Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hopper I på den?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

hey lestat! hvad endte du med at købe, og hvor (pris?)?
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
akerman: Nej, de hurtigste TFT'er lige nu ligger på 16ms. Det er også ved at være nede hvor det er tilfredsstillende til spil, især når man påtænker at CRT'er ligger på 5-8ms vil jeg anslå.
Det er IMO ikke dumt at bruge 10-15k på et CRT (men jeg er måske biased fordi jeg selv har gjort det for en uge siden... ;)) mest fordi der går lang tid før et Plasma TV når den kvalitet til samme pris. Tænk på at du for 15k får noget af det bedste inden for CRT teknologi mens du for 30k får noget af det billigste inden for Plasma - hvad vil du helst have? :)

Ronin: Der var nu mange grunde til at minidisk ikke slog igennem, først og fremmest fordi MP3 formatet pludselig slog igennem. Alligevel var udbredelsen af Minidisk på et tidspunkt rimeligt stor i forhold til f.eks. USA hvor det var meget, meget få der overhovedet havde en eller anden form for minidisk. I DK var der på et tidspunkt rigtigt mange som skiftede Diskman'en ud med en Minidisk afspiller.

L.

Helt rigtigt i begge punkter - og da danskerne har ry for ikke at kaste sig ud i nye investeringer hele tiden, kom MP3 jo som kaldet fra himlen. Afspillerne er næsten ufatteligt billigt, og musikken flyder i stride strømme fra internettet. Den er svær at kæmpe mod! En anden faktor der spiller ind ved de fleste danskere er nemlig prisen og den er ret så vigtig idag - det må helst ikke koste noget, men det skal kunne det hele!

Minidiscen fik det sværere da der kom langt mellem udgivelserne af musik på formatet - det, sammen med MP3 fik det hurtigt til at virke uinteressant! Måden det fungerer på er jo rigtigt smart, men så vil folk hellere gafle musikken fra pc´en over på en cd-skive eller i deres MP3 afspiller, og så har det næsten ikke kostet en krone, og at overbevise dem om at lyden ikke er lige så god......

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Huh? Lyden i en mp3 afspiller, er potentielt langt bedre end på en minidisc.. du kan jo selv bestemme til hvilken grad du vil komprimere, og på det bedre kan man også komprimere i andre formater (.ogg)..  minidisc er vel dybest set et komprimerings-format på linje med mp3 - de første der kom ud, lagrede musikken ved at komprimere end 640mb musik ned på 135mb, så det kunne være på en af de små skiver!
Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 Januar 2004 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Det er en helt vildt spændende udvikling, men det er lidt som om at alle er enige om at det bliver LCD og ikke plasma, men at der også kommer til at gå et stykke tid før det sker.

Hvem hved....måske blir det noget helt treide...

Personligt har jeg det sådan at jeg aldrig vil give over 10k for et TV - never ever!, så vigtigt er den del bare ikke for mig. Jeg har for nyligt købt et SONY KV-32FQ70E for 10k, det regner jeg da med skal holde i en del år...plads er ikke rigtigt noget problem for mig lige der hvor det står, og billedet er ekstremt pænt IMO.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jesper Juul] Så må vi bare håbe at de til den tid også
får styr på billedkvaliteten, for den er godt nok ringe pt.[/
QUOTE]

Syntes jeg også til jeg så det Philips Matchline der vandt EISA.
Kanon billede.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes