Forfatter |
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Jo, du har da så.
10-13 watt klasse A, det er passende til et sæt hovedtelefoner! 
|
|
|
Du skal læse lidt på lektien om hvordan rør virker Da det er en OTL-forstærker, som der også står i overskriften, bliver udgangs-effekten omkring 0,50-0,70 watt i 8 Ohm, Langt fra de 10 watt du kan opnå, når der bruges en udgangs-trafo
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 30 September 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok-da!
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, min kommende OTL-forstærker kan levere 4-5 Watt/kanal klasse A i 8 Ohm.  Hvis du tilmelder dig head-fi mødet i Klampenborg d. 13 oktober, kan du jo give den et lyt (under forudsætning af, at den når frem til tiden). Jeg håber på at kunne lægge nogle billeder op af monstret om få dage i Flash your Headpiece tråden.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Tja, min kommende OTL-forstærker kan levere 4-5 Watt/kanal klasse A i 8 Ohm. 
Hvis du tilmelder dig head-fi mødet i Klampenborg d. 13 oktober, kan du jo give den et lyt (under forudsætning af, at den når frem til tiden).
Jeg håber på at kunne lægge nogle billeder op af monstret om få dage i Flash your Headpiece tråden. |
|
|
Tja, at skyde gråspurve med kanoner, er ikke lige min stil men alt er jo relativ
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bæstet skal kunne bruges til både balancerede hovedtlf og effektive højttalere uden for meget impedans-udsving i frekvensgangen, eller alternativt som normal forforstærker. Men ja, hvis den kun skulle bruges til hovedtlf ville det nok være en anelse i overkanten.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så forstår jeg det 
mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu i snart 2 måneder lyttet på mine AKG-K701, samt min Otl-forstærker. Jeg må erkende at Head-fi lytning i den grad, er blevet den fortrukne måde at lytte musik på, ikke at mit anlæg lyder dårligt, men for pokker, jeg er vild med alle de helt små mikro detaljer, som mine AKG'er disker op med.
Jeg er sikker på at flere ville få øjnene/ørene op, for den vellyd et par kvalitets hoved-telefoner samt forstærker kan gengive, såfremt de prøvede at give et sådan setup et lyt.
Havde det ikke været fordi jeg mødte min gamle klasse-kammerat Karl-Erik alias Kalle_dk, ja så havde jeg aldrig givet hovedtelefon lytning en chance.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Havde det ikke været fordi jeg mødte min gamle klasse-kammerat Karl-Erik alias Kalle_dk, ja så havde jeg aldrig givet hovedtelefon lytning en chance.
Mvh
Torben
|
|
|
hehe, ja det er mærkeligt at man sådan næsten tilfældigt skulle begynde at rende sammen om fælles interesser efter jeg ved ikke hvor mange år uden kontakt (selvom du vel kun bor 800 meter væk). Verden er lille og alligevel stoooooor. Det blev så min skyld at du er begyndt på at skåne dine naboer for høje "lyde"  Det har de sikkert ikke noget imod. Nå, men jeg ved jo hvor afhængig man kan blive af hovedtelefon-lytning, hvis ellers udstyret er nogenlunde iorden. Så er det altså ikke så fristende at lytte til højttalere, men det skal man vist ha prøvet for at kunne sætte sig ind i. Mange af "højttaler-folkene" ryster jo på hovedet, når man fortæller dem at det er helt kanon med head-fi. Nå, de ved jo ikke bedre, så fred med dem  Hvis jeg ellers snart får min spille-dåse hjem fra rep, kunne jeg da godt forestille mig, at den "gamle" (den der sorte metalkasse der står på gulvet i øjeblikket) kunne få et prøveophold hos Solvin. Det er jo ikke sikkert det lyder ret godt, i forhold til det du er vant til, men det er vel et forsøg værd ?! Det vender vi tilbage til på et senere tidspunkt  __________________
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Et sidste billed af min skønhed.

|
|
|
Meget flot 
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Solvin skrev:
Et sidste billed af min skønhed.

|
|
|
Meget flot 
|
|
|
Takker Så skulle du lige høre den, på et sæt AKG K701 wauuuuu
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Solvin,
det ser rigtig godt ud! Må man være fræk og spørge hvad en sådan OTL som din står i - altså sådan rent materiale priser :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Hej Solvin,
det ser rigtig godt ud! Må man være fræk og spørge hvad en sådan OTL som din står i - altså sådan rent materiale priser :)
Mvh. Henrik
|
|
|
Hej Henrik
Det må du gerne få at vide, jeg har dog ikke holdt helt nøje med omkostningerne, men et et gæt, omkring de 2500-3000kr plus minus ? 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
HenrikW skrev:
Hej Solvin,
Mvh. Henrik
|
|
|
Hej Henrik
Det må du gerne få at vide, jeg har dog ikke holdt helt nøje med omkostningerne, men et et gæt, omkring de 2500-3000kr plus minus ? 
Mvh
Torben
|
|
|
Det er MEGA BILLIGT for sådan en "lyd". Jeg har jo haft fornøjelsen af at høre den, om ikke kortvarigt, men alligevel  __________________
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Det er MEGA BILLIGT for sådan en "lyd". Jeg har jo haft fornøjelsen af at høre den, om ikke kortvarigt, men alligevel 
|
|
|
KALLE! Min ven! Hvor er du henne ? Vi savner dig på sjatten!!!
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
KALLE! Min ven! Hvor er du henne ? Vi savner dig på sjatten!!!
|
|
|
Jeg orker ganske enkelt ikke at læse mere om, at det kun er et skod-anlæg i Jyllinge der duer, og at alle vi andres ting er noget skrammel. Det er såmænd årsagen. Jeg er jo en mand af visse faste principper (det er vist gået op for dig, kære Erik). DERFOR  ........og nu tilbage til Torbens tråd. __________________
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg påtænker at lave en ny amp magen til, dog med den udtagelse at jeg vil indbygge en lille tube riaa, så jeg ikke behøver at have min McIntosh mx110 tændt, når jeg vil lytte på plader over mine AKG K701. Her et par billeder af mikro-riaa'en, at der er en pakke cigaretter, er for at vise hvor lille den rent faktisk er.
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et balanceret diagram som jeg har lavet i dag, til dem som ønsker at drive deres hovedtelefoner på denne måde. Særlig velegnet til dem som har AKG K701 da kablet er udført som balanceret

|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
balanceret input, single-ended output.

|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Hej
Et balanceret diagram som jeg har lavet i dag, til dem som ønsker at drive deres hovedtelefoner på denne måde. Særlig velegnet til dem som har AKG K701 da kablet er udført som balanceret
|
|
|
   Jeg skal lige være helt sikker på at jeg har fanget pointen her. Er det første diagram til brug for balancerede stik for enden af hovedtelefon-ledningen samt XLR stik i indgangen af selve forstærkeren ? Altså balanceret i både hoved og r**, hvis man kan udtrykke det sådan ? Det nederste diagram.....er det med XLR-balanceret indgang i forstærkeren, men med jackstik som tilslutning af hovedtelefon på fronten (som oftest set) ? __________________
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Solvin skrev:
Hej
|
|
|

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg har fanget pointen her. Er det første diagram til brug for balancerede stik for enden af hovedtelefon-ledningen samt XLR stik i indgangen af selve forstærkeren ? Altså balanceret i både hoved og r**, hvis man kan udtrykke det sådan ?
Det nederste diagram.....er det med XLR-balanceret indgang i forstærkeren, men med jackstik som tilslutning af hovedtelefon på fronten (som oftest set) ?
|
|
|
Hej Kalle
Jeps du har helt ret, det førte diagram er, som du udtrykker det, balanceret i både hoved og r**, mange på headfi benytter denne metode, om det er bedre skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har hørt, hvordan det lyder.
Nummer to diagram er som du beskriver det balanceret i indgangen, men med jack-stik i udgangen "single-ended"
Nedenstående-diagram virker på samme måde som det første, dog med den udtagelse at udgangen er udført som srpp, for at få udgangs-impedansen ned, plus at srpp bedre kan drive lavimpedante-hovedtelefoner "mere strøm stærk".
Hilsen
Torben

|
Til top |
|
|