Synes lige at jeg vil dele et par erfaringer omhandlende den omtalte WACS5 fra Philips:
Hvis I skulle være i tvivl så består WACS5 systemet af en center og en station. Centeren er hvor al musikken lagres, og stationen kan benyttes, hvis man skulle ønske at afspille musikken på et andet anlæg i huset.
Ja det har sgu ikke ligefrem været nogen dans på roser, at få sat maskinen op, men jeg er fandme blevet lidt glad for det sølvfarvede uhyre.
Der er nok bedre løsningsforeslag til opbevaring af musik, men trods mange tåre og en enkelt tur på psyk, så har jeg idag en forholdsvis nem adgang til alle mine plader.
Jeg vil sige indledningsvis, at glem alt om at overføre musik trådløst fra pc til centeren, det er nok det der har drillet mig mest. Selv med en nyindkøbt router fra D-Link med temmelig gode specs, så er der virkelig ringe kontakt til centeren hvis der er nogen. Lidt nedtur men så er der jo mulighed for enten at ligge musikken på cd, eller tilslutte dyret via ethernetporten og overføre via Philips software Digital Media Manager. Lad det være sagt! Sørg for at id-taggen er på plads inden der kopieres, for det er et skrammel-program at foretage ændringer i. Forøvrigt er den meget fintfølende hvad store og små bogstaver angår. eric clapton og Eric Clapton har tilsyneladende intet med hinanden at gøre, når centeren strukturerer musikken.
Hmm det gav mig så muligheden for at prøve at slette musik.
Nu kan kvalitet jo diskuteres i tid og evighed, men den gør det godt, og der er både alm. analog men også coax og optisk tilslutning, hvor jeg benytter mig af sidstnævnte. Alle mine originale cd'er er rippet til 224 kbit/s, og selv med intens lytning kan jeg ikke høre forskel på min Yamaha cd-afspiller og WACS'en. Jeg ved så ikke om det siger mere om min cd-afspiller end om Philips-bassen

Selve betjeningen er uhyre nem, omend det er lidt sløvt at scrolle igennem den efterhånden lange liste. Så er det jo dejligt at kunne oprette playlist's.
Og så tænker I jo sikkert; "Hvorfor fanden har du beholdt det besværlige monster?"
Tja jeg har med få tryk adgang til al min musik i både stuen og køkkenet, til en pris af små 1400,- gode danske kroner. Det er saftsusme billigt.
Musikserver: Philips WACS5
Sub: Acoustic SW-1000
Front: B&W 602 S3
Center: Mission 70c2