlæg om kabeltest hvor jeg havde en person over for at lytte på nogle kabler han selv havde med til mit anlæg. Selv han var overrasket. Ja man har vel lov til at være lidt stolt af sit anlæg

Ja, jeg nyder også at lytte på musikken i de forskellige forretninger, men glæder mig dog til at det ikke er varmt igen

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har set det. kunne han ikke lige vente 1 md.

Men jeg vil altså gerne høre de sidste nævnte før jeg køber noget.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

En anden, som jeg selv er ret lun på, er Tentlabs CD afspiller bygselv/samlet:
http://www.6moons.com/audioreviews/tentlabs/player.html
http://www.tentlabs.com/
http://www.jjteknik.dk/

Den skulle være fremragende, mon jjteknik har en til udlån?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Der skulle vel ikke nogen her i jylland der har en tentlabs cdafspiller til at  stå, som jeg kunne komme og lytte på

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hørt Naim cdx5 igen, og må indrømme at den ikke har sammen luft/rum som bladeliusen, men ro og sammenhæng er der stadig. Hvis jeg skulle have mere luft så skulle jeg have en flatcap 2x, men så er prisen næsten det dobbelte af en bladelius freja mk1. Så  bladelius'en ligger på en førsteplads. Naim er røget ned på en 3 plads delt med audio analogue.

Jeg skriver igen når jeg har lyttet på noget mere.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Har du hørt Audia Flight Cd2`? . Kunne være fedt at høre Freja mod Audia Flight Cd2

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke hørt Audia Flight cd2 endnu. Jeg har lige holdt ferie, så de næste 14 dage får jeg ikke tid til at køre rundt og lytte da arbejdet har hobet sig op.

Men jeg vil da lige se om jeg ikke kan komme til en gang lyttetest i varde igen. Det sker i weekenden i uge 34, så jeg vil se om jeg ikke kan få presset lidt tid ind til en god gang chokolade for ørene.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lånt en freja mk1 med hjem. Forhandleren mente at jeg skulle lade den stå i et par dage eller 3 med spænding på inden den ydede nogen retfærdighed, meeen så syntes  jeg da hellere at den skal spilles varm

Jeg må indrømme at jeg lige for 20 minutter siden var ret skuffet. Den spillede ikke med mere luft end min dvd-maskine gjorde men det hele hang dog bedre sammen, men den spillede dog slet ikke som jeg huskede den??

Så måtte jeg jo læse lidt og fandt ud af at der var normal line rca udgange og high level line rca udgange, så jeg byttede lige. STOR forskel, heldigvis.

For at være sikke så spurgte jeg min kæreste om hun ikke ville sætte sig i sofaen for at høre om hun syntes der var forskel. ( Det skal siges at hun slet ikke interesserer sig for lyd, men dog syntes det er fedt når det lyder godt. Derved får jeg også en hudløs ærlig mening.)

Hun sagde: " Det fylder mere, og er mere rund i det" Jeg spurgte så om hun mente at det var en bedre opløsning og derved også mere behagelig at lytte til. Hvorpå hun svarede: " Det fylder mere og (fagtede lidt med armene) MERE RUND. Ja det skulle næsten ses.

Så jeg glæder mig meget til om en 2-3 dage når freja er blevet varm. Så er min plan, at hvis der er tid til det så vil jeg prøve om jeg ikke kunne få en audia flight, og en audio aero med hjem til låns.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Ja milu en tentlab's kunne også være rigtig spændende, men der er sgu langt derover

Så endnu engang vil jeg høre om der er en venlig person der tilfældig har en sådan afspiller der er lidt tættere på jylland end københavn. Der vil være både vådt og tørt til ganen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Sååå. På torsdag kommer der en Audia flight cd1 på besøg. Så skal der testes vs. bladelius da jeg har hørt at der ikke er så stor forskel på cd1 og cd2, men det er kun et rygte.

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare gøre det rigtige, og slå til på denne annonce

En afspiller for livet, til en yderst attraktiv pris (nypris 47.000kr)

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=54885 

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum