Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Helt grotesk prisfastsættelse af PX70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 August 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Men Panasonic prøver at beskytte forhanlerne, for de skal jo have nogle til at sælge produkterne, og det er slet ikke alle som os som finder info på nettet

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

De beskytter også deres image, det er der ikke noget usædvanligt i. Tag bare bilmarkedet, Mærker som BMV, AUDI, Mercedes, vil nemt kunne sætte priserne ned på deres biler eller for den sags skyld lave billigbiler. Men hvis de gør det sker der 2 ting, de bevæger sig ind på et nyt marked for billige "hvermandsejebiler" og skal konkurrere med langt flere biler og fortjenesten pr solgte bil falder. Og som det andet vil deres image blive ødelagt, fordi de ikke længere er eksklusive, for de lidt rigere, det image er slut, nu er det ikke et spørgsmål om mærket men kun om hvor stor model. Derfor bliver salget for de "dyre" ødelagt.
De 3 mærker kan snildt sælge biler til over en million i dag, pga mærket. Hvem vil købe en Huyndai eller Kia til 1 million? Selvom det tekniske måske er tilsvarende.

Til top Vis Tumling22's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tumling22

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:
De beskytter også deres image, det er der ikke noget usædvanligt i. Tag bare bilmarkedet, Mærker som BMV, AUDI, Mercedes, vil nemt kunne sætte priserne ned på deres biler eller for den sags skyld lave billigbiler. Men hvis de gør det sker der 2 ting, de bevæger sig ind på et nyt marked for billige "hvermandsejebiler" og skal konkurrere med langt flere biler og fortjenesten pr solgte bil falder. Og som det andet vil deres image blive ødelagt, fordi de ikke længere er eksklusive, for de lidt rigere, det image er slut, nu er det ikke et spørgsmål om mærket men kun om hvor stor model. Derfor bliver salget for de "dyre" ødelagt.
De 3 mærker kan snildt sælge biler til over en million i dag, pga mærket. Hvem vil købe en Huyndai eller Kia til 1 million? Selvom det tekniske måske er tilsvarende.

En producent kan naturligvis selv bestemme hvad varen skal koste, når den sælges til en forhandler. Men han må ikke bestemme hvad forhandleren skal tage. Og det er det der er problemmet her.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Tumling22 skrev:

En producent kan naturligvis selv bestemme hvad varen skal koste, når den sælges til en forhandler. Men han må ikke bestemme hvad forhandleren skal tage. Og det er det der er problemmet her.

MVH

Så tror du har misforstået det hvis du mener det er 2 forskellige ting. Producenter der har et "brand" at beskytte vil altid bestemme prisen du som forbruger kører varen for. Men ja de kan vælge at sætte prisen op som distributører/forhandlere køber det til, men her vil en meget høj pris igen gøre at langt færre vil have med deres produkter at gøre, for man tjener ingenting på dem. Det andet er jo ret indlysende bedre, nemlig at "sætte" prisen på prisskiltet i butikken. Et par levis bukser, en ny audi koster det producenten vil have dem. Uanset om det er ulovligt eller ej. Det viser det her jo også med al tydelighed, producenten vil ikke have sit tv solgt til den pris, ergo får EG ikke flere hvis de ikke kan finde ud af det.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 13 August 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Kan det passe at forhandler skal havde tiladse fra producenter til at sætte prise ned på et prod., dette kunne god se sådan ud og har ikke noget
med fri konkurrance at gøre.

Det må værre på tide, at man begynder at gå priser efter hos div. hi-fi forhandler.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 13 August 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:
Andre skrev:

Tumling22 skrev:

MVH

Så tror du har misforstået det hvis du mener det er 2 forskellige ting. Producenter der har et "brand" at beskytte vil altid bestemme prisen du som forbruger kører varen for. Men ja de kan vælge at sætte prisen op som distributører/forhandlere køber det til, men her vil en meget høj pris igen gøre at langt færre vil have med deres produkter at gøre, for man tjener ingenting på dem. Det andet er jo ret indlysende bedre, nemlig at "sætte" prisen på prisskiltet i butikken. Et par levis bukser, en ny audi koster det producenten vil have dem. Uanset om det er ulovligt eller ej. Det viser det her jo også med al tydelighed, producenten vil ikke have sit tv solgt til den pris, ergo får EG ikke flere hvis de ikke kan finde ud af det.

Jeg har ikke misforstået noget, jeg skriver bare hvad loven er. Og loven siger det er to forskellige ting.Og producenter der mener noget andet, er kriminelle. Så kort kan det faktisk siges.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Gabanemo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft en svensk kollega til at spørge hos EG for mig. De var udgået pt., men regnede med at få flere hjem. Skal man tro på det?
Til top Vis Gabanemo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gabanemo

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 13 August 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:

Der er flere måde at opretholde et godt brand. Den dyre og besværlige er at lave et godt, gennemarbejdet produkt og sætte prisen herefter. Det er kun brugbart, hvis man ikke betragter sine kunder som malkekvæg og idioter.

Den langt billigere og langt mere udbredte metode, er at påstå ens vare er enormt eksklusiv, selv om den i virkeligheden ikke adskiller sig væsentligt fra alt muligt andet billigt l**t, lave masser af gnitrende reklame, pakke skidtet pænt ind og så tvinge forhandlerne til at tage en bestemt pris og lade dem købe varen til en pris som sikrer dem en høj avance. Når man sælger billigt l**t dyrt, er der nemlig plads til pæn avance hele vejen gennem systemet.

Ufatteligt nok er den sidste metode rent faktisk ulovlig, fordi det er noget svineri. Det er bare enormt svært at dokumentere, så du har fuldstændig ret i at det foregår i stor stil. Hver gang et produkt kategorisk koster det samme hos alle forhandlere, kan man være ret sikker på at en producent der bruger flere penge på markedsføring end på selve produktet, sidder et sted og dikterer priserne og griner til de tisser i bukserne hver gang de får prakket deres møg på en kunde.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver da heller ik at de må eller det er lovligt, jeg gav bare en forklaring på hvorfor. Og at jeg ikke mener det er usædvanligt eller specielt groft. For det er ret almindeligt hvis man mener man har et mærke at beskytte. Og det gør panasonic jo tilsyneladende ud fra en af de tidligere posts.

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:
Jeg skriver da heller ik at de må eller det er lovligt, jeg gav bare en forklaring på hvorfor. Og at jeg ikke mener det er usædvanligt eller specielt groft. For det er ret almindeligt hvis man mener man har et mørke at beskytte. Og det gør panasonic jo tilsyneladende ud fra en af de tidligere posts.

Det er at narre sine kunder fuldstændig bevidst og det er at drive rovdrift på sine samarbejdspartnere og det er ulovligt, men du mener ikke det er groft? Tjah, det må du selvfølgelig gerne mene. Jeg gider ikke blive snydt. Tror generelt det er den form for adfærd der gør at kvalitetsprodukter er så svære at finde, fordi man ikke får hvad man betaler for. Meget, meget tit får man nemlig ikke andet end nye reklamer for det billige bras man køber dyrt.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Tumling22 skrev:
Jeg skriver da heller ik at de må eller det er lovligt, jeg gav bare en forklaring på hvorfor. Og at jeg ikke mener det er usædvanligt eller specielt groft. For det er ret almindeligt hvis man mener man har et mørke at beskytte. Og det gør panasonic jo tilsyneladende ud fra en af de tidligere posts.

Det er at narre sine kunder fuldstændig bevidst og det er at drive rovdrift på sine samarbejdspartnere og det er ulovligt, men du mener ikke det er groft? Tjah, det må du selvfølgelig gerne mene. Jeg gider ikke blive snydt. Tror generelt det er den form for adfærd der gør at kvalitetsprodukter er så svære at finde, fordi man ikke får hvad man betaler for. Meget, meget tit får man nemlig ikke andet end nye reklamer for det billige bras man køber dyrt.

Nej det kan faktsik ikke få mig op af stolen. At nogle producenter kan sælge forstærkere og kabler til flere 100.000 kr, hvor man hvis prestige og mærkeeffekten trækkes fra kun burde koste en brøkdel, kan jeg kun ryste på hovedet af. For jeg lader bare være med at købe det hvis jeg mener det er for dyrt i forhold til hvad man får. Og hvis alle andre der mener at Panasonic tv er for dyrt, jamen så lad da være med at købe det. Firmaerne gør det kun af en grund og det er at forbrugerne er dumme nok til at betale overpris for prestige og det er økomisk forsvarligt ifht. den risiko man løber mht. lovgivning.

