Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvilket byggesæt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bfv1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej AoSis

Jeg kan godt forstå at du er lidt forviret ang. diy-højttalere.

Jeg har selv bygget et par VP5-SE fordi jeg var træt af min kones 4000 kr's anlæg alt incl. Lyd var der ingen ting af. I dag giver hun mig ret i at det er blevet en meget større fornøjelse at lytte til musik.

Jeg har selv købt enheder ind for selv at fremstille et par af Syncroniq's model. Se hans hjemmeside. Der er nok mange der vil sige at det er et stort spring, men jeg er blevet grebet af god lyd og tror på at det er gode enheder.

Jeg kan se at du bor på Vestsjælland og jeg vil tilbyde dig at låne mit sæt VP5 i 8-14 dg. Så kan du med egne øre vurdere lyden og med øjet vurdere størrelsen. Jeg arbejder til daglig i Svinninge - så det kunne evt koordineres med at jeg tager dem med til Svinninge.

Et tilbud uden omkostninger.

Til top Vis bfv1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bfv1

AoSis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Sendt: 08 August 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet en privatbesked til dig bfv1.

HVIS du kan undvære dem, er jeg interesseret :)
Til top Vis AoSis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AoSis

TroelsM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis du efter eget udsagn skal lytte til trance/rock så vil jeg mene at du ligeså godt kan købe billigere enheder. Eftersom det er dit første projekt så skal du nok ikke forvente at ramme perfekt i først forsøg alligevel.

Jeg hører selv en del af den slags musik og jeg må sige at mine "dyre" højtalere ikke er meget bedre end de billige med trance på CD'en.

Selvf kan du høre forskel. Jeg tror bare ikke nødvendigtvis at de dyre lyder "bedst".

Start evt med at købe et par brugte Dali400 og byg et nyt kabinet for at øve dig i det (samme volumen som det gamle)... Det er en fin højtaler til formålet og brugte går de vist for ingen penge. DU kan lege med afstemning/delefilter/kabinet og få en fornemmelse for de forskellige faktorer inden du kaster dig ud i noget med dyre enheder

Just my 0.02$.

TroelsM

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

jeg hved ikke hvordan vp5 lyder, men jeg har vp6-xt i en SE udgave og den spiller kanon, den kunne du også tag og se på, jeg er selv ved og ombygge den med 2 6.5" mere som du kan se her link
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55

AoSis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet til at se på brugte højttalere istedet, f.eks dali 505, der fås i super stand til 1000kr brugt. Så ved snart ikke hvad jeg vil.

-Overvejer også stærkt at finde nogen billige hifi stander højttalere. Men ved ikke hvad man skal gå efter til under 3000kr.

gx55, dit projekt er yderst spændende! Det vil jeg helt sikkert følge med  i.  Ku godt være jeg vil lave noget lignende en dag.
Til top Vis AoSis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AoSis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes