Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nye Sony ES dåser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 9000ES i sort. Det er en af de eneste eksemplarer i dk, da der er solgt meget få af denne maskine da den koster en hel del mere en 3000 modellen. Så de fleste vælger at købe den billige. De ligner hinanden af udseende, men ikke i opbygning eller byggekvalitet. 9000'eren er en ren kampvogn og opbygget anderledes elektrisk også dvs omkkring konvertere, power supply osv.

Lydmæssige forskelle mellem de to kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har hørt 3000'eren.

Men jeg er fulgt ud tilfreds med min 9000 og ser ingen grund til at investere i andet de næste mange år. Og jo jeg bruger også den SACD funktionalitet, men det er bestemt også en god CD afspiller.

Og lyden af skuffen.... Det er bare en fornøjelse i sig selv. Her kunne andre highend maskiner virkelig lære noget. Det giver simpelthen et godt kvalitetsindtryk at kunne åbne og lukke den skuffe med stil. Det er ligesom Mercedes, audi og lyden fra deres døre. Det er også bare kram.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Du har ikke nogen sammenlinger med nogen af nutidens cd-afspiller i samme prisklasse, bare sådan cirka??

Til top Vis Krimi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krimi

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Siden jeg nu har bragt den "skuffende" problematik ind i billedet, så lad os da slå fast at lyden selvfølgelig er det vigtigste -altså ikke af skuffen - men afspillerens lydgengivelse. Det andet er jo bare prikken over i-et. Men det ER altså lige somom at min Sony siger: "Du kan være ganske rolig, jeg skal sørge for at få det optimale ud af din cd-skive" når skuffen lukker i
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 September 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Siden jeg nu har bragt den "skuffende" problematik ind i billedet, så lad os da slå fast at lyden selvfølgelig er det
vigtigste -altså ikke af skuffen - men afspillerens lydgengivelse. Det andet er jo bare prikken over i-et. Men det ER altså lige somom at min
Sony siger: "Du kan være ganske rolig, jeg skal sørge for at få det optimale ud af din cd-skive" når skuffen lukker i

Det handler altsaa ikke kun om "feel good" med et ordentligt drev/skuffe -- det
handler om paalidelighed! Der er ikke meget fedt ved at have en cd spille med
himmelsk lyd naar den er til rep. i tide og utide pga. et for ringe drev...

Hvilke spiller har et ordentligt drev?

Accuphase
Sony ES
Dyrere Denon
TEAC/Esoteric
Wadia (paanaer 302 der har et billigt Philips drev. Hvad sidder der i de nye 581?)
CEC (paanaer den billigste)
Toploadede Krell (?)
Mark Levinson? (de ser fine ud, men har der ikke vaeret problemer med dem ogsaa?)
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes