Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det bedste ved de E-MU lydkort er netop deres opamps såvidt jeg har forstået... Dog kan der såvidt jeg har læst bypasses et kredsløb og skiftes nogle kondensatorer.. Men kondensatorer af en vis kvalitet i den rigtige størrelse er vel ikke liiige noget man går ned i netto og køber ?
Ville være spændende at A/B teste lydkort ellers egentligt :) Min computer er bare skrækkeligt tung, mindest talt... lydisoleret og alt muligt.. vejer sgu 30 kg :S og så skal der skærm og alt det gejl med :S
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne ellers være sjov... Den står vel selvfølgelig på spikes som min gør det? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes, nej.. Den nøjes med fødder, men er nok lige stort nok projekt at slæbe med når alt det andet grej også skal med.. Er dog i bil trods alt.. men alligevel...
Det største problem ved de E-MU lydkort er at der er nogle lidt sære udgange på.. Eksempelvis er output via 2 jack stik.. Monojacks må man vel så kalde det.. Og ja det er jo så ikke noget som lige er til at opstøve fornuftige kabler til.. Lige nu kører jeg med noget Aage instrument-kabel som var det eneste jeg kunne finde som går fra monojack til alm phono.. Man burde lave sig et kabel selv måske egentligt.. Der er bare lige om at få købt ind til det og gjort det jo.. :)
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Marius Du skal være meget velkommen til at deltage, jo flere jo bedre.  Til alle: De der kan må meget gerne medbringe ekstra stikdåser, forlængerledninger mv, da vi ellers risikerer at løbe tør for ledige stikpropper.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Navn: burning777
Transport:?
Udstyr: HD 650 + HD 595 med Firestone Audio Cute Beyond, Fubar II DAC, TubeAmp
Preamp og muligvis Firestone Audio Little Country II Tube Headamp.
Beyerdynamics A1 hovedtelefonforstærker samt DT-990 og DT-770. |
|
|
Har et par enkelte tilføjelser / rettelser:
Transport: Kører selv
Udstyr: Tager også Grace Design m902 hovedtelefonforstærker med. Tager nok kun DT-990 Pro og HD650 med. Og Little Country II kommer heller
ikke med.
Som kilde har jeg kun min bærbare med.
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ winding, Jeg forsøger at ajourføre så godt jeg kan, men pga. manglende internet-forbindelse derhjemme (tusind tak TDC!  ) kan jeg kun opdatere fra arbejdet. Du er smidt på listen.  Jeg krydser for tiden mine fingre for, at min forstærker når til Danmark inden mødet. Singlepower har dd. endnu ikke sendt den. Hvis det yderst uheldige skulle ske, at den ikke når frem, stiller jeg gerne "privaten" til rådighed for et mini-møde til de, der måtte ønske det.
|
Til top |
|
|
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@darkless,
en tilføjelse fra min side: jeg kører selv. Og da jeg kan se at burning777 medbringer en Grace Design m902 lader jeg min blive hjemme (jeg medbringer min Brimar opgraderede Vincent, som ellers var sat i kælderen)
mvh Prinds
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gutter, jeg regner med en fyldig rapportage med billeder osv, efter arrengementet er løbet af stablen!?
mvh
Clifton - der rigtig gerne ville have været med __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Gutter, jeg regner med en fyldig rapportage med billeder osv, efter arrengementet er løbet af stablen!?
mvh
Clifton - der rigtig gerne ville have været med |
|
|
Hvis det går godt kommer der måske en rapportage i et kommende nummer af High Fidelity, Jan Nielsen fra bladet kommer i hvert fald medbringe kamera og notesblok
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt Dr. Meiers nye Headsix og med lidt held når den at kommer inden mødet. Jeg tager også mine HD25-1 med, det er en velkendt hovedtelefon - men det kunne jo være der var nogle der ikke kendte den og havde lyst til et lyt (desværre når mit headphile kabel til HD25 ikke at komme med, så man må nøjes med stock).
Med hensyn til transport kører jeg med det offentlige. Jeg regner også med at tage kamera med, så vi kan få nogle billeder af alle herlighederne.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@winding
Ser frem til at prøve at høre noget Stax evt ! Lyder bestemt spændende sådan med rigtige elektrostat-bøffer.. 
Kan tilføje at jeg er i bil fra vesterbro.. Hvis nogle i området har brug for et lift kan det muligvis godt lade sig gøre..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg modtaget mit APureSound kabel til mine Ety ER4 og hiflight's chipset til Ibasso D1. I kan glæde jer til på lørdag
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nyt chipset ?.. hvad skal det betyde da, udover at det må være en upgrade af en art ? Store forbedringer ? :)
|
Til top |
|
|
Quickmcj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger også forbi men har ikke det helt vilde udstyr (endnu) 
Jeg har et par Sennheiser HD-595 som jeg tager med.
Jeg har også en Technics DVD-A10 DVD-Audio afspiller m. Remaster til CDere jeg kan tage med hvis det har nogen interesse?
Jeg finder selv vej derop med det offentlige eller en cykel hvis vejret er til det.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
nyt chipset ?.. hvad skal det betyde da, udover at det må være en upgrade af en art ? Store forbedringer ? :) |
|
|
iBasso D1 er designet omkring 1 opamp i dac delen samt 1 opamp og 2 buffers (højre og venstre kanal) i forstærker delen. Fra fabrikken er disse AD8616, AD823 og NE5532. Disse sidder alle i sokler så man kan udskifte dem med noget man bedre kan lide. Det chipset jeg har købt hos hiflight på head-fi består af AD8656, AD4841 og AD8397. Dette løfter lige enheden en eller to klasser op i lydkvaliteten så forstærkeren nu er på niveau med Xin Reference (hiflight mener endda den er bedre en Reference). D1 koster i rå udgave uden kabler $209 plus forsendelse og hiflight's chipset koster $50 inkl. forsendelse og lyden kan snilt konkurrere med adskellige forstærkere jeg har hørt der koster det dobbelte eller mere.
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
kolind skrev:
nyt chipset ?.. hvad skal det betyde da, udover at det må være en upgrade af en art ? Store forbedringer ? :) |
|
|
iBasso D1 er designet omkring 1 opamp i dac delen samt 1 opamp og 2 buffers (højre og venstre kanal) i forstærker delen. Fra fabrikken er disse AD8616, AD823 og NE5532. Disse sidder alle i sokler så man kan udskifte dem med noget man bedre kan lide. Det chipset jeg har købt hos hiflight på head-fi består af AD8656, AD4841 og AD8397. Dette løfter lige enheden en eller to klasser op i lydkvaliteten så forstærkeren nu er på niveau med Xin Reference (hiflight mener endda den er bedre en Reference). D1 koster i rå udgave uden kabler $209 plus forsendelse og hiflight's chipset koster $50 inkl. forsendelse og lyden kan snilt konkurrere med adskellige forstærkere jeg har hørt der koster det dobbelte eller mere.
|
|
|
Under den forutsettning at jeg kommer så kan min lille Umodifiserte iBasso benyttes til sammeligning. __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@nc8000
Det lyder jo som et rent røverkøb når du siger det sådan.. Dog er den lidt halvstor er den ikk ?
Og interessant at i eventuelt kan lave en lille A/B test med dem..
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften gutter,
Var der stemning for at jeg slæber min stationære med? Hvis folk er nærmest ligeglade gider jeg ikke besværet... Hvad med andre kilder, mangler vi?
Jeg mener jeg har skrevet et før, men jeg tager også et sæt PX100 og et sær PXC250 med... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|