| Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle som har et kabel fra han minijack til rca.. Altså så jeg kan få noget lyd ud fra min bærbar (har droppet at få trukket cd-afspilleren ud af kabel-helvedet  ) Har kun et kabel af værste fona kvalitet som jeg tvivler på er noget at råbe hurra for
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stævner jeg ud fra Slagelse om ganske kort tid, vi ses derinde.  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også lige slå et slag for at der kommer flere Head-Fi arrangementer i fremtiden. Det eneste bitre var at jeg ikke kunne være med i ret lang tid - 3 timer er ikke lang tid Der var en del jeg ikke nåede at lytte til i denne omgang. Men man skal vel have lidt til gode til næste gang. Og lokalerne var også til stor inspiration - fantastisk. Tak at vi måtte komme :-) Jeg skal lige et par dage på efterårsferie og er tilbage på torsdag. Så vil jeg lige poste nogle af de billeder jeg fik taget.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne sige tak for i går, det var virkelig en god oplevelse. Fantastisk grej og fantastisk lokalitet - det var bestemt ikke ringe at sidde og lytte på et par L3000 mens man kiggede ud over Øresund!
Tak til Darkless for det gode initiativ og for nc8000 for de dejlige lokaler og til de resterende deltagere for at dele viden og grej. Det er bestemt grundlag for at gentage successen!
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var en rigtig god dag.
Var der i øvrigt ikke startet en tråd om et meet i Jylland ? Jeg synes den er forsvundet igen.
|
| Til top |
|
| |
JoaCHIP Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps det var et interessant arrangement. Sådan en samling spændende gear ser man sjældent på én gang. Der var mange overraskelser - som f.eks. hvor stor forskel der kan være på lyden i hovedtelefoner - selv i den meget høje prisklasse. Hvis nogen andre skulle finde på at lave sådan et møde her: Husk at have noget musik med i kender rigtigt godt. Det er alfa-omega når man skal bedømme lydudstyr. Tilføjelse: Her er et par billeder fra eventet: www.robotplanet.dk/galleries/headfi/
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske god lørdag var det ja.. Og super lækre omgivelser også, samt masser af forskelligt grej også.. Utroligt med forskel på de forskellige bøffer.. Specielt blev jeg overrasket over de forskellige modeller fra grado.. Jeg troede at de alle lød ca ens, bare lidt bedre/dårligere kvalitet efter hvilken model det var.. Men det har jo intet på sig overhoved.. De viste sig at være meget forskellige.. Synd ingen havde et sæt RS1 dog Men GS100 i grado-serien var nu heller ikke tosset jo 
Og så derudover selvfølgeligt fantastisk at få muligheden for at høre ting som f.eks L3000, GS1000, STAX og qualia... Fik dog aldrig hørt de berygtede R10.. Måske en anden god gang ?
L3000 overraskede mig med de store mængder bas de har.. Utrolig bas..
GS1000 var slet ikk som jeg havde troet heller.. De har jo rigeligt med bas, og ikke så fremhævet midte som jeg ville have troet.. Men alt i alt utoligt lækker lyd i GS1000.. og rigtigt detaljeret top..
De stax 404 (eller hvilken model det nu var) lød utroligt også.. Lidt tynd bas, men ufatteligt detaljeret og hurtig ellers.. En lidt anden opblevelse end de fleste andre...
Qualia var som jeg havde forventet.. Ligesom mine SA-5000, bare med lidt mere af det hele..
NC8000's Koss A250 var utrolige prisen taget i betragtning må man sige...
Hvad syntes folk egentligt om mine SA-5000 og Little Dot 2++ ? Er overrasket over at der ikke var flere med "rigtige" rørforstærkere udover NC8000's earmax..
