| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
I den beskedne prisklasse vil jeg mene, at du er bedre tjent med et stereo-system i stedet, da kvaliteten på komponenterne mht. dit budget er aldeles nedadgående. Find en billig stereoforstærker og et par frontht. Hermed vil du få langt bedre lyd end med de der alt-i-et systemer.
Et hurtigt eksempel kunne vel være:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51442
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51520
Eller noget andet.. dette er bare det første der dukkede op under min søgning.
|
|
|
Havde gjort det samme! Du kan få meget bedre lyd til prisen med stereo, og så kan det også meget bedre klare en fest eller to. Det er klart at du ikke får surround, men et par gode stereo højttalere skaber mange gange en bedre surround følelsen end et dårligt surround anlæg.
Kig evt. efter Dali 104 som koster fra omkring 500 kroner brugt, og så smid omkring 1000 kroner efter en brugt forstærker og brug så resten på en god nyere brugt dvd afspiller, så skulle du være godt kørende!
|
|
|
det forslag støtter jeg ihvertfald. Det er en rigtig god start !
|
|
|
Så når jeg beder om et forslag til en god pladespiller, vil i foreslå en fantastisk CD-afspiller ?
Manden beder om surround og ikke stereo, klart man kan få bedre højttalere ved at nøjes med 2 istedet for 4. Men det skal godt nok være ringe hvis stereo skal give bedre surrounfoplevelse en netop surround.
|
|
|
Tror ikke vi ville gide gøre os uligheden nu hvor det er dig.
Anyway så siger gutten at han ikke har så meget forstand på hifi så han vil have nogle råd. Det har han fået, hvis han ikke kan bruge dem kan han jo bare springe dem over ikke? 
|
|
|
Åh, undskyld hvis jeg har såret din forfængelighed, heldigvis er der da andre på mit niveau jeg kan få hjælp fra.
Det lader jo til at nogle mener man er højt hævet over andre, hvis man kaster xxx tusinde kroner efter sit HiFi.
|
|
|
Øhm... Ja okay  |
|
|
Øhhh, sorry forvekslede dig lige med en anden  , men jeg ved ikke rigtigt hvor du vil hen med sætningen "Tror ikke vi ville gide gøre os uligheden nu hvor det er dig.", har jeg "trådt" på dig i anden tråd eller hvad ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Ascari skrev:
Hans J skrev:
Satanion skrev:
Ascari skrev:
virious skrev:
|
I den beskedne prisklasse vil jeg mene, at du er bedre tjent med et stereo-system i stedet, da kvaliteten på komponenterne mht. dit budget er aldeles nedadgående. Find en billig stereoforstærker og et par frontht. Hermed vil du få langt bedre lyd end med de der alt-i-et systemer.
Et hurtigt eksempel kunne vel være:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51442
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=51520
Eller noget andet.. dette er bare det første der dukkede op under min søgning.
|
|
|
Havde gjort det samme! Du kan få meget bedre lyd til prisen med stereo, og så kan det også meget bedre klare en fest eller to. Det er klart at du ikke får surround, men et par gode stereo højttalere skaber mange gange en bedre surround følelsen end et dårligt surround anlæg.
Kig evt. efter Dali 104 som koster fra omkring 500 kroner brugt, og så smid omkring 1000 kroner efter en brugt forstærker og brug så resten på en god nyere brugt dvd afspiller, så skulle du være godt kørende!
|
|
|
det forslag støtter jeg ihvertfald. Det er en rigtig god start !
|
|
|
Så når jeg beder om et forslag til en god pladespiller, vil i foreslå en fantastisk CD-afspiller ?
Manden beder om surround og ikke stereo, klart man kan få bedre højttalere ved at nøjes med 2 istedet for 4. Men det skal godt nok være ringe hvis stereo skal give bedre surrounfoplevelse en netop surround.
|
|
|
Tror ikke vi ville gide gøre os uligheden nu hvor det er dig.
Anyway så siger gutten at han ikke har så meget forstand på hifi så han vil have nogle råd. Det har han fået, hvis han ikke kan bruge dem kan han jo bare springe dem over ikke? 
|
|
|
Åh, undskyld hvis jeg har såret din forfængelighed, heldigvis er der da andre på mit niveau jeg kan få hjælp fra.
Det lader jo til at nogle mener man er højt hævet over andre, hvis man kaster xxx tusinde kroner efter sit HiFi.
|
|
|
Øhm... Ja okay 
|
|
|
Øhhh, sorry forvekslede dig lige med en anden , men jeg ved ikke rigtigt hvor du vil hen med sætningen "Tror ikke vi ville gide gøre os uligheden nu hvor det er dig.", har jeg "trådt" på dig i anden tråd eller hvad ?
|
|
|
Næh, jeg synes bare det var en dum kommentar at komme med nu når vi alle vil hjælpe... Lad os nu stoppe alt dette pjat og så se at hjælpe manden, hvis han ikke allerede har taget flugten.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jeg sikkert, men sådan er livet  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu købt Eltax systemet og glæder mig som et lille barn til at få lov til at lege med det... ;)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guffe88 skrev:
| Jeg har nu købt Eltax systemet og glæder mig som et lille barn til at få lov til at lege med det... ;) |
|
|
Tillykke med det, lad os høre om dine oplevelser med sættet. Det bliver spændende om det opfylder dine ønsker/behov, jeg tror du bliver tilfreds. Husk du lige skal have fat i en DVD-afspiller også  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hæhæ fandt min søsters gamle :) takker for hjælpen, vender tilbage med respons om et par dage!
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan den godt, du skal bare bruge et phonokabel (RCA) imellem DVD og Surround Reciever.
Men du kan da forresten bare bruge din PS2, den har da også digital lydudgang du kan sætte til Surround Recieveren. Jeg vil tro den gør det lige så godt som den Eltax der. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til sådan et kabelsæt jeg ska bruge? vil lige være helt sikker på, hvad det er før jeg bestiller :)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe et optisk kabel i enhver radiobiks eller supermarked, det samme med phono (rca), der er selvfølgelig forskel i kvalitet, men du kan få lyd igennem dem alle .
Hvis du har et almindeligt phono-kabel liggende kan du bruge det til coax-digitallyd, ellers som sagt ind i en elelr anden biks de har et optisk kabel med toslink (mener jeg de hedder)
Aldi har fra den 15.08 kabler til kr. 19,95 stykket, start med sådan et og se om du er tilfreds med det samlede lydbillede.
Vi taler jo ikke om HighEnd udstyr, så et dyrt kabel vil jeg tro har en lille effekt på det samlede lydbillede.
Måske er der nogen som kender et godt og billigt mærke i kabler.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radio biksens standart kabler, plejer at være nogenlunde samme kvalitet som de billige fra supermarkedet og byggemarkedet, og det til 1/4 af prisen. Så hvis ikke man vil ofre en bondefarm, så bare køb de billige, de såmænd udmærket, til starter sættet. Selv et optisk til 60-80 kr eller et scart til 20-30 kr er helt fint.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok...
Vil blot bemærke, at forskellen ml. alm 2-kanal & surround ikke er af den samme kategori som forskellen ml. en grammofon & en CD-spiller. Så analogien holder ikke helt. Jeg har selv ofte været efter folk, der 'rådgiver' andre på grundlag af forkerte præmisser, typisk deres eget høje niveau mht. penge sat i udstyret.
Vi burde måske bare have akcepteret, at du ville have surround, ikke stereo... Men, de fleste hér prøvede altså at rådgive efter bedste overbevisning.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser det nu ikke som om at folk herinde er på bestemte niveauer grundet at de har brugt flere penge på hifi, for mig at se gælder det om at få den bedste lydmæssige oplevelse for de penge man har til rådighed. Dvs. at hvis jeg mener at man med stereo komponenter der er bedre end nogle surround komponenter vil kunne opnå en bedre oplevelse ved film og musik, jamen så rådgiver jeg personen i dén retning. Man har jo ikke 5 højttalere hængende derhjemme fordi man vil have surround, men man vil jo have en fed oplevelse når man ser film og det kan surround helt klart hjælpe med. Dermed ikke sagt at et bedre stereo anlæg ikke kan gøre det bedre end et dårligt surround anlæg (ikke at jeg mener det anlæg der er blivet købt i denne tråd er dårligt eller noget i den dur ) på mange områder, klarhed i lydbilledet, kontrol over bassen og ikke mindst lydtryk osv.
Om vi er enige eller ej er for såvidt mig lige meget, jeg bliver ved med at råde folk som det passer mig, om folk tager imod rådene eller ej er jo heldigvis deres egen sag 
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
|
Jeg ser det nu ikke som om at folk herinde er på bestemte niveauer grundet at de har brugt flere penge på hifi, for mig at se gælder det om at få den bedste lydmæssige oplevelse for de penge man har til rådighed. Dvs. at hvis jeg mener at man med stereo komponenter der er bedre end nogle surround komponenter vil kunne opnå en bedre oplevelse ved film og musik, jamen så rådgiver jeg personen i dén retning. Man har jo ikke 5 højttalere hængende derhjemme fordi man vil have surround, men man vil jo have en fed oplevelse når man ser film og det kan surround helt klart hjælpe med. Dermed ikke sagt at et bedre stereo anlæg ikke kan gøre det bedre end et dårligt surround anlæg (ikke at jeg mener det anlæg der er blivet købt i denne tråd er dårligt eller noget i den dur ) på mange områder, klarhed i lydbilledet, kontrol over bassen og ikke mindst lydtryk osv.
Om vi er enige eller ej er for såvidt mig lige meget, jeg bliver ved med at råde folk som det passer mig, om folk tager imod rådene eller ej er jo heldigvis deres egen sag 
|
|
|
igen vil jeg give drengen ret. Det kan sgu da ikke passe at man ikke kan råde folk til det man selv ville gøre. Jeg er også startet med stereo, og det lyder sgu godt. !
|
| Til top |
|
| |
Guffe88 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for hjælpen indtil nu!
jeg har nu modtaget det sæt der.. mangler stadig en dvd-afspiller. nogen som har et link til en dvd-afspiller som jeg ka tilslutte vha. de der røde og hvide indgange bag i forstærkeren? Kan en dvd-afspiller som denne her tilsluttes på den måde http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= DVP3142&mode=Std&GroupGuid=20&SelectedGroup=2045
Kablerne jeg tænker på ser sådan her ud! http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=133890 Er det ikke en ok måde at forbinde det på i det hele taget?
Designet ser ud til at passe fint til mit system som det er nu.
Der var desværre ingen højtalerkabler med til sættet, hvilket jeg derfor også skal have købt. Nogen som kan give mig et prej om nogle af en kvalitet som passer til mit sæt der. Ved ikke hvor store ruller de fåes i men en 30 meter er ikke ved siden af da jeg gerne vil have det trukket over loftet...
Takker på forhånd!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guffe88 skrev:
|
jeg har nu modtaget det sæt der.. mangler stadig en dvd-afspiller. nogen som har et link til en dvd-afspiller som jeg ka tilslutte vha. de der røde og hvide indgange bag i forstærkeren? Kan en dvd-afspiller som denne her tilsluttes på den måde http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= DVP3142&mode=Std&GroupGuid=20&SelectedGroup=2045
Kablerne jeg tænker på ser sådan her ud! http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=133890 Er det ikke en ok måde at forbinde det på i det hele taget?
Der var desværre ingen højtalerkabler med til sættet, hvilket jeg derfor også skal have købt. Nogen som kan give mig et prej om nogle af en kvalitet som passer til mit sæt der. Ved ikke hvor store ruller de fåes i men en 30 meter er ikke ved siden af da jeg gerne vil have det trukket over loftet...
Takker på forhånd!
|
|
|
Enhver DVD-afspiller med digital lydudgang kan bruges, det være sig med almindelig phonostik (det runde) eller optisk (toslink).
Der er masser af DVD´ere i den billige ende som leverer et fint billede (eller også er min øjne bare ekstremt dårlige ).
SilverCrest fra Lidl har jeg god erfaring med samt Multitech fra Bilka og Denver fra Harald Nyborg.
De giver dig billede på skærmen i en ganske okay kvalitet.
Kig efter følgende udgange når du skal købe DVD til dit nuværende setup:
Optisk udgang via analog eller optisk
SCART udgang
Det er hvad du skal bruge
Har du en Harald Nyborg i din nærhed har de både en billig DVD-afspiller, kabler og højttalerkabel.
Du kan også bruge almindelig netledning som højttalerkabel. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jem og Fix har højttalerkabler i 3 forskellige tykkelser til 80-120 kr alt efter tykkelse for 25 meter. (så vidt jeg lige husker det) Tror det vil være udmærket til dit brug
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guffe88 skrev:
Takker på forhånd! |
|
|
Du har vel købt et surround-sæt for at få surround-lyd fra dine DVD'er. Så nytter det ikke noget at du forbinder din DVD-afspiller og receiver med et stereo-kabel og sender et analogt stereo-signal til receiveren...  Som andre også har nævnt skal du bruge en af de digitale udgange på din DVD-afspiller, og tilslutte den til en passende indgang på receiveren. I mangel af bedre kan du benytte den ene kanal i det kabel som det du selv linker til til at overføre det digitale signal til din receiver - bare husk at bruge S/P-DIF ud- og indgangen og IKKE de analoge rød/ hvide stik.
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som zuludk skriver er det vigtigt at du bruger reciveren og dvd'ens digitale ud/indgang ud(out) fra dvd'en og ind(in) på reciveren
reciveren: http://cableman.dk/Graphics/Products/151b.jpg et af de 2 orange eller det sorte optiske lige ved siden af (nederst i venstre hjørne)
dvden: http://www.cableman.dk/Graphics/Products/169c.jpg nederste højre hjørne, er også orange på den eltax dvd, ser ikke ud til at eltaxen har optisk udgang
Det er lige meget hvilken dvd du bruger det er samme fremgangs metode.
LN....
|
| Til top |
|
| |