| Forfatter |
|
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige sige jeg har hørt påstande om at IA 60B skulle være mere vellydende og musikalsk end IA 150B.
Har selv kun afprøvet IA 60B og den var virkelig vellydende med masser af power...sjældent har jeg hørt en 60 watt'er der i den grad ikke taber pusten.
Iøvrigt kan den slet ikke sammenlignes med den alm. IA 60 selvom man kører med ubalanceret drift...den balancerede udgave er meget mere kraftfuld i sammenligning, selvom udgangseffekten burde være den samme!
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. det kommer bag på mig.
jeg troede IA60B og IA150B var identiske i opbygning og at det eneste der skiller dem er effekten!?
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du misforstår...den sammenligning til sidst i mit indlæg, er mellem IA 60B og den ubalancerede IA60...ikke IA150B!
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det fik jeg fat i. Men du skriver også at du har hørt at IA60B skulle være mere vellydende og musikalsk end IA 150B.
Derfor svarede jeg:
jeg troede IA60B og IA150B var identiske i opbygning og at det eneste der skiller dem er effekten!?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jetz Spændende tråd du her har skabt. :-)
Jeg vil gerne melde mig med på banen med mine erfaringer. Jeg har tidligere haft en IA100, skiftede så til IA60B og nu har jeg en IA250B.
Efter min mening er IA60B den bedste integrerede forstærker jeg har hørt i prisklassen under 10.000 kr.
Jeg ville ikke bekymre mig så meget om effekten i watt, men mere om hvilken strøm forstærkeren skal kan levere. En basstreng som dirrer f.eks. 60 gange i sekundet, kræver jo at basenheden skal starte og stoppe nøjagtigt som på instrumentet. Og det er netop her jeg synes IA60B har sin styrke. Det er en fantastisk strømstærk og dynamisk forstærker, og da jeg skiftede fra IA100 til IA60B virkede den kraftigere på mine højtalere. (Dengang System Audio 1070). Jeg tror det skyldes at IA60B benytter dobbelt så mange paralelt koblede udgangstransistorer end IA100. Effekten hæves i IA100 ved at forsyningsspændingen over transistorerne er hævet, (Ohms lov), men jeg tror du vil opleve IA60B som en mindst li så kraftig forstærker på dine B&W. - Faktisk var IA60B bedre end IA250B som "ren" hi-fi forstærker!
Så skynd dig at slå til!

Hi-Fi hilsen fra Jensby
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs Jensby!
Velkommen til og dejligt at du melder dig på banen med personlige erfaringer.
Du kan således ud fra praktisk erfaring varmt anbefale IA60b. Jeg kan også sagtems følge dit tekniske argument for valget. Det går fint i spænd med nogle af de andre indlæg.
Kørte du balanceret drift eller single-ended da du havde en IA60B?
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Dengang kørte jeg balanceret over til Thule egen CD, og på et tidspunkt har jeg også brugt Cambridge's CD6B, som også har balanceret ud.
Som jeg skrev, så mangler jeg faktisk lidt "hi-fi" lyd i min nuværende løsning, Thule IA250B og Sony DVD 900-et-eller-andet, så jeg har faktisk tænkt mig at prøve at finde en gammel Cambridge DAC3, og så kun bruge DVD'en som løbeværk, og så køre balanceret ned i forstærkeren. Om det hjælper vides ikke, men jeg har tænkt mig at prøve, da jeg så er mindre afhængig af kvaliteten på stereo DAC'en i DVD'en den dag den skal opgraderes.
Held og lykke med IA60B'eren !!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Januar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også blevet lidt lun på en sådan IA60B, findes der flere modeller af denne.
Venligst
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lovede lige at komme med en tilbagemelding. Jeg har nu afprøvet IA60b'eren i nogle uger nu og den kan altså et eller andet. Jeg ved ikke om det er den balancerede drift eller hvad det er, men den har et bedre tag i højttaleren end ia100'eren. Den lyder større, som der var en der skrev tidligere i tråden. Specielt når man spiller lidt højt, så kan man høre at bassen er blevet strammet op. Der er lidt mere af al ting. (ny)Prisforskellen på en 2-3000kr imellem ia100 og ia60b er fuldt berettiget, hvis man spørger mig.
Spørgsmålet er så om man ville kunne have fået samme gode resultat med den gamle IA100, den med sølvknapper og temp. indikator. Den kan jo engang imellem fås for en slik på brugtmarkedet.
Nå, men konklusionen er, at hvis man går med tanker om at prøve IA60b som erstatning for ia100, så realiser dem
|
| Til top |
|
| |