Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Hej Kalle
Jeps du har helt ret, det førte diagram er, som du udtrykker det, balanceret i både hoved og r**, mange på headfi benytter denne metode, om det er bedre skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har hørt, hvordan det lyder.
Nummer to diagram er som du beskriver det balanceret i indgangen, men med jack-stik i udgangen "single-ended"
Nedenstående-diagram virker på samme måde som det første, dog med den udtagelse at udgangen er udført som srpp, for at få udgangs-impedansen ned, plus at srpp bedre kan drive lavimpedante-hovedtelefoner "mere strøm stærk".
Hilsen
Torben |
|
|
Så må det være det nederste diagram man efter min mening bør satse på. Balanceret hovedtelefon-ledning er trods alt noget ganske specielt, hvorimod man kan anvende alle "almindelige" hovedtelefoner i et ordinært jackstik. Fordelen med at kunne drive lavere impedanser i den nederste "model" er klart en fordel. __________________
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der var sgu lige en der syntes, min rør-slæde så godt ud, så han ville gerne have at jeg byggede en til ham, så det er hermed gjort.

|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, hvad måtte han slippe?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yessir!
Det er så mig... Juleaften kommer tidligt i år!
Min første "rigtige" opsætning med hovedtelefon. Jeg har længe gået med ønsket om netop hovedtelefoner da jeg bor i lejlighed - og har omsider indset at jeg må skåne naboerne lidt. Jeg havde visse krav - som indtil videre har været svære at opfylde: 1) Jeg vil ikke have kineser produkter inden for dørene - for jeg mener det kan gøres bedre, både kvalitetsmæssigt, etisk og miljømæssigt. Dette er ikke for at støde nogen - er bare min personlige mening. 2) Det skal være med rør - da jeg synes grundlæggende, at rørkonstruktioner formidler musikken bedst. 3) Inden for en økonomisk ramme - ikke nærmere defineret - men den store rør-Rudistor er for dyr.
Forøvrigt skal der spilles på en AKG K-701.
Mvh.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ejer af adskillige kinesiske rør-forstærkere, skal jeg lige komme med et par rettelser:
Vi er enige om, at rent etisk og miljømæssigt, så har kineserne et (stort) problem. De er nok heller ikke rene design-freaks, meeen indmaden i disse forstærkere er amerikansk, japansk og vesteuropæisk, og fuldogsåstændigt identisk med "de rigtige" hifi-mærker (ALPS, MKP, Siemens osv). Her taler jeg om MingDa´s produkter, jeg kender ikke andre.
Og så skal de medleverede russiske og kinesiske rør hurtigst muligt udskiftes til NOS-rør. Efter min erfaring rykker det apparaterne op i en hel anden klasse, hvor de vesterlandske apparater med deres nyfabrikat-rør IKKE kan være med, når det gælder musikkens "sjæl", omend deres forvrængning nok er lavere.
Og så er kinesisk rør-grej en billig måde at komme på rør-vognen på.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
TWINS 

|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halleluja! Hvor jeg glæder mig!
Jeg må lige pointere, at min er den til højre, jeg bad om at få den i "så sort som mulig" og det lykkedes da helt godt.
Den skal hjembringes på lørdag - ihhh!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg må lige pointere, at min er den til højre, jeg bad om at få den i "så sort som mulig" og det lykkedes da helt godt.
Mvh.
|
|
|
Jeg tror sgu jeg selv beholder den sorte, så må du nøjes med prototypen
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Jeg tror sgu jeg selv beholder den sorte, så må du nøjes med prototypen
Mvh
Torben
|
|
|
Hov hov Så skal jeg ha' den til ½ pris!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil hermed sige et stort tak til Solvin for en rigtig hyggelig lørdag eftermiddag! Og Solvin er oven i hatten en rigtig rar mand.
Uha den spiller godt - hos Solvin vel at mærke - venter på mine bøffer. Men det var de samme, AKG K-701 jeg fik et lyt til min forstærker - der er godt nok smæk på, men stadig engleblødt, intet der stikker af. Og så er der bas, mega bas hug der gør mine højttalere misundelige. Disse indtryk er med standard rør - med super rør? Det får jeg at høre... Glæder mig ustyrligt til mine hovedtelefoner kommer!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg vil hermed sige et stort tak til Solvin for en rigtig hyggelig lørdag eftermiddag! Og Solvin er oven i hatten en rigtig rar mand.
Uha den spiller godt - hos Solvin vel at mærke - venter på mine bøffer. Men det var de samme, AKG K-701 jeg fik et lyt til min forstærker - der er godt nok smæk på, men stadig engleblødt, intet der stikker af. Og så er der bas, mega bas hug der gør mine højttalere misundelige. Disse indtryk er med standard rør - med super rør? Det får jeg at høre... Glæder mig ustyrligt til mine hovedtelefoner kommer!
Mvh. |
|
|
Ja, Solvin er en ganske rar mand. Vi har gået i samme skoleklasse i 10 år, men dengang var vi nok ikke altid helt så flinke......det skyldtes sikkert lærerne haha. Hvis dine AKG K701 er helt nye når du får dem, skal du ikke fortvivle. De vil ikke lyde ligesom Solvins. Mellemtonen er tilbagetrukket, og bassen virker en smule unaturlig, men når de har fået tæv i et par hundrede timer "åbner" de sig, og så er den der (det sker selvfølgelig gradvist)  Tillykke med den lille nye  __________________
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 19 November 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Hej
Der var sgu lige en der syntes, min r�r-sl�de s� godt ud, s� han ville gerne have at jeg byggede en til ham, s� det er hermed gjort.

|
|
|
He he LOL Hvad laver en Passér i panden
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Hej Milu
Selv tak for en hyggelig Lørdag eftermiddag. Ja der jeg fik vist skovlen under dig, selvom jeg havde advaret dig, med at du nok ville få en på opleveren, når du hørte min amp drive et sæt AKG K701, det er skrevet mange gange på diverse forums, at K701 virkelig kræver en amp der kan levere strøm og atter strøm, men så kvitterer de også med en lyd der overgår langt dyre hovedtelefoner.
Ps: jeg skulle sgu have beholdt din sorte amp.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 November 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Solvin skrev:
Hej
Der var sgu lige en der syntes, min r�r-sl�de s� godt ud, s� han ville gerne have at jeg byggede en til ham, s� det er hermed gjort.

|
|
|
He he LOL
Hvad laver en Passér i panden 
|
|
|
Øøøøøhhhh det ved jeg heller ikke, skal nok steges temmelig længe inden den er til at få ned
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Hej Milu
Selv tak for en hyggelig Lørdag eftermiddag. Ja der jeg fik vist skovlen under dig, selvom jeg havde advaret dig, med at du nok ville få en på opleveren, når du hørte min amp drive et sæt AKG K701, det er skrevet mange gange på diverse forums, at K701 virkelig kræver en amp der kan levere strøm og atter strøm, men så kvitterer de også med en lyd der overgår langt dyre hovedtelefoner.
Ps: jeg skulle sgu have beholdt din sorte amp.
Mvh
Torben
|
|
|
Hehe det er for sent, nu er den min, MIN!
Nå nu har jeg buldret lidt rundt på Ebay - man må sige, at Kineserne og asiaterne i almindelighed er om sig med hensyn til rør på Ebay.de - det kan godt være lidt svært at få pølserne til fadet... Men det er da lykkeds mig at skaffe følgende sæt rør: 12AT7WA Philips Miniwatt SQ gold pin og et sæt Telefunken ECC801S.
Og så lige et lille undskyld til Kalle_dk, jeg ville ha' dem!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Nå nu har jeg buldret lidt rundt på Ebay - man må sige, at Kineserne og asiaterne i almindelighed er om sig med hensyn til rør på Ebay.de - det kan godt være lidt svært at få pølserne til fadet... Men det er da lykkeds mig at skaffe følgende sæt rør: 12AT7WA Philips Miniwatt SQ gold pin og et sæt Telefunken ECC801S.
Mvh.
|
|
|
Jeg er vist ikke helt med ? Jeg købte et sæt Telefunken ECC81 på EBAY i sidste uge. Det var en "BUY IT NOW", så ingen konkurrence der. Bød på et sæt RCA 6AS7G fra Sverige i aftes, men det var vel heller ikke dem du bød på ? Du må lige forklare nærmere __________________
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Jeg er vist ikke helt med ? Jeg købte et sæt Telefunken ECC81 på EBAY i sidste uge. Det var en "BUY IT NOW", så ingen konkurrence der. Bød på et sæt RCA 6AS7G fra Sverige i aftes, men det var vel heller ikke dem du bød på ? Du må lige forklare nærmere
|
|
|
Yes, det var de 6AS7G - de så, så fine ud!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Jeg er vist ikke helt med ? Jeg købte et sæt Telefunken ECC81 på EBAY i sidste uge. Det var en "BUY IT NOW", så ingen konkurrence der. Bød på et sæt RCA 6AS7G fra Sverige i aftes, men det var vel heller ikke dem du bød på ? Du må lige forklare nærmere
|
|
|
Mvh. |
|
|
muggemand !!!! Ja, så skulle du ha haft lov til at betale endnu mere. Nu har jeg søgt efter 6AS7G (udover Svetlana rør, som jeg har bestilt) i et par uger, og når der så endelig dukker et par RCA op (endda i Sverige), så skal man slås af en Dansker ! Jeg hældte ellers rigeligt med overbud på, men jeg var faktisk ikke parat til at give mere end 50 dollars, men lagde et par dollars ekstra på et par gange til sidst. Hmm, jeg må se om ikke jeg kan finde et sæt Telefunken rør. Så hører du nærmere  __________________
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 November 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Kalle_dk skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
muggemand !!!! Ja, så skulle du ha haft lov til at betale endnu mere. Nu har jeg søgt efter 6AS7G (udover Svetlana rør, som jeg har bestilt) i et par uger, og når der så endelig dukker et par RCA op (endda i Sverige), så skal man slås af en Dansker ! Jeg hældte ellers rigeligt med overbud på, men jeg var faktisk ikke parat til at give mere end 50 dollars, men lagde et par dollars ekstra på et par gange til sidst. Hmm, jeg må se om ikke jeg kan finde et sæt Telefunken rør. Så hører du nærmere 
|
|
|
The one and only! Beklager - til gengæld ved jeg ikke om de er dyt værd da gutten ikke har en tester. Du kan få dem for 15 $ stk. her: http://www.audiotubes.com/ men desværre kommer der 32 $ forsendelse + ca. 30 % i diverse afgifter. Så min grænse på dem vi begge bød på var 64,5 $ minus forsendelse. Men jeg har forøvrigt ikke hørt fra ham, så det kan være han har fortrudt.
Mvh.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 20 November 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk på at ECC230 og 6080 er ækvivalente (close or identical) med 6AS7(G), så er der lidt mere at vælge imellem.
Philips 6080 er ikke specielt dyre, og det er 10-4 rør.
RCA´erne er også helt OK, ligeledes Raytheon.
|
Til top |
|
|