Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken MP3 afspiller har bedst lyd/HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

MiNo skrev:

Må sige at Squeezebox lyder lækker, men jeg har ikke lyst til min PC står tændt altid. Kan nogen kaste lidt lys over muligheden for at uploade sin musik og så streame det fra en eller anden ekstern server istedet? Jeg synes det er nævnt som en mulighed, men kan ikke se nogen detaljer (såsom pris m.m.)

Ellers har jeg checker jere forslag m.m. men synes ikke der er noget produkt som rigtigt passer. De er i hvert fald alle tænkt som mobile enheder, og fedest er naturligvis noget som er designet til 'hjemmebrug'.

Jeg takker dog for alle forslag :-) og kommer I på noget andet så sig endelig til!

PS: Og så hader jeg lidt, at IPod'en virker som bedste mulighed ...

Hej MiNo

Ved ikke om du har fundet en løsning............ellers vil jeg bare gøre dig opmærksom på flg: MP3tunes her har du den mulighed du efterlyser oven over.

Du oploader din musik og kan streame/lytte til den fra en hvilket som helst PC eller Squeezebox. Du skal IKKE have din PC tændt hvis du bruger Squeezebox.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

SoundMan skrev:
MiNo skrev:

Må sige at Squeezebox lyder lækker, men jeg har ikke lyst til min PC står tændt altid. Kan nogen kaste lidt lys over muligheden for at uploade sin musik og så streame det fra en eller anden ekstern server istedet? Jeg synes det er nævnt som en mulighed, men kan ikke se nogen detaljer (såsom pris m.m.)

Ellers har jeg checker jere forslag m.m. men synes ikke der er noget produkt som rigtigt passer. De er i hvert fald alle tænkt som mobile enheder, og fedest er naturligvis noget som er designet til 'hjemmebrug'.

Jeg takker dog for alle forslag :-) og kommer I på noget andet så sig endelig til!

PS: Og så hader jeg lidt, at IPod'en virker som bedste mulighed ...

Hej MiNo

Ved ikke om du har fundet en løsning............ellers vil jeg bare gøre dig opmærksom på flg: MP3tunes her har du den mulighed du efterlyser oven over.

Du oploader din musik og kan streame/lytte til den fra en hvilket som helst PC eller Squeezebox. Du skal IKKE have din PC tændt hvis du bruger Squeezebox.

Smart tiltag må man sige! Kender du til andre services med noget lignende?

Men jeg forstår det sådan, at man skal oploade hele sin musiksamling ikke? Dvs. hvis jeg vil have alle min rippede cd'er, som jo nok fylder et godt stykke over 200GB, så skal jeg oploade hele svineriet? Av for den..det vil jo tage flere år?

Baune2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Synes lige at jeg vil dele et par erfaringer omhandlende den omtalte WACS5 fra Philips:

Hvis I skulle være i tvivl så består WACS5 systemet af en center og en station. Centeren er hvor al musikken lagres, og stationen kan benyttes, hvis man skulle ønske at afspille musikken på et andet anlæg i huset.

Ja det har sgu ikke ligefrem været nogen dans på roser, at få sat maskinen op, men jeg er fandme blevet lidt glad for det sølvfarvede uhyre.
Der er nok bedre løsningsforeslag til opbevaring af musik, men trods mange tåre og en enkelt tur på psyk, så har jeg idag en forholdsvis nem adgang til alle mine plader.

Jeg vil sige indledningsvis, at glem alt om at overføre musik trådløst fra pc til centeren, det er nok det der har drillet mig mest. Selv med en nyindkøbt router fra D-Link med temmelig gode specs, så er der virkelig ringe kontakt til centeren hvis der er nogen. Lidt nedtur men så er der jo mulighed for enten at ligge musikken på cd, eller tilslutte dyret via ethernetporten og overføre via Philips software Digital Media Manager. Lad det være sagt! Sørg for at id-taggen er på plads inden der kopieres, for det er et skrammel-program at foretage ændringer i. Forøvrigt er den meget fintfølende hvad store og små bogstaver angår. eric clapton og Eric Clapton har tilsyneladende intet med hinanden at gøre, når centeren strukturerer musikken.

Hmm det gav mig så muligheden for at prøve at slette musik.

Nu kan kvalitet jo diskuteres i tid og evighed, men den gør det godt, og der er både alm. analog men også coax og optisk tilslutning, hvor jeg benytter mig af sidstnævnte. Alle mine originale cd'er er rippet til 224 kbit/s, og selv med intens lytning kan jeg ikke høre forskel på min Yamaha cd-afspiller og WACS'en. Jeg ved så ikke om det siger mere om min cd-afspiller end om Philips-bassen

Selve betjeningen er uhyre nem, omend det er lidt sløvt at scrolle igennem den efterhånden lange liste. Så er det jo dejligt at kunne oprette playlist's.

Og så tænker I jo sikkert; "Hvorfor fanden har du beholdt det besværlige monster?"

Tja jeg har med få tryk adgang til al min musik i både stuen og køkkenet, til en pris af små 1400,- gode danske kroner. Det er saftsusme billigt.

Musikserver: Philips WACS5
Sub: Acoustic SW-1000
Front: B&W 602 S3
Center: Mission 70c2
Til top Vis Baune2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baune2

Tune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Mino,

Hvis du endnu ikke har fundet en løsning har jeg da endnu et forslag du kan overveje - SONOS + NAS server:

Til dit behov, skal du anskaffe en SONOS ZP80, en SONOS Controller og NAS server - f.eks. Western Digitals MyBookWorld (har selv en med 500GB til ca. 1300 inkl. levering).

Musikken ripper du i FLAC format, som er MP3 lydmæssigt overlegent og smider ind på Serveren. Den skal blot være koblet til din router, så kører den.

ZP80 henter musikken og sender den videre til din forstærker og du kan styre det hele med den trådløse Controller, som desuden kan vise album cover på sit farve display.

Hvis du senere skulle få brug for det kan du nemt udvide med flere musikzoner, som kan afspille uafhængigt af hinanden.

Hvis du vælger denne løsning, kan du f.eks. købe et "startsæt", som udover ZP80 og Controller indeholder en ZP100, som fungerer som ZP80 blot med en indbygget forstærker, så du bare skal koble højttalere til. Sådan en pakke koster 8k (har selv nappet to )

Held og lykke med projektet
Til top Vis Tune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tune

Baune2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Ja det ser fandme lækkert ud det Sonos, som nu også kan købes i hifiklubben

Musikserver: Philips WACS5
Sub: Acoustic SW-1000
Front: B&W 602 S3
Center: Mission 70c2
Til top Vis Baune2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baune2

kimc88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kimc88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimc88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes