| Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også prøve at Kontakte Jensen fra Vassagohifi.
Han har en Audio Aero Capitole Classic stående til godt kr. 30.000
Den skulle efter sigende være i særklasse.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Sååå. På torsdag kommer der en Audia flight cd1 på besøg. Så skal der testes vs. bladelius da jeg har hørt at der ikke er så stor forskel på cd1 og cd2, men det er kun et rygte . |
|
|
Kan lige sige at Audia Flight Cd One, kræver en hel del timer før den "lukker" op for musikken har selv spillet ca.200timer på min før det pludseligt skete,og det var noget af en forbedring.
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius  Kan du kun blive glad for :)
|
| Til top |
|
| |
johnnyvibe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man være fræk og foreslå Thule CD150 med DIGIT-II eller er den ikke nørdet nok??
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte:
ja jeg har set annoncen men jeg har før hørt dyrt udstyr hjemme ved mig der bare ikke passede ind sammen med mit anlæg, men det kunne da være spændende med et lyt. På den anden side så kan man heller ikke nå at høre alt på en gang.
Jeg har snakket med 2 personer nu ang. audio aero vs. audia flight, og de mener begge at flight vil passe bedst til mig. Den ene sagde endda at aero egentlig bare gav mere bas end en flight. Men det kan da godt ende med at jeg må høre lidt på aero'en alligevel.
Den flight jeg får forbi har spilled i 3 mdr. Så lidt tilspillet må den være (håber jeg)
Men siden bladelius'en er kommet i mit setup så er jeg blevet mere og mere glad for den. Jeg var ikke hjemme hele dagen i går, så der har den bare stået med strøm på. Da jeg så i dag har sat et par skiver i spilledåsen så kunne jeg høre en endnu bedre fylde i stemmer og i anslag på guitarstrenge. Så jeg kan bekræfte at efter en 2-3 dage med strøm på så bliver en bladelius freja endnu bedre
Jeg har hørt Thule 1 gang, og det var 1 gang for meget ( nok forkert sat sammen). Sagt på en anden måde: Det faldt ikke i min smag.
Det har ikke noget at gøre med at det "ikke er nørdet nok" Jeg går ud fra det jeg kan høre, og hvis jeg havde pengene var det ikke prisen det ville komme an på. Så hvis jeg ikke kan høre forskel på en audia flight cd1 og bladelius, så vælger jeg den billigste også selvom andre ville kunne høre forskel og mener at den dyrere er det mere værd.
Lige en kommentar: Jeg mener ikke man er nørdet bare fordi man bruger mange penge på sin hobby og selv kan høre en forskel.
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blir da spænende at høre hvad du kommer frem til,og ganske rigtigt, er det yderst vigtigt at det passer ind i dit set-up
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes i skal nok få at vide hvad den endelige beslutning bliver. Hvis i selv har erfaringer vedrørende de cdafspillere jeg har hørt på og vil høre på så kom gerne med en kommentar og hvorfor i valgte det ene frem for det andet
SÅ ER DER MAD
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige mit held.
Manden er syg og kommer ikke med afspilleren end før i næste uge. 
Men så bliver jeg trods alt ikke smittet. Men jeg må jo bare teste bladelius'en nok til at jeg kan huske lyden . (Tror nu ikke det bliver noget problem)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er min bankonto glad for mine øre ikke er så kræsen  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den sygdom er svær at slippe af med
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Ja den sygdom er svær at slippe af med |
|
|
Du har ret Tinitus er p.t. ikke muligt at helbrde, uanset hvor meget du giver for en cd-afspiller  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja uanset hvilken en man vælger så mangler der ro i lydbilledet
Spøg til side. Det må på den anden side ikke være så sjovt selv at opleve.
Men jeg vender frygtelig tilbage med flere indtryk næste uge, da der måske er nogen som er interesseret i mine indtryk mellem freja og flight.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spørgsmål da jeg ikke kender så meget til det tekniske i en cdafspiller.
Hvis nu flighten kun har spillet som drev og der er anvendt en anden dac som converter, så bliver den converter der sidder i flighten da stadig tilspillet sammen med løbeværket?? For signalet løber da stadig gennem audia flight's dac gør den ikke?
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Lige et spørgsmål da jeg ikke kender så meget til det tekniske i en cdafspiller.
Hvis nu flighten kun har spillet som drev og der er anvendt en anden dac som converter, så bliver den converter der sidder i flighten da stadig tilspillet sammen med løbeværket?? For signalet løber da stadig gennem audia flight's dac gør den ikke?
|
|
|
Umiddelbart,vil jeg sige nej.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj..
Syntes du startede med at nævne en Musical Fidelity A5. Har du fået lyttet til denne? MF har jo selv proklameret, at de har skabt verdens bedste cd afspiller flotte ord må man sige.. Men den skulle da ihvertfald være en ganske habil spille. TC har pt. et ret godt tilbud på den. ( mener det er ca 13k )
Skulle du få en til låns, vil jeg da se frem til at høre din vurdering.. Er selv på markedet efter denne model, men min pengepung har fortalt mig, at den skal findes brugt 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har ikke fået hørt MF A5 hjemme ved mig selv. Men jeg har hørt den ude ved en forhandler. Det er dog noget jeg kan huske, så det må være noget jeg skal have med hjem.
Lige den og en rotel rcd1072. Den er selfølgelig noget billigere meen jeg har hørt den med gode kabler på og det er også noget jeg husker ligesom MF A5.
Folk jeg har fortalt det til har sagt det var fordi jeg vidste hvad signal- og strømkablerne kostede da jeg hørte rotellen. Men jeg fik først prisen at vide bagefter. Nu har jeg så hørt det for anden gang ved forhandleren fordi jeg blev sgu helt i tvivl om det kunne være rigtig efter de forklaringer jeg har fået om at det ikke kunne passe. MEN JO DET PASSER.
Men jeg opdaterer løbende. nu vil jeg til Varde til en god gang ørechokolade
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt en sony sacd afspiller op imod de nyere afspillere. Jeg taler her om modellen SCD-XA777ES. Den har i sin tid fået gode anmeldelser men jeg har aldrig hørt den.
Så hvis nogen har erfaringer så må de gerne komme med deres uforbeholdne mening om denne. Både godt som skidt.
På forhånd tak.
M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har nogen mening om denne cd/multisacd afspiller?
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skylder dig selv at høre Eera. Jensen i Odense har dem stående i øjeblikket. Jeg må indrømme at jeg tabte kæben, da jeg hørte DL2 eren. Jeg synes ellers jeg er godt vant. DL2 ligger en anelse over dit angivne prisniveau men så er der da to mindre modeller.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har DL1 på prøve nu. Det er meget en smagssag om det skal være freja eller dl1. Men hvis dl2 har det mere fylde og varme i stemmer/mellemtoneområdet som freja har så er dl2 nok svær at komme udenom.
|
| Til top |
|
| |