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg tilbage på pinden igen. TUSIND TAK TIL ALLE FOR ET VELOVERSTÅET KBH MØDE!  Jan (nc8000), mange tak for hjælpen med at fremskaffe lokaler til mødet. De var super-flotte og meget velegnede til mødet. Vi takker gerne ja til eventuelle møder hos CDM A/S i fremtiden også.  Tak til Jan Nielsen for de spændende binaural CDer, han havde med. Jeg glæder mig til at få nogle gode overraskelser, når jeg hiver mit eksemplar frem en regnfuld efterårsdag. Mine kommentarer: Jeg fik langt fra lyttet til alt det udstyr, jeg gerne ville have lyttet til. Jeg fik dog sammenlignet lyden af GS1000, L3000 og R10 (kortvarigt) ud af en Grace Design M902 forstærker, kilden var en Denon 1920 DVD afspiller. Nummeret der blev brugt til sammenligningen var track #2 fra Ultrasone test-CDen (trummer!). Lad det være sagt med det samme: Alle tre hovedtlf er rigtig gode, og der var trade-offs ved dem alle. L3000 havde den bedste og dybeste bas men også den mindst fremhævede diskant. Komforten var for mig upåklagelig, dog var der en enkelt eller to, der syntes, at den trykkede vel rigeligt på siden af hovedet (jeg er vant til presset fra et par HD650, ingen problemer dér). R10 havde mindst bas (jeg tror nok jeg på et tidspunkt udbrød "stortrommen lyder ikke som en stortromme"  ), hvilket var et problem på netop et track med trommesæt. Dejlig klar og tydelig diskantgengivelse og super komfort. GS1000 var en krydsning af L3000 og R10, hvor mængden af bas var på højde med L3000 men virkede for vamset eller blød, som om den manglede tekstur eller detaljer. Diskanten var skarp og lige på, og jeg savnede ikke umiddelbart noget dér. Den overraskede mig også meget ved ikke at give ømme øregange, hvilket samtlige andre gradoer jeg har lyttet til i tidens løb har gjort efter ganske kort tid, herunder de SR325, jeg meget kortvarigt lyttede til under mødet (jeps, Grate'O  ). En ting Grado skal have ros for er deres kæmpe earpads. De virkede ikke tunge men fik nærmest hovedtlf til at svæve på ørene, hvilket gav en utrolig åben fornemmelse. Min foreløbige konklusion er, at MIN ideelle "holy grail" hovedtlf ville være en L3000 med lidt mere fremhævet diskant, eller evt en R10 med mere realistisk basgengivelse. R10 er dog for pebret efter min smag (Prinds, du er et skarn, fordi du fik den så billigt!). Jeg fik ikke testet min Qualia på noget ordentligt udstyr, men med mindre min kommende forstærker kan transformere dens lyd, vil den ikke være at finde i min fremtidige samling af hovedtlf. Den skulle efter sigende være særdeles kræsen overfor "upstream" udstyr, så nu må vi se. Bedste forstærker jeg lyttede til var EarMax Anniversary Edition (Telefunken 6922+ECC801S rør), skarpt forfulgt af Grace Design M902 (der faktisk er en DAC/amp). Jeg håber at kunne arrangere et mini-møde efter min forstærker er vel ankommet til Danmark, hvor vi kan få lavet en mere detaljeret shootout mellem mine HD650, L3000 og Qualia og så Prinds' R10 (og også gerne enigs GS1000) ud af min Singlepower Supreme XLR og enten min Stello DA220 MkII konverter eller Jan Nielsens lækre Accuphase SACD-afspiller. Evt. high-end STAX er mere end velkomne til at komme forbi og få nogle dynamiske tæv.  Jeg ser med spænding frem til yderligere kommentarer og billeder fra de fremmødte.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var første gang at jeg havde mulighed for at lytte på så mange hovedtelefoner og andet lækkert grej, så jeg var faktisk lidt overvældet af alle mulighederne så det blev til lidt spredt fægtning for mig.
Jeg var glad for at prøve kolinds little dot, da jeg aldrig have lyttet til rør før. Det var ikke så godt til mine dt880, men jeg kunne godt lide den sammen med mine sr225 - den gav lige lidt mere varme.
Det var også dejligt at se og lytte til en xin supermicro (selv om det nok næppe er noget jeg har tålmodighed til at kaste mig ud i at bestille og vente på!).
Stax var rigtig spændende, men jeg skal have længere tid førend jeg kan finde ud af om jeg kan lide det eller ej.
L3000 var fantastiske. Hvis der er nogle andre (læs billigere) Audio Technica der bare minder lidt om dem, står de helt sikkert på min indkøbsliste.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kane
Du kan kigge efter de udgåede ATH-W10VTG eller ATH-W11JPN på diverse auktionssteder. De minder mest om ATH-L3000 og er en del billigere, hvis du kan finde dem.
|
| Til top |
|
| |
JoaCHIP Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Darkless
Kender du til w5000 og w1000? De er jo lidt nemmere at komme til. Hvordan er de i forhold til L3000 - ikke at det vil være fair at lave en direkte sammenligning, men i signatur og sådan.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ JoaCHIP og enig
Tak for billederne, det er alletiders. Jeg er i L3000 heaven på et af dem
|
| Til top |
|
| |
enig Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon arrangement ... evt. årligt? - skal under alle omstændigheder gentages.
Det var i høj grad som at være 6 år igen, og blive konfronteret med en blankocheck i en slikbutik  ...jeg nåede ikke at høre halvdelen af det udstyr jeg kunne tænke mig at høre *SUK*
L3000 - ikke min lyd.. savner noget (læs: en masse) i toppen, men for pokker hvor havde den styr på bassen; naturlig, detaljeret og kraftfuld. R10'en havde en flot fyldig og silkeblød top, men savnede måske lidt fylde i bunden.
..men når det så er sagt er der tale om to fantastiske hørerbøffer.
.. sjovt nok fik jeg ikke et tilfælde Upgratitis - hvilket jeg ellers havde forudset før mødet - mine GS1000 er mere min lyd.. (min bankrådgiver ånder lettet op nu  )
burning777's Grace M902 og NC8000's Earmax var begge sublime .. men også små-peprede. Vincent KHV 1pre var til gengæld lidt af en overraskelse (specielt til prisen- ca 5k).. jeg har allerede forgængeren KHV-111 som jeg har opgraderet med et Brimar CV4068 rør, men KVH 1'eren spillede alligevel et godt stykke over den; mere luft og dynamik, men præcis samme lydprofil. Den ryger på listen over mulige opgraderinger  Beyerdynamic A1-forstærkeren imponerede mig derimod ikke synes den lød lidt flad i forhold til de andre forstækere burning777 havde med.
Hørebøffer jeg stadig har til gode (mod min gode vilje):
AKG K340, K701, SA-5000, HD650 og mange flere
Stor Tak til NC8000 for lån af de fantastiske lokaler - det gav det hele et ekstra pift.
..og lige en hurtig tak til Jan Nielsen for den cd han delte ud - der er nogle rigtige guldkorn på .. og hvis nogen ved hvor track 6 (Jazz) på cd'en kommer fra så giv lige lyd, det er forbistret godt optaget.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nummer der blev brugt meget ved test var track 2 fra Ultrasone test cd'en (trommenummeret). Denne cd kan downloades som flac filer på følgende url
http://www.megaupload.com/?d=EP732YPC
Disse kan så aflyttes på en pc med f.eks. foobar2000.
Med følgende program kan man dog direkte brænde flac filer til en cd
http://www.burrrn.net/download/burrrn_package.exe
eller hvis man downloader denne fil kan man brænde flac med Nero
http://www.dynamiclink.nl/htmfiles/rframes/info_dll/info_n/1 187.htm
som så skal placeres i C:\Program Files\Common Files\Ahead\AudioPlugins
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg SKAL med næste gang, så lige de billeder... woaa.
Og er det korrekt at der ik var noget Beyer eller Meier med?
|
| Til top |
|
| |
enig Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@techtrino
Der var et par Beyer DT990 Pro og en Meier Aria med .. hvilket minder mig om, at jeg var pænt imponeret over hvor meget du får for pengene med Meier'en,
.. vil meget gerne hører en Meier Opera ved lejlighed.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var også et sæt DT880 til stede derudover..
Hvor er alle de billeder som blev taget ? Syntes der blev taget et utal af billeder, men der er kun dukket 12 stykker op ?
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er også lidt skuffet. Jan Nielsen tog en hel del billeder, men jeg ved ikke, om han har lov til at offentliggøre dem, hvis han har tænkt sig at bruge nogle af dem i en rapportage i HiFidelity.
|
| Til top |
|
| |