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:

Nej det kan faktsik ikke få mig op af stolen. At nogle producenter kan sælge forstærkere og kabler til flere 100.000 kr, hvor man hvis prestige og mærkeeffekten trækkes fra kun burde koste en brøkdel, kan jeg kun ryste på hovedet af. For jeg lader bare være med at købe det hvis jeg mener det er for dyrt i forhold til hvad man får. Og hvis alle andre der mener at Panasonic tv er for dyrt, jamen så lad da være med at købe det. Firmaerne gør det kun af en grund og det er at forbrugerne er dumme nok til at betale overpris for prestige og det er økomisk forsvarligt ifht. den risiko man løber mht. lovgivning.

Nu er det heller ikke det at man sælger bras billigt der er ulovligt eller det som er den egentlige pointe, men at man tvinger sine forhandlere til at tage en bestemt pris. Det er at kortslutte konkurrencen og det er decideret snyd. Fint nok hvis det ikke kan hidse dig op; nogen mennesker hidser sig ikke op over tyveri, nogen hidser sig ikke op over forsikringssvindel og fred være med det. Jeg synes det er noget svineri og at 'det sker hele tiden' gør det afgjort ikke bedre.

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jamen så må i da meget undskyld hvis jeg jeg har trådt nogen over tæerne ved at give en forklaring på hvorfor Panasonic gør som de gør.

Og jeg synes det er fint i synes det er svineri osv, men lader i så være med at købe også??

Jeg kan se tråden om nyt pioneer plasma er på over 40 sider, fælleskøb osv. TVet sælges til overpris og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de ALDRIG(som markedet er nu) vil sælge et plasma tv til en pris under panasonics prisniveau, simpelthen fordi de er etableret som et dyrt kvalitetsmærke som folk gerne vil betale overpris for år efter år når de tilføjer lidt nyt til specs og det er den sidste nye generation. Det viser sådan en tråd med alt tydelighed at mange gerne vil.
Og så længe folk vil betale den høje pris pga mærket, så bliver det ved med at være sådan uanset om man kan li det eller ej.
Ja det er ulovligt, ja det er svineri, kan man gøre noget ja, lad være at købe.....er der nogen der gør det, stort set ik.
Og så er den altså ikke længere.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Enig prøv at se B&O forhandlerne må ikke give rabat kun ved modtagning af brugte b&o produkter.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 August 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Emilos88 skrev:
Enig prøv at se B&O forhandlerne må ikke give rabat kun ved modtagning af brugte b&o produkter.

hvor har du det fra?? det har jeg aldrig hørt om...

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:
Jamen så må i da meget undskyld hvis jeg jeg har trådt nogen over tæerne ved at give en forklaring på hvorfor Panasonic gør som de gør.

Og jeg synes det er fint i synes det er svineri osv, men lader i så være med at købe også??

Jeg kan se tråden om nyt pioneer plasma er på over 40 sider, fælleskøb osv. TVet sælges til overpris og jeg er ikke et sekund i tvivl om at de ALDRIG(som markedet er nu) vil sælge et plasma tv til en pris under panasonics prisniveau, simpelthen fordi de er etableret som et dyrt kvalitetsmærke som folk gerne vil betale overpris for år efter år når de tilføjer lidt nyt til specs og det er den sidste nye generation. Det viser sådan en tråd med alt tydelighed at mange gerne vil.
Og så længe folk vil betale den høje pris pga mærket, så bliver det ved med at være sådan uanset om man kan li det eller ej.
Ja det er ulovligt, ja det er svineri, kan man gøre noget ja, lad være at købe.....er der nogen der gør det, stort set ik.
Og så er den altså ikke længere.

Din sarkasme er temmelig misforstået; ingen har haft svært ved at forstå hvorfor Panasonic gør som de gør. Det er ret indlysende. Ej heller har nogen klandret dig for at komme med din unødvendige forklaring.

Der er så åbenbart en del der har tænkt sig at købe i Sverige, hvor prisen er en del lavere. Og igen, du siger sådan set ikke andet end at det er helt ok, fordi det foregår. I dit oprindelige indlæg mente du overhovedet ikke der var noget galt i det, nu drejer du den til hvad man kan gøre ved det og nu ER det pludselig noget svineri. Altså, du gør ikke dit standpunkt krystalklart, her.

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

I de første indlæg jeg skriver tager jeg ingen stilling til hvad jeg mener og jeg kan ikke ud fra det tidligere skrevet i tråden se at det er indlysende for enhver hvorfor de gør det.
Jeg skriver ik nogen steder det er ok, men at jeg mener det er meget almindeligt at gøre sådan, derfor ikke en grotesk prisfastsætning. Min personlige holdning er at jeg ikke vil købe nogen af de produkter der bliver lanceret til (efter min mening) overpris i starten. Og derfor kan det ikke hidse mig op de gør som de gør, jeg venter bare til prisen falder og gør et køb hvor prisen er ok i forhold til kvalitet. F.eks når der kommer en ny model, den tidligere er jo ik dårligere af at der en ny. Så hvis flere gjorde det så kunne det også være de ændrede prispolitik. Men så længe Danskerne gerne vil betale så bliver det ikke anderledes.
Et tv pv60 var sin tid et fremragende tv, blev rost til skyerne, kan købes for lidt over 1000 euro i tyskland i dag, fint køb efter min mening. Så skulle jeg skifte nu havde jeg måske bare valgt det, i stedet for at gå og surmule over at jeg ved den nyeste model skal betale for at have den prestige som panasonic mener der følger med den.

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Og så vidt jeg kan se ud fra de tidligere posts i tråden er der andre forslag hvorfor priserne er sådan, så ud fra det mener du altså at det ik er nødvendigt at komme med flere unødvendige bud, da alt er indlysende for alle?

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Tumling22 skrev:
I de første indlæg jeg skriver tager jeg ingen stilling til hvad jeg mener og jeg kan ikke ud fra det tidligere skrevet i tråden se at det er indlysende for enhver hvorfor de gør det.
Jeg skriver ik nogen steder det er ok, men at jeg mener det er meget almindeligt at gøre sådan, derfor ikke en grotesk prisfastsætning. Min personlige holdning er at jeg ikke vil købe nogen af de produkter der bliver lanceret til (efter min mening) overpris i starten. Og derfor kan det ikke hidse mig op de gør som de gør, jeg venter bare til prisen falder og gør et køb hvor prisen er ok i forhold til kvalitet. F.eks når der kommer en ny model, den tidligere er jo ik dårligere af at der en ny. Så hvis flere gjorde det så kunne det også være de ændrede prispolitik. Men så længe Danskerne gerne vil betale så bliver det ikke anderledes.
Et tv pv60 var sin tid et fremragende tv, blev rost til skyerne, kan købes for lidt over 1000 euro i tyskland i dag, fint køb efter min mening. Så skulle jeg skifte nu havde jeg måske bare valgt det, i stedet for at gå og surmule over at jeg ved den nyeste model skal betale for at have den prestige som panasonic mener der følger med den.

Du har ret - man skal et par indlæg frem før du gør det klart at du ikke mener det er noget problem:

Tumling22 skrev:
J(...)jeg ikke mener det er usædvanligt eller specielt groft. For det er ret almindeligt hvis man mener man har et mærke at beskytte. (...)

Og du kaster dig ud i en aldeles ufortjent offerrolle med dig "så må I meget undskylde" - ingen har klandret dig for at du har kommet med en forklaring, hvor indlysende jeg så mener den må være.  Min pointe er altså ikke så meget at din forklaring er indlysende, som at jeg synes du piver over noget der aldrig har fundet sted.

Tumling22
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Du bringer altså selv samme forklaring i en post efter jeg har skrevet den en gang. Og så siger du bagefter at det jeg har skrevet er unødvendigt fordi det er indlysende....det kan godt jeg har opfattet det forkert, så fred være med det.

Så vidt jeg kan se er det eneste sted vi er uenige i starten at det ikke hidser mig op at de har den prispolitik, jeg siger ik det er fint, det er lovligt, men at det bare ik generer mig. Fordelen ved den politik er jo som tidligere nævnt at jeg i dag kan få et tv billigt der var i top sidste år og det er jeg glad for, fordi det  ikke  er blevet et dårligere produkt  af ik  at være det nyeste, men nu hænger pris sammen med kvalitet